De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.

De mooiste route(s) van het Zuidwesten

Peiling eindigde op 04 feb 2017, 11:05

Highway 1, California
21
20%
Tioga Pass, California
22
21%
Scenic Byway 12, Utah
29
28%
Kings Canyon Scenic Byway
6
6%
Utah State Route 95
15
15%
Highway 89A, Arizona
4
4%
Trail Ridge Road, Colorado
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 103

El_Guti
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2017, 10:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door El_Guti »

Linda_op_reis schreef:Vandaag HW 95 gereden, die kan zich makkelijk meten met de beroemde HW 12. We reden hem vanaf afslag Bullfrog tot afslag Moki Dugway. Schitterend landschap, heel afwisselend (diepe rode canyon, brug over Colorado bij Hite, daarna over mesa met White Canyon naast ons), heel afgelegen en heel rustig.
HW 12 en HW 24 waren ook nog steeds prachtig, maar veel drukker. Allemaal toeristen die "rondje National Parks" doen.
Ik ben het daar volledig mee eens. Wij hebben HW95 afgelopen maand ook gereden en vooral rondom Hite is de weg echt geweldig mooi en heerlijk rustig.
Afbeelding
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Trails »

De weg van Cedar City naar Cedar Break NM en dan naar Panguitch. Zó mooi en lekker rustig.

De weg van Ridgeway, via Telluride, naar Dolores (New Mexico). Zeker deze tijd van het jaar heel erg mooi met blauwe luchten boven besneeuwde bergtoppen, de rode herfstkleuren en de gllnsterende gele aspen bomen.

Catalina Highway in Arizona.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Trails »

Zo zeg... even opnieuw... ivm fouten die ik niet meer kon wijzigen.

De weg van Cedar City naar Cedar Break NM en dan naar Panguitch in Utah. Zó mooi en lekker rustig.

De weg van Ridgeway, via Telluride, naar Dolores (Colorado). Zeker deze tijd van het jaar heel erg mooi met blauwe luchten boven besneeuwde bergtoppen, de rode herfstkleuren en de glinsterende gele aspen bomen.

Catalina Highway in Arizona.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Allard »

Laat ik het nu met alle voorgaande sprekers eens zijn.... :)

Misschien niet de allermooiste tussen de hierboven beschreven routes maar zeer de moeite waard is de Northshore Road in het Lake Mead NRA. Niet het snelste maar wel het mooiste deeltraject (naast de Virgin River Gorge) in route Las Vegas - Zion NP vv. Wordt door velen gebruikt die ook het Valley of Fire SP willen bezoeken.

Neem komend vanaf Zion op de I-15 exit 93, Overton. Vanuit Las Vegas de East Lake Mead Boulevard. (dus niet via Henderson). Detail: zodra je aan de klim uit Las Vegas begint bevindt je je voor een kort stukje te midden van Precambrische rotsen. Niet dat die er zo fraai uitzien maar het "idee dat". Anderen zullen mogelijk helemaal naar de bodem van de Grand Canyon moeten afdalen om de nabijheid van dit oeroude gesteente te ervaren. Laat dit maar even op je inwerken voordat je verder rijdt....
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Vanessa007 »

Zijn dat dan de rotsen die je gedurende de hele klim ziet, nadat de huizen stoppen? Of maar een deeltje?
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Allard »

Een heel klein stukje maar. Omdat het hele antwoord veel te groot is voor dit topic zet ik maar in het Off Topic Forum
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door noname4 »

Bestaat er ook ergens een kaart met daarop aangegeven deze mooie autoroutes? Dat zou het voor mij een heel stuk makkelijker maken om uit te vinden welke weg nu precies wordt bedoeld.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door vinceG »

op https://scenicbyways.info/ kan je ze bijna allemaal wel vinden met kaart erbij en zelf gebruik ik altijd de McNally Road atlas. De groen gestippelde wegen zijn altijd scenic routes. En die roadatlas kan je voor nog geen $10 kopen in de VS.
Gast

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Gast »

De Rand Mcanally atlas is er tegenwoordig ook als app (handig voor je tablet). Koop je eenmalig en krijg je elk jaar de nieuwste versie.
De papieren versie vonden we altijd wel handig om de gereden route te markeren met stift :thumbup: maar dan doen we tegenwoordig met screenshots van de verschillende kaarten op de app :clap:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door PSVwally »

noname4 schreef:Bestaat er ook ergens een kaart met daarop aangegeven deze mooie autoroutes? Dat zou het voor mij een heel stuk makkelijker maken om uit te vinden welke weg nu precies wordt bedoeld.
Je kan veel routes gewoon als naam in google maps ingeven. Vul bv maar eens scenic byway 12 in en je komt in Utah op de route. Maar een beetje de van - naar plekken in google maps

Highway 1, California:
het deel waar het hier over gaat is grofweg tussen Morro Bay Californië en San Francisco, Californië. je moet het lijntje hier door diverse wegonderbrekingen en vanaf Monterey naar SF even langs de kust trekken.

Tioga Pass, California:

In de wintermaanden gesloten, maar van Yosemite Valley,Californië naar Lee Vining, Californië

Scenic Byway 12, Utah:

van Rodeway Inn Bryce Canyon Utah via Escalante naar Torrey Utah (google maps zal je zonder escalante via Kingston sturen.

Kings Canyon Scenic Byway:

In Sequoia en Kings Canyon NP van Wilsonia, Californië naar Cedar Grove, Californië.

Utah State Route 95:

Van Hanksville, Utah naar Blanding, Utah

Highway 89A, Arizona:

Van Kanab/Fredonia, Utah naar Bitter Springs, Arizona.

Trail Ridge Road, Colorado: Ook in de wintermaanden gesloten, vaak pas eind Mei open. Dit is de doorgaande route door Rocky Mountain NP, Colorado van Estes Park naar Granby
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door vinceG »

Terpies schreef:De Rand Mcanally atlas is er tegenwoordig ook als app (handig voor je tablet). Koop je eenmalig en krijg je elk jaar de nieuwste versie.
De papieren versie vonden we altijd wel handig om de gereden route te markeren met stift :thumbup: maar dan doen we tegenwoordig met screenshots van de verschillende kaarten op de app :clap:
Ja heb de app ook gezien, maar toch vind ik de atlas zelf 1. goedkoop en 2. gewoon eigenlijk een heel mooie atlas die ook nog eens het juiste formaat heeft en niet te zwaar waardoor hij prima in de koffer past! Zoeken op de app vind ik het toch net niet.
Verder ben ik met alles papierloos en doe ik echt alles met apps. Maar routes uitstippelen vind ik gewoon het leukste met een atlas! En ook wij markeren de gereden routes!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Stan.Gobien »

Utah SR-128 voor mij de mooiste, al staat die er niet bij.
Enkel Kings Canyon moet ik nog doen, binnen enkele maanden :)
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door HennyCox »

Utah SR-128 voor mij ook de allermooiste...heerlijk gevoel om hier te rijden, zowel overdag als 's avonds bij zonsondergang.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Q-BiC »

Een paar aanvullingen:
- Million Dollar Highway
- Pikes Peak Highway
- Beartooth Highway
- Peter Norbeck Scenic Byway (netwerk van Needles Highway (SD87), Iron Mountain Road (US16A), Horse Thief Lake Road (SD244) & Sylvan Lake Road (SD89)

Al zijn die laatste 2 noord- & midwest, ze kunnen vaak mee in een route zuidwest opgenomen worden.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door BonnyR »

Heb deze route niet gereden, maar lijkt me een interessante voor de liefhebbers.

http://www.americanindiansandroute66.com/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
steson
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:07
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door steson »

Ik lees niemand over de Apache Trail (Arizona State Route 88) tussen Phoenix en Roosevelt Lake?
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hebben die gereden in 2016. Prachtige weg en goed berijdbaar, zelfs met gewone sedan.
Afbeelding
Apache Trail, Arizona by Stan Gobien, on Flickr
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door tetouani »

Het is misschien een kleine route, ongeveer 26 miles, maar ik vond die geweldig!! Glendora Ridge Road in de Los Angeles National Forest.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Markstaal »

Voor nu zeg ik Scenic Byway 12 in Utah gevolgd door de Million Dollar Highway in Colorado.

Dit jaar gaan we de Trail Ridge Road, Bighorn Scenic Byway 14 en Beartooth Highway rijden. Erg benieuwd naar deze 3.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door tetouani »

Glendora Ridge Road, California
San Gabriel Canyon Road, California
Mulholland Highway vanaf Highway 1, California
Topanga Canyon Blvd, California
Angeles Crest Highway, California
Montezuma Valley Road, California
Highway 33 van Ojay naar Ventucopa, California
Mt Lemmon Highwat, Arizona

Deze wegen zijn echt mijn favoriet. Ik vind dit echt SUPER wegen! Maar ik ben ook een echte sportscarfanaat en rij al die wegen die autovloggers en autoprogrammamakers ook gebruiken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer