DV winnaar 2017: Kaap koraal

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gast

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Gast »

Cuba moest voor werk? Is een enorm risico wat je genomen heb zo speel je wel met vuur.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Ja ik wist dat het een groot risico was maar viel dus voor 100% mee en ik begrijp nog steeds niet waarom... anyone ??

En nee ik moest niet voor zaken ik deed het puur alleen voor die I-94 want mijn rijbewijs was al tijdje verlopen en dat is ook een groot risico want in het begin krijg je een bon maar na 6 maanden dan ga je naar de gevangenis dus ook niet een lekker vooruitzicht toch ? :D
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Wat er ook nog gebeurde op Cuba is dat ik niet van tevoren wist dat ze geen USA credit cards accepteren :evil: :evil:
Maar toen kwam er toch weer van mijn ouderwetse geluk terug ...... in een hotel waar ik niet eens sliep ging ik op een morgen ontbijten want mijn hotel was een beetje matig lol, kwam ik daar een oude vriend tegen uit Rotterdam .. toeval bestaat zeg maar niet :lol: :lol:
Hij heeft mij nog $300 gegeven om de laatste dagen door te komen en oja en om proberen mijn telefoon terug te kopen die van mij gestolen was na een avondje salsa dansen lol, wat helaas niet gelukt is en ik dus net een nieuwe heb moeten kopen.
Gast

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Gast »

Wat een gekheid. En de I-94 van je vrouw en kinderen? Of waren die mee naar Cuba?
En als je die Rotterdamse vriend niet had ontmoet? Hadden we dan nu niks van je meer vernomen? Of stond er dan een kop in het AD? Zoveel vragen. Je telefoon is gestolen. Eigenlijk, concluderend hierop is je bezoekje Cuba slechter afgaan dan mijn bezoekje NYC. Bij mij was tenminste niks gestolen.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Mijn vrouw was wel al eerder met een vriendin uit de VS gegaan.
Het was zeker spannend als ik was teruggestuurd met nog $ 100.00 op zak en ik denk dat dan het AD me niet eens meer had gevonden :lol:
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Het jongensboek gehalte word nou wel erg groot :lol: :lol: , ik heb een gemist gesprek uit Cuba gisterenavond 11.45 maar ik sliep al en zet mijn geluid altijd uit maar laat mijn overbuurman nou net uit Havana komen :lol: :lol: dus ga ik dadelijk vragen om terug te bellen aangezien mijn Spaans een beetje roestig is.
Ze zullen vast losgeld willen wat ik ook al beloofd had daar niet van .... en nee ik ga niks sturen voordat ik hem in mijn handen heb natuurlijk..... word vervolgd.

Over de echte case ik heb ondertussen vernomen dat mijn congressman Francis Rooney een lunch heeft op 10 nov as en laat ik daar nou net ook naar toe kunnen, iets met mijn 2e baan realtor association lunch. Dus wie weet.
Gast

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Gast »

Maar die senator is die aanspreekbaar voor Jan met de pet? Want ik kan wel eens belangrijke mensen aanspreken maar dat is puur zakelijk en heel bijzonder, als junior bij de Rijksoverheid.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Bennogr »

Volksvertegenwoordigers (ja zelfs senatoren) in de VS zijn zeker aanspreekbaar voor "Jan/Janneke met de pet". En ze zullen zeker naar je luisteren (echt wat doen is natuurlijk wat anders, maar je kunt in ieder geval beginnen). Ze moeten immers regelmatig verkozen worden (leden van het federale congress 1 keer per 2 jaar, senatoren 1 keer elke 6 jaar). En dan zijn er nog talloze wat lagere baantjes, zoals lid van het staatsparlement, burgemeester, rechter, officier van justitie, enz., enz.

Al die mensen zijn daardoor erg gevoelig voor wat "gewone" mensen willen/nodig hebben. En ze weten maar al te goed, dat je tegenwoordig erg snel zeer effectieve kritiek op het internet kunt zetten, iets wat een groot aantal mensen kan bereiken/beinvloeden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door FlipjeBTiel »

USInsider schreef:Ik wens jou het beste met je EB-5 procedure.
We zitten niet in een EB-5 procedure; we hebben een financieel belang in een RC.

Gr., Flipje
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door USInsider »

Een aandeel nemen in een projekt via een Regional Centre. Dat is toch een Groene Kaart verkrijgen via een substantiele investering, dus EB-5 ?
Of is er een extra visa-categorie toegevoegd aan de alfabet-soep ?
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door FlipjeBTiel »

Niet in een project via een RC, maar in het RC zelf.

Gr., Flipje
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door USInsider »

En wat voor visum geeft dat dan ? Ieder visa type heeft een categorie nummer.
Mijn man's kaart heeft een ander category of admission number (EB-3 foreign worker) dan de mijne (spouse of EB-3 foreign worker).
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door FlipjeBTiel »

Net zoals de rest van de discussie over welke acties kaap nog kan nemen, volg ik je denkwijze opnieuw gewoon totaal niet. Het enige wat ik schreef was:
FlipjeBTiel schreef:opnieuw, ik ken hem niet: Flipje zit nog met een halve poot in EB-5, maar volgt de rest totaal niet meer
In het verleden, en zoals mijn posting geschiedenis op dit subforum wel aangeeft, volgde ik een veel breder gebied van de immigratiewet- en regelgeving. Vandaag de dag is het mij alleen nog om EB-5 te doen, omdat dat het enige nog is waar ik, puur financiele, banden mee heb. Het ging er mij alleen maar om dat ik Jimmy en andere beleidsmakers alsook het huidige klimaat niet ken, dus ook niet hoe Jimmy zou reageren op een brief van kaap. EB-5 ligt anders: compleet ander wereldje.

Op de een of andere manier lees je in het woord "financieel belang" iets over visa. Ik zie dat niet. Geen idee hoe je er bij komt? Wij zijn USCs. Het RC is doodgewoon een commercieel bedrijf. Gaat het goed, dan is er winst, en blijft er voor de Flipjes wat aan de strijkstok hangen. Verandert b.v. de wetgeving, dan kunnen wij wel eens een (opnieuw, puur financieel) probleem hebben, daarom volg ik het.

Geen idee hoe het nog duidelijker te maken ...

Gr., Flipje
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door USInsider »

Ik heb totaal gemist dat je een US citizen bent (inmiddels ?).
Reageerde op je opm. "dat je nog met een halve poot in EB-5 zit". Ik dacht dat het op een visa-procedure sloeg.
Begrijp nu dat de relatie anders ligt.

Ik ben enige tijd niet op het forum geweest, heb niet al jouw bijdrages gelezen. En zo ik ze gelezen had dan had ik toch niet alle bijzonderheden mbt. jouw immigratie, leven in de US, financiele belangen hier, onthouden. Sorry.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Toch nog een laatste poging om via de " normale " weg de greencards te krijgen, ik heb de appeal gedaan via een advocaat maar de kans zal erg klein zijn, maar na al dat geld wat er al tegenaan is gegooid, kon dit er ook nog wel bij.
Dus afwachten, maar in de tussentijd toch ook nog blijven proberen via 2 a 3 congressman, en alvast een tentje bestellen als Trump naar Florida komt... kan nooit lang meer gaan duren hahaha.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door SemJes »

Hoop echt dat de appeal wat uit kan halen. Zo zonde dit! Fijn dat je in ieder geval je een nieuwe I-94 hebt nu, dat is tenminste iets. Tot hoelang is je visum geldig?
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

27 Maart 2018
En om de gifbeker maar helemaal te legen ( misschien gaat er nog therapeutische werking vanuit om het hier op te schrijven) hebben ik en mijn
vrouw besloten om te gaan scheiden o.a. door een zeeeer verschillend inzicht in het opvoeden van ons twee jongens inmiddels 6 en 9.
Dus om dit verhaal toch een beetje positief af te sluiten... hoe gaat het een K1 of een CR1 ?? geloof ik ?? in zijn werk als je hier al gevestigd bent en dat wellicht een ticket kan worden/zijn om hier te kunnen blijven... asking for a friend zeggen ze hier dan altijd :lol: :lol:

En gelijk maar een extra vraag voor de ervaringsdeskundige ?? We hebben 5 jaar gelden een huwelijkse voorwaarden contract in NL getekend maar nu we hier zijn zegt zij dat ze omdat we in FL wonen ze recht heeft op de helft van alles terwijl dat niet in het contract stond aangezien ik toen in een familie bedrijf zat samen met mijn ouders en ja dan zou je niet willen dat bij een scheiding je ex vrouw daarmee aan de haal kan gaan toch ?
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Queste »

Nou ben ik geen jurist maar jullie zijn nog steeds Nederlandse staatsburgers met een in Nederland gesloten contract dat niet zo maar even nullified kan worden door een verhuizing imo. Zou anders wel makkelijk zijn (andersom): ben je by default getrouwd onder gemeenschap van goederen, verhuis je voor de scheiding even naar een land waar de default niet in gemeenschap is.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door meyem »

oh my .... wat een wending .... ik hoop dat jullie beiden, en het liefst in de US, je draai weer kunt vinden!! :sadcry:
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Dakloze »

Queste schreef:Nou ben ik geen jurist maar jullie zijn nog steeds Nederlandse staatsburgers met een in Nederland gesloten contract dat niet zo maar even nullified kan worden door een verhuizing imo. Zou anders wel makkelijk zijn (andersom): ben je by default getrouwd onder gemeenschap van goederen, verhuis je voor de scheiding even naar een land waar de default niet in gemeenschap is.
Dat hangt allemaal af van de lokale wetgeving. Zie hier bijvoorbeeld: https://www.walzermelcher.com/world-agr ... ed-states/
Other states have been less willing to enforce foreign marital regimes. In Kyle v. Kyle, 128 So. 2d (Fla. 1961) (cert. Denied Florida Supreme Ct. At 139 Sol. 2d 885), the question before the court was whether the Quebec marital regime was enforceable in Florida. Mrs. Kyle was attempting to apply Florida law to enforce her rights of dower to real estate in Florida. The husband contended that his wife had relinquished her dower rights in the Quebec agreement. Mrs. Kyle contended that under Florida law, two witnesses are required to such a waiver. The Quebec contract was not witnessed, although it was validly executed under Quebec law.

The Florida court found that because the dower right affected land in Florida, the doctrine of lex rei sitae applied and thus the law of Florida applied. The court stated, “Florida zealously maintains a traditional interest in preserving her sovereign and exclusive dominion over the land located within her borders and has also evinced an abiding concern for the right of dower.”
TL;DR Een Canadese prenup with opzij wordt geschoven door een rechtbank in Florida.

Voorzichtig mee zijn dus.
--
I route, therefore you are.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer