Waar vliegtickets boeken

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
markw68
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 feb 2016, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Waar vliegtickets boeken

Bericht door markw68 »

Hallo allen,

Ik heb niet het gehele forum doorspit dus misschien is deze vraag al eens gesteld en hierbij mijn excuses dan.

Ik heb via connections.be een heen- en terugvlucht AMS - DEN gevonden met voor ons wel heel leuke uren, prijs voor 2 pers. is 1206€
Diezelfde vluchten via Lufthansa.com voor 1176€.

Wat raden de kenners aan op te boeken? Via connections.be of via lufthansa.com?
Ik zou eerder connections.be kiezen omdat je daar voor 7€ een verzekering kan nemen tegen het financieel onvermogen (faillisement) van de luchtvaartmaatschappij.

Wat zijn jullie insziens de pro en contra's van elke mogelijkheid?

Alvast bedankt.

Mvg,

Mark
Mark

2019 - California/Arizona/New Mexico/Texas
2018 - Colorado/Wyoming/South Dakota/Montana/Utah
2016 - Arizona/Utah/Nevada/California
2014 - California/Nevada/Idaho/Montana/Wyoming/Utah/Arizona
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Waar vliegtickets boeken

Bericht door mtl »

Ik zou bij de airline zelf boeken als dat goedkoper is.
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Waar vliegtickets boeken

Bericht door pollyblue »

Connections rekent nog administratiekosten aan.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waar vliegtickets boeken

Bericht door sanook »

Direct bij de Lufthansa boeken en betalen met een creditcard, die hebben over het algemeen een aankoopverzekering die ook terugbetaalt als de luchtvaartmaatschappij failliet gaat (maar als het om Lufthansa vluchten gaat zou ik me daar geen zorgen over maken)

Ander bijkomend voordeel van direct boeken bij de maatschappij is dat je direct met de maatschappij contact op kan nemen in geval van wijzigingen. Als het tarief niet te veel verschilt is er verder geen enkel voordeel om via aan broker zoals connection.be te boeken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Waar vliegtickets boeken

Bericht door Almere vak V »

Altijd rechtstreeks bij de maatschappij. Geen twijfel mogelijk!!
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Waar vliegtickets boeken

Bericht door meyem »

Als het enigszins mogelijk is (en dus zeker als het goedkoper is!! vaak is dat niet zo ...) bij de airline zelf boeken.
Je krijgt dan altijd meer service in geval van problemen. (voor een paar tientjes meer boek ik nog steeds bij de airline zelf ... alleen als het echt veel gaat verschillen vind ik zo'n derde partij de overweging waard ....)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
markw68
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 feb 2016, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waar vliegtickets boeken

Bericht door markw68 »

Je krijgt dan altijd meer service in geval van problemen.
Sorry voor de misschien domme vraag maar aan welke service denk je dan?

Wat gebeurt er indien de luchtvaartmaatschappij tijdens je vakantie in staking gaat? We hebben dit eens voorgehad en toen hadden we geboekt via Thomas Coock (wel de volledige reis, niet alleen vliegtickets) en zij hebben toen automatisch onze vluchten omgeboekt naar een andere airline. Gebeurt er ok zoiets als je bij een airline direct boekt?

Het geval dat een maatschappij zoals Lufthansa zou failliet gaan is eerder onbestaande denk ik...

Mvg,

Mark
Mark

2019 - California/Arizona/New Mexico/Texas
2018 - Colorado/Wyoming/South Dakota/Montana/Utah
2016 - Arizona/Utah/Nevada/California
2014 - California/Nevada/Idaho/Montana/Wyoming/Utah/Arizona
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Waar vliegtickets boeken

Bericht door mtl »

Mij overkomt vaak dat boeken bij de airline zelf honderden euros duurder is. En die ene keer dat ik voor een reis over de atlantische oceaan bij de airline boekte had ik een vervelende ervaring. Maar de prijs is uiteindelijk leidend voor mij.
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Waar vliegtickets boeken

Bericht door Anneke66 »

WTC.nl is ook vaak goedkoop; dit moeten jullie misschien eens uitproberen. Soms loont het ook om b.v. van een andere luchthaven weer huiswaarts te vliegen dan via degene dat je aangekomen bent. Ook eens met de dagen schuiven (als dat kan voor jullie) levert soms ook een leuke besparing op.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Waar vliegtickets boeken

Bericht door meyem »

markw68 schreef:
Je krijgt dan altijd meer service in geval van problemen.
Sorry voor de misschien domme vraag maar aan welke service denk je dan?
Bijvoorbeeld bij vertraging of gemiste overstap ... als je via een 3e persoon boekt, word je in die gevallen vaak verwezen naar die tussenpersoon, terwijl als je bij de airline zelf geboekt hebt, zijn ze veel meer bereid een oplossing voor je te vinden, is mijn ervaring.
Wat er specifiek gebeurt bij een staking, dat durf ik je niet te zeggen ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waar vliegtickets boeken

Bericht door sanook »

Bij vertraging of gemiste overstap wordt je verder (direct) geholpen door de maatschappij waarmee je vliegt en maakt het niet uit of je direct of via broker geboekt hebt.
Het verschil zit hem in wijzigingen van vluchten voor vertrek, sommige maatschappijen wijzigen de vluchttijden nogal eens waardoor je overstap opeens korter of langer wordt en als het té kort of té lang wordt dan kun je kijken of ze iets kunnen wijzigen. Dit contact loopt dan via de broker als je bij een broker geboekt hebt dus je kunt je voorstellen dat het dan wat langer gaat duren voordat alles naar wens geregeld is. Of de broker weet niet alle opties en mogelijkheden voor de wijziging waardoor je minder goede vlucht zou kunnen krijgen.
Geen idee wat er met stakingen gebeurt maar ik vermoed dat je dan ook onder de hoede van de maatschappij valt.
En over het algemeen zijn alle vluchten bij de maatschappijen zelf voor min of meer dezelfde prijs te vinden als bij de brokers. Als het een paar tientjes per ticket scheelt zou ik dus kiezen voor de maatschappij. Maar als het meer scheelt (en je met meerdere personen reist) dan kan het financieel interessant zijn om toch via een broker te boeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer