Reis annemievanmoer: help, reisje vanuit LA met een camper.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
annemievanmoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2017, 16:55

Reis annemievanmoer: help, reisje vanuit LA met een camper.

Bericht door annemievanmoer »

Hey leuk forum :-)
Van 4 tot 22 juli gaan we voor het eerst naar Amerika. Op bezoek bij vrienden. Vluchten en camper geboekt!
We vliegen naar LA en weer terug van LA.
Na 1 nacht in een hotel in LA pikken we onze camper op. We hebben dan 12 dagen om rond te trekken met de camper. De rest van de tijd gaan we met onze vrienden doorbrengen in Laguna beach (uurtje van LA).
We willen vooral natuur doen met 2 zonen van 10 en 14 en 's avonds kampvuur en sterren kijken.
Wat is haalbaar op deze 12 dagen wanneer we Grand canyon, Bryce, Zion, Las Vegas en Sequoia of Yosemite willen doen? En hoe verbind je die routes aan elkaar? en in welke richting?
Iemand goesting om te helpen?
lieve groetjes!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Help , reisje vanuit LA met een camper

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Met 12 dagen zul je keuzes moten maken, je kunt niet alles doen wat je nu opnoemt.
Zit in die 12 dagen ook de dag dat je de camper ophaalt en de dag dat je hem terugbrengt? Dan zul je de eerste en laatste dag niet ver kunnen rijden.
Een paar mogelijkheden:

Dag 1 naar Sequoia (wordt te ver als je die dag de camper ophaalt)
Dag 2 Sequoia
Dag 3 Sequoia - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite - Lee Vining
Dag 6 Lee Vining - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Needles
Dag 11 Needles - LA
Dag 12 LA

Dag 1 naar Kingman
Dag 2 Kingman - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 5 Monument Valley - Page
Dag 6 Page - Bryce
Dag 7 Bryce - Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - LA
Dag 12 LA

Of met de kustroute en SF erbij:

Dag 1 naar Pismo Beach
Dag 2 Pismo Beach - Monterey
Dag 3 Monterey - SF
Dag 4 SF
Dag 5 SF - Sequoia
Dag 6 Sequoia
Dag 7 Sequoia - Kings canyon
Dag 8 Kings canyon - Yosemite
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite - Lee Vining
Dag 11 Lee Vining - LA
Dag 12 LA

Marianne
annemievanmoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2017, 16:55

Re: Help , reisje vanuit LA met een camper

Bericht door annemievanmoer »

Dankjewel voor je reactie.
In de 12 dagen zit niet het ophalen en wegbrengen van de camper.
Ik dacht ook al dat het wat veel was voor de 12 dagen.
annemievanmoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2017, 16:55

Re: Help , reisje vanuit LA met een camper

Bericht door annemievanmoer »

San francisco zouden we liever niet doen. Twee steden kunnen mijn mannen niet aan :mrgreen:
annemievanmoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2017, 16:55

Re: Help , reisje vanuit LA met een camper

Bericht door annemievanmoer »

Het eerste lijstje spreekt hier het meeste aan. Zouden we er nog Zion of bryce aan kunnen koppelen denk je of is het dan niet meer relax?
Danku!
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Help , reisje vanuit LA met een camper

Bericht door SanFran »

Ik zou Zion en/of Bryce niet meer in het eerste rondje proppen. Je hebt nu overal in elk geval wat tijd. Voor Zion heb je wel 2 nachten nodig, dus dan zou je bijvoorbeeld de volle dag Grand Canyon kunnen schrappen en nog een dag, maar ik zou niet weten welke.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Help , reisje vanuit LA met een camper

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt dus eigenlijk een extra dag als dit de dagen zijn dat je de camper hebt.
Dan zou je misschien nog iets toe kunnen voegen. Ik zou dan wel Sequoia laten vallen:

Dag 1 naar Yosemite
Dag 2 Yosemite
Dag 3 Yosemite - Lee Vining
Dag 4 Lee Vining - Las Vegas
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Bryce
Dag 9 Bryce - Page
Dag 10 Page - Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon - Kingman
Dag 12 Kingman - LA
Dag 13 LA (camper inleveren)
Ik ga er nu van uit dat je op dag 0 de camper ophaalt. Heb je die dag ook al tijd om boodschappen te halen?

Marianne
annemievanmoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2017, 16:55

Re: Reis annemievanmoer: help, reisje vanuit LA met een camper.

Bericht door annemievanmoer »

Dit is wat we uiteindelijk denken te gaan doen ... maar opmerkingen of tips om te verbeteren graag!

dag 0 ophalen camper LA (na 13u) + boodschappen doen
rijden tot Bakersfield
dag 1 Bakersfield-Yosemite
dag 2 Yosemite
dag 3 Yosemite - Lee vining
dag 4 Lee vining - Las Vegas
dag 5 Las Vegas
dag 6 Las Vegas - Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion - Bryce
dag 9 Bryce- Page
dag 10 Page - Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon - Kingman
dag 12 Kingman - Joshua tree
dag 13 Joshua tree - laguna beach (bezoek bij vrienden)

Vragen:
Kunnen we in Yosemite nog enkele sequoia bomen zien? We hebben Sequoia laten vallen.
Is van Yosemite naar Las Vegas via Leen Vining echt de beste weg?
Zion of Bryce 2 nachtjes?
Joshua tree of Mojave national op weg naar Laguna beach?

Alvast erg bedankt voor de hulp !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis annemievanmoer: help, reisje vanuit LA met een camper.

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt mij heel mooi zo. :thumbup:
Bakersfield is natuurlijk niet interessant, maar het ligt op de route en het is te ver om in een keer naar Yosemite te rijden, dus prima zo.
Voor de camping in Yosemite (kijk bij voorkeur naar een van de Pines-campings) moet je 15 februari reserveren, om 16.00 uur. Het is heel verstandig om een maand eerder te oefenen. En lees je goed in.
Kijk ook hoe je de andere campings moet reserveren; meestal kan dat 6 maanden van te voren.
Van Yosemite naar Las Vegas is inderdaad het mooiste en snelste via de Tioga Pass en Lee Vining. Je kunt bij Lee Vining kamperen of bijvoorbeeld bij June Lake. Pak er maar eens een kaart bij voor de route (bijvoorbeeld de Hallwag 5 en 6).
Als het goed is is in Yosemite de Mariposa Grove weer open als jullie er zijn. Jullie komen van het zuiden dus je rijdt daar langs als je het park binnen rijdt. Zie http://www.nps,gov/yose voor een kaart van het park. Zie ook deze site voor informatie over de campings (voor een toelichting op het reserveren zie hier).
Mocht de Mariposa Grove toch niet open zijn (het is al meerdere keren uitgesteld) dan zou je naar de Merced Grove of Tuolumne Grove kunnen gaan. Zie daarvoor ons 2015-verslag bij 25 juni.
Ik vind 2 nachten Zion mooi; het is daar drukker dan in Bryce en je hebt er meer wandelmogelijkheden, dus die tijd kun je goed gebruiken.

Marianne
annemievanmoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2017, 16:55

Yosemite NP met camper.

Bericht door annemievanmoer »

Hallo,

Ik heb enkele vraagjes over Yosemite.
We hebben twee nachten tijdens onze reis om een beetje dit park te verkennen.
We komen rijden via Bakersfield naar Yosemite en blijven dan 2 nachten met de camper.
We rijden weer verder via Lee vining.
Boeken we best twee verschillende campings? We willen ook graag sequoia bomen zien en ik heb al gelezen dat dit in Mariposa grove kan.
Iemand een voorstel om deze 2 geweldige dagen in te vullen?

Alvast bedankt en ... zalig kerstfeest.


* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: yosemite met camper

Bericht door michelly »

Ik zou 2 nachten op 1 van de de Pines campings proberen te boeken. Als je het park via de zuidingang binnenrijdt zou je sequoia's bij de Mariposa Grove kunnen gaan zien. Ik neem aan dat je geen tijd hebt om het Sequoia NP te bezoeken? Vanaf Bakersfield ligt dit redelijk op de route.

Voor inspiratie om de dagen te vullen kun je eens een kijkje nemen op onze site. In 2005, 2009 en 2015 (met camper) zijn wij in Yosemite geweest.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis annemievanmoer: help, reisje vanuit LA met een camper.

Bericht door michelly »

Ik zie dat Marianne hier al prima antwoord heeft gegeven op je Yosemite-vraag van het andere topic :thumbup: :thumbup:
annemievanmoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2017, 16:55

Re: yosemite met camper

Bericht door annemievanmoer »

we denken dat wer er inderdaad geent ijd voor hebben voor sequoia ... 2 dagen yosemite ...
waar rij je dan het park best binnen?
annemievanmoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2017, 16:55

Re: Reis annemievanmoer: help, reisje vanuit LA met een camper.

Bericht door annemievanmoer »

Bedankt! Bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: yosemite met camper

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou inderdaad op dezelfde camping blijven staan. Vanuit Bakersfield heb je voldoende tijd om op weg naar de vallei naar de Mariposa Grove te gaan. Je zou misschien ook nog naar Glacier Point kunnen rijden, dat kun je ter plekke nog bekijken.
Je komt dan wel iets later in de vallei aan maar dat is wel prettig want het zal dan veel rustiger zijn. Misschien is er dan ook voldoende parkeerplaats bij Tunnel View, dan kun je daar ook even stoppen. Als er bij de ingang van de camping niemand is kun je zelf naar je plaats rijden. Ze geven aan dat je je dan de volgende dag je moet melden, maar als je dat niet doet is het niet erg. Dus niet je planning daarop afstemmen. Zie voor onze rit van Sequoia NP naar Yosemite ons 2017-verslag, dat is vergelijkbaar qua afstand.
En voor Glacier Point zie ons 2015-verslag.

Ik had al in je andere topic aangegeven dat je via de zuidingang naar het park rijdt. Je rijdt via de CA41.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis annemievanmoer: help, reisje vanuit LA met een camper.

Bericht door PSVwally »

Huur je bij Roadbear? Dan zou ik toch al wel iets verder rijden dan Bakersfield als je naar Yosemite gaat. Dat is net 2u rijden als je geen pech hebt in LA traffic. Ik zou dan, afhankelijk van je ophaaltijd natuurlijk, toch al proberen om zeker tot Visalia/Fresno te rijden.
annemievanmoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2017, 16:55

Re: Reis annemievanmoer: help, reisje vanuit LA met een camper.

Bericht door annemievanmoer »

we huren bij cruise america
annemievanmoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2017, 16:55

Re: Reis annemievanmoer: help, reisje vanuit LA met een camper.

Bericht door annemievanmoer »

ophalen kan vanaf 13 u ... ik veronderstel dat dit toch wat tijd in beslag neemt en dan nog ergens boodschappen doen.
annemievanmoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2017, 16:55

Re: Reis annemievanmoer: help, reisje vanuit LA met een camper.

Bericht door annemievanmoer »

Buiten de parken zou ik niets willen reserveren ... ervaring mee?
Het moet daar toch stikken van de camping plekjes?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis annemievanmoer: help, reisje vanuit LA met een camper.

Bericht door michelly »

Het ophalen vanaf 13.00 uur is waarschijnlijk op afspraak. Wij hadden een afspraak om half 2. Dit was weliswaar in Las Vegas maar ik denk dat dat in LA op dezelfde manier gaat. Ik had deze afspraak een dag van tevoren gemaakt. In de praktijk kwam het erop neer dat we pas om half 4 vertrokken, het duurde allemaal zo lang. Als je dan nog boodschappen moet doen kom je niet ver meer. Het is dan ook een idee om de eerste camping nog niet vast te leggen maar wel enkele opties te noteren. Voor de rest ben ik wel voorstander van het vastleggen van de campgrounds. In het hoogseizoen is het toch druk en als je weet dat je kampeerplek vastligt kun je van je hele dag gebruik maken en hoef je niet al in de loop van de middag op zoek te gaan naar een camping. Er zijn ook best veel first-come-first-serve campgrounds maar ook die lopen vaak al snel vol. Als ik jullie route bekijk zou je misschien de camping in Kingman open kunnen laten maar de rest zou ik toch wel reserveren. In Page wordt hier over het algemeen de Wahweap Campground geadviseerd. Er is daar ook nog een prachtig gelegen campground bij de Lone Rock. Dit is een fcfs en daar zal waarschijnlijk wel plek zijn. Je hebt daar geen voorzieningen en staat gewoon op het strand met het (kleine) risico dat je vast komt te zitten in het zand. Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze ervaringen daar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer