Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Cartman75 »

Hoe moeilijk is een car Seat/booster seat zoeken op http://www.walmart.com
Moet je die vraag echt op een forum stellen? :roll: :roll
Wist niet of Wal-Mart ze wel zou verkopen, omdat ik alleen volledige kinderstoelen kreeg, vandaar dat ik deze vraag stelde.

Maar bedankt voor het antwoord!
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Pepito »

Kijk voor een zitverhoger eventueel ook naar Bubblebum. Bevalt ons goed, alhoewel die van ons dit jaar in Peru bij 5000 meter hoogte verschil wel kapot is gegaan. De interne verbindingen zijn losgeknapt, waardoor het meer een bal i.p.v. kussen is geworden. Dus oppassen in de bergen en bij hitte, dan wat lucht er uit laten.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Gast »

Cartman75 schreef:
Hoe moeilijk is een car Seat/booster seat zoeken op http://www.walmart.com
Moet je die vraag echt op een forum stellen? :roll: :roll
Wist niet of Wal-Mart ze wel zou verkopen, omdat ik alleen volledige kinderstoelen kreeg, vandaar dat ik deze vraag stelde.

Maar bedankt voor het antwoord!
Graag gedaan...was misschien iets te cynisch...sorry... :thumbup:
mkuiters
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2017, 10:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door mkuiters »

Wij hebben een standaard SUV geboekt bij Alamo via uscarhire.com. Het is mij opgevallen dat de prijzen via de app van usacarhire lager waren dan de prijzen via hun website. Wij kwamen ongeveer € 150,- goedkoper uit.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Hockey »

Zitten alle verzekeringen er wel bij als je via de app de auto boekt?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Bushmaster »

ik kom met de app ook veeeel lager,
Full size SUV 7 april 2018 - 20 april 2018 (Las Vegas airport)
Gold rate 4 drivers en tank benzine

website (in euro) €1366,00
app (in euro) €816,00

Als ik kijk bij " whats included" staat er het zelfde
Edit: ik zie nu dat in de screenshots de ophaal/wegbrengtijden niet helmaal zelfde zijn, net even aangepast maar maakt in prijs niets uit.
Afbeelding
Afbeelding
mkuiters
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2017, 10:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door mkuiters »

Ik heb het uitgebreid vergeleken maar ik kan geen verschil in regels vinden tussen de app en de website. Wel merkte ik via de app dat ik kon kiezen voor 1 bestuurder maar dat bij het boeken toch alleen de duurdere prijs voor meerdere bestuurders in beeld kwam. Het is wel even onhandig dat boeken via een mobiele telefoon. De betaling ging overigens weer via een link in de bevestigings e-mail wat dus weer via de PC kan.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Bushmaster »

je kan in die app, als je de prijs ziet, "mail quote" doen,
krijg je een link in je mailbox, kan je de rest op je pc verder doen via de normale website.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Ing »

Ik kan in de Google Play Store alleen een app voor Alamo Mexico vinden. Zitten jullie op een IOS app en is er ook een Android versie?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
mkuiters
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2017, 10:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door mkuiters »

Ik heb geboekt via de android app. Op de site staat dat de app ook beschikbaar is via IOS. Voor de duidelijkheid het gaat om de website uscarhire.com
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Vanessa007 »

Dat de additional driver zowiezo inbegrepen is, is dat enkel als je een auto huurt in California?
Ben een auto aan het zoeken in Las Vegas, en daar moet je telkens bij betalen voor een tweede chauffeur...
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Bushmaster »

Ik heb geboekt:
Via Iphone app quote laten mailen.
Vervolgens boeking gedaan via laptop. (website van uscarhire).
Inmiddels kan ik de boeking ook zien in "my bookings" op de website.
Heb nog even de pickup en dropoff time laten aanpassen, hebben ze ook snel afgehandeld.
Vorig jaar ook via uscarhire een auto gehad, dus heb er wel vertrouwen in.
Toen was er een enorm verschil in prijzen als je ging liggen klooien met dollars ponden of Euro's.
Ben een auto aan het zoeken in Las Vegas, en daar moet je telkens bij betalen voor een tweede chauffeur...
Nevada heeft normaliter geen "gratis' tweede bestuurder.
Ik zie in de app van uscarhire wel auto's voorbij komen in de categorieën "silver basic" en "silver inclusive".
Die laatste is met 2 bestuurders, prijs is identiek aan "silver basic"
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Coyote »

roelb schreef:De enige "optionele verzekeringen" zijn de inzittendenverzekering en de zogenaamde roadside plus dekkingen.

<knip>

De tweede (roadside plus) houdt in dat je voor lekke banden, ingesloten of kwijtgeraakte sleutels e.d. gewoon de verhuurder kunt bellen die dan kostenloos langs komt.
Afgelopen mei kregen wij met onze gloednieuwe huurauto een lekke band. Bleek er een stuk metaal in de band te zitten... :shock: Band zelf verwisseld (gelukkig reserve in de huurauto, een thuisbrenger). Naar de garage geweest en daar gaven ze aan dat de band niet gemaakt kon worden. Dat werd dus een nieuw band na 500 gereden mijlen. Was nog niet zo goedkoop, $ 250 incl. montage. :o

Bij het inleveren aan het eind van de vakantie verhaal gedaan bij Alamo. Helaas, ik had geen roadside-verzekering dus dat werd niet vergoed. Na wat heen en weer gepraat werd de manager erbij gehaald en die wilde de helft vergoeden. Mee akkoord gegaan zodat in ieder geval deel kosten terugkregen. Werd handje contantje uitgekeerd. :)

Wat ik me nu afvraag, klopt het inderdaad dat ik daarvoor roadside-verzekering moest hebben? Heb nl. altijd gemeend dat vervangen van een band inbegrepen was bij de standaard verzekeringen die je neemt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

Als je hem met een lekke reserveband had ingeleverd was er niets aan de hand geweest. Als je naar een andere vestiging was gereden en daar de auto (of eventueel het reservewiel) had omgeruild was er ook niets aan de hand geweest. Probleem is natuurlijk dat je alleen een thuiskomer had. Wat voor auto was dat trouwens?

Maar als je zelf geld gaat uitgeven zonder eerst contact te hebben dan kan ik me voorstellen dat ze dat niet zomaar terugbetalen. Want Alamo had wellicht zelf voor een goedkopere band gekozen of was goedkoper uit geweest door volumedeals met een bandenboer.
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door HarlockSSX »

Hi,

Ik ben op zoek naar een auto tussen 05/05/2018 & 26/05/2018 in LA (LAX Airport) en ben vrij teleurgesteld op prijzen Alamo brits (die ik meestal boek) en andere. Zou richting kleinste SUV kijken (midsize).

Enige tips voor een goedkope auto :-)
sidewinder
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door sidewinder »

http://www.autoeurope.nl je krijgt direct een mail na het boeken bij alamo. Je kan dan ook inloggen van skip the counter
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Bushmaster »

HarlockSSX schreef:Hi,
Ik ben op zoek naar een auto tussen 05/05/2018 & 26/05/2018 in LA (LAX Airport) en ben vrij teleurgesteld op prijzen Alamo brits (die ik meestal boek) en andere. Zou richting kleinste SUV kijken (midsize).
Enige tips voor een goedkope auto :-)
Intermediate SUV (Nissan Rogue)
€688,92 Alamo silver basic
€706,00 Alamo silver inclusive (4 drivers)
Via de app van UScarhire
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Ellis71 »

Dat zijn mooie prijzen, ik vond de prijzen voor een huurauto ook aardig gestegen.
Maar deze zijn niet verkeerd.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Vito »

Toch is via de optie die ik heb gekozen nog steeds het voordeligst, zelfs met de app van uscarhire.
Ben er ook nog steeds blij mee.
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door HarlockSSX »

Ik heb ondertussen geboekt (kosteloos annuleren kan nog) via Expedia.nl bij Dollar voor 470€ Midsize SUV.
Lijkt mij een OK prijs maar blijf wel uitkijken nog.

Ik vind de info van Expedia wel wat flauw daarentegen ... je ziet niet meteen wat precies erbij zit en wat niet. Aangezien we vanuit Europa boeken ga ik ervan uit dat de nodige verzekeringen OK zijn en erbij zitten.
Extra bestuurder zou ook geen probleem mogen zijn daar het mijn echtgenote is en we huren in Californie.

Ik heb totaal geen ervaring met Dollar dus hoop dat dat goed zit ?

Vroeger meermaals bij Avis & Alamo gehuurd en dat vond ik wel overzichtelijker. Ik kan bvb niet bij Dollar zelf de reservatie ophalen ... dat lijkt mij raar.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer