Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door roelb »

Als je de extra nacht inpast tussen Zion en Las Vegas zou ik dat niet in Zion of Springdale doen. Je betaalt daar de hoofdprijs.

Ga dan 's avonds weg uit Zion, rij naar St George, ga daar slapen en rij de volgende ochtend naar Valley of Fire SP en daarna door naar Vegas. Of probeer de Zion Lodge vast te leggen voor die ene nacht, dat geeft je twee uur extra tijd in het park en dan heb je aan die ene dag wel voldoende. Zeker als je de dag ervoor zorgt dat je al ergens in de middag daar bent kun je ook die dag nog veel doen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door PSVwally »

Vally of fire en hoover dam kan ik inderdaad op 1 van de dagen dat we in Vegas zijn bekijkend , breng iets meer rust in zion
of toch een extra nacht in zion
Doch lever je dan weer tijd voor Vegas in wat ik ook niet zou doen. Je zou wel bv 's ochtends naar de Hooverdam kunnen rijden en dan rond de middag weer terug zijn. Maar VoF ben je echt een halve dag voor kwijt als je het goed wilt bekijken, dan zou ik dat altijd vanaf Zion doen in jullie geval. Je kan, Roel gaf het ook al aan, immers best laat aankomen in Vegas. Overigens is het 's avonds wel altijd drukke'r/langer wachten met inchecken bij de hotels.

Maar een reis blijft altijd (persoonlijke) keuzes maken. Je gaat altijd een mooie vakantie hebben, maar je hebt echt geen tijd om alles te zien
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door roelb »

Om 10 uur 's avonds staat er echt niemand meer bij een checkin balie in mijn ervaring.

Spitsuur is meestal ergens tussen 15.00 en 19.00u.
lisette7777
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2017, 12:47

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door lisette7777 »

Hallo allemaal,
Ik heb nog een vraagje , als ik van las vegas naar yosemite ga, door death vally waar zal ik dan overnachten ?
Bishop of ergens anders ?
Zie ik wel genoeg van death vally als ik nog helemaal naar bishop moet rijden ? want dat is toch nog best wel ver ?
En 2 nachten Yosemite is dat genoeg ? Het is natuurlijk nooit lang genoeg, maar om de tiogapas te rijden en een mooie indruk te krijgen bedoel ik eigenlijk .

groetjes
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door MichelH »

Je zou op dat traject je eindbestemming open kunnen laten om te zien hoe ver je komt.

Vroeg vertrekken vanuit Vegas, lekker de tijd nemen om de meest bekende bezienswaardigheden van Death Valley te bezichtigen en daarna doorrijden richting Lee Vining (highway 395). Op zich heb je langs de 395 overnachtingsmogelijkheden genoeg op de bonnefooi, al zat dat er ook aan liggen of je de Alabama Hills (bij Lone Pine) nog wilt bezoeken en evt. de volgende dag Bodie en Mono Lake.

Eén van de mooiere wegen in het zuidwesten overigens, de 395:
https://californiathroughmylens.com/hig ... 5-roadtrip

Bishop is overigens een prima plek voor een overnachting en goed te doen zonder te haasten.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door PSVwally »

Op zich heb je langs de 395 overnachtingsmogelijkheden genoeg op de bonnefooi, al zat dat er ook aan liggen of je de Alabama Hills (bij Lone Pine)
Even opletten hiervoor hoor:
- ik kwam vorig jaar in lone Pine en was vooraf al verbaast waarom het zo ontzettend duur was. €165 voor een klein kamertje geboekt. Alles zat ramvol. Bleek een filmfestival te zijn.
- een bericht van iemand die vorig week door een of ander festival in Bishop precies hetzelfde had.

Het wordt steeds drukker in het zuidwesten en niet alleen meer ‘in de seizoenen’.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door PSVwally »

Hoe je het in je route op de vorige pagina had staan.
Dus Las Vegas - Bishop, Bishop - Yosemite en dan 2 dagen Yosemite zijn in principe prima. Vroeg vertrekken uit Vegas. Laat aankomen in Bishop.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om ipv Bishop in Lone Pine te overnachten of bv aan de westkant van Death Valley in het panamint springs resort.

Het blijven toch altijd keuzes maken en je kan nooit alles zien. In principe is er nl tussen Lone Pine en Yosemite Valley ook nog wel genoeg te beleven om je een dag of meer bezig te houden met de Alabama hills, mt whitney portal, ancient brislecone pine forest, mono lake, bodie en mooie wandelroutes rond mammoth lakes. Maar ik zou me voor een 1e keer echt bezig houden met de hoofdzaken. Je kan altijd nog een stuk de tioga pass terugrijden als je in Yosemite zelf zit mocht je daar tijd te kort komen
lisette7777
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2017, 12:47

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door lisette7777 »

MichelH schreef:Je zou op dat traject je eindbestemming open kunnen laten om te zien hoe ver je komt.

Vroeg vertrekken vanuit Vegas, lekker de tijd nemen om de meest bekende bezienswaardigheden van Death Valley te bezichtigen en daarna doorrijden richting Lee Vining (highway 395). Op zich heb je langs de 395 overnachtingsmogelijkheden genoeg op de bonnefooi, al zat dat er ook aan liggen of je de Alabama Hills (bij Lone Pine) nog wilt bezoeken en evt. de volgende dag Bodie en Mono Lake.

Eén van de mooiere wegen in het zuidwesten overigens, de 395:
https://californiathroughmylens.com/hig ... 5-roadtrip

Bishop is overigens een prima plek voor een overnachting en goed te doen zonder te haasten.

Ik zie op google maps dat het toch bijna 500 km is van Las Vegas naar bishop via death vally en lone pine , kan ik dan genoeg zien in death vally lijkt me toch nog een heel stuk ?
En wat mag ik dan beslist niet overslaan volgens jullie in death vally ?
lisette7777
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2017, 12:47

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door lisette7777 »

PSVwally schreef:Hoe je het in je route op de vorige pagina had staan.
Dus Las Vegas - Bishop, Bishop - Yosemite en dan 2 dagen Yosemite zijn in principe prima. Vroeg vertrekken uit Vegas. Laat aankomen in Bishop.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om ipv Bishop in Lone Pine te overnachten of bv aan de westkant van Death Valley in het panamint springs resort.

Het blijven toch altijd keuzes maken en je kan nooit alles zien. In principe is er nl tussen Lone Pine en Yosemite Valley ook nog wel genoeg te beleven om je een dag of meer bezig te houden met de Alabama hills, mt whitney portal, ancient brislecone pine forest, mono lake, bodie en mooie wandelroutes rond mammoth lakes. Maar ik zou me voor een 1e keer echt bezig houden met de hoofdzaken. Je kan altijd nog een stuk de tioga pass terugrijden als je in Yosemite zelf zit mocht je daar tijd te kort komen
Hoelang doe je eigenlijk over de tiogapas en als die niet open mocht zijn , net als afgelopen jaar welke route is dan mooi om te rijden ?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door PSVwally »

Probeer aub geen complete berichten te quoten als dat niet nodig is. Dat is tegen de forumregels.

Ik zou Death Valley zo doen:
Uiterlijk om 8u in de auto op weg naar Dantes View. Dat is een rit van zo’n 2,5u als je je aan de snelheid houd.
Daar kijk je een minuut of 20 en dan rij je naar Zabriskie Point. Dat is een klein half uur. ik zou hier ook lunchen. Dat is vroeg, maar dit is de minst warme plek vd dag. Ik zou zelf gewoon de avond ervoor (of tijdens de rit) wat brood smeren. Dus koop op dag 1 vd reis een koelbox
Daarna rij je naar Badwater Basin, ook een kleine 30min rijden. Daar loop je een minuut of 20 over de zoutvlakte afhankelijk van de hitte.
Daarna via de artiest drive naar Furnace Creek. Of rij direct door naar Stove Pipe Wells. Vanaf Badwater via Artist drive een uur en 15m rijden. Persoonlijk vond ik het in Stovepipe Wells het warmst van Death Valley, maar loop een stukje door de duinen daar. Neem altijd voldoende drinken mee als je buiten de auto bent en draag een hoofddeksel. Daarna maak je de keuze. Of je kijkt even bij mosaic canyon. Of je rijd door richting father crowly Point. Daarna verlaat je Death Valley en bepaal je of je in Lone Pine nog de Alabama Hills of Mt Whitney Portal aandoet of direct doorgaat naar Bishop.

Als de Tioga Pass gesloten is moet je kijken of de sonora Pass of carson Pass open zijn. Zijn de eerste 2 gesloten dan zou ik vanaf Lone Pine/Bishop (laatste ligt dan wel minder gunstig) via Lake Isabella richting Yosemite rijden. Dit wordt dan ten alle tijden een hele lange rijdag, maar dat is dan niet anders
lisette7777
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2017, 12:47

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door lisette7777 »

Dank je psvwally voor de tips ik ga meteen aan de slag , ik ben weer wat wijzer nu .
En sorry van het quote ik weet allemaal nog :o niet zo goed hoe het werkt hier op t forum :?

groetjes lisette
lisette7777
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2017, 12:47

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door lisette7777 »

Hallo allemaal,

Als ik een hotel wil boeken in Las Vegas op de strip , kan ik dat beter nu doen of langer wachten en boeken tegen de tijd dat ik ga , nl eind mei
volgend jaar, ivm daling of stijging van de prijzen

Groetjes :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis lisette7777: van LA naar Grand Canyon.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je gratis kunt annuleren zou ik nu al boeken. Dan kun je altijd nog kijken of je iets leukers/goedkopers/beters ziet.

Marianne
lisette7777
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2017, 12:47

vraagje

Bericht door lisette7777 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje: wat is de beste en eigenlijk de snelste route om uit LA te komen en dan richting Needles ?
Is dat over Barstow en dan de 40 naar Needles, of via Sant Bernardino en dan bovenlangs Joshua Tree via Yucca Valley en Vidal Junction naar boven ?
Ik wil nl tegen de avond LA uitrijden en het is op een zondagavond, dus dan lijkt het mij wel rustig op de weg.


* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door PSVwally »

Zondagavond komt iedereen weer terug van hun weekend dus her en der zijn er dan files, zowel LA in als uit.

Als je vanuit downtown komt zal de 10/15 en 40 via barstow idd het snelste zijn

Maar ik begrijp dat je je plan om in 1x vanuit La naar de Grand Canyon te rijden dus laat varen?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: vraagje

Bericht door Marcopstal »

Kijk goed na of er geen wegenwerken zijn. Men profiteert vaak van de weekends om bepaalde werken in te plannen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer