Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

Nadat we van de week al een opzet voor een rondje LA-Las Vegas hadden geplaatst, zijn we toch wel erg geschrokken van de hotelprijzen in onze periode. Daarnaast vielen de gemiddelde temperaturen ook wat tegen tov van wat we verwacht hadden die periode (in LA & Vegas hadden we iets hogere temperaturen verwacht en dachten ook een paar dagen lekker zwembad mee te kunnen pakken).

Omdat ik zelf heel graag naar Charleston & Savannah wil hebben we een opzet gemaakt voor het volgende rondje:

1 Aankomst Orlando
2 Orlando
3 Orlando - Atlanta
4 Atlanta
5 Atlanta
6 Atlanta - Charleston
7 Charleston
8 Charleston - Savannah
9 Savannah
10 Savannah - Orlando
11 Orlando
12 Orlando
13 Orlando + reisdag naar huis
14 Aankomst NL

We hebben er voor gekozen om een rondje te rijden wegens gunstigere vliegtickets & drop-off kosten van de auto. Die ene extra reisdag Orlando - Atlanta nemen we dan voor lief. Ik heb wel al even zitten speuren maar het lijkt een hele saaie route te zijn?

Daarnaast hebben we met de opzet rekening gehouden met schema van de NBA, maar misschien schuiven we daar nog wat in om ook in Atlanta een wedstrijd mee te kunnen pikken.

Periode waarin we reizen is eind februari / begin maart. Dit ligt vast omdat we niet anders kunnen wegens andere verplichtingen. In dit schema vertrekken we op woensdag 21 februari en zijn we weer terug op dinsdag 6 maart.

Mijn vraag is nu of we een gekke route / keuzes in aantal nachten en dagen in de verschillende plaatsen hebben genomen? Orlando is de enige plaats waar we al geweest zijn, maar dit was wel 9 jaar geleden.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door Ing »

Lekker rustig schema, maar misschien wel iets te rustig voor de regio in de periode?
Heb je ook gekeken naar een rondje vanuit Atlanta? Of wil je graag wat langer in Orlando zijn?

3 dagen Atlanta lijkt mij veel, maar ligt misschien beetje aan je wensen voor de stad.

Paar ideetjes om het nog wat uit te breiden onderweg van en naar Orlando:
stukje via de Panhandle van Florida, bijvoorbeeld Apalachicola?

Je zou ook vanuit Savannah via Jeckyll Island en Amelia Island kunnen rijden naar Orlando. Of St. Augustine.

Je zou ook nog kunnen proberen GSM mee te pakken, maar dat gaat wel ten koste van de rust in je route.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door winterpark »

Ben het met Ing eens. Is er een reden waarom je per se naar Atlanta wilt? Behalve de toeristische trekpleisters is er daar weinig te halen. Leuk begin voor een rondje in het diepe zuiden, maar verder... Nope.

Ik zou er ook voor kiezen, als je per se naar Atlanta wilt, er een leuker rondje van te maken, inderdaad over links (via Chystal River en Apalachicola) of rechts via New Smyrna Beach, St Augustine en een mooi eilandje aan de kust voor Savannah). Maar als Atlanta weg kan, dan zou ik zoals Ing voorstelt ervoor kiezen om na Charleston een stukje Smokeys te pakken via Asheville. Als je trouwens die dagen in Orlando bundelt zou je ook een villa kunnen huren bij Orlando.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

Atlanta inderdaad voor de toeristische trekpleisters, NBA en het Hard Rock Cafe ;).. Wij zijn wel echte stedenmensen, maar we begrijpen inmiddels uit verschillende hoeken dat 2,5 dag wel echt te lang is. Een dagje korter zou dus ook zeker kunnen? Die dag zouden we dan bijvoorbeeld kunnen gebruiken voor een uitbreiding in de route via Apalachicola. Ziet er erg leuk!

We hebben bewust voor de rust gekozen, normaal hebben we veel meer drukte in de route & dingen op de planning. Echter, op dat moment moeten we rekening houden met een zwangerschap van +/- 6 maanden ;).. Daarnaast wilden we dan graag de combi met wat dingen doen en lekker weer. Een villa in Orlando hoeft niet perse van ons. We zitten liever in een hotel.

Great Smoky Mountains hadden we ook naar gekeken, maar vroegen ons af of dat in die periode wel mooi zou zijn of dat we dan beter een andere keer konden terug gaan? Daarnaast kunnen we dan ook niet echt wandelen o.i.d.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door gera_r »

Smokey Mountains zou ik in deze tijd van het jaar niet aanraden. Ten noorden van Atlanta heb je echt wel kans op kou en (nacht)vorst. Althans wij hadden dat in 2008.

Atlanta, bezoek CNN en Coca Cola World. Samen goed voor een dag. Maar ook Stone Mountain is leuk om naar toe te rijden. Een hoge rots van 750 meter ten noordoosten van Atlanta, die zomaar uit de platte bodem oprijst. Je kunt met een kabelbaan naar boven, genieten van het fantastische uitzicht en dan een leuke wandeling naar beneden maken. Er zijn wat toeristische attracties rondom, maar lang niet alles is open in deze tijd van het jaar. Wel een amusant (vaar)ritje met een amfibievoertuig is er mogelijk.

Als je een rondje maakt, dan zou ik je Little Grand Canyon (oftewel Providence Canyon) aan willen raden. Erg mooi gebied, grofweg 200 km ten zuiden van Atlanta (en 10 km ten westen van Lumpkin) gelegen. Onderweg hiernaartoe zou je dan ook nog langs Plains kunnen gaan; geboortehuis van Jimmy Carter. Van hieruit kun je evt. verder naar beneden zakken en de panhandle van Florida aandoen.

Tussen Orlando en Savannah kan ik je verder naast St. Augustine ook nog Okefenokee Swamp aanraden. Dat ligt net over de grens met Florida in Georgia. Misschien is Daytona ook nog een idee (circuit met rondleidingen en strand waar auto's op mogen rijden).

Naast de al genoemde eilanden, is Cumberland Island ook nog een idee. We gaan hier zelf in maart ook naar toe. Het is een eiland waar je vanuit St. Marys alleen met de boot kunt komen (45 minuten, reserveren aangeraden). Dit eiland is een nationaal park met prachtig ongerepte natuur. Er is een ruïne en je kunt er wandelen, fietsen en evt. een rondtour maken. Het strand heb je vrijwel voor jou alleen...
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

gera_r schreef:Als je een rondje maakt, dan zou ik je Little Grand Canyon (oftewel Providence Canyon) aan willen raden.
Tof! Dit ziet er gaaf uit!

Smoky Mountains laten we voor deze trip dan nog even. We gaan de route iets omdraaien, zodat we in Atlanta ook nog een wedstrijdje mee kunnen pikken.

St. Augustine willen we inderdaad tussen Orlando & Savannah bezoeken. We willen daar gewoon een kopje koffie drinken en even wat rondlopen.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door Ing »

tosca schreef: We hebben bewust voor de rust gekozen, normaal hebben we veel meer drukte in de route & dingen op de planning. Echter, op dat moment moeten we rekening houden met een zwangerschap van +/- 6 maanden ;).. Daarnaast wilden we dan graag de combi met wat dingen doen en lekker weer.
.
Kijk, dan is jullie tempo juist heel erg mooi! Gefeliciteerd. Spannend!

Ik zou zeggen, zet met de info en tips van hier jullie nieuwe rondje ook eens neer hier. Wellicht hebben we dan nog wat meer gedetailleerde tips.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

Dankjewel! Inderdaad heel spannend allemaal. Willen nog graag een tripje samen maken én wat nieuwe plekken aandoen :)

Hieronder ons nieuwe rondje:

1 Aankomst Orlando
2 Orlando - Savannah (onderweg St. Augustine)
3 Savannah
4 Savannah - Charleston
5 Charleston
6 Charleston - Atlanta
7 Atlanta
8 Atlanta
9 Atlanta - Orlando (Evt. Litte Grand Canyon onderweg)
10 Orlando
11 Orlando
12 Orlando
13 Orlando + 's avonds vertrek
14 Aankomst NL
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door gera_r »

nr. 9 Atlanta-Orlando met een onderbreking in Little Grand Canyon is niet te doen in één dag. Je kunt daar heerlijk wandelen en toch wel een paar uurtjes doorbrengen.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

(Lange) wandelingen maken gaat op dat moment toch niet echt lukken denk ik. Wij hadden het als reisdag gezien, dus dachten we dat we er gewoon een lange dag van konden maken. Vroeg uit Atlanta weg en dan de highlights bekijken. En dan in de middag door naar Orlando.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door winterpark »

Ik zou echt 1 nacht Atlanta elders inzetten. Als je een stedenmens bent, doe dan een nachtje charleston erbij of een overnachting onderweg tussen Atlanta en Charleston. Op deze manier is je reis echt niet rustig want je zit vooral veel uren in de auto.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

We hebben hier wel bewust voor gekozen omdat het ook fijn is ergens wat langer te zijn. We hebben nu 2 volle dagen voor Atlanta, waarbij de dan o.a. CNN & Coca Cola kunnen bezoeken. Ook het Olympic Park staat op de planning. Daarnaast willen nog naar een wedstrijd van Hawks en wat shoppen. Het Hard Rock Café moet ook een bezoekje krijgen Ik denk dat we die twee dagen dus wel vol zullen krijgen.

We hebben ook beiden geen hekel aan reizen / autorijden en zijn dit ook gewend voor ons werk. We zien de dagen dat we reizen dan ook als reisdagen en mochten we onderweg iets tegenkomen bekijken we dat nog even. Lekker een muziekje aan onderweg!

Door de combinatie met wat langer op een bepaalde plek te blijven, geeft dat voor ons weer wat rust terug in het schema.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

Voor een hotel in Atlanta, welke wijken zijn hiervoor aan te raden? Ik kom er zelf niet helemaal uit namelijk.
Gast

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door Gast »

Mag je nog vliegen als je 6 maanden zwanger bent?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

Ja, dat mag nog gewoon :)
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door Ing »

tosca schreef:Voor een hotel in Atlanta, welke wijken zijn hiervoor aan te raden? Ik kom er zelf niet helemaal uit namelijk.
Ik zat van de zomer in La Quinta Inn & Suites Perimeter Medical, dit is ten noorden van het centrum. Ook forumlid winterpark zat in deze regio, namelijk in een Hampton Inn (als ik het goed heb). Voordeel aan deze regio vond ik: zeer goede prijs/kwaliteit voor de hotels. Mooie, schone, nieuwe hotels met veel faciliteiten voor een leuke prijs en in een mooie en nette omgeving. Er zitten allerlei malls in de omgeving en genoeg te eten en vermaak (Cheesecake Factory!). Daarnaast zit je ook zo in het centrum.

Ik heb de laatste nacht midden in de stad gezeten, in het Aloft Downtown Hotel. Stuk duurder en ook wel luxe, maar voor alles moest je los betalen (ontbijt, parkeren etc) en dat was eigenlijk bij de meeste binnenstad hotels. Dan kom je uiteindelijk toch best duur uit al met al. Als ik weer zo gaan, zou ik gewoon kiezen voor een hotel in de suburbs en dan reizen naar het centrum. Want een hoop highlights van Atlanta (bijvoorbeeld Martin Luther King museum ) bevinden zich ook niet IN downtown, dus dan moet je alsnog de auto pakken.

Warning: Atlanta is een enorme stad qua verkeer. 7 baans wegen waren geen uitzondering. Dat vonden wij toch wel een klein beetje slikken toen we met onze duffe koppen instapten op dag 1 vanuit het vliegveld haha.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

Thnx!! Perimeter ziet er goed uit!

Zitten inderdaad liefst downtown, naar hotels zijn heel prijzig zag ik inderdaad! Maar nu een Airbnb gevonden vlak naast MLK / 25 minuten lopen naar Coca Cola ed. voor nog geen 300 euro (incl. parkeren) voor 3 nachten, dus dat lijkt me wel een goede deal?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

Mooi deal bij Priceline gescoord voor het Hilton Downton Atlanta; 260 euro (incl. tax ed) voor 3 nachten. Parkeren zal inderdaad wat duur(der) zijn, maar nu is alles op loopafstand! Erg blij mee :D

De overige hotels voor de trip zijn relatief goedkoop, dus dat kwam helemaal goed uit. Alleen Savannah nu nog goede deal scoren. Heb nu de Residence Inn in het centrum (van Mariott), maar vind 320 voor 2 nachten wel aan de dure kant. Maar gelukkig hebben we nog even om te zoeken.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door Ing »

Mooie deal!! Dat is natuurlijk ook voordeel laagseizoen, dan kun je zulke dealtjes scoren.

In Savannah vond ik de hotels schrikbarend duur. Wij hebben uiteindelijk een hotel buiten de stad voor een prikkie genomen (50 euro ofzo), zodat we dan weer wat meer speling voor o.a. New Orleans hadden.

Ik zou voor Savannah ook gewoon Hotwire en Priceline in de gaten houden. Je hebt idd nog wel even.

Prettig dat de hotels goedkoop uitvallen. Ik vond de prijzen over het algemeen een stuk aangenamer dan in het zuidwesten. Ook al ging ik in juli/augustus naar het zuiden en plan ik voor april zuidwesten. Meer aanbod ook, meer leuke deals te scoren.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door winterpark »

Ik zou ook nog even kijken op Hotwire. Wij waren in september 2015 in Savannah, toen hebben we 243 euro betaald voor 2 nachten in het Andaz, midden in het centrum (Hyatt). Juist omdat Savannah zo loopbaar is, zou ik voor een centrumhotel kiezen als het te betalen is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer