Hulp bij eerste keer Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Victor1991
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2017, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door Victor1991 »

Hoi allemaal,

Na de oostkust, westkust en deze zomer het zuiden gezien te hebben zijn wij er over uit dat we komend jaar graag naar Hawaii willen. We willen dit eigenlijk al heel lang maar de kosten hielden ons altijd een beetje tegen. Dit jaar gaan we daarom maar een keer minder op vakantie en willen we dus naar Hawaii. Vanwege ons werk zitten wij wel gebonden aan het voorjaar of najaar.

We hebben nog niets geboekt, maar ik had al een goed ticket (575 euro pp) gevonden voor onderstaande datums. Graag zouden wij jullie hulp willen met wat we absoluut moeten zien en wat "leuk" is om te zien. Wij zijn eigenlijk geen extreme natuurfreaks maar vinden het wel leuk om, om de dag een hike te doen in de natuur. We hebben er nu bewust drie eilanden in gezet omdat we niet teveel willen vliegen in die drie weken. Daarnaast zijn wij nog op zoek naar goede hotels/motels/restaurants, eigenlijk zijn alle tips welkom :)

27-apr Amsterdam - Honolulu
28-apr Honolulu (Oahu)
29-apr Honolulu (Oahu)
30-apr Honolulu (Oahu)
01-mei Honolulu (Oahu)
02-mei Honolulu (Oahu)
03-mei Honolulu (Oahu)
04-mei Honolulu (Oahu) / Kauai
05-mei (Kauai)
06-mei (Kauai)
07-mei (Kauai)
08-mei (Kauai)
09-mei (Kauai)
10-mei (Kauai) / Maui
11-mei (Maui)
12-mei (Maui)
13-mei (Maui)
14-mei (Maui)
15-mei (Maui)
16-mei (Maui) / Honolulu
17-mei Honolulu (Oahu)
18-mei Honolulu (Oahu)
19-mei Honolulu / Amsterdam

Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen.
2014 - NY
2014 - LV
2015 - LV, SF, LA
2015 - NY, Washington
2016 - Orlando, Miami
2016 - NY, Boston, Chicago, LV
2017 - NY
2017 - Dallas, San Antonio, Houston, New Orleans
2018 - Hawaii
, Orlando, NY
2019 - NY

UPCOMING TRIPS
2019 - Hawaii
[/color]
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

Leuke plannen. Hawaii is een bijzonder mooie bestemming. Wij zijn er nu 7 keer geweest en liefst ga ik ieder jaar :-)
Wat mij gelijk opvalt, is geen Big Island in het schema. Ik vind dat zelf een heel mooi eiland en aangezien je aangeeft geen extreme natuurfreaks te zijn, zou ik voor Big Island gaan ipv Kauai (meest groene eiland) Op Big Island heb je veel meer variatie, excursiemogelijkheden en een actieve vulkaan.
Op Honolulu hebben jullie aardig wat dagen. Dat zou je nog wat in kunnen korten. Als je voor het eerst gaat is 4 of 5 dagen voor de hoogtepunten echt prima. Natuurlijk kan je je langer vermaken, maar ik zou deze dagen gebruiken voor andere eilanden (Big Island bijv. ;-)

Ik denk dat het ticket dat je gezien hebt via Honolulu gaat. Heb je ook gekeken naar de open jaw prijs als je terugvliegt vanaf ander eiland. Vaak is die prijs vergelijkbaar (als maatschappij die bestemming biedt) en dat scheelt je extra reistijd. Wij vlogen vaak via Kona terug. Als dat mogelijk is, zou ik dat zeker adviseren.

April mei is mooie tijd qua weer en drukte. 1 mei is Lei day. Zelf er nog niet geweest op die datum, maar lijkt me leuk om mee te maken.

Veel succes met de planning en als je nog meer vragen hebt, stel gerust.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door Stan.Gobien »

Met jouw aantal dagen zou je ook alle 4 de eilanden kunnen doen, denk er nog eens over na ;)
Big Island zou ik sowieso opnemen, met name voor Volcanoes NP en de kans om een actieve lava flow te zien.
Op Kauai vonden wij Na Pali Coast echt bijzonder mooi.
Het vliegen tussen de eilanden is meer relaxed dan lange afstand hoor. Anderhalf uurtje voordien toekomen, uurtje vliegen, 15min weer buiten. Wij hadden steeds nog de volledige namiddag om weer aan sightseeing te doen. Wij vlogen met Hawaiian air.
Wij vlogen aan op KONA (Big Island) en gingen via Hilo door naar Maui, daarna naar Kauai, en als laatste Oahu waarna we terug richting vasteland vlogen. Wij hadden op de eiland vluchten nooit een overstap en hebben dus nooit ergens tijd verloren.

Jouw ticket prijs is zeer goed, niet te lang twijfelen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door harryh »

Sluit me hier bij aan. Zou Kauai er juist absoluut inlaten, vonden wij het mooiste eiland, zeker als je van Jurassic park of van snorkelen houdt. Big Island erbij moet je zeker overwegen!
Victor1991
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2017, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door Victor1991 »

Hoi allen,

Dank alvast voor de reacties! Aangezien jullie allemaal aangeven toch alle vier de eilanden te bezoeken gaan we dit toch maar doen :)
Hebben jullie nog goede tips voor autohuur op de eilanden en wellicht hotel? en zijn er daarnaast nog bepaalde excursies die jullie heel erg zijn bijgebleven?
2014 - NY
2014 - LV
2015 - LV, SF, LA
2015 - NY, Washington
2016 - Orlando, Miami
2016 - NY, Boston, Chicago, LV
2017 - NY
2017 - Dallas, San Antonio, Houston, New Orleans
2018 - Hawaii
, Orlando, NY
2019 - NY

UPCOMING TRIPS
2019 - Hawaii
[/color]
baltar
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2017, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door baltar »

Wij gaan in dezelfde tijd (21-4 tot 5-5) maar dus wel iets korter. Volgens mij hebben wij die ticketprijzen van jou ook gezien maar let wel even op de overstaptijden. Volgens mij waren die extreem kort (45min bv). Wij hebben voor 630 euro tickets geboekt met overstaptijden van 2 uur in Frankfurt en 3 uur in Vancouver. Wij vliegen naar Maui en terug via Honolulu.
Victor1991
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2017, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door Victor1991 »

We hebben de planning aangepast en denken nu aan onderstaand schema, tickets zijn nog niet geboekt maar vliegtickets heen op Kano en terug van Honolulu vind ik nu voor €580.

27-apr Amsterdam - Big Island
28-apr Big Island
29-apr Big Island
30-apr Big Island
01-mei Big Island
02-mei Big Island / Maui
03-mei Maui
04-mei Maui
05-mei Maui
06-mei Maui
07-mei Maui / Kauai
08-mei Kauai
09-mei Kauai
10-mei Kauai
11-mei Kauai / Oahu
12-mei Oahu
13-mei Oahu
14-mei Oahu
15-mei Oahu
16-mei Oahu
17-mei Oahu
18-mei Oahu / Amsterdam

We zijn het langst op Oahu mede omdat we erg van steden houden en daar lekker willen afsluiten met strand, zwemmen en surfen. Wat is jullie mening over dit schema?
2014 - NY
2014 - LV
2015 - LV, SF, LA
2015 - NY, Washington
2016 - Orlando, Miami
2016 - NY, Boston, Chicago, LV
2017 - NY
2017 - Dallas, San Antonio, Houston, New Orleans
2018 - Hawaii
, Orlando, NY
2019 - NY

UPCOMING TRIPS
2019 - Hawaii
[/color]
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

Persoonlijk zou ik nog een dagje van Oahu afsnoepen tbv Big Island. Waikiki/Honolulu is als stad niet echt bijzonder. Kona is ook heel gezellig plaatsje met veel restaurants aan water en winkeltjes.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door tosca »

Wij hebben afgelopen zomer ook o.a. Hawaii bezocht. Op Maui na, hadden wij ongeveer net zoveel dagen overal te besteden en wij vonden het een goede balans.

Op Big Island hebben wij 2 nachten Kona en 3 nachten Volcano gedaan en dat was voor ons prima! Laatste twee dagen in Volcano alleen maar regen gehad, maar anders was het perfect geweest.

Oahu / Honolulu is zoals je ziet erg persoonlijk. Wij zaten er ook een goede week en vonden het fantastisch! Wij zijn inderdaad ook echt stedenmensen, maar hebben ons in die week prima vermaakt. Ook wel een keer een auto gehuurd, maar Waikiki was wel onze thuisbasis. Wij hebben hier lekker door de stad gewandeld, heerlijk gegeten, geshopt in een megamall, Pearl Harbor bezocht, het Court House. Daarnaast dus met de auto het eiland rond, de verschillende stranden bekeken en ook nog wat hikes gedaan! Kortom, als wij ooit terug gaan zouden we zo weer een week in Honolulu blijven.

Voor wat betreft excursies. Wij hebben op Kauai Mountain Tubing gedaan, best wel een prijzige excursie maar wij vonden het erg leuk! Bij de duur staat overigens 3 uur, dat is het wel in totaal maar je ligt ongeveer een uurtje in het water. Zoals velen hier op het forum is een helikoptervlucht ook echt aan te raden, maar ook die zijn natuurlijk niet goedkoop. Wij deden een privetour met de deuren open na een tip hier en het was wel een van gaafste ervaringen van de reis.

Bij het Captain Cook Monument op Big Island kun je prachtig snorkelen. Je kunt hier een tour per boot naartoe nemen, maar wij deden de wandeling naar beneden. Niet een hele leuke wandeling, maar het snorkelen maakte het dubbel en dwars waard!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door tosca »

Victor1991 schreef:Daarnaast zijn wij nog op zoek naar goede hotels/motels/restaurants, eigenlijk zijn alle tips welkom :)
Wij verbleven op Waikiki in deze Airbnb. Wij vonden het echt super, prima appartementje midden op Waikiki. Loopafstand van vanalles! Onder het complex zat een grote wasserette en een winkeltje waar je elke ochtend een gratis ontbijtje kreeg (thee/koffie & een muffin). Zelf een balkonnetje en diverse strandspullen. Ideaal dus.

Op Kauai verbleven wij in het Kauai Palms Hotel. Het hotel an sich prima, met schone kamers. En goed te betalen. Maar het was wel vrij gehorig en met de kraaiende hanen elke nacht hebben we niet heel lekker geslapen.

Big Island hebben we in Kona & Volcano verbleven. Bij Kona hadden we ook een Airbnb, een soort tuinhuisje bij die mensen in de tuin (ze hadden er drie van die studio's in de tuin) en dat was helemaal prima! Wel iets buiten het centrum van Kona, je moest met de auto.

In Volcano hadden we super leuke huisjes, via Booking geboekt. Vlakbij de ingang van het park. Huisjes zijn ruim je kunt er met 6 ofzo slapen. Heerlijk groot bed en helemaal rustig.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door vinceG »

Wow dat zijn mooie prijzen voor vliegtickets!
Wij twijfelen voor 2018, maar als ik dit soort prijzen zie dan denk ik dat het toch voor de 2e keer Hawaii wordt!

Ik zou persoonlijk ook nog 1 of 2 dagen van Oahu af halen. Een hele week in Honolulu zou ik gek van worden!
Daarnaast is het wel het duurste gebied wat je op Hawaii kunt vinden.
Goed dat je Big Island erbij genomen hebt!

Voor inter-island vluchten kan ik Mokulele airlines van harte aanbevelen!
Wij hebben 3 jaar geleden veel gebruik gemaakt van www.vrbo.com voor accomodaties.
Victor1991
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2017, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door Victor1991 »

Vanochtend de tickets geboekt! We gaan van 27 april tot 19 mei naar Hawaii, we vliegen heen op Maui en terug vanaf Honolulu dit waren de goedkoopste tickets (€573 pp). Nu dus maar snel aan de slag met het invullen van alle dagen. Hebben jullie nog aanbevelingen m.b.t autoverhuur bedrijven of gebruiken jullie ook de “normale” website hiervoor als rentalcars etc. En hebben jullie tours en activiteiten vooral daar geboekt of vooraf?
2014 - NY
2014 - LV
2015 - LV, SF, LA
2015 - NY, Washington
2016 - Orlando, Miami
2016 - NY, Boston, Chicago, LV
2017 - NY
2017 - Dallas, San Antonio, Houston, New Orleans
2018 - Hawaii
, Orlando, NY
2019 - NY

UPCOMING TRIPS
2019 - Hawaii
[/color]
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

AutoEurope heb ik laatste keer gebruikt. Deze had goede deals en heel overzichtelijk.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door tosca »

Wij hadden sommige excursies wel al geboekt, zoals de helikoptervlucht omdat we bang waren dat er anders geen plek meer was. Ook het tuben hadden we geboekt. Komt ook omdat wij het prettig vinden om de kosten wat te verdelen in de aanloop naar de vakantie ipv dat we alles daar ter plaatse moeten betalen.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

Wij boeken deel van de excursies vooraf. Afwegingen zijn de kans op dat het vol of niet meer beschikbaar is. Soms krijg je met eerder boeken korting of betere plekken/opties. Wat wel belangrijk is om bij stil te staan is dat excursies meestal niet onder je annuleringsverzekering vallen en aangezien de prijzen best oplopen op Hawaii is het handig om goed de annuleringsvoorwaarden te checken of juist niet te vroeg te boeken.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door Matan »

In september hadden wij onze goedkoopste autohuur via drive-usa ( Alamo ter plaatse). Meerdere keren gezocht in verschillende periodes, heb het nooit goedkoper gezien dan bij drive usa.
Victor1991
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2017, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door Victor1991 »

Hoi Matan,

Dank voor je berichtje en de goede tip, heb nu ook bij deze organisatie de huurauto's gehuurd, wat een enorm verschil zeg qua prijzen we hebben nu voor elk eiland een Jeep Wrangler voor dezelfde prijs als een Chevrolet Spark bij NL-se aanbieders! en zelfs inclusief alle verzekeringen.
2014 - NY
2014 - LV
2015 - LV, SF, LA
2015 - NY, Washington
2016 - Orlando, Miami
2016 - NY, Boston, Chicago, LV
2017 - NY
2017 - Dallas, San Antonio, Houston, New Orleans
2018 - Hawaii
, Orlando, NY
2019 - NY

UPCOMING TRIPS
2019 - Hawaii
[/color]
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door Hans B »

Naar aanleiding van je laatste schema (31-okt) zou ik er zeker 1 dag Oahu afsnoepen en bij Big Island voegen.
Liefst zou ik nog een 2e dag aan Big Island toevoegen.
Het eiland is erg groot, de snelheid om je te verplaatsen is lang geen 100kmp/u.
En er is verspreid over het eiland erg veel te zien.
Maar vergeet ook niet een keer te gaan snorkelen / duiken, de onderwater wereld is fascinerend.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Victor1991
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2017, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door Victor1991 »

Hoi allen,

Even een korte update met wat wijzigingen.

Hieronder het definitieve schema.

27-apr Amsterdam - Chicago
28-apr Chicago / Maui
29-apr Maui
30-apr Maui
01-mei Maui
02-mei Maui / Kauai
03-mei Kauai
04-mei Kauai
05-mei Kauai / Big Island (Hilo)
06-mei Big Island (Hilo)
07-mei Big Island (Hilo)
08-mei Big Island (Hilo) / Big Island (Kona)
09-mei Big Island (Kona)
10-mei Big Island (Kona)
11-mei Big Island (Kona)
12-mei Big Island (Kona) / Oahu
13-mei Oahu
14-mei Oahu
15-mei Oahu
16-mei Oahu
17-mei Oahu
18-mei Oahu / Amsterdam

Voor Mauai, Kauai en Big Island hebben we de hotels/airbnb's geboekt. Alle vluchten tussen de eilanden zijn ook al geboekt, het enige waar we nu nog naar kijken is Oahu, hier twijfelen of we alle dagen in de buurt van Waikiki moeten zitten of ook een paar dagen aan de andere kant van het eiland, iemand hier ervaringen mee?

Verder zag ik dat je op Kauai ook met een catamaran langs de Na Pali Coast kan heeft iemand hier ervaring mee?

Hoor graag van jullie en wij kunnen nu al niet wachten!!
2014 - NY
2014 - LV
2015 - LV, SF, LA
2015 - NY, Washington
2016 - Orlando, Miami
2016 - NY, Boston, Chicago, LV
2017 - NY
2017 - Dallas, San Antonio, Houston, New Orleans
2018 - Hawaii
, Orlando, NY
2019 - NY

UPCOMING TRIPS
2019 - Hawaii
[/color]
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hulp bij eerste keer Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

Wij hebben op Oahu meestal in Waikiki gezeten en deze zomer 1 week aan de Noordkust. Alhoewel het daar ook mooi is, zijn we nog 3 dagen richting Waikiki gereden omdat daar gewoon het meest te doen is. Als je voor het eerst gaat, zou ik daar of in ieder geval in de omgeving verblijven. Je kunt prima een dagexcursie naar de andere kant doen. Enige nadeel in Waikiki is dat parkeren kostbaar is, als je een huurauto hebt. Laatste 2 keer hadden we een appartement met parkeerplaats, dat is super bevallen. Dan zit je centraal, maar hebt toch de vrijheid om snel ergens heen te rijden. Anders is het ook te overwegen om openbaar vervoer te gebruiken en 1 dag een huurauto te huren (dat hebben wij onze eerste 2 keer gedaan)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer