Reisgidsen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ladybug1nl
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2017, 09:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reisgidsen

Bericht door Ladybug1nl »

Ik weet niet of ik het in het goede topic neerzet, maar ik heb een vraag over reisgidsen.

Het laatste Capitool reisgids zuidwest usa is van 2015. Wanneer komt er een nieuwe? Ik weet niet of er elke 3 jaar een uitkomt ofzo. Wij gaan volgend jaar dus onze roadtrip maken en wil een Capitool reisgids aanschaffen, maar straks heb ik deze gekocht en komt er volgend jaar een nieuwe uit. Wil dan liever de laatste nieuwe hebben uiteraard.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisgidsen

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt me meer iets om bij de uitgever te informeren.
Ik zou nu alvast een kopen, dan heb je er nu al iets aan. En wat zou er allemaal veranderen? Voor de meest recente prijzen en openingstijden is zelf een net uitgekomen gids alweer verouderd; die zaken kun je op internet nazoeken.
Je kunt ook gidsen bij de bieb lenen.

Wat zoek je precies in een reisgids? Heb je al een route? Zoek je hotels, bezienswaardigheden?

Marianne
Ladybug1nl
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2017, 09:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisgidsen

Bericht door Ladybug1nl »

Dacht dat het misschien bekend zou zijn dat een bepaalde gids om een bepaalde tijd vernieuwd wordt, vandaar dat ik het even hier vraag :oops: en niet de uitgever gemaild heb.

Het gaat mij om de parken en om leuke bezienswaardigheden op de route naar al rijdend naar een NP toe.

Planning is klaar en de meeste overnachtigingen (camping (we gaan met de tent), cabins en hotels) al geboekt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisgidsen

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de parken zou ik zeker eens www.ontdek-amerika.nl raadplegen, en natuurlijk de NPS-site (www.nps.gov). Reisverslagen lezen is ook heel leuk en leerzaam.
Als je je route hier plaats kun je ook ontzettend veel tips krijgen.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reisgidsen

Bericht door markro »

Misschien een tip: voorheen had uitgeverij Lannoo de serie "Blauwe Reisgidsen", waar wij altijd veel aan gehad hebben voor onze Amerikareizen. Die serie is opgehouden te bestaan. Nu heeft Lannoo een nieuwe reeks. Voor het Zuidwesten van de USA heet het boek nu: "Lannoo's autoboek - Californië en Zuidwest-USA on the road".
Hierbij de website: https://www.lannoo.be/nl/lannoos-autobo ... usa-road-0
Je kan een klein stukje van het boek inkijken. Het lijkt veel op de oude opzet met routekaartjes en de bespreking van een route.

Misschien is het leuk om het boek eens in de boekwinkel op te zoeken en in te zien, of misschien wel in een bibliotheek.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Ladybug1nl
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2017, 09:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisgidsen

Bericht door Ladybug1nl »

Bedankt voor de tips! :thumbup:
Mysthi
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reisgidsen

Bericht door Mysthi »

Ow bedankt voor de lannoo tip! Heb er een van de zuidelijke staten en is inderdaad een zeer fijne gids. Vond al zo jammer dat ze er mee opgehouden worden maar ga nu de Zuidwest versie direkt bestellen :clap:
Gast

Re: Reisgidsen

Bericht door Gast »

Lonely Planet komt met een nieuwe gids uit in maart 2018. Wel in het Engels.

https://www.amazon.com/gp/aw/d/1786573636/
Gast

Re: Reisgidsen

Bericht door Gast »

De capitool reisgidsen zijn een vertaling van de engelse uitgaven van Dorling Kindersley, dus de Engelse versie zal altijd actueler zijn dan de Nederlandse.

Kijk anders op DK.com, dan weet je gelijk wat de laatste versie is, de je ongetwijfeld in de US kunt kopen.
Gast

Re: Reisgidsen

Bericht door Gast »

eoms schreef:Lonely Planet komt met een nieuwe gids uit in maart 2018. Wel in het Engels.

https://www.amazon.com/gp/aw/d/1786573636/
Ik vind de LP gidsen altijd meer de nadruk hebben op backpackers....maar misschien is dat in de loop der jaren veranderd...

Wat ook een geweldige gids is om in de US te kopen is ‘1000 places to see before you die’ in dit geval de versie voor de US en Canada...een geweldige leuke gids, die ook verkrijgbaar is als ebook.

https://www.workman.com/products/1-000- ... re-you-die
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer