Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: misschien opnieuw groepsreis - april 2018.

Bericht door kalaman »

We hebben inmiddels ook vluchten kunnen boeken met heel goede uren, al moeten we daarvoor van uit Amsterdam vertrekken. Brussel is gewoon schandalig duur voor deze periode en/of vluchten met onmogelijke uren. Het wordt dus Amsterdam, wat wel goed uitkomt voor de Nederlanders die ook ingeschreven hebben op deze reis :wink: .

3103 10u15-11u35 Amsterdam - Seattle
3103 15u10-17u48 Seattle - Las Vegas
1404 13u01-14u20 Las Vegas - Los Angeles
1404 16u50-12u15 Los Angeles - Amsterdam

Vooral de lange terugvlucht weten we te appreciëren omdat er dan wel echt voldoende tijd is om te slapen, los van het avond/ochtend-eten en tax free toestanden. Ook kunnen we de bijna 4u layover in Seattle wel goed gebruiken rekening houdend met de soms erg lange wachttijden op deze luchthaven.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door dirkmuis »

Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Zeker over die 13km omhoog lopen. Ik had begrepen dat de rijen voor de heli naar boven meestal vrij lang zijn als men beseft welke wandeling er weer te gaan is terug omhoog. Volgens mij is dit geen easy walk. Als iedereen fit is zal het wel lukken, maar je loopt het niet in een uurtje.

Vervolgens moet je nog een end rijden natuurlijk.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door kalaman »

Het is slechts 600 meter klimmen over een afstand van 13 km. Bij de hike naar de White Domes klimmen we 700 meter over een afstand van nog geen 5 km...
Ik kan mij wel voorstellen dat er soms heel lange rijen staan te wachten op de heli, maar je moet ook kijken wie er daar allemaal naar beneden gaat, dikwijls bij bijzonder hoge temperaturen. Dat laatste zal bij ons ook niet het geval zijn, april is daarvoor eigenlijk de ideale maand.
We moeten die dag gewoon 's avonds in Las Vegas zijn, meer staat er niet op het programma. En het is ook niet zo dat we in Supai in ons bed moeten blijven liggen tot de middag...
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door PSVwally »

Ik zou het graag een keer mee ondernemen, maar het zit er in April volgend jaar denk ik voor mij nog niet in helaas. Dus ik hoop dat het jaar weer zo'n succes wordt om het jaar daarom met Kalaman reizen evt. nog ergens zo'n ondernemen te doen :wink:

Persoonlijk vind ik overigens een lange terugvlucht altijd een drama omdat ik behalve als de stoel in bussinessclass helemaal plat kan ik echt geen oog dichtdoe in een vliegtuigstoel. Ik kom liever een beetje optijd thuis. Even lekker douchen en relaxt de dag doorkomen. Rond een uur of 10 naar bed en dan komt het wel goed.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door kalaman »

We zijn momenteel al met 12, Paul, er kunnen er dus nog max 3 bij...
Maar...we hebben dringend mannen nodig want de verhouding man/vrouw is momenteel 4/8 :shock: ...

Zeg nooit nooit, maar voor april 2017 had ik al gezegd dat dit eenmalig zou zijn. Ik heb mij toch nog eens laten ompraten om het toch nog een keer te organiseren en de reservatie van de Supai Lodge kon daarbij wel geapprecieerd worden. Of er ooit nog een derde komt moeten we dus nog afwachten...
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door kalaman »

Het loont altijd de moeite om te blijven bellen, althans proberen, naar de Supai Lodge: zopas nog een kamer kunnen bijboeken voor de 12e april. We hebben nu 6 kamers voor die dag :thumbup: .
TonieD
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door TonieD »

Wat heb jij mazzel zeg. Ik ben sinds een week of 4 zowat elke avond minstens 2 uur aan het bellen om te reserveren voor 8, 9 of 10 april maar nog steeds geen succes.
Jouw bericht geeft nog beetje hoop.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door kalaman »

Ik heb vandaag 5 kamers geannuleerd voor 9 april...
TonieD
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door TonieD »

Ok ok, nu nog erdoor zien te geraken. Hoop het zo!
Bel jij naar 2111? Of andere?
TonieD
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door TonieD »

Yes yes yes, gelukt! Eindelijk mevrouw aan de telefoon. Riepen meteen dat er niks beschikbaar was op die datums. Ik vertelde ze van de annulering gisteren en na 5 minuten zoeken hadden ze dus uiteindelijk toch goed nieuws.
Dank je Kalaman. Je tip zorgt voor een nog mooiere trip naar het zuid-westen.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door kalaman »

Graag gedaan, misschien zien we elkaar daar in de buurt wel ergens :wink: .
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door kalaman »

Ik heb net de bijzonder aangename melding gekregen dat de fantastische Gary Ladd ons opnieuw gaat vergezellen tijdens de tweedaagse op Lake Powell. Deze man is een echte levende legende, zowel op vlak van fotografie (talloze boeken zijn van hem verschenen) als op vlak van kennis van de geschiedenis en geologie van het grote gebied op en rond Lake Powell. Ik had aangedrongen op zijn aanwezigheid tijdens die 2 dagen en hij heeft nu bevestigd dat "he is happily available to join your group". Dit is de absolute kers op de taart :thumbup: .
2017-04-10 17-51 034Leen copy WM Blogforum.jpg
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door Mrvanilla »

Gaaf! Kijk al uit naar je blog van die dagen!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door kalaman »

Jammer genoeg is dat niet echt evident bijhouden tijdens een groepsreis, zoals ook afgelopen april gebleken is...
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door DebbieTimmermans »

Dag Rudi,

Hoe heb jij zoveel kamers kunnen reserveren? Tips :-) Ik heb net gebeld naar de lodge en ik vraag of ik nog een reservatie kan maken voor april volgend jaar. Ze vragen mij niet eens welke datum, ik kreeg meteen het antwoord dat er geen plaats meer was voor april. Wij willen ook wel op de camping maar dan moeten we nog wachten tot 1 februari om die te kunnen reserveren met de kans dat we daar ook geen plaats gaan hebben.
Ik zou thans graag de vliegtickets boeken die zijn vrij voordelig nu, staan 415 euro voor de moment.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door kalaman »

Op dezelfde manier als waarop we 2x permits voor The Wave gewonnen hebben, op 2 deelnames...gewoon puur geluk :thumbup:
We hebben overigens nog 3 tickets over voor deze reis :wink: ...
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door DebbieTimmermans »

ja en we zouden graag meegaan :-) ma jullie gaan onder de paasvakantie en dan lukt het niet voor ons want dan zijn de kinderen 2 weken thuis van school. Wij wouden maar een week gaan net na de paasvakantie. Zijn nog nooit zonder de kinderen weggeweest, dus we gaan beginnen met een klein weekje :-)
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door kalaman »

Dat is begrijpelijk :thumbup:
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door Loek »

Jammer dat we dan net bezoek hebben uit Nederland, anders hadden we ons wel bij Las Vegas aan willen sluiten. Misschien bij een toekomstige reis? Kun je net doen alsof ik de reisleider ben, dan heb je ook geen problemen met visums.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: nieuwe groepsreis - april 2018.

Bericht door kalaman »

Dit zal wel de laatste groepsreis zijn die we organiseren. We willen nog naar nieuwe plekken in het ZW en dat gaat niet in groep.
Het was sowieso eigenlijk altijd al de bedoeling om dit slechts eenmalig te doen ter gelegenheid van onze 20e VS-reis, maar op aanvraag doen we het dus nu nog een tweede maal, en dat is al helemaal uitzonderlijk :wink: .
We zijn in ieder geval bijzonder blij dat we, dankzij deze 2 reizen, de tweedaagse op Lake Powell konden doen, en dan nog met de fantastische Gary Ladd als gids. Beter kan echt niet en op ons eentje was dit niet mogelijk geweest (min 8 deelnemers voor deze boottocht).
Zeg nooit nooit, maar zoals gezegd willen we ook nog wel eens op ons eentje nieuwe plekken verkennen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer