Reis engeltje52: assistance needed rondreis Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
engeltje52
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2017, 17:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis engeltje52: assistance needed rondreis Florida.

Bericht door engeltje52 »

Dag allen,

Nadat wij al een rondreis hebben gemaakt in het mooie zuidwesten, willen wij graag ook een rondje Florida doen.
We willen met z'n vieren gaan. Ouders rond de 64 en ik met mijn vriend. Ik twijfel nog tussen April, Mei of Juni. Jullie adviezen?
Zouden jullie ons kunnen helpen met de planning.
Ben nog heel erg flexibel en als jullie rond deze plaatsen andere aanraders hebben dan hoor ik graag.

1 Amsterdam - Miami
2 Miami
3 Miami - Key West
4 Key West
5 Key West - Key largo
6 Key Largo - Fort Myers
7 Fort Myers
8 Fort Myers - Sarasota
9 Sarasota
10 Sarasota - Weeki Wachi Spring (willen we graag een mooie kano tocht doen.
11 Weeki Wachi Spring - Orlando
12 Orlando
13 Orlando
14 Orlando
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Assistance needed rondreis Florida

Bericht door harryh »

Mei is de regenmaand in Florida. Begin april is Springbreak, dan zou ik zeker niet gaan. Wij gaan al een paar jaar in de meivakantie, eind april/begin mei, dan kun je geluk hebben, alleen dit voorjaar niet echt - veel wind met name, dus niet snorkelen. Wel prima temperaturen overigens, rond de 30gr. Ik heb geen ervaring met juni, wel eind juli/augustus/september.
Route lijkt me prima, alleen kun je weinig met de Everglades doen zo, dat kan alleen als je van Key Largo naar Fort Myers rijdt. Is natuurlijk een keuze, maar ik zou wellicht een dag Naples toevoegen zodat je vanuit daar naar de Everglades kunt, een van de highlights van Florida.
En je slaat de oostkust boven Miami over, wij vinden de omgeving van Boca Raton en West Palm Beach altijd mooi. Keuzes, keuzes ;)
engeltje52
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2017, 17:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Assistance needed rondreis Florida

Bericht door engeltje52 »

Hoi Harry,

Dankjewel voor je feedback.
Hmm mei is dus niet ideaal..ohneeee springbreak wil ik inderdaad niet meemaken.

Mensen ervaring met Juni?

Wij zijn al wel eens eerder in Florida geweest en hebben toen ook al eens een airboat toer gedaan bij Orlando in de buurt. Dus dat hoeft van mijn niet precies. Nog meer aanraders in de Everglades?

Bedankt ik ga eens even over Naples nadenken..fijn dat ik qua route wel goed zit :) altijd fijn om te horen van expers.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Assistance needed rondreis Florida

Bericht door SemJes »

Spring break begint rond de eerste week van maart en eindigt vaak rond pasen. Pasen valt vroeg volgend jaar (1 april) dus je kunt eigenlijk prima je vakantie in april plannen. Kijk bijvoorbeel hier: http://www.statravel.com/spring-break-dates.htm voor de spring break schemas van de universiteiten, dan heb je een beetje een idee. Maart, hoewel prachtig, zou ik dus afraden en kiezen voor april. Heerlijke temperaturen, lekker rustig en het regenseizoen is nog niet begonnen.

Mooi rondje :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Assistance needed rondreis Florida

Bericht door harryh »

Da's waar, dus inderdaad is april in 2018 een optie voor @engeltje52, als het kan zou ik dan eerder voor de eerste helft kiezen.

Wij vinden Everglades NP altijd weer gaaf, als je weinig tijd hebt zou je de Anhinga trail kunnen doen, aanrader om gators te zien!
Gast

Re: Assistance needed rondreis Florida

Bericht door Gast »

Het is toch niet zo dat heel Florida plat gaat tijdens springbreak? Je zult genoeg plaatsen kunnen vinden waar je geen feestende studenten tegenkomt. Net zoals je in Spanje met een grote boog om Benidorm en Lloret de Mar kunt reizen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Assistance needed rondreis Florida

Bericht door harryh »

Dat niet maar de prijzen gaan flink omhoog ;)
engeltje52
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2017, 17:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Assistance needed rondreis Florida

Bericht door engeltje52 »

Tja ik zit nu even eind April te kijken maar jeetje, de hotel prijzen zijn hoog!! jeetje.

Vooral op de Keys en Miami. Weet dat het erg toeristisch dus logish hoor maar soms schrik je toch even.

Misschien toch even begin april kijken
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Assistance needed rondreis Florida

Bericht door SemJes »

Precies, wat Harry zegt dus. Ik kan niet over heel FL spreken maar bij ons in Sarasota is het in maart vaak een stuk moeilijker om een hotel te vinden, wat de prijs weer omhoog drukt. Een parkeerplaats vinden na 10 uur voor het strand is nagenoeg onmogelijk en je merkt gewoon hoeveel drukker het is in de restaurants/winkels en vooral ook op de weg.

De studenten zijn maar een gedeelte van het "probleem". Er zijn in die tijd ook veel gezinnen met schoolgaande kinderen die naar FL komen (of er al zijn), en de meeste snowbirds (bij ons veruit de grootste groep) gaan ook pas na pasen weg.
Gast

Re: Assistance needed rondreis Florida

Bericht door Gast »

Wij gaan het liefst in juni, dan zijn de snowbirds weer weg, de vliegprijzen nog aangenaam en de temperatuur heerlijk. Wel moet je rekening houden met af en toe een heftige bui, met name in de omgeving van Miami regent het regelmatig een heftige bui (is onze ervaring).

Als je gewoon een losse planning maakt met refundable hotels (zodat je je route eventueel nog kunt aanpassen als het weer slecht is) is juni een fijne maand om in florida te zijn.

Wij vinden vooral de stranden van de panhandle geweldig (onze zoon woont daar, dus daar zijn we veel te vinden), maar ook daar mijden we de drukte van de toeristische plekken zoals Panama City Beach, wat de nummer 1 locatie in de US tijdens spring break, en wij vinden het er vreselijk....
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Assistance needed rondreis Florida

Bericht door winterpark »

Terpies, ik breek ff in. Wij vliegen vandaag naar de Panhandle, naar Pensacola. Heb je tips voor leuke plekken/overnachtingen onderweg? :)
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Assistance needed rondreis Florida

Bericht door Vito »

Wij zijn 1 x in juni geweest en dat was eens maar nooit meer. Wij hadden continu een luchtvochtigheid van 95 %, niet fijn.
Tegenwoordig gaan wij altijd in maart. Heerlijke periode (behalve idd de prijzen).
Ik zou dus als ik jullie was voor april kiezen.
engeltje52
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2017, 17:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis engeltje52: assistance needed rondreis Florida.

Bericht door engeltje52 »

ja ik heb gister nog eens goed gezocht en voor ons wordt het inderdaad April. Heb ook al mooie vliegprijzen gezien dus nu even in de gaten houden want moet nog even met werk overleggen of ik in die periode vrij kan krijgen en zo ja, ga ik maandag al wel de vliegtickets vast leggen

Heerlijk vooruitzicht. Het is wel vroeg in het jaar maar dan in September nog maar even ergens dichtbij weg..

Heb er nu al zin in...nu mag de dollar nog even flink gaan zakken in de komende maanden dan wordt het shoppen NOG aantrekkelijker ;)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis engeltje52: assistance needed rondreis Florida.

Bericht door harryh »

:thumbup:
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis engeltje52: assistance needed rondreis Florida.

Bericht door sunshine state »

engeltje52 schreef:ja ik heb gister nog eens goed gezocht en voor ons wordt het inderdaad April. Heb ook al mooie vliegprijzen gezien dus nu even in de gaten houden want moet nog even met werk overleggen of ik in die periode vrij kan krijgen en zo ja, ga ik maandag al wel de vliegtickets vast leggen

)
Dag Engeltje,

Ter ondersteuning van je April keuze zeg ik, super goed gedaan.
Wij hebben echt hele mooie april maanden gehad in Florida..
Zijn een keer of 5 in April geweest altijd prima!!

Voor inspiratie kijk je even op onze website onder het kopje Florida Trips.
Zie: http://www.oldersom.nl
Heb je vragen stel ze gerust !!

Rick
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Gast

Re: Assistance needed rondreis Florida

Bericht door Gast »

winterpark schreef:Terpies, ik breek ff in. Wij vliegen vandaag naar de Panhandle, naar Pensacola. Heb je tips voor leuke plekken/overnachtingen onderweg? :)
Het stuk van Destin tot aan PCB is mooi, maar wij zijn vooral fan van het heerlijke rustige stuk vanaf Mexico Beach, Port St Joe (St Joseph Bay aquatic reserve) en Apalachicola, vooral de eilandjes voor de kust (bv. St Georges’s Island) zijn prachtig en rustig...witte lege stranden, heerlijke restaurantjes en aardige mensen.

In Mexico Beach MOET je echt ff verse vis eten bij Killer Seafood of The Crab Shack...ook Toucan’s is een aanrader.

Fijne vakantie! Ben benieuwd naar je ervaringen!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis engeltje52: assistance needed rondreis Florida.

Bericht door winterpark »

Dankjewel!!! We slapen twee nachten in Apalachicola, inderdaad voor de eilandjes. Als ik jou zo hoor, is dat dus een goede keus! En morgen doen we het stuk tussen Destin en PCB. Heb je eettip genoteerd :)
Nielsenkim
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jul 2013, 19:34
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Grootebroek

Re: Reis engeltje52: assistance needed rondreis Florida.

Bericht door Nielsenkim »

engeltje52 schreef:ja ik heb gister nog eens goed gezocht en voor ons wordt het inderdaad April. Heb ook al mooie vliegprijzen gezien dus nu even in de gaten houden want moet nog even met werk overleggen of ik in die periode vrij kan krijgen en zo ja, ga ik maandag al wel de vliegtickets vast leggen

Heerlijk vooruitzicht. Het is wel vroeg in het jaar maar dan in September nog maar even ergens dichtbij weg..

Heb er nu al zin in...nu mag de dollar nog even flink gaan zakken in de komende maanden dan wordt het shoppen NOG aantrekkelijker ;)

Waar heb je goede tickets gevonden engeltje? Wij zitten ook te twijfelen tussen begin maart of begin april, maar ik kan voor begin maart goedkopere tickets vinden bij KLM en dan nog rechtstreeks ook. In april vind ik die niet.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis engeltje52: assistance needed rondreis Florida.

Bericht door Vito »

KLM vliegt alleen in het winterseizoen rechtstreeks op Miami. Het winterseizoen loopt tot en met eind maart.
engeltje52
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2017, 17:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis engeltje52: assistance needed rondreis Florida.

Bericht door engeltje52 »

sunshine state schreef:
engeltje52 schreef:ja ik heb gister nog eens goed gezocht en voor ons wordt het inderdaad April. Heb ook al mooie vliegprijzen gezien dus nu even in de gaten houden want moet nog even met werk overleggen of ik in die periode vrij kan krijgen en zo ja, ga ik maandag al wel de vliegtickets vast leggen

)
Dag Engeltje,

Ter ondersteuning van je April keuze zeg ik, super goed gedaan.
Wij hebben echt hele mooie april maanden gehad in Florida..
Zijn een keer of 5 in April geweest altijd prima!!

Voor inspiratie kijk je even op onze website onder het kopje Florida Trips.
Zie: http://www.oldersom.nl
Heb je vragen stel ze gerust !!

Rick
Hoi Ric,

Ik had je site inderdaad al ontdekt, echt wat een informatie! Zoveel maar heel leuk. Klopt het dat jullie veel vanuit Orlando reizen door Florida? Ik vind geen rond reis..klopt dat of heb ik iets over het hoofd gezien? Ik vind het wel echt heel leuk om te lezen en ideeen op te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer