Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Erik88 »

Beste forumleden,

Wat vinden jullie van onderstaande route?
Waar hebben we te weinig/teveel tijd?
Zijn er nog routes die net op een andere manier kunnen, zodat we nog meer natuurschoon zien?
Is in onderstaande Waterton NP nog mee te pakken?
Wat voor natuurschoon moeten we vooral rondom Vancouver niet missen? Nu hebben we er 1 dag ingepland.
Is alles zo'n beetje rijdbaar met een 30ft camper?

De route:
1 Ams-Cal
2 Camper ophalen, boodschappen - Banff NP
3 Banff NP
4 Banff/Yoho NP
5 Banff NP
6 Banff NP - Jasper NP
7 Jasper NP
8 Jasper NP
9 Jasper NP
10 Jasper NP - Mt Robson PP - Clearwater (Wells Gray PP)
11 Wells Gray PP
12 Wells Gray PP
13 Clearwater - Whistler
14 Whistler
15 Whistler - Powell River
16 Powell River of Campbell River??
17 Powell River - Nanaimo
18 Nanaimo - Tofino
19 Tofino
20 Tofino - Victoria
21 Victoria
22 Victoria (San Juan Islands)
23 Victoria - Vancouver (camper inleveren)
24 Vancouver
25 Van-Ams
26 Ams

Alvast bedankt!
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Erik88 »

Zowel de vliegtickets als de camper zijn geboekt! We hebben er zin in!

Een paar vragen aan jullie, terwijl ik een mooie route aan het bedenken ben.
1. Ik ben aan het puzzelen met goede/mooi gelegen campground plekken: waar zouden jullie volgens onderstaande route aan denken qua campgrounds in Banff en Jasper NP's? Is het de moeite om de campgrounds (First come, first serve) in Yoho erin te betrekken of gewoon overnachten in Lake Louise? En waar dan?
2. Edith Cavell was op permit/limited dit jaar vanwege onderhoud. Hoe is dit komend jaar? En kun je er komen met een 27ft camper?
3. Waar op VI is het goed vertoeven om met de boot orka's/walvissen te spotten?
4. Ipv Victoria is het ook een mogelijkheid om het noorden van VI te bezoeken: wat zijn de pro's en con's tov omgeving Victoria/Sidney?
5. Iemand goede ideeën over campgrounds in de omgeving van Whistler?

Tot slot, de route die ik op dit moment op het oog heb:
1 Ams-Cal
2 Camper ophalen, Banff NP
3 Banff
4 Banff - Lake Louise
5 Lake Louise
6 Yoho NP
7 Lake Lousie - Athabasca Glacier
8 Athabasca Glacier - Jasper NP
9 Jasper NP
10 Jasper NP
11 Jasper NP
12 Jasper NP - Mt Robson PP - Wells Gray PP
13 Wells Gray PP
14 Wells Gray PP - Whistler
15 Whistler
16 Whistler - Nanaimo
17 Nanaimo - Pacific Rim NP
18 Pacific Rim NP
19 Pacific Rim NP
20 Pacific Rim NP - Victoria
21 Victoria
22 Victoria
23 Victoria - Vancouver (camper inleveren)
24 Vancouver
25 Van-Ams
26 Ams

Alvast bedankt!
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door EvelienK. »

Hoi Hoi,

3 jaar geleden maakte ik een soortgelijke reis en een vriendin van mij is net terug van deze reis. Het is echt geweldig! Houd er rekening mee dat het in augustus ook koud kan zijn. Wij waren er begin augustus en op Vancouver Island voelde het al als herfst. Verder hadden we het soms ook echt heet hoor. Wat tips: Grassi Lakes, Zipline in Whistler, Coombs met de geiten op het dak en een heerlijke pizzeria (vanaf Parksville bijvoorbeeld te bezoeken) en The Bear Paw Bakery in Whistler.

Ik heb deze route niet gereden met een camper, dus ik kan je niet zeggen wat voor campgrounds je moet kiezen. Houd er alleen dus wel rekening mee dat het koud kan zijn en dat je wellicht moet zorgen voor campings met stroom voor een kachel (???). Helemaal naarmate je verder in de route bent.

Die vriendin van mij is op de route naar Lake Louise gereden en daarna doorgereden naar Yoho (met een overnachtingsplek in Golden). Zij vond Yoho echt super mooi!

Verder hebben wij geen orka's gekeken ivm het weer en de hoeveelheid die 'tegen' zou vallen. Zij is vanaf Parksville naar Cambell River naar Ucluelet gereden om orka's te spotten. Dat was super gaaf! Ik heb foto's gezien en ik ben jaloers op de hoeveelheid en hoe mooi het is.

Victoria is een super gezellige en leuke stad. Niet te groot, gewoon gezellig. Eerst ontbijten bij Dutch Bakery, dan naar Fisherman's Wharf (waar je fish & chips zeker kan proberen) en dan met de watertaxi terug naar het haventje. Heerlijk! Lekker luisteren naar de straatartiesten en gewoon ontspannen.

Je route ziet er op zich prima uit. Je hebt genoeg tijd voor de parken. Zelf heb ik niet overnacht in Lake Louise, maar net als die vriendin in Golden. Dit is zelf een gehucht, maar vanaf hier kan je naar Yoho. Lake Louise zou ik niet overnachten, super duur en je kan er gewoon naar toe en dan weer verder rijden. Jasper heb je genoeg tijd, misschien zelfs te veel en ditzelfde geldt voor Pacific Rim. Japser hadden wij 2 hele dagen en toen hadden we de meeste dingen gezien, maar als je wil gaan wandelen, dan is het wel handig. Verder zou ik dan Cambell River wellicht inplannen om de rust in de route te houden en dat je dan lekker de tijd hebt om orka's te spotten. Wij hadden 3 nachten Vancouver en het is echt een leuke stad. Niet heel groot, maar genoeg te doen.

Als er vragen zijn, mail me gerust. Ik vind het heerlijk om mee te denken!

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door EvelienK. »

Omdat jullie zoveel tijd hebben, kunnen jullie er natuurlijk wel voor kiezen om in Lake Louise te overnachten :)
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Volucris »

Erik88 schreef:1. Ik ben aan het puzzelen met goede/mooi gelegen campground plekken: waar zouden jullie volgens onderstaande route aan denken qua campgrounds in Banff en Jasper NP's? Is het de moeite om de campgrounds (First come, first serve) in Yoho erin te betrekken of gewoon overnachten in Lake Louise? En waar dan?
2. Edith Cavell was op permit/limited dit jaar vanwege onderhoud. Hoe is dit komend jaar? En kun je er komen met een 27ft camper?
3. Waar op VI is het goed vertoeven om met de boot orka's/walvissen te spotten?
4. Ipv Victoria is het ook een mogelijkheid om het noorden van VI te bezoeken: wat zijn de pro's en con's tov omgeving Victoria/Sidney?
5. Iemand goede ideeën over campgrounds in de omgeving van Whistler?
1. Wij zijn donderdag terug gekomen vanuit West Canada en waren ongeveer half september in omgeving Banff/Yoho/Jasper. Wij hebben op Jack Lakeside, Johnston Canyon, Kicking Horse, Wapiti en Whistlers gestaan. De eerste twee en Whistlers gereserveerd. Jack Lakeside, Johnston Canyon en Kicking Horse waren vol. Kicking Horse is FCFS, hier zijn we rond half 11 gearriveerd en toen was de camping al aardig vol. Toen we 'savonds op de camping terug kwamen was deze ook vol. Als je in het hoog seizoen gaat (t/m Labourday) zou ik zeker voor dit gebied reserveren. Jack Lake side heeft onze voorkeur. Dit ligt aan een prachtig meer. We zijn hier al drie keer geweest en als we voor een vierde keer gaan proberen we hier weer een plekje te krijgen. We konden hier helaas maar 1 nacht reserveren. Wij geven dan ook de voorkeur aan de National en provincial park campgrounds. Onze ervaring is dat het dit jaar veel drukker was dan andere jaren. Misschien vanwege het 150 jarig bestaan en het gratis entree?
2. Ik dacht dat dit ook was vanwege het groter bezoekersaantal vanwege het 150 jarig bestaan?? Met het onderhoud waren ze nog bezig. Met een 27ft mag je niet naar boven 23 ft is max. Er is bovendien boven maar een kleine parkeer ruimte.
3. Wij zijn met Stubbs geweest Telegraph Cove. Is ons prima bevallen.
5. Wij hebben op Nairn Falls gestaan; is op prima reisafstand van Whistler.

Ik zou op dag 11 op Mt Robson campground overnachten zodat je 's ochends de wandeling naar Kinney Lake kunt doen - Prachtig.
Tussen Wells Gray en Whistler zou ik de wandeling naar Upper Lake in Joffre Lake PP doen. Ca. 3 uur.

Succes!
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Erik88 »

EvelienK schreef:
Verder hebben wij geen orka's gekeken ivm het weer en de hoeveelheid die 'tegen' zou vallen. Zij is vanaf Parksville naar Cambell River naar Ucluelet gereden om orka's te spotten. Dat was super gaaf! Ik heb foto's gezien en ik ben jaloers op de hoeveelheid en hoe mooi het is.
Zoals ik de route nu heb uitgestippeld, hebben we dus zowel bij Tofino/Ucluelet kans om orka's/walvissen te zien? Of moeten we om onze kansen te vergroten ook echt naar Campbell River/Telegraph Cove, zoals Volucris ook suggereert?

En met het weer bedoel je: mistig, regenachtig?
Victoria is een super gezellige en leuke stad. Niet te groot, gewoon gezellig. Eerst ontbijten bij Dutch Bakery, dan naar Fisherman's Wharf (waar je fish & chips zeker kan proberen) en dan met de watertaxi terug naar het haventje. Heerlijk! Lekker luisteren naar de straatartiesten en gewoon ontspannen.
Dat klinkt leuk! Hoe is de omgeving van deze stad? De zuidkust bijvoorbeeld?
En is het uberhaupt mogelijk met onze tijd om nog een Gulf Island mee te pakken denk je?
Als er vragen zijn, mail me gerust. Ik vind het heerlijk om mee te denken!
Ik hou van dit forum! ;)
Volucris schreef:
1. Jack Lakeside, Johnston Canyon en Kicking Horse waren vol. Kicking Horse is FCFS, hier zijn we rond half 11 gearriveerd en toen was de camping al aardig vol. Toen we 'savonds op de camping terug kwamen was deze ook vol.
Wat zou jij doen: Johnston Canyon en dan naar Yoho om een plekje proberen te bemachtigen voor 1 a 2 nachten of toch maar 'op safe' alles vastzetten rondom Lake Louise? Zie ook hieronder...
2. Ik dacht dat dit ook was vanwege het groter bezoekersaantal vanwege het 150 jarig bestaan?? Met het onderhoud waren ze nog bezig. Met een 27ft mag je niet naar boven 23 ft is max. Er is bovendien boven maar een kleine parkeer ruimte.
Hoe kom je hier dan zonder camper? Is dat mogelijk?
5. Wij hebben op Nairn Falls gestaan; is op prima reisafstand van Whistler.
Mooie tip! Moet ik onthouden!
Ik zou op dag 11 op Mt Robson campground overnachten zodat je 's ochends de wandeling naar Kinney Lake kunt doen - Prachtig.
Tussen Wells Gray en Whistler zou ik de wandeling naar Upper Lake in Joffre Lake PP doen. Ca. 3 uur.
Bedankt voor de tips!

Dus dan wordt het zoiets:
2 Camper ophalen, Banff NP (Jack Lakeside)
3 Banff (Jack Lakeside)
4 Banff - Lake Louise (Johnston Canyon?)
5 Lake Louise (Kicking Horse?) Hier zit ik wel mee, want we willen eigenlijk een hele dag uittrekken voor Moraine Lake en de Six Glacier wandeling. Hoe ga ik dat inpassen? Ideeën? En dan komen we niet uit met vroeg bij KH zijn...
6 Yoho NP (Kicking Horse?)
7 Lake Lousie - Athabasca Glacier (Athabasca Gl. RV)
8 Athabasca Glacier - Jasper NP (Wabasso)
9 Jasper NP (Pocahontas)
10 Jasper NP (Pocahontas)
11 Jasper NP - Mt Robson PP (Mt Robson Campg.)
12 Mt Robson PP - Wells Gray PP

Succes!
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Volucris »

Je zou dag 4 op Lake Louise campground kunnen overnachten en ´s avonds nog naar Moraine Lake gaan. Je kunt dan de volgende dag de wandeling Plain of the six Glaciers (en evt Lake Agnes) Je kunt dan ook heel vroeg op de parkeerplaats zijn om een parkeerplekje te bemachtigen. Het is daar mega druk als je tussen 10 en 16 uur komt. Wij waren om 8 uur op de parkeerplaats, hebben daar ontbeten en zijn rond kwart voor negen gaan lopen. De eerste bussen met Aziaten waren toen al aangekomen.
Dag 5 zou je dan eventueel op Johnston Canyon kunnen staan. Dit is weer makkelijk als je de canyon wilt bezoeken. Ook daar moet je op tijd zijn voor een parkeerplek. Bij de campground is parkeerplaats nummer 2 en kun je zo de weg onderdoor naar de canyon.
Als je in het hoogseizoen een plekje op Kicking Horse wilt bemachtigen moet je vroeg zijn, zie ook het verslag van Michelly.
Je moet ook kijken naar de afmetingen van de camper. Rondom de Icefield Parkway zijn veel campings waar je niet met grote campers terecht kunt.
Erik88 schreef:Hoe kom je hier dan zonder camper? Is dat mogelijk?
Volgens mij kun je alleen op eigen gelegenheid naar boven. Ik heb in ieder geval geen bussen gezien.

Rianne.
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Erik88 »

Ik zou op dag 11 op Mt Robson campground overnachten zodat je 's ochends de wandeling naar Kinney Lake kunt doen - Prachtig.
Iemand ervaringen met de campgrounds hier? Welke van de 3 (Robson River, Robson Meadows of Lucerne) is het mooist om te staan? En allen dichtbij Kinney Lake trailhead?
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Volucris »

Aangezien na Labourday alleen Meadows nog open is kennen wij alleen deze. Dit is een rustige goed verzorgde PP campground en er zijn douches aanwezig.
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Erik88 »

De laatste dagen zijn we o.a. in de omgeving van Victoria, Vancouver Island.
We hebben hier 2 volle dagen te besteden:
21 Pacific Rim NP - omgeving Victoria
22 omgeving Victoria
23 omgeving Victoria
24 via Swartz Bay naar Tsawwassen, Vancouver: camper inleveren in Delta. Naar downtown Vancouver.

Wat zijn jullie suggesties om te overnachten? Welke campings? Ook met het oog op dat we dag 24 's ochtends de boot moeten nemen terug naar Vancouver.

En wat mogen we (beslist) niet overslaan in de omgeving van Victoria of in Victoria zelf?
We zijn al van plan om een 'whale watch tour' te gaan doen: bij wie/waar?

Bedankt!
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Erik88 »

We zijn nog steeds niet overtuigd van ons laatste stukje Canada:

Op dit moment willen we het volgende doen:
Vanuit Whistler/Nairn Falls PP...
1. Whistler - Parksville
2. Parksville - Pacific Rim NP
3. Pacific Rim NP
4. Pacific Rim Np
5. Pacific Rim NP - Omgeving Victoria (Goldstream?)
6. Victoria
7. Victoria
8. Victoria - Vancouver (dit ligt vast ivm camper inleveren)
Vervolg...

Nu hoorde ik dat Tofino/Ucluelet omgeving mooi is, maar dat het ook erg gehyped wordt door de Canadezen zelf.
Wat vinden jullie? Nog suggesties?

We hebben ook bedacht om Pacific Rim links te laten liggen (letterlijk ;) ). Dan wordt het:
1. Whistler - Campbell River
2. Campbell - Stratcona PP
3. Stratcona PP
4. Stratcona PP - Telegraph Cove
5. Telegraph Cove
6. Tel.cove - omgeving Victoria
7. Victoria
8. Victoria - Vancouver

Schijnt mooiere natuur te zijn en een bijna 100% kans op walvissen/orca's. Maar we zitten met het feit dat we dan ook meer van plek tot plek aan het rijden zijn en er geen rustpunt in zit, zoals bij PC en Victoria. Wat zouden jullie hierin aanraden?
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Mariah »

Afgelopen zomer in Ucluelet geweest, het dorp op zich ziet er wat gedateerd uit. Maar de omgeving vonden we prachtig! Heel anders dan de rest van de vakantie. Mooie (korte) wandelingen te maken door regenwoud en langs het strand. Je kunt ook in Tofino overnachten, meer een surfplaats. Vanuit beide plaatsen bezoek je dezelfde gebieden.

Victoria ben ik niet geweest.

Succes met kiezen!
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Volucris »

Wij zijn van Whistler in één keer doorgereden naar Telegraph Cove. Dit is te doen als je vroeg weg rijdt en voor de middag een ferry hebt
Whistler - Telegraph Cove
Telegraph Cove
Telegrapoh Cove - Stratcona PP
Stratcona PP - Sproatlake PP
Sproat Lake - Tofino (Is niet lang rijden dus je hebt nagenoeg de hele dag aan de Pacific Rim)
Tofino - Rathtrevor Beach (pas later op de middag weg gereden)
Rathtrevor Beach - Vancouver
Vancouver camper inleveren en vliegen.

Wij zijn niet in Victoria geweest omdat wij de natuur verkiezen boven een stad.
Pacific Rim is erg toeristisch - Telegraph Cove is heel rustig
riannes
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jan 2009, 21:56

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door riannes »

Beste Erik

Op welke campground heb je in Telegraph Cove gestaan en wat waren je ervaringen?

Groeten,

Rianne
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Volucris »

Hallo Rianne,

Ik denk dat mij bedoelt, Erik mag nog gaan.
Wij hebben op Alder Bay Resort gestaan. Dit is een simpele campground aan een baai, zo'n 10 minuten rijden van het haventje van TC. Wij hadden eind september vorig jaar prachtig weer en konden 's avonds genieten bij het kampvuur van de ondergaande zon. Volgens de eigenaar kun je daar ook orka's en dolfijnen treffen.
We waren op de bonnefooi en hadden daar 1 nacht gepland maar besloten ter plekke nog een nacht te blijven en pas de dag daarna door te rijden.


Groetjes,
Rianne.
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Erik88 »

We zijn ondertussen wat campings aan het vastleggen.
Bij Clearwater - Wells Gray NP zijn we er nog niet helemaal uit. In het park? Net erbuiten? Wie kunnen ons meer vertellen over de KOA aldaar? En iemand ervaringen met Dutch Lake RV and Resort?

Klein deel van onze itinerary en wat we daar zo'n beetje willen doen:

Dag 10: Mt Robson - Clearwater/Wells Gray: 's ochtends Kinney Lake wandelen (3-4u wandelen) 's middags rijden.
Dag 11: Bezoek Wells Gray NP: wandelen bij i.i.g. Clearwater Lake en Helmcken Falls.
Dag 12: Clearwater/Wells Gray - Whistler (waarschijnlijk overnachten bij Nairn Falls): 's ochtends rijden, Laat in de middag misschien naar Joffre Upper Lakes (4-5u wandelen) (mocht de tijd het toelaten).

Voor- en nadelen die we zelf hebben kunnen bedenken (maar goed, wij zijn er nooit geweest ;) ):

In park: meer natuur, meer stilte, aan het meer, goedkoper, maar... Ook extra uur heen en terug rijden richting Clearwater op dagen dat we al redelijk wat uren in de rv zitten, en geen water/elektrisch aansluitingen (voor het laatst dan 5 dagen terug bij Lake Louise Campground).
Buiten park: andersom, minder natuur, minder stilte, duurder; maar alleen rijden naar de plekken in Wells Gray op een 'rustdag' en wel water/elektrisch.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Mariah »

Ik zou zelf in Clearwater blijven en liever daar vandaan heen en weer rijden naar Well's Gray np. Scheelt je de volgende dag weer tijd, de rit naar Whistler is toch al een behoorlijke.

De wandeling naar Joffre Lakes vonden wij pittig maar geweldig! Na zo'n anderhalf uur ben je bij het tweede meer, totaal incl stops hebben we er 3 uur (de jongeren) a 3,5 uur (ik, vijftiger) over gedaan, heen en weer. Ik liep samen met een aantal19, 20 en 21 jarigen met een conditie als een dijker, dat scheelt. Heb je een mindere conditie dan doe je er wat langer over. Om aan te geven, het kost echt tijd, je kunt niet 'even' naar boven.
Ik verwacht overigens dat de meesten er iets langer over doen.
Vanaf Joffre Lakes is het een uur rijden naar Whistler, bij aankomst op de P kun je dus uitrekenen of je het nog kunt halen die dag. Ik zou op tijd vertrekken van Clearwater, dan heb je nog kans. Kom je vanuit Well's Gray np dan zit je die dag dus nog langer in de auto (en nog minder kans om Joffre lakes te halen).

Van campings weet ik niets.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door chippie777 »

Ik zie dat je wilt overnachten in de buurt van de Athabasca Glacier. Wij hebben dat ook gedaan op de parkeerplaats van het bezoekers centrum. Was een fantastische ervaring. GEdurende de dag is het daar zeer toeristisch gebeuren. Maar na 6 uur ‘s avonds wordt het er veel rustigere. Het buffet restaurant sluit en een a la carte restaurant opend. De overnachting was er een om niet snel te vergeten. Zonsondergang bij de gletsjer en de volgende dag de zonsopgang. En vooral de rust ‘s avonds en ‘s ochtends vroeg.
Zie ons reisverlsag als je er meer over wilt weten.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Erik88 »

@Mariah: bedankt. We hebben gisteren een leuke camping gevonden in Clearwater: Dutch Lake RV and Resort.

@Chippie: deze 'camping' hadden wij inderdaad ook al op het oog. Die staat in het roadbook! Fijn om te weten dat het ook echt rustig kan zijn bij de Athabasca Glacier ;). Nu nog mooi weer! :D
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Erik88: West-Canada augustus 2018.

Bericht door Erik88 »

Een vraag over Hotsprings Cove nabij Tofino:
Is het mogelijk zonder reservering een dergelijke tour te doen vanuit Tofino of is reserveren een must? We zijn hooguit 2 dagen in het Pacific Rim Nationaal Park en omgeving
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer