Concert Guns N' Roses ''Californië'' - Inglewood.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Natasbreezy
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Concert Guns N' Roses ''Californië'' - Inglewood.

Bericht door Natasbreezy »

Hallo allemaal,

Laat ik mijzelf even voorstellen, mijn naam is Natascha, ik ben 25 jaar oud en kom uit het o zo mooi Drenthe. :lol:
Altijd een droom geweest om Amerika ooit te bezoeken en in november wordt dit werkelijkheid.
Ben 3 maanden geleden gestopt met roken, en had als doel sparen voor Amerika, en dat heb ik gedaan; heb het geld dat ik normaal gesproken opgerookt zou hebben, geïnvesteerd in mijn vliegticket!

Super trots op mijzelf, ik ga tijdens mijn mini vakantie ook het concert bezoeken van Guns N' Roses, een band waar ik erg van houd!
Alles is geregeld en ik ben klaar om te gaan, ik ga tevens maar 8 nachten, aangezien dit ook mijn eerste keer naar Amerika is en ook omdat ik helemaal alleen ga, ik wil kijken of ik het leuk ga vinden in mijn eentje, zodat ik dit voor de volgende keer weet en misschien een andere keer langer kan gaan.

Ik vind het best wel spannend allemaal, omdat ik alleen ga, dus tips zijn welkom, ik zit ook te twijfelen of ik een creditcard moet aanschaffen voor een week; is dat nodig?
Ik heb alles al geboekt, namelijk een creditcard zou puur voor de taxi's zijn en de dingen die ik daar wil doen.
Ik overnacht in Inglewood, daar is het concert ook, in het concertgebouw The Forum.
Ik zit overal dichtbij, dus dat vind ik wel heel fijn.

Ik hoop dat jullie misschien nog wat tips voor mij hebben! Bedankt alvast.

Liefs, een zenuwachtig meisje. :clap:

Afbeelding
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door SanFran »

Wat gaaf dat je naar Amerika gaat! Ga je ook een auto huren? Anders ga je je scheel betalen aan taxi's ben ik bang. LA is een enorme stad. Een creditcard is zeker aan te raden, dit wordt bijvoorbeeld ook gevraagd bij het inchecken bij je hotel. Over je hotel gesproken, is deze nog te annuleren? Inglewood is geen veilige buurt, en als 25 jarige jongedame zou ik daar nooit alleen gaan overnachten.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Natasbreezy
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door Natasbreezy »

euhm nee ik ga geen auto huren ik ben in mijn eentje en ben geen held op de weg als het om een ander vreemd land gaat haha!
wat zijn ongeveer de prijzen van de taxis weet je dat?
Ik slaap bij een vrouw thuis die ik via Airnb heb gevonden met hele goeie recensies en heb ook al contact met haar al een tijdje,
ik slaap de eerste twee nachten in venice beach in een hele leuke hostel en de laatste nachten dus bij deze mevrouw, aangezien het concert gebouw The forum ook vlak bij haar huis is!
ik weet niet of ik het nog kan wijzigen aangezien ik over een maandje al weg ga!
Anonymous123

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door Anonymous123 »

Gast

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door Gast »

Je kunt de app van Uber installeren op je telefoon, je registreren en er een creditcard (redelijk onmisbaar in de U.S.) aan hangen en via de app op een veilige manier een taxi bestellen, waarbij je niet achteraf voor verrassingen komt te staan qua prijzen en afrekenen: je kunt via de app zien wat het ritje kost en betaalt ook via de app.

Werkt echt super handig!
Big-AL
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2017, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gouda

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door Big-AL »

Gaaf Natascha! Dat wordt een geweldige vakantie.
Wat jij gaat doen heb ik 2 jaar geleden ook gedaan.
Voor de allereerste keer naar de US om naar een concert te gaan.
Ik ben in 2015 in mijn uppie naar LA gegaan om Van Halen live te kunnen zien.
Ook AirBnB gebruikt, ik zat alleen in Hollywood.
Het is zo goed bevallen dat ik daarna nog 2x ben geweest.
Vorig jaar om Black Sabbath te zien, en dit jaar o.a. Judas Priest.
Ik heb mijn verhaal in het topic “All about LA” gezet, dat topic zou ik als ik jou was goed doorlezen.
Mijn stukje staat op pagina 38, en verder.
Er is op muziekgebied zo verschrikkelijk veel te zien en doen in LA, zeker met hardrock.
De grootste hardrock bands zijn allemaal begonnen of komen uit LA.
Ga absoluut naar de Rainbow bar and grill als je kan, daar is de videoclip November Rain gefilmd.
Ik zou toch aanraden om een huurautootje te nemen. Het rijden in LA valt echt mee, een dagje Amsterdam is veeeeeel erger.
En anders is er Über, daar heb je een creditcard voor nodig, maar die meld je eenmalig aan en elke keer als je een ritje neemt wordt dit automatisch afgeschreven. Verder heb je hem in principe niet nodig.
Net 3 weken in LA geweest en ik heb hem niet 1x gebruikt. Gewoon elke keer pinnen bij een ATM machine met mijn ING bankpasje.
Heel veel plezier alvast \m/
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019 en 2023
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door Martin & Marianne »

Vergeet niet om je bankpasjes op werelddekking te zetten!

Martin
Natasbreezy
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door Natasbreezy »

Oh wat gaaf dus Ik ben gelukkig niet de enigste die dit doet Haha
Sommige mensen zeggen ga je echt alleen heen, dat doe je
toch niet vet gevaarlijk en dan ga ik weer twijfelen hè!
Maar nu ik dit dan weer lees jou verhaal heb ik er weer
super veel zin in!
En wat gaaf dan ga ik dat café zeker ff bezoeken !! En ik ga nu ff jou verhaal lezen !!!
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door Max Kool »

Kaartje(s) voor Guns 'n Roses heb je al?
LA, LA, LA....
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door kastelke »

Wat goed van je: stoppen met roken, EN dat vieren met een trip naar CA EN een concert van Guns n Roses!
Ik ga over 2 weken naar hun concert, hier in Toronto. Ben zelf niet echt een grote fam (maar wel vertrouwd met hun muziek), maar een vriend kocht de tickets en vroeg of ik mee wou gaan.
Veel plezier met de voorbereiding, en nog meer plezier eenmaal je daar bent!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Natasbreezy
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door Natasbreezy »

Max Kool schreef:Kaartje(s) voor Guns 'n Roses heb je al?
Ja die had ik al als eerste gekocht !
Natasbreezy
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door Natasbreezy »

kastelke schreef:Wat goed van je: stoppen met roken, EN dat vieren met een trip naar CA EN een concert van Guns n Roses!
Ik ga over 2 weken naar hun concert, hier in Toronto. Ben zelf niet echt een grote fam (maar wel vertrouwd met hun muziek), maar een vriend kocht de tickets en vroeg of ik mee wou gaan.
Veel plezier met de voorbereiding, en nog meer plezier eenmaal je daar bent!!!
Dankjewel !! Ja ben best trots op mezelf Haha dus had het gevierd met inderdaad een tripje naar Amerika !
Jij ook heel veel plezier !!!!
Natasbreezy
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door Natasbreezy »

Martin & Marianne schreef:Vergeet niet om je bankpasjes op werelddekking te zetten!

Martin
Al gedaan! Maar thnx voor het zeggen
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door Almere vak V »

Rijden in Amerika en zeker de grote steden in het bijzonder kan je op geen enkele manier vergelijken met rijden in Nederland, Amsterdam, Rotterdam of Assen, om maar is een plaats te noemen. Natuurlijk rijden er ook in Amerika en in LA debielen rond. Maar als ik terug kom uit Amerika heb ik het idee dat hier alleen maar debielen rondrijden.

Al mijn vrienden die uit Amerika hierkomen verbazen zich over het verkeer hier.

Op snelwegen houdt bijna iedereen zich aan de snelheid als er geen file staat rondom LA. En in LA is bijna alles rechttoe rechtaan. Zou het zeker proberen als ik jou was.

CC is onmisbaar in de US. Guns n Roses in the US onbetaalbaar... :wink:
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door pollyblue »

Jonge Guns N' Roses fans: altijd leuk om te horen! EN GNR in de USA, dat moet een aparte beleving zijn!
De tour is echt geweldig goed, dat ga je je zeker niet beklagen.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door babarage »

Heb ze live mogen zien op het veld van TW Classic. Genoten. En dan ben ik niet eens een GnR fan! Heel veel plezier, en laat je niet gek maken door vrienden die roepen dat je zot bent dat je in je uppie gaat. Die zijn stikjaloers ;). Gaat hartstikke goedkomen!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Natasbreezy
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door Natasbreezy »

pollyblue schreef:Jonge Guns N' Roses fans: altijd leuk om te horen! EN GNR in de USA, dat moet een aparte beleving zijn!
De tour is echt geweldig goed, dat ga je je zeker niet beklagen.
Ik ben echt heel erg benieuwd !! Alleen ik twijfel nu een beetje over mijn verblijfplaats ik heb gekozen voor de wijk Inglewood omdat het concert daar is in The forum alleen nu werd me verteld dat inglewood niet een hele veilige buurt is nu twijfel
Ik heel erg en weet ik ff niet wat ik nu het beste kan doen
Natasbreezy
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Concert Guns n Roses ''Californie'' inglewood

Bericht door Natasbreezy »

babarage schreef:Heb ze live mogen zien op het veld van TW Classic. Genoten. En dan ben ik niet eens een GnR fan! Heel veel plezier, en laat je niet gek maken door vrienden die roepen dat je zot bent dat je in je uppie gaat. Die zijn stikjaloers ;). Gaat hartstikke goedkomen!
Dankejwel voor de lieve woorden ! Heb er in iedergeval heel erg zin in en inderdaad ze zijn vast jaloers
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Concert Guns N' Roses ''Californië'' - Inglewood.

Bericht door Pepito »

Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je in Inglewood gaat verblijven, het is lang niet overal slecht hoor. Mijn schoonouders wonen nu ook in Inglewood, en hiervoor woonden ze in Hollywood. En waar ze nu zitten vind ik het een stuk prettiger. Ik schat zo in dat de 'crime-rate' in het wijkje waar ze nu wonen een heel stuk lager is dan waar ze eerder in Hollywood zaten. We horen in ieder geval nooit meer iets over incidenten, terwijl dat in Hollywood regelmatig gebeurde. Maar Inglewood en Hollywood zijn best groot, en je hebt in beide betere en mindere zones.
Bekijk eens hoe de huizen en tuinen er uit zien in streetview, dat geeft misschien al een idee van het soort buurt.
Verder, als je geen auto hebt, ook even kijken hoe de looproutes naar OV en dichtstbijzijnde winkels en restaurantjes zijn.
Veel plezier!
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Concert Guns N' Roses ''Californië'' - Inglewood.

Bericht door pollyblue »

Enkele jaren geleden heb ik eens overnacht inde Days Inn in Inglewood nabij Randy's Donuts. 's Avonds laat aangekomen, 's morgens om 5 uur te voet donuts gaan halen. Geen gevoel van onveiligheid gehad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer