Yellowstone wat is een must?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Yellowstone wat is een must?

Bericht door SuzieQ »

Ik lees veel dat mensen 3 tot 4 verschillende nachten in Yellowstone boeken.
Welke plekken is een must om te bekijken en waar kun je dan het beste slapen?

Is het ook mogelijk om op centrale plekken te slapen of is dit lastig?
Ik heb begrepen dat het park in een vorm van een 8 is.

Wij zijn (nog steeds) geen wandelaars of kampeerders.
Een cabin kan wel. Ik heb overwogen om wel te gaan kamperen maar ik denk dat dit toch niks voor ons is.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet altijd wel wandelen om iets te kunnen zien, maar vaak zijn het heel korte wandelingen. Maar alleen al met het rondrijden van de ene locatie naar de andere en met de korte wandelingen ben je al behoorlijk wat tijd kwijt.
Ik vind zelf meerdere locaties wel handig, maar je kunt ook centraal in bijvoorbeeld Canyon gaan zitten. Alleen is het vaak lastiger om meerdere nachten te boeken op delefde locatie.

Kijk eens in ons 2015- en 2017-verslag voor een bezoek aan Yelloswtone. In 2015 hebben we ook wat wandelingen gemaakt maar dit jaar veel minder.

Bekijk de NPS-site eens voor de must sees. Of kijk op http://www.ontdek-amerika.nl.

Marianne
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel.
Inderdaad korte wandelingen zijn geen probleem maar we gaan geen wandeling van 10 kilometer doen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door markro »

Hierbij even een kopie van een berichtje dat ik eens eerder op het forum plaatste:

Yellowstone National Park is een erg groot stuk natuur. De rondweg door het park heeft de vorm van het cijfer 8 en heeft bij elkaar een lengte van circa 250 kilometer. Verkijk je niet op de afstanden en het feit, dat je er niet hard mag rijden en regelmatig een opstopping zal meemaken wegens dieren op de weg.
Kijk eens op de landkaart van het park: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... ap2016.pdf

In 2010 waren wij in Yellowstone en hebben vanuit 3 verschillende plaatsen het park verkend. Wij zaten achtereenvolgens in de plaats Cooke City (buiten het park, noordoostingang), Lake Village (in het park) en in de plaats West Yellowstone (buiten het park, westingang). Misschien doe je nog ideeën op uit mijn verslag, klik hier en dan vanaf dag 5.

Buiten het park aan de noordingang kan je ook goed verblijven in de plaats Gardiner.

Kijk eens bij de beoordelingen van accommodaties, die door de forumleden zijn gegeven:
In het Yellowstone National Park: klik hier.
Westingang in de plaats West Yellowstone: klik hier.
Noordingang in de plaats Gardiner: klik hier.
Noordoostingang in de plaats Cooke City: klik hier.

En nog de link naar een topic over verblijven in het plaatsje Cooke City: viewtopic.php?f=16&t=67862&p=1107873

De website van de National Park Service (NPS) betreffende het Yellowstone National Park: https://www.nps.gov/yell/index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door FerryM »

Een absolute must: wolven kijken in Lamar Valley!

Beetje afhankelijk van wanneer je gaat, augustus is perfect, want dan zijn de jonge wolven 's ochtends en 's avonds actief en te zien op hun rendezvous site, echt fantastisch. Mooie uitvalsbasis is Cooke City, leuk plaatsje en je bent in 15 min bij de wolven. Natuurlijk varieert de kans op succes jaarlijks, maar dit blijft de beste plek ter wereld om wolven te spotten.

Zie de verslagen van 2011 en 2014.
http://ferrymarquart.eu/index.html

Groet, Ferry
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door EllenVakantie »

Wij hebben afgelopen jaar 8 nachten in Yellowstone gekampeerd, 3 nachten in Grant Village, 1 nacht backcountry en 4 nachten in Canyon. Dat klinkt veel, maar we hebben elke dag wat anders bekeken en de allermooiste plekken meerdere keren, ik was blij dat we zoveel tijd hadden. Rekening houdend dat jullie voorkeur is voor kortere wandelingen:
Norris Geyser baisin - buitenaards mooi
Grand Prismatic Spring - de overlook werd in onze vakantie geopend: het is 15-20 min naar boven lopen, maar het is zeker de moeite waard (beste eind van de dag, als de stoom minder is)
Hayden Valley - wachten op de wolven (en de beren) met aardige mensen, die je door hun scope laten kijken
West Thumb Baisin - mooi gelegen aan Yellowstone Lake
Mud Volcanoes - als je de hele boardwalk loopt, zie je niet alleen bijzondere pools, maar er waren ook bisons
Upper Geyser Baisin (met Old Faithfull en Riverside - is een wat intiemere geyser dan de publiekstrekkers aan het begin van het baisin)
De scenic drives zijn ook zeker de moeite waard.

Als je voor 1 plek kiest zou ik voor Canyon gaan, als het lukt om ook bij Old Faithfull te boeken, dan scheelt dat veel kilometers voor het ZW deel van het park. Als je nog tijd hebt: Grand Teton is ook zeer de moeite waard.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door Robbie&Irene »

Naast de bovengenoemde plaatsen horen daar natuurlijk ook nog bij:
- Mammoth Hotsprings (Gardiner of bij Albright visitor center)
- Lower en Upper Falls of the Yellowstone met zijn Grandview en Artist point (Canyon Village)
- Morning Glory Pool (Old Faithfull)
- West Geyser Basin (Old Faithfull)
Overigens het verblijven in Yellowstone NP zelf hoeft natuurlijk niet, zelf hebben wij de meeste nachten in WestYellowstone en in Gardiner gedaan. Je rijdt wat meer, maar vonden dat helemaal niet erg ,zo hebben we onderweg terug naar het hotel vaak nog zoveel Elken, Coyotes en Bald Eagles gezien.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Hou idd rekening met de lange afstanden en met het feit dat ze nog langer worden door allerlei opstoppingen en files bv doordat er Bisons op de weglopen of je staat een half uur stil vanwege wegwerkzaamheden. Er zijn nl altijd wel ergens grote wegwerkzaamheden want alleen midden in de zomer is het weer goed genoeg om ze te kunnen uitvoeren!

De overloop van Grand Prismatic Springs vonden we idd magisch!
Wij troffen warm weer in Yellowstone en zijn heerlijk gaan zwemmen in de rivier aan de firehole canyon loop. Het water is heerlijk vanwege de warm water bronnen! Minder bekend en echt een must wat ons betreft!

Mocht je buiten het park slapen en vaak wat later (in het donker) terugrijden denk dan aan de tip die wij kregen van een ranger: zorg dat je altijd de second car bent! Dan loop je nl veel minder kans om tegen wilde dieren aan te rijden in het donker, jij wordt gewaarschuwd door de eerste auto! we hebben de tip toch een paar keer uitgevoerd en dat reed toch een stukje makkelijker!
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door fannykimpe »

deze volg ik mee
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door Henriëtte »

Als je in de geisergebieden bent zie je soms iemand met een portofoon rondlopen. Grote kans dat dat dan een vrijwilliger is die bijhoudt wanneer de geisers uitbarsten. Vaak weten zij bij welke geisers je een goede kans hebt om zo'n uitbarsting mee te maken. Wij zijn 2x in Yellowstone geweest, en we hebben beide keren enkele mooie momenten mee kunnen maken door hun tips op te volgen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door gondelier »

Een vraagje: hoe kom je bij het Het noordelijke deel van de Upper Geyser Basin en dan met name the Morning Glory Pool ? Moet je dat helemaal lopen vanaf Old Faithful? of kun je daar ergens de auto parkeren? Ik zie geen afslag op Google Maps.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door markro »

Inderdaad, lopen vanaf de Old Faithful, of vanaf de parkeerplaats van het Biscuit Basin, of vanaf de parkeerplaats van het Black Sand Basin. Volgens mij kan je met de auto niet dichterbij komen. Wel met de fiets.

Zie kaartjes:
- http://www.americansouthwest.net/wyomin ... n-map.html
- https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ryPool.JPG
- http://www.trailguidesyellowstone.com/i ... wstone.php
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door Lennartc »

Lopen via de aangelegde boardwalk. Of fietsen inderdaad.

Met de auto kan je daar niet meer dichtbij komen dan Old faithfull.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door gondelier »

Oke dan ga ik wel even kijken hoe we dit gaan doen. Fietsen kun je toch niet in Yellowstone huren?
YosemiteHans
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mar 2015, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door YosemiteHans »

Volgens mij is het een half uur lopen vanaf de Old Faithful naar de Morning Glory Pool, wel zeker de moeite waard, prachtige kleuren.
Ook Hayden Valley en Lamar Valley waar idd mensen uren zitten te wachten op wild, wij waren er half september en mochten 2 prachtige adelaars kijken door de lens van een scoop van een vriendelijk Amerikaans echtpaar. Met het blote oog niet waar te nemen.
Wij zaten 4 nachten in Canyon Village en hebben heel veel gezien, centraal punt.

Succes met plannen, Hans.
Gast

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door Gast »

Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door Lennartc »

gondelier schreef:Oke dan ga ik wel even kijken hoe we dit gaan doen. Fietsen kun je toch niet in Yellowstone huren?

Zeker wel: https://www.yellowstonenationalparklodg ... e-rentals/
vanaf Memorial day weekend tot labor day weekend.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door gondelier »

Wauw dat had ik nog niet gevonden. Dank je wel. Ik ga even uitzoeken wat voor fietsen en of ze te reserveren zijn. Voor mij ideaal. :thumbup:

Weet iemand of je mag fietsen bij de geysers?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat die fietsenverhuur vrij recent is. Ik had het eens opgezocht voor ons bezoek aan de Lone Star Geyser maar toen zag ik alleen mogelijkheden in West Yellowstone.
Fietsen over de boardwalk zal niet mogen. Ik weet niet of het lopen een groot probleem is want anders zou ik toch daar voor kiezen. Het loopt makkelijk en je loopt langs de geisers. Die mis je als je gaat fietsen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 okt 2017, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Yellowstone wat is een must?

Bericht door markro »

In mijn vorige bericht in dit topic kan je in de 2de en 3de link een landkaartje vinden van het Old Faithful-gebied, waarop fietsroutes aangegeven staan.
Je kan op de fiets in de buurt van meerdere geisers komen, maar je mag niet over de boardwalks fietsen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer