Beste bestemming in maart

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Ines
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 aug 2014, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Belgie
Contacteer:

Beste bestemming in maart

Bericht door Ines »

Hallo,

Ik roep even de hulp in van ervaren reizigers :)

Tijdens onze vorige Amerikareis vroeg mijn vriend me ten huwelijk en we zouden in maart trouwen (omdat we dan 15 jaar samen zijn en dat vonden we wel mooi). We hadden het plan opgevat om na de trouw, in maart/april dus, op huwelijksreis te gaan en na drie keer Amerika wilden we wel eens iets anders. We dachten aan Zuid-Afrika maar blijkt dat het beter is om daar in september-oktober naartoe te gaan om wild te zien. Noorwegen is eventueel ook nog een optie, maar daar is het zo koud :D

Het komt er op neer dat we toch weer aan Amerika denken. Welke bestemmingen in Amerika raden jullie aan voor deze periode? We denken nu bijvoorbeeld aan Florida of het zuidwesten (omgeving Tucson). We deden reeds het standaard rondje zuidwesten en we waren al in New York, Washington D.C. en Yellowstone NP.

Groetjes,
Ines
2014: New York & Washington D.C.
2016: Zuidwesten
2017: Rondje Denver
Reisverslagen: https://tonyenines.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Felicitas »

Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar als ik in maart op vakantie naar Amerika zou kunnen zou ik kijken of Texas een optie is. Vooral omdat dan de bluebonnets (lupine soort) bloeien. Lijkt me erg mooi.
https://www.nytimes.com/2017/03/17/scie ... pring.html
Gebruikersavatar
Dutch Dunes
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 feb 2015, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Dutch Dunes »

Wij zijn in maart 2016 naar Arizona en New Mexico geweest, en hebben vooral in het zuiden van die staten top weer gehad (20-25 graden). Meer noordelijker was het iets koeler en wisselvalliger.

Dirk
Gebruikersavatar
Ines
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 aug 2014, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Ines »

Die bloemen zien er heel mooi uit. Ik zie me hier al direct foto's nemen in een trouwkleed :D

20-25 graden is inderdaad een ideale temperatuur, veel warmer hoeft het niet te worden als je wilt gaan wandelen. Ik ga jullie foto's eens bekijken :)
2014: New York & Washington D.C.
2016: Zuidwesten
2017: Rondje Denver
Reisverslagen: https://tonyenines.wordpress.com/
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door michelly »

Ook ik kan je de zuidelijke staten aanraden in maart. Heerlijke temperaturen. Voor inspiratie kun je ons 2016-verslag eens inkijken.
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Bluebonnet »

Texas! Het is hier prachtig in het voorjaar.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Trails »

We zijn afgelopen maart 4 weken in Tucson geweest en kwamen zelfs tijd tekort om alles te zien en doen wat op de planning stond.
We vonden het daar zó mooi dat we afgelopen maand onze route (met camper) een beetje hadden aangepast om toch weer een paar daagjes Tucson te doen. We zijn er toen ook al wezen kijken naar een villa want over 2 jaar willen we er voor 6 weken naar toe.

We vonden het geweldig om de natuur te zien veranderen. Op het laatst stonden veel van de cactussen in bloei en ook de palo verde bomen waren een grote gele bloemenpracht.

Hier staat onze reis: http://www.schoutenjanssen.nl/ (Arizona / NYC in het menu).
Gast

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Gast »

Ik wil eigenlijk kijken of ik in maart naar Boston kan gaan, St. Patricks Day is immers 17 maart. Maar er moet wel geld zijn, ben begonnen met sparen aangezien ik op dit moment niet zo extreem veel geld heb als ik als student heb gehad. Ik heb er als student 2 keer 15.000 doorheen gejast, 1 keer 10.000 en 1 keer nog iets van 5.000 ofzo.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Vito »

Ik zeg: Florida :thumbup: Heerlijke temperaturen in maart, wij gaan nu alweer voor de vierde keer die kant op in deze periode.
Ik vind het een ideale staat om vakantie te vieren die van alles wat biedt. Prachtige natuur, stranden, shoppen, Miami, Orlando met al zijn pretparken. En als bestemming voor een huwelijksreis ook erg leuk. Uiteraard mag Honeymoon Island niet ontbreken op je trip :lol:
Gast

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Gast »

Is Miami te doen qua citytrip of is het minder veilig dan Boston en Washington?
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Bluebonnet »

Florida vind ik juist erg saai. Ja, er is mooie natuur en ik heb me er best vermaakt, maar ik zou er geen geld aan uitgeven om er nog eens naartoe te reizen.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door flex123 »

Florida is leuk als eerste amerika reis. Ben blij dat ik er ben geweest voordat ik naar het zuidwesten ging want andersom had florida me denk ik flink tegengevallen.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Trails »

Florida moet je vooral NIET vergelijken met het zuid-westen.
We zijn er vaak geweest en het heeft niet de spectaculaire natuur van het zw maar er is wel degelijk genoeg te zien en te doen. Maar wel even verder kijken dan Orlando.
We houden van het wandelen in Florida en het heeft zó veel mooie state parks.
In 2016 zijn we ook in de Panhandle geweest en ook daar vonden we het mooi.
Wij gaan voorlopig zelf niet meer naar Florida want we hebben afgelopen maart het zuiden van Arizona ontdekt als bestemming en... we love it there.
Maar nogmaals: je moet de gebieden niet met elkaar vergelijken.
Gast

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Gast »

Is Hawaii misschien een idee?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door sanook »

stormbreaker schreef:Ik wil eigenlijk kijken of ik in maart naar Boston kan gaan, St. Patricks Day is immers 17 maart. Maar er moet wel geld zijn, ben begonnen met sparen aangezien ik op dit moment niet zo extreem veel geld heb als ik als student heb gehad. Ik heb er als student 2 keer 15.000 doorheen gejast, 1 keer 10.000 en 1 keer nog iets van 5.000 ofzo.
TMI
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Bluebonnet »

@ Trails, de parken zijn inderdaad mooi in Florida. Maar dat vind ik eigenlijk overal wel. Zodra je de natuur in gaat zie je goed hoe mooi een gebied is. In Nederland loop ik ook liever door de duinen dan door een nieuwbouwwijk.
En de gators overal zijn prachtig. Zo stonden we een keer stil op de snelweg omdat er een alligator de weg overstak.

Maar toch vind ik Texas veel mooier. Ben elke dag weer blij dat we hier wonen. Ik kijk nog steeds met een grote glimlach naar de cowboys die op hun paard door het historische centrum van ons stadje rijden. Vind ik prachtig!
En 's ochtends zit ik met m'n kopje koffie op de front porch en ben helemaal gelukkig als er een hert langs wandelt.
En de muziek hier!
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Roosuithoorn »

Wij zijn de laatste twee jaar in maart in Florida geweest. Heerlijke vakanties gehad, maar ik zou daar niet meer in maart heen gaan. Maart is namelijk hoogseizoen in Florida. Er vind dan de zogenaamde springbreak plaats. Dit zijn hele grote groepen studenten die helemaal uit hun dak gaan. Je kunt ze wel vermijden, maar vanwege de grote drukte gaan alle prijzen ook heel erg omhoog. Ik wist niet wat ik hoorde wat ze voor een hotelkamer rekende.
Arizona lijkt me dan een beter alternatief. Prachtige natuur!! Texas vond ik ook mooi, maar weet niet hoe het weer is in maart.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
Ines
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 aug 2014, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Ines »

Dank jullie allemaal voor de vele reacties. Ik denk dat we Florida dan inderdaad voor een andere keer gaan houden. Als we de keuze hebben, ga ik er liever niet tijdens spring break naartoe :)

Jullie hebben me wel warm gemaakt voor Texas, en dan misschien combineren met New Mexico en Zuid- Arizona, of juist meer richting het oosten (New Orleans). Stof om over na te denken. Thailand is ook nog een optie, dat leek ons wel huwelijksreismateriaal, maar we zijn nog nooit in Azië geweest en na drie keren Amerika weet ik niet of ik nog iets anders wil :D
2014: New York & Washington D.C.
2016: Zuidwesten
2017: Rondje Denver
Reisverslagen: https://tonyenines.wordpress.com/
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Vito »

Persoonlijk vind ik dat de drukte door Spring Break hier op het forum erg overdreven wordt. Wij zijn al 3 x tijdens Spring Break naar Florida geweest en de enige die wij steeds tegenkomen zijn snowbirds. Ik ben nog nooit een grote groep dronken studenten tegen gekomen. Misschien omdat wij die bestemmingen ook niet opzoeken, dat zou kunnen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Beste bestemming in maart

Bericht door Tipsy_1 »

wij deden ooit een fantastische maart trip, vertrekkende vanuit San Diego, over bvb Anza Borrego, Ladder Canyon, route 66, Mojave, Death valley (wild flowers in deze gebieden! en bloeiende cactussen), richting Las Vegas, vanwaar we verder gingen via Oatman, enkele kleinere leuke parkjes in de buurt van Tuba City/Williams/Flagstaff, Sedona, Apache Trail, naar Tuscon en Chiricachua NM, en dan terug vanaf Phoenix.

Was superafwisselend, zalig goed weer. Ook een aanrader.

Texas en New Mexico zijn ook fantastisch hier, maar die deden wij dan weer in oktober :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer