Navigatie, enkele vragen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Meisje22
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 mar 2017, 17:59

Navigatie, enkele vragen

Bericht door Meisje22 »

Wij gaan naar Californië en hebben daar een huurauto. Nu kunnen we een navigatie huren uiteraard maar misschien is kopen net zomslim. We willen dan wel een die in heel Amerika werkt. Welke adviseren jullie en waar kunnen we deze het beste kopen? We starten in SanFransisco
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatie

Bericht door sanook »

Leuk dat jullie naar Californie gaan. Dit forum kan je goed helpen als je vragen hebt zodat je vakantie er 1 wordt om nooit te vergeten. Er is ook een zoekfunctie ingebouwd zodat je vragen en ervaringen van medegebruikers kunt zoeken. Ik zou zeggen probeer het eens of klik op dit linkje want er is zelfs een heel topic over dit onderwerp: viewtopic.php?f=30&t=60674
Een gps meehuren bij je huurauto is over het algemeen weggegooid geld, het is vaak goedkoper om er 1 bij bv een Walmart te kopen.
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door miro »

Of een Tomtom abonnement afsluiten, de app op je telefoon zetten en de kaarten van Amerika downloaden. Heb je er in NL ook nog een jaar plezier van.
Wij reizen al jaren in vele landen met de app op onze telefoon en dat werkt prima.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
elinebeluga
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 nov 2013, 09:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door elinebeluga »

Wij hebben nu al drie vakanties in Canada en VS een navigatie gekocht. Prijzen zijn goedkoper dan in NL. Door steeds een nieuwe te kopen zijn je kaarten allemaal up to date. Bij thuiskomst verkopen we de navigatie dan weer door via Marktplaats.
Uiteindelijk (we kopen vaak eentje uit de aanbieding) kost het ons maar 15 tot 20 euro.
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Pete.Z »

Als je een smartphone hebt, kijk eens naar Here WeGo, prima navigatie app, waar je gratis kaarten op kunt zetten.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Queste »

How about gewoon even google maps offline kaarten voor je vertrekt downloaden en offline gebruiken? Enige nadeel is dat je geen actuele verkeersinfo hebt.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door roelb »

Gewoon Here wego op je telefoon, in combinatie met een steuntje (zuignap of klemmetje voor rooster) en een laadkabel. Waarom extra apparaten kopen of meeslepen of betalen voor apps? Dat is helemaal niet nodig.

Here is helemaal gratis, 100% offline, kaartmateriaal wordt ook gebruikt in veel in-car navigatiesystemen (Here is eigendom van een conglomeraat van met name Duitse autofabrikanten). Voor vertrek download je de kaarten van de staten waarin je verblijft (kwestie van even aanvinken en wachten tot ze binnen zijn) en je hoeft je er daarna nooit meer zorgen over te maken. Kaarten worden ook automatisch geupdate (alleen als je een internet verbinding hebt natuurlijk).

Als je ook nog een US sim kaart aanschaft heb je ook nog eens live verkeersinformatie, maar dat is natuurlijk niet noodzakelijk.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door elninjoo »

Zelf heb ik op mijn garmin de Noord Amerika maps geinstalleerd, maar in de praktijk heb ik ook veel gebruik gemaakt van googlemaps op mijn telefoon met Amerikaanse simcard. Soms spreken beide navigaties elkaar tegen.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door elninjoo »

Voordeel van googlemaps waren de actuele verkeerssituaties wat soms wel handig was op drukkere rondwegen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door roelb »

Bij elke navigatieapp, ook bij Here, heb je, met een internet verbinding, ook actuele verkeersgegevens.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Hard Rock Cafe. »

De laaste twee keer hadden we ingebouwde navigatie. We hoefden er niks exta's voor te betalen. Het was Sirius radio/ navigatie. Geen idee of dit geluk was maar wel gemakkelijk.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door flex123 »

Zeker geluk, want veel huurauto's zit het niet.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door knaapje »

Heerlijk...
Ik heb een Tomtom met livetime wereldkaarten. Is een keer een aanschaf maar geen gerommeld met houders voor GSM waar ze toch uitvallen en kan je ook hier gebruiken.
Thuis de nieuwste kaarten downloaden en van tevoren adressen en routes invoeren en live verkeersinfo.
Is ook beter en handiger dan de ingebouwde Tomtom in mijn auto en op den duur goedkoper. Een update van de EU kaarten voor mijn auto kost rond EUR 65.

Maar ieder zijn geluk en mening hierover.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door sanook »

Die live verkeersinfo op je tomtom werkt alleen in het werelddeel waar je hem aangeschaft hebt. Heb je hem in Europa aangeschaft dan werkt dat in de US dus niet.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Hard Rock Cafe. »

flex123 schreef:Zeker geluk, want veel huurauto's zit het niet.
Zeker geluk maar ik denk dat in afzienbare toekomst dit eeder regel dan uitzondering is. @Sanook. Klopt. Tomtom live werkt niet in de states maar gaat wel mee.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Almere vak V »

Google Maps of Here we go. Allebei superhandig. Kan me niet voorstellen waarom je een separaat navigatieding zou kopen wat je vervolgens ook weer mee moet slepen...
Gast

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Gast »

roelb schreef:Gewoon Here wego op je telefoon, in combinatie met een steuntje (zuignap of klemmetje voor rooster) en een laadkabel. Waarom extra apparaten kopen of meeslepen of betalen voor apps? Dat is helemaal niet nodig.

Here is helemaal gratis, 100% offline, kaartmateriaal wordt ook gebruikt in veel in-car navigatiesystemen (Here is eigendom van een conglomeraat van met name Duitse autofabrikanten). Voor vertrek download je de kaarten van de staten waarin je verblijft (kwestie van even aanvinken en wachten tot ze binnen zijn) en je hoeft je er daarna nooit meer zorgen over te maken. Kaarten worden ook automatisch geupdate (alleen als je een internet verbinding hebt natuurlijk).
Grappig dat je ondanks mijn eerdere posts (viewtopic.php?f=30&t=60674&p=1130422#p1130422) waarin ik aangaf dat uit een aantal tests blijkt dat HereWeGo niet betrouwbaar is gebleken, je A. Niet reageert, en B. Nog steeds HereWeGo blijft aanprijzen.... wellicht heb je de tijd ook genomen om zelf eens een aantal andere apps te testen.
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door Ed-USA »

Mag je zo'n ding wel tegen je voorruit plakken? Toen ik afgelopen zomer in Colorado was heb ik me, nadat ik een vette boete had gehad voor niet voldoende stoppen bij een stopbord, toch even verdiept in wat wettelijke bepalingen. Eén van die bepalingen is dat er geen zaken mogen zijn die vrij uitzicht door de voorruit beperken (vrij vertaald). Dat is natuurlijk breed interpreteerbaar, maar met mijn negatieve ervaring in het achterhoofd, heb ik de navi toch maar van de voorruit afgehaald. Iemand hier ooit problemen mee gehad?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door hemmie »

Volgens mij verschilt dat per staat, hier in TX mag het zover ik weet nog steeds wel, maar toen wij vorig jaar naar CA gingen hebben we een houder voor op het dashboard gekocht omdat het daar niet mag. Die nieuwe houder vind ik in de praktijk ook veel makkelijker, dus wij doen niet meer aan zuignappen.
Terug in Texas!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie, enkele vragen

Bericht door roelb »

@terpies: Jij bent een andere mening toegedaan dan ik, maar bijvoorbeeld ook de anwb die laatst alle navigatiesoftware heeft vergeleken. Dat mag. Ik hecht bijvoorbeeld geen waarde aan de functies dabwel gebrek daaraan die jij als 'nadeel' beschrijft. Dat er ergens in een kaart een keer een verkeerde Vmax staat, tja, dat gebeurt, kaartinformatie is nooit 100% betrouwbaar en alle drie de grote kaartleveranciers (Here, Google en Tomtom) hebben allen dezelfde mate van fouten. Als dat nu de reden moet zijn om meteen een kaartprovider of navigatiesoftware te veroordelen dan is er geen enkele goed genoeg.

Feit is dat Here voor iedereen hier prima voldoet en dat je er ook nog eens een in Nederland gemaakt stukje software gebruikt. En als jij liever Waze oid gebruikt, prima toch? tov Google maps (en daar ging de vergelijking over) heeft Here wel een groot voordeel, namelijk het gemak van het downloaden van kaarten en het feit dat die offline kaarten daarna voor altijd op je device staan en automatisch geupdate worden. Bij Google mag je na een tijdje weer opnieuw beginnen.

Vwb de zuignap, ik heb een zuignap met magnetische houder, en daar rij ik mee over de meest ruwe wegen, overal ter wereld. Nog nooit een issue, zowel niet met afvallen als met agenten. Dat gezegd hebbende, soms zie je mensen die hun telefoon of navigatiedevice midden op het raam plakken. Tja, die zou ik ook langs de kant zetten. Maar in het hoekje linksonder (of rechtsonder in lhd landen) zit het helemaal niet in je gezichtsveld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer