mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door USInsider »

Natuurlijk mag je meedoen. Maar er zijn vereisten, wettelijk vastgelegd.
Overigens heb je ook naar Ned. standaard geen HAVO of VWO diploma.
Vocational high school betekent in de US een extra jaar toegevoegd aan de high school, of een/twee jaar junior college (Associate Degree).

Je visum-aanvrage wordt afgewezen als je niet aan die vereisen voldoet.
Een Consular Officer heeft de discretie strengere eisen te stellen, hij/zij kan de eisen niet bijstellen naar minder.

De afwijzing gebeurt tijdens het Visa Interview. Dan heb je wel eerst de Medical Exam ondergaan (en mogelijk vaccinations gehad), plus je moet de Visa Application fee betalen.

We hebben hier eerder een deelnemer gehad die net-aan de werkervarings-eisen niet haalde. Hij heeft alles op alles gezet en aanvullende cursussen gedaan waardoor hij wel het vereiste niveau wel bereikte.
Seppie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 okt 2017, 15:46

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door Seppie »

Ik ben bijna afgewezen terwijl ik een bachelor diploma heb ingeleverd, uiteindelijk heb ik mijn middelbare schooldiploma (VMBO) overhandigd en een week later had ik de enveloppe binnen.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door Wanderlust »

O jee, een bachelor diploma?? Hoe kan dat?

Ik heb zelf een Nederlandse master maar ga er toch wel echt vanuit dat dat voldoende moet zijn.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Texas
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 sep 2014, 06:03

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door Texas »

Ik heb een havo diploma en nog 1 jaar een paar (maar niet alle) vwo certificaten gehaald. Qua jaren zou dit volgens mij precies aan de DV eisen voldoen, toch? Of telt het laatste jaar niet omdat het slechta certificaten zijn en geen volledig vwo programma?
Seppie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 okt 2017, 15:46

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door Seppie »

Het belangrijkste wat ik aan moest tonen was dat ik een highschool equivelent diploma had. Hiervoor moest ik 12 jaar op school gezeten hebben. Blijkbaar krijg je een Bat bij een pakje boter, maar moet je voor een VMBO diploma een doorzetter zijn.

je moet echter wel een diploma halen in die 2 jaar.
Philip92
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2017, 23:48

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door Philip92 »

Heb alle diploma's gister nagekeken, toch wel 4 jaar VMBO gedaan. 3 voelde al zo gek...
Is dit genoeg? dat zullen we zien. doorzetten en voldoende papierwerk meenemen als het zover is.

Anders, doorstuderen tot ik aan de eisen voldoe :geek:
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door USInsider »

Seppie/Wanderlust.
Het middelbare school diploma moet altijd worden overlegd tijdens het Visa Interview.
Dat is een vereiste in de DV regelgeving. Zelfs als heb je een doctoraal of een masters gedaan.
Bewijs van je hogere degree moet je uiteraard ook overleggen.

Texas, bij mijn weten voldoet een HAVO diploma.
Het gaat nl. om 12 jaar educatie tussen 6 en 18, of tussen 5 en 17, al naar gelang het systeem dat een land heeft.

Philip, je zou de 12 jaar totaal dus halen. Maar je moet wel een diploma hebben, zoals al aangegeven.
Doorstuderen is een optie !
Laatst gewijzigd door USInsider op 03 okt 2017, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door Wanderlust »

USInsider schreef:Seppie/Wanderlust.
Het middelbare school diploma moet altijd worden overlegd tijdens het Visa Interview.
Zelfs als heb je een doctoraal of een masters gedaan. Dat is een vereiste in de DV regelgeving.
Bewijs van je hogere degree moet je uiteraard ook overleggen.
Nee, ok, dat is logisch natuurlijk. Excuus, ik las het even verkeerd (alsof een bachelordiploma onvoldoende zou zijn) :lol:.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door USInsider »

Het is niet echt logisch, want als je een doctoraal of een bachelors of een masters hebt, zul je een middelbaar school diploma hebben.
Vandaar dat veel mensen dit diploma niet bij zich hebben, tenzij ze de regel kennen.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door Wanderlust »

Hmhm ja snap wel wat je bedoelt. Alhoewel, toen ik bij mijn huidige werkgever (in NL) in dienst kwam moest ik ook ál mijn diploma's inleveren (dus ook middelbare school).
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door USInsider »

Niet iedereen heeft die ervaring.
Zit je in het begin van het fiscale jaar dan is hat aanleveren van een extra document niet zo een issue.
Maar als je tegen het einde van de DV aanzit met je Visa Interview, of zijn de Visa Nummers voor jouw interview plaats heeft bijna allemaal uitgegeven, dan kan een vergissing of omissie je je visum kosten (als in: je krijgt het niet).
Laatst gewijzigd door USInsider op 04 okt 2017, 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Seppie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 okt 2017, 15:46

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door Seppie »

Klopt,

Ik kreeg anderhalve week voor september (einde van de lottery verwerkingsperiode) een telefoontje dat ik een diploma moest aanleveren. Beetje vervelend omdat het 3 weken zou duren er een na te laten maken door DUO, was het origineel nl kwijt.

Gelukkig is het allemaal goed gekomen.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door USInsider »

Zou ik mogen weten op welke datum jullie visums zijn afgegeven ?
Seppie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 okt 2017, 15:46

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door Seppie »

28 augustus
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door USInsider »

Wow, dat was net op het kantje-randje.
Seppie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 okt 2017, 15:46

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door Seppie »

klopt.

eerst waren ze de ds260 van mijn vrouw kwijt.
toen het gesprek, krijg ik op het gesprek te horen dat het voor mij oke was, maar ze wilde nog wel bewijs dat ik echt een relatie had met mijn vrouw. dit omdat we getrouwd zijn nadat ik mij opgegeven had voor de dv.
was dit alles klaar toen kwamen ze met de vraag voor mijn diploma. het had een maand eerder klaar kunnen zijn...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer