Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MotorGuy76
Amerikafan
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 jan 2005, 15:18
Locatie: bij Eindhoven

Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door MotorGuy76 »

Hi,

Volgend jaar gaan we 3 weken voor de 4e keer naar de USA, dit keer naar Colorado en New Mexico.

Zit een beetje te knoeien met de route, omdat ik niet goed kan inschatten hoe lang je overal nodig hebt. Heb dus wat hulp nodig! :)

Heel grof moet het beetje zoiets worden (alleen de 1e 4 overnachtingen zijn geboekt):

1) Amsterdam - Denver
2) Denver
3) Denver - RMNP (slapen in Estes Park)
4) RMNP (slapen in Estes Park)
5) RMNP (slapen in grand Lake)
6) Grand Lake - Riffle Falls State park -> Ligt hier iets op de route?
7) Riffle Falls State Park Park - Black Canyon of the Gunnison -> Ligt hier iets op de route?
8 ) Black Canyon of the Gunnison
9) Black Canyon of the Gunnison -> ?
10) ? - Mesa Verde
11) Mesa Verde - Bisti Badlands
12) Bisti Badlands - ?
13) ?
14) Ah Shi Sle Pah
15) Kasha Katuwe Tent Rocks - Santa Fé
16) Santa Fé
17) Santa Fé - White Sands -> (wat ligt er op de route?)
18) White Sands
19) White Sands - Albuquerque
20) Albuquerque
21) Albuquerque - Amsterdam
22) Aankomst Amsterdam

1) Hoe krijg ik dit fatsoenlijk ingepast?
2) Is Colorado NM de moeite?
3) Is Garden of the Gods de moeite (ligt de andere kant op in Colorado zag ik)
4) Is Calhan Paint Mains de moeite?
5) Is Bandelier NM de moeite?
6) Is Cimarron Canyon State Park iets?
5) Santa Fé of Albuquerque of beiden?

Als ik op Ontdek Amerika kijk, zie ik zoveel dingen, dat ik niet goed kan inschatten wat wel of niet de moeite is en hoe lang je er moet blijven.

Alvast dank voor het schieten erop!

grt Ingrid
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route Colorado / New Mexico

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn nog prille Colorado-ontdekkers en hebben geen ervaring met NM, maar toch een paar tips.
Wij vonden Colorado NM zeker de moeite. Voor ons lag het op de route, maar in jouw route is het ook goed in te passen. Voor de Black Canyon of the Gunnison is denk ik geen volle dag nodig. Kijk voor beide eens in ons 2013-verslag.
Op weg naar Mesa Verde zou je in Silverton kunnen overnachten; wij vonden dat een leuk plaatsje.
Op weg naar Rifle Falls SP zou je via Leadville en Aspen kunnen rijden, maar dan is een extra overnachting wel mooi. Zie voor dat stuk ons 2017-verslag.
Garden of the Gods bezochten wij in 2013. Wel aardig om gezien te hebben maar ik zou er niet voor omrijden.

Marianne
gastxyz

Re: Route Colorado / New Mexico

Bericht door gastxyz »

6) overnachten in Grand Junction
7) Snap ik niet, je bent al in Rifle Falls SP geweest. Of ben je met een camper?
8 ) Volle dag Black Canyon is niet nodig. Ga je naar de North of South Rim?
9) via de San Juan Skyway of Million $ Highway naar Cortez
12) Vanuit Farmington New Mexico
13) Aztec Arches + Aztec Ruins National Monument
17) teveel om op te noemen. Valley of Fires, Bosque del Apache, Albuquerque, Salinas Pueblo Missions etc
18) Ik zou niet weten wat ik een volle dag in White Sands moest doen, een middag/avond + evt ochtend is ruim voldoende

1) Wat bedoel je?
2) Ja
3) Ja
4) Ja, Paint Mines
5) Ja
6) Nee
5) Beiden
MotorGuy76
Amerikafan
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 jan 2005, 15:18
Locatie: bij Eindhoven

Re: Route Colorado / New Mexico

Bericht door MotorGuy76 »

Bedankt!

Ik ben alweer aan het puzzelen en heb de reisverslagen erop nageslagen. Leuk!

Wat is aanrader voor de Black Canyon? South of North Rim en waar zou je in de buurt slapen. Hoe lang bezoek je gemiddeld dit park?

Garden of the Gods gaan we eruit laten iig en ook Cimarron in NM.
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door Felicitas »

Wij zijn al enkele keren in Colorado geweest. Als ik uitga van vier overnachtingen tussen Grand Lake en Mesa Verde zou ik op basis van mijn eigen ervaringen misschien zoiets doen:

Dag 6
Vertrek uit Grand Lake
Leadville (leuk plaatsje om even door te lopen, misschien fietstocht Mineral Belt Trail
Independence Pass
Aspen (overnachting)

Dag 7
Maroon Bells, wandelen
Aspen (overnachting)

Dag 8
Riffle Falls State Park (dit park ben ik zelf niet geweest, maar lijkt me mooi)
Colorado National Monument
Grand Junction (overnachting)

Dag 9
Misschien een wandeling in de Big Dominguez Canyon
Black Canyon of the Gunnison (South Rim)
Ouray of Silverton (overnachting)

Dag 10
Wandeling naar Ice Lake vlakbij Silverton
Million Dollar Highway
Durango of Mesa Verde (overnachting)
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door AnitaV »

Ik begrijp het goed dat je met een camper gaat?
Colorado National Monument en Maroon Bells zijn inderdaad erg mooi dus als het in te passen valt dan zou ik het zeker doen. De Independence Pass is ook niet te versmaden. Bij Maroon Bells kan je niet parkeren met de camper, dat kan bij Buttermilk en daar pak je de bus naar Maroon Bells (een keer overstappen)
We zijn van Ouray naar the Black Canyon of Gunnison gereden en daarna naar Crested Butte. Met de camper hebben we er een hele dag over gedaan.
Reken voor Ouray naar Mesa Verde een dag, het stuk dat je rijdt is zo mooi dat je veel stopt en de pas waar je over rijdt heeft volgens mij 150 bochten :-)
MotorGuy76
Amerikafan
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 jan 2005, 15:18
Locatie: bij Eindhoven

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door MotorGuy76 »

Hi

dank allemaal, weer nieuwe inzichten!

heb het vanmorgen allemaal aangepast naar:

1) Amsterdam - Denver
2) Denver
3) Denver - RMNP (slapen in Estes)
4) RMNP (slapen in Estes)
5) RMNP (slapen in Grand Lake of Winter Park)
6) Winter Park - Glenwood Springs (slapen)
Bezoeken Leadville
Independence Pass

7) Glenwood Springs - Grand Junction
Bezoeken Rifle Falls State Park

'8) Grand Junction - Montrose
Bezoeken Colorado NM
Crystal Mill
Optie: Big Dominguez Canyon

9) Montrose - Ouray
Bezoeken Black Canyon of the Gunnison
Cascade Falls

10) Ouray - Farmington
Bezoeken Ice Lake
Mesa Verde NP

11) Farmington
Bezoeken Aztec Ruins
Aztec Arches

12) Farmington
Bezoeken Bisti Badlands

13) Farmington - Placitas
Bezoeken Ah Shi Sle Pah Wilderness
Chaco Cultura National Historic Park

14) Placitas - Albuquerque
Bezoeken Kasha Katuwe Tent Rocks

15) Albuquerque

16) Albuquerque - ?

Twijfel of we hier direct naar White sands moeten rijden of ook moeten stoppen bij Gila Cliff Dwelling.

1) Misschien stomme vraag maar hoeveel is dit afwijkend van Mesa Verde NP en Bandelier NM omdat we deze ook allebei bezoeken.

2) En Bosque del Apache, is dat alleen in de ochtend? Had zoiets gelezen dat dit met name bij zonsopgang mooi is....

En voor het laatste stuk:
3) ) Hoe lang besteed je ongeveer bij Valley of Fires en Salinas Pueblo Missions NM?

4) Hoe lang besteed je in Mesa Verde? Anders plak ik er namelijk nog een stop in ivm mooie stuk van Ouray naar Mesa Verde waarin we ook Ice Lake willen bezoeken...


Laatste stuk wordt iig als hoofdplaatsen White Sands en Santa Fé, heb er nog genoeg dagen voor maar is even afhankelijk van bovenstaande...

En we zijn gewoon met de huurauto :-)
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door Felicitas »

Dag 8 is denk ik moeilijk haalbaar. De enige manier om naar Crystal Mill te komen is ofwel lopend (vanuit Marble 10 km one-way) of met een drie uur durende jeeptour. De laatste jeeptour vertrekt om 2 pm vanuit het plaatsje Marble, ruim twee-en-een-half uur rijden van Colorado NM. En als je na de jeeptour nog wilt doorrijden naar Montrose is dat ook nog eens bijna twee uur rijden.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door Felicitas »

Als Crystal Mill hoog op het verlanglijstje staat zou je ook kunnen overwegen om de overnachting in Glenwood Springs te vervangen door een overnachting in (de buurt van) Marble. En dan op dag 7 de jeeptour van 10 uur nemen naar Crystal Mill. Dan ben je rond 1 pm terug en kun je de rest van de middag besteden aan de rit naar Grand Junction (bijvoorbeeld via Rifle Falls State Park).
MotorGuy76
Amerikafan
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 jan 2005, 15:18
Locatie: bij Eindhoven

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door MotorGuy76 »

hmm crystal mill staat niet per sé hoog op het lijstje. Als je een paar uur heen en weer met een jeep tour daarheen moet voor zeg maar 1 plaatje dan denk ik dat we die skippen....
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door Trails »

We zijn sinds gisteren terug van 7 weken SouthWest.
Black Canyon of the Gunnison vonden we heel indrukwekkend.
Colorado NM vonden we beslist de moeite waard.
Valley of Fires Rec. Area: ongeveer een uur.

Three Rivers Petroglyph Site is ook wel de moeite waard (ook een uur).

De weg van Montrose naar Cortez vonden we schitterend (zeker met de herfstkleuren): via Ridgeway (leuk plaatsje) en Telluride (ook een leuke plaats met een gratis gondel de berg op).

Bij Mesa Verde hebben we op deze camping gestaan: https://www.theviewsrvpark.com/
De eigenaar heeft deze camping een jaar geleden overgenomen en het is een pareltje. Wij stonden op plek 44 met uitzichte over 4 staten en we konden zelfs Ship Rock zien liggen.

Het verslag is geschreven maar zetten we pas on-line als we de foto's hebben toegevoegd. We zetten er ook een campingpagina bij.

De grootste tegenvaller van het kamperen met een camper vonden we het gebrek aan parkeerplaatsen in de nationale parken. Als er al RV plaatsen waren dan stonden er heel vaak gewone auto's. :evil:
MotorGuy76
Amerikafan
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 jan 2005, 15:18
Locatie: bij Eindhoven

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door MotorGuy76 »

Klinkt goed en als hele mooie reis! Benieuwd naar het verslag!

Hoe lang ben je in Mesa Verde geweest? Wat is goed te doen qua tijd daar?
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor Mesa Verde eens naar ons 2008-verlsag. Wij hadden er een overnachting (in de Far View Lodge). Op die manier hadden we er een middag en ochtend, en hoefden we niet heen en weer te rijden. Een halve dag is ook voldoende. Ik zou wel minimaal één begeleide rangertour doen; er zijn meerdere cliff dwellings die je alleen met een ranger kunt bezoeken, en dat is erg interessant.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door Trails »

MotorGuy76 schreef:Hoe lang ben je in Mesa Verde geweest? Wat is goed te doen qua tijd daar?
We zijn er 's morgens (rond half 9) heen gereden en kwamen rond 3 uur terug. We hebben er geen begeleide tour gedaan. Je ziet genoeg van de cliff dwellings vanaf de uitkijkpunten en we waren al in de cliff dwellings in/bij Tonto NM en Navajo NM geweest.
We hadden er langer doorgebracht als we tijdens een wandeling (Petroglyph trail) niet een ongeluk hadden gehad. Een mand die achter me liep op het pad keek niet goed uit en struikelde over een boomstronk. Als reactie greep hij mij bij mijn arm en we tuimelden bijna allebei de canyon in. Als ik er niet had gestaan was hij zeer zeker de canyon in gevallen...

We zijn in maart in White Sands geweest en vonden het tegenvallen. We hadden al zo veel moois gezien en waren daar op een bewolkte dag. Dan is het 1 grote beige/grijze massa en zijn de contrasten van het zand (gypsum) en de lucht weg. Het jaar ervoor waren we in de Panhandle (Florida) en daar was het zand pas echt wit. Dus met die ervaringen viel het ons wat tegen.
MotorGuy76
Amerikafan
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 jan 2005, 15:18
Locatie: bij Eindhoven

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door MotorGuy76 »

Dan heb je wel weg geluk gehad zeg!!

16) Albuquerque - ?

Twijfel of we hier direct naar White sands moeten rijden of ook moeten stoppen bij Gila Cliff Dwelling.

1) Misschien stomme vraag maar hoeveel is dit afwijkend van Mesa Verde NP en Bandelier NM omdat we deze ook allebei bezoeken.

2) En Bosque del Apache, is dat alleen in de ochtend? Had zoiets gelezen dat dit met name bij zonsopgang mooi is....
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door IngridZw »

Ik zou ook bij Mesa Verde een overnachting plannen. Vooral omdat je deze dag nog het één en ander wilt ondernemen zoals wandelen naar de ice lakes. Vergeet ook niet om het plaatsje Silverstone te bezoeken. Je houdt die dag dan weinig tijd over voor Mesa Verde.
De mooiste cliff dwelling zoals Cliff Palace en Balcony House zijn ook alleen te bezoeken onder begeleiding van een ranger. Deze duren ongeveer een uur. Bij het visitor centrum kun je informeren op welk tijdstip er plaatsen vrij zijn.
In 2015 bezochten we Spruce House die toen nog vrij toegankelijk was maar deze is helaas voor onbepaalde tijd afgesloten.
Je kunt ze natuurlijk ook van een afstand zien maar om er echt middenin te staan is en uitleg te krijgen is toch wel heel bijzonder.
Ik ken Gila Cliff dwelling alleen van plaatjes. Het lijkt wel wat op de cliff dwellings van Mesa Verda maar ik denk dat de laatsten groter zijn en dat er meer te zien valt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
MotorGuy76
Amerikafan
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 jan 2005, 15:18
Locatie: bij Eindhoven

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door MotorGuy76 »

ok!

Heb meteen een overnachting in Cortez ingeboekt zodat het wat ruimer valt...
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door Martin & Marianne »

Iets van een afstand bekijken is echt heel anders dan een tour maken.

Ingrid: bedoel je niet Silverton?

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door IngridZw »

Ja ik bedoel inderdaad Silverton. Slip of the pen
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis MotorGuy76: route Colorado / New Mexico.

Bericht door hemmie »

Trails schreef: We zijn in maart in White Sands geweest en vonden het tegenvallen. We hadden al zo veel moois gezien en waren daar op een bewolkte dag. Dan is het 1 grote beige/grijze massa en zijn de contrasten van het zand (gypsum) en de lucht weg. Het jaar ervoor waren we in de Panhandle (Florida) en daar was het zand pas echt wit. Dus met die ervaringen viel het ons wat tegen.
Wij waren ook in maart in White Sands, maar dan met stralend blauwe lucht, en ik vond het echt een ontzettend mooi park. We kwamen in de loop van de middag aan, hebben even rondgekeken, een ranger tour gedaan en de zonsondergang bewonderd. De volgende ochtend hebben de kinderen er een paar uur veel plezier gehad met een slee. Dat laatste doe je zonder kinderen misschien niet, maar ik had er graag nog wat wandelingen gemaakt. We hebben er ook ontzettend mooie foto's kunnen maken.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer