Forumlid introducties... wie ben jij?

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
gretl
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 jan 2004, 00:16
Locatie: Rotterdam

even voorstellen

Bericht door gretl »

Nou, dan ik maar eens he? Ik woon en werk in Rotterdam. Ik ben leerkracht in het speciaal onderwijs. Tijdens mijn schoolvakanties reis ik graag.
Ik ben nu 5 x in Florida geweest, geloof het of niet, telkens onbedoeld.....
Drie keer met een groep lich. gehandicapten als vrijwilliger en naar aanleiding hiervan nog een aantal keren zelf een paar weken Orlando, Miami en de Keys bezocht.
Ben sindsdien helemaal verkocht en verknocht! Ik ben al in zoveel landen geweest met lich. gehandicapten maar geen enkel land kan aan Amerika tippen op dit gebied!!
Al begrijp ik uit alle forumberichten wel eens dat Florida niet eens het juiste beeld van Amerika weergeeft. Iedere keer neem ik me voor eens naar de westkust te gaan, maar dan zie ik weer een spotgoedkoop ticket naar Miami of willen mijn reisgenoten niet mee.... Afijn, ik kom er vast nog wel eens!

Het maak me niet uit, als ik maar in Amerika ben.

Gr. Gretl.
muffles
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 16 sep 2003, 16:57
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door muffles »

Hoi, hoi,

Ik ben Raymond Zachariasse en ik ben al 5x in amerika geweest. 4x voor een vrouw en 1x met een goede vriend.

De eerste keer ging ik er heen om een online vriendin te ontmoeten en we zijn toen door het midden van amerika getrokken met de auto en heb het gebied rond Colorado bekeken.
De tweede keer ben ik teruggegaan en ditmaal naar Oregon om haar moeder te ontmoeten. Weer een roadtrip, maar dit keer naar San Fransisco en terug.
Helaas is er verder niets uit deze relatie gekomen en toen was amerika een beetje over voor mij totdat ik opnieuw iemand online ontmoette uit dit land. Voordat ik haar ontmoette ben ik nog eerste met een vriend rondgetrokken van SF naar oregon en terug. Erg duur allemaal omdat we alles zelf regelden.
Een paar maanden later mijn huidige vriendin ontmoet met haar kinderen, in Wisconsin en in de winter. Aan het einde van het vorig jaar weer teruggeweest en nu samen met die vriend. Leuke tijd gehad.
Dit jaar zou ik weer gaan, maar nog even geen geld, dus waarschijnlijk het eind van het jaar.

het is uiteindelijk de bedoeling om daar te gaan wonen, maar ik ben eigenlijk nog niet zeker omdat het een grote stap is en ik ken eigenlijk niemand daar. Ook geef ik alle zekerheden op die ik hier heb en dat is best eng. Maar misschien kan ik een baan vinden als webdesigner of iets met mensen daar en dat zou mijn situatie een stuk makkelijker maken.

mvg,

raymond
MuseMusic
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 nov 2003, 14:13
Locatie: Bij Eindhoven
Contacteer:

Bericht door MuseMusic »

Ach, als je daar eenmaal woont, dan maak je snel genoeg vrienden denk ik, maargoed dat heb je natuurlijk zelf in de hand :P
Ten Speed

Nieuweling op dit forum

Bericht door Ten Speed »

hoi,
Ik ben Marc Roelaarts, 35 jaar, uit Groningen.
Vanaf kinds af aan heeft Amerika al iets boeiends in mijn ogen gehad.
Ik heb redelijk veel van de wereld gezien, maar omdat mijn vrouw niet naar Amerika wil, ben ik wel naar andere landen geweest.
Nu wil ik spijkers met koppen slaan door binnenkort een week naar Amerika te gaan, alleen is dat natuurlijk nieuw voor mij, vandaar dat ik veel sites ga bekijken om zo bekend te raken met de Amerikaanse cultuur.
Wat mijn trekt aan Amerika is eigenlijk heel simpel: mezelf in zo'n groot land tussen de 'normale' bevolking...dat lijkt me super! Ik ben geen type die alle atracties wil zien, want daarvoor ga ik niet zo ver reizen, maar een week tussen de Amerikanen leven lijkt me geweldig.
Je ziet natuurlijk veel van Amerika op televisie en dat heeft me van jongs af aan al heel erg geboeid.
Voor de omgeving ben ik meer geintreseerd in landen als Indonesie, want daar komt mijn vader vandaan en dat land heb ik ook bezocht en dat was het einde!
Ik ga de komende tijd heel veel lezen over Amerika en wat ik tot nu toe gelezen heb vond ik erg boeiend.
Dus allemaal, vermaak mij met jullie verhalen, want het is echt genieten om alles te lezen.
Franka
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2003, 10:09
Locatie: Den Haag

Bericht door Franka »

Het wordt tijd dat ik mij ook even voorstel net als de rest van mijn 'forumgenoten'.

Mijn naam is dus echt Franka, ben 32 jaar en ik woon en werk in Den Haag als directiesecretaresse.
Mijn fascinatie voor de USA is ontstaan toen ik in 1989 voor een jaar als 'foreign exchange student' naar Fairfield, Ohio vertrok om een jaar een highschool te volgen. Wat een belevenis was dat! Ik ben blij dat ik destijds in de gelegenheid was dit te doen en heb er geen dag spijt van gehad. Uiteraard ben ik daarna nog twee keer die kant op geweest. In 1999 naar het noordoosten (Maine, Vermont, Niagara, Ohio, Pennsylvania) en in oktober 2003 naar het westen (CA, NV, UT, AZ, zie ook het reisforum).
Ik vind het erg leuk te lezen dat de bezoekers van deze site verschillende achtergronden en leeftijden hebben. Maakt de discussie ook veel levendiger. See you!
MrAmerica
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 feb 2004, 15:21
Locatie: Nieuwleusen

This is me... MrAmerica

Bericht door MrAmerica »

Hallo!

Ik wil me bij deze ook even voorstellen. Mijn naam is Marcel, bijna 30 jaar, en ik woon in de buurt van Zwolle.

De bijnaam MrAmerica heb ik in 1998 gekregen omdat dat het jaar was waarin ik mijn hart verloor aan het land. In de jaren daarvoor had ik niks met Amerika en was waarschijnlijk net zo bevooroordeeld als iedereen die er nog nooit geweest is. Maar omdat mijn kameraad graag nogmaals (hij was er al 2x geweest) naar Amerika wilde stemde ik in om met hem mee te gaan.

Nu... 2004 zal ik voor de 6e keer naar Amerika gaan. Dit jaar staat onze reis (nog steeds met dezelfde kameraad) in het teken van een tweetal concerten die wij bij gaan wonen. Bij mijn passie voor Amerika is tevens de liefde voor countrymuziek ontstaan. Dus vandaar dat ik zeer verheugd ben om eind april artiesten zoals Alan Jackson en Martina McBride live te kunnen zien optreden! :D

Al vanaf de eerste keer dat ik in Amerika kwam heb ik zo mijn eigen wensen vervuld, en daarom kies ik (wij) er nimmer voor om een standaardpakketreis te boeken. Wij regelen vooraf niks anders dan de retourtickets, een huurauto en eventueel een hotel bij aankomst. Voor de rest reizen wij puur op de bonnefooi! En dat kan ik iedereen aanraden... gewoon lekker je eigen tempo en route bepalen... heerlijk :lol:

Natuurlijk ben ik graag bereid om je het één en ander te vertellen, dus wil je wat weten of heb je vragen? Neem gerust contact met me op!

groetjes,

MrAmerica. :wink:
Travel my way, take the scenic byway!
marcuscj
Amerikakenner
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15 feb 2004, 21:55
Locatie: oregon,usa

even voorstellen

Bericht door marcuscj »

Hello , Mijn naam is Marc ,Ik woon in Oregon .Ik emigreerde in 1960 alleen en was 19jaar oud. I served in the Air Force for 4 years and trouwde een engels meisje in San Francisco. Zij is nog steeds Engels and wil geen Amerikaanse worden.Ik heb een dochter en een zoon,de dochter is getrouwd met een Amerikaan en mijn zoon gaat nog naar school. Ik ben een internetjunkie en vond this forum toevallig. Mijn Nederlands is niet meer vloeiend omdat ik het niet meer spreek.Ik werkte voor grote Amerikaanse companies(GE,IBM,Lockheed) maar werk nu voor een duitse company voor de laatste 25 jaren.Ik verloor mijn Nederlandse nationaliteit toen ik in the Air Force diende en ben dan Amerikaan geworden. Ik heb nog in New York,Texas and California gewoond en woon nu in Oregon. Well folks that is all for now. groetjes
Sanny Rocks
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 feb 2004, 21:00
Locatie: Zaandam

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi hoi,

Ik ben Sandra, maar iedereen noemt mij Sanny.

Ik ben 25 jaar en sinds ik kan herinneren verliefd op Amerika.
Ik weet niet waarom maar het trekt mij gewoon.

Helaas ben ik er maar 1 keer geweest. Ben toen naar NYC geweest in maart 2001. Het was echt super.

Maar daar komt snel verandering in. In augustus ga ik een maand door de USA touren met 3 vrienden van mij.

Ik kan echt niet wachten. We hebben vorige week onze fly&drive geboekt. Het was prijzig maar elke eurocent is het waard.
timbo16
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2004, 22:53
Locatie: Gorinchem

Bericht door timbo16 »

Hallo,

Ik ben Tim.v.Hoogdalem ben 17 jaar en woon in gorinchem(zuid holland)
Mijn hobby's zijn bezig zijn met me groene leguanen en een baardagaam dat zijn reptielen(voor degeen die het niet weten).

Mijn ervaringen met de states zijn er nog niet.
Maar vind het gewoon een prachtland heb al heel wat dingen gelezen erover en gezien en gehoord.
En met name NY lijkt me super de drukte enzo lijken me fantastisch.

Ik zit er zelf ook hard aan te denken om over een paar jaar te emigreren moet natuurlijk wel van alles geregeld gedaan worden mjah shit happens zeg ik maar zo.

Zo ik hoop dat jullie nu genoeg van me weten en anders hoor ik het graag.

Groeten tim
Ik wil naar de states....NY
Invisible
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2004, 18:15
Locatie: Mechelen

Bericht door Invisible »

Hallo,
Mijn naam is Joachim, 19 jaar en ik woon in België in de buurt van Mechelen. Naast mijn interesse voor Amerika ben ik een hevig voetbalsupporter, heb ik veel interesse in computers en ook in... jawel, Fysica.

Ik heb deze website ontdekt tijdens mijn zoektocht naar informatie over Amerika op het web. Ik heb dan ook met veel interesse de artikels over de geschiedenis van de VS gelezen.
Ik heb spijtig genoeg nog niet de kans gehad om eens naar Amerika te gaan, maar hopelijk komt hier snel verandering in. Zo droom ik ervan om ooit eens een tocht de maken met de auto door de VS. Maar natuurlijk zou ik ook graag steden zoals New York, Washington en Los Angeles bezoeken.

Ik ben een student en als ik ooit de gelegenheid kreeg om in de VS te gan studeren, ik zou ze met open armen grijpen, maar ik vrees dat dat slechts een droom zal blijven. Verder hoop ik later regelmatig naar de VS op reis te kunnen gaan. Ik denk er ook soms aan om binnen een paar jaar te emigreren mocht dat mogelijk zijn, maar aan de andere kant denk ik dan weer dat ik het niet zou kunnen om familie en vrienden achter te laten...
Franka
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2003, 10:09
Locatie: Den Haag

Bericht door Franka »

Mijn naam is Franka, ben 32 jaar en ik woon en werk in Den Haag als directiesecretaresse.
Mijn fascinatie voor de USA is ontstaan toen ik in 1989 voor een jaar als 'foreign exchange student' naar Fairfield, Ohio vertrok om een jaar een highschool te volgen. Wat een belevenis was dat! Ik ben blij dat ik destijds in de gelegenheid was dit te doen en heb er geen dag spijt van gehad. Uiteraard ben ik daarna nog twee keer die kant op geweest. In 1999 naar het noordoosten (Maine, Vermont, Niagara, Ohio, Pennsylvania) en in oktober 2003 naar het westen (CA, NV, UT, AZ, zie ook het reisforum).
Ik vind het erg leuk te lezen dat de bezoekers van deze site verschillende achtergronden en leeftijden hebben. Maakt de discussie ook veel levendiger. See you!
Marcgmp
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 sep 2003, 19:39
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Introductie

Bericht door Marcgmp »

Hallo, ik ben Marc de Goüyon Matignon en ben frans van oorsprong en ben 20 jaar. Als kind heb een beetje overal gewoond. Saoudie-arabie, frankrijk, de VS en nu Nederland.

Ik ben geboren in Beverly Mass. in de buurt van Boston omdat mijn vader daar toendertijd werkte.
Ben op veel plaatsen in de VS geweest. Groote voorlifde voor de VS, ik hoop hier mijn studie tandheelkunde af te kunnen maken, en dan waarschijnlijk te emigreren. Ik ben helemaal weg van amerikanse auto's, vooral de grote.
Ik hoop dit jaar ook nog een grote reis te kunne maken door de zuidelijks staten met een vriend. Die lange rustige wegen opzoeken.

Marc
boeffie
Amerikakenner
Berichten: 1120
Lid geworden op: 22 feb 2004, 12:48

Bericht door boeffie »

Mijn naam is Monique, 32, getrouwd en heb een zoontje van 2,5 en eentje onderweg. Ik heb in '91/'92 in Pennsylvania en Colorado gewoond en gewerkt in het kader van een uitwisselingsprogramma. Ik heb een geweldige tijd gehad en veel gezien. Daarna om de paar jaar terug en rondreizen gemaakt vanaf verschillende steden, zodoende hebben we al aardig wat staten bezocht. Zomer 2004 hebben wij een rondreis gemaakt door Oost-Canada en Michigan. Verder hebben wij familie (van US origine) wonen in verschillende staten, waardoor wij de rondreizen altijd combineren met familiebezoek.
Laatst gewijzigd door boeffie op 28 jan 2005, 18:46, 2 keer totaal gewijzigd.
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Dothan, Alabama, USA

Bericht door rperre »

Hoi allemaal,

Effe voorstellen dan maar.

Ik ben in 1998 voor het eerst naar de VS gegaan om daar een cursus te doen voor de Luchtmacht, alles bij elkaar heb ik bijna 2 jaar doorgebracht aldaar in:

Fort Rucker in Daleville, Alabama (1 jaar)
Boeing fabrieken in Mesa, Arizona (3 maanden)
Fort Hood in Killeen, Texas (9 maanden)

In Fort Rucker heb ik mijn vrouw ontmoet die in Dothan, Alabama woont, na 4 (bijna 5) jaar op en neer gereisd te hebben ga ik nu eindelijk voorgoed naar de VS om daar een baan te zoeken.

Op dit moment werk ik dus bij de Luchtmacht en hoop in de VS redelijk snel een baan te krijgen (wat precies nog niet bekend)

Mijn vrouw is Amerikaanse en daardoor is het voor mij eenvoudig om een greencard te krijgen en werkvergunning, ben ook al 3,5 jaar getrouwd! (altijd handig)

Heb mijn website, en wil, wanneer ik de stap gemaakt heb, daar een beetje voor de familie wat foto's en teksten neer zetten, nu staat alleen mijn amerikaanse trots erop :shock: ! (en natuurlijk de nu wel bekende advertentie, die er zo weer af ligt "volgende week")

Ben zelf 32 nu en heb als hobbies, computers, auto's, jetski's en ga regelmatig naar de Gym, eten doe ik ook!!!!!!! :lol:

Nou kort maar krachtig,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Wouter
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2004, 15:27
Locatie: Almelo

Forumlid introducties... wie ben jij?

Bericht door Wouter »

Hallo ik ben Wouter nu 28 jaar. Ik ben voor het eerst in 1989 naar Amerika { Florida } geweest en sinds dien een regelmatige bezoeker van het land het laatst in 2003 maar 2004 komt er aan Van Los Angeles helemaal naar boven naar de Canadese grens.Geen drukte vriendelijke mensen en een fastfood walhala kort om mijn vakantieland bij uitstek.
GEoDLeto
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:14

Bericht door GEoDLeto »

Nou, ik ben Mark
Mijn binding met Amerika is dat mijn vriendin in NY woont. Natuurlijk vind ik het een prachtig land waar je je ogen uitkijkt maar het gaat mij meer om die ene persoon die er woont ;)
Ik hoop een tijdelijk werkvergunning te kunnen krijgen en in NY te gaan werken en bij mijn vriendin te zijn met wie ik op een goeie dag hoop te trouwen.
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
EnjoyingTheAmericanLife
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 feb 2004, 19:12
Locatie: Canton - Georgia - USA
Contacteer:

Bericht door EnjoyingTheAmericanLife »

Hey there!

Ik ben Marianke (22 jaar) (bekende van Texas Cowboy, andere Amerika gek op dit forum) en ik ben USA gek sinds mijn tante trouwede met een Amerikaan en ik geloof dat dat ongeveer 12 jaar geleden was, dus toen ik een jaar of tien was.

Op mijn 16e wou ik heel graag naar Tampa, Florida, om daar een Bijbelschool te gaan doen, maar dat was te duur, end at ging dus niet door, op mijn achttiende kwam dat idee weer naar boven, maar vervloog weer.
Twee jaar geleden leerde ik een Amerikaan kennen met wie ik anderhalf jaar lang een relatie heb gehad, in dat anderhalf jaar ben ik maar 1 keer in de USA geweest. Vanwege geldgebrek kon ik niet meer komen, maar hij is wel hier geweest.
Een jaar later ben ik eindelijk weer terug gekeerd naar de USA, single en als Au Pair (Exchange Visitor op J1 Visum) en heb het hier geweldig naar mijn zin in Georgia. Ik heb nog 11 maanden te gaan en zal er volop van genieten. Na terugkomst in Nederland zal ik zeer zeker terug keren naar de USA voor vakanties, en als de mogelijkheid er is om vooraltijd in de USA te wonen, dan grijp ik die kans!
I LOVE THE USA!!!!

Gr. Marianke
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
amerikafan
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mar 2004, 17:38
Locatie: Amstelveen

Bericht door amerikafan »

Ik ben nieuw. Daarom ff een introductie.
Ik ben 19 jaar oud, woon in Amstelveen en studeer in Amsterdam.
Vooral Californië en Florida lijken mij leuk.
Ik ken Amerika alleen van films, boeken en internet. Ik vind het land leuk, omdat.... te veel redenen om op te noemen. Ik denk dat veel redenen overeenkomen met de meeste mensen hier.
Anita

Bericht door Anita »

Hi!
Ik ben Anita, 31 jaar, bijna 7 jaar getrouwd (15 jaar samen!!) en heb een dochtertje van bijna 4 jaar. Ik woon zo'n beetje onder de rook van Rotterdam in een piepklein dorpje.

Mijn man en ik hebben altijd al een zwak gehad voor Amerika. De reden daarvan? We zouden het niet weten!

Wij zijn in 1998 met z'n tweetjes naar Florida geweest (mijn man en ik dus). Eigenlijk moet ik zeggen Orlando, want daar zijn we ruim twee weken gebleven, puur voor Disney! Geweldig zeg! We waren ook op slag verliefd op Florida en Amerika. Geweldig land, geweldige mensen, heerlijk weer...
In december 2001 zijn we, inmiddels met ons dochtertje van toen 20 maanden, weer terug naar Florida geweest. Deze keer hebben we een rondreis gemaakt, met als begin- en eindpunt (natuurlijk!) Orlando. Heel veel Disney dus!

Nu gaan we van 13 oktober (een dag na mijn 32e verjaardag!) t/m 6 november naar het Zuidwesten van de States. We gaan een hele mooie rondreis maken, die we helemaal zelf samengesteld hebben. Voor zover we het nu al kunnen bepalen, wordt het een prachtige reis en we hebben er ook ontzettend veel zin in!

Ik kom graag op forums over Amerika. Gewoon om wat te kletsen, maar natuurlijk ook om informatie te vinden over onze reis.

We hebben twee weblogs: http://weblogs.bnn.nl/chranimei en http://weblogs.bnn.nl/amerika.
Die eerste is een weblog over onze leventjes en de tweede gaat alleen maar over onze vakantie eind dit jaar.


Anita
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

even voorstellen

Bericht door hekkie »

Howdy,

Mijn naam is Marjan. Ik ben 58 jaar en getrouwd met Jan.
In 1992 zijn we voor het eerst naar de USA gegaan en hebben daar ons hart verloren. Als het enigszins kan, gaan we elk jaar en soms 2 keer.
Inmiddels hebben we zo'n 35 staten bezocht en dit jaar worden er weer 2 aan toegevoegd. Het westen heeft onze duidelijke voorkeur (prachtige natuur), maar we proberen toch om telkens weer iets "nieuws" in te lassen. Het uitzoeken en plannen van een reis (ook voor anderen) is een van mijn grootste hobby's. Ik verheug me er al weer op als de reisboeken uitkomen en tegenwoordig met internet erbij is het een sport geworden om zo voordelig mogelijk uit te zijn met dat wat jij wilt.

Inmiddels hebben we aardig wat ervaring opgedaan wat het rondtrekken betreft. We gaan altijd op de bonnefooi. Hier in Nederland tickets regelen en een auto (soms 1 of 2 hotelovernachtingen) en de rest zien we daar wel. De route is wel gepland. De manier van overnachten hangt af van waar we heen gaan en welke tijd van het jaar.

Bijv 2003:
In mei/juni 10 dagen naar Washington,Niagara Falls, Boston en New York. Overnachten in motels. Deze keer vastgelegd (vanwege de steden) via internet.
In sept. een maand rondgetrokken in het zuidwesten en gekampeerd. We nemen dan een tentje, slaapzakken enz. mee. We reserveren niets.

Dit jaar (28/5 t/m 25/6 2004) starten we in Seattle en vliegen terug vanaf Denver. We nemen ons tentje weer mee.
In sept. is een tripje van 2 weken in de zuidoosthoek gepland en dan nemen we weer (niet gereserveerde) motels.
We zijn ook een keer in de Kersttijd naar Florida geweest. Weer een hele andere ervaring in kerstsferen.

Om een lang verhaal kort te maken: we zijn redelijk ervaren in reizen door Amerika. Dus wie vragen heeft: brand maar los!

Groetjes Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 11 apr 2006, 20:27, 4 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer