Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Vito »

Waarom zou je recht hebben op een vergoeding, Anoouk? Ik neem aan dat je van KLM ook de mogelijkheid hebt gekregen om kosteloos te annuleren?
De vergoeding krijg je toch pas als je daadwerkelijk vertraging hebt op de reis zelf en toch niet door wijzigingen in het schema?
Anooouk
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2015, 12:32

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Anooouk »

Vito schreef:Waarom zou je recht hebben op een vergoeding, Anoouk? Ik neem aan dat je van KLM ook de mogelijkheid hebt gekregen om kosteloos te annuleren?
De vergoeding krijg je toch pas als je daadwerkelijk vertraging hebt op de reis zelf en toch niet door wijzigingen in het schema?
We hebben die mogelijkheid niet gekregen, kreeg KLM niet te pakken en daarna een email dat we zijn omgeboekt. Het zal ongetwijfeld ergens in de kleine lettertjes staan, maar ergens vind ik het raar dat je in eerste instantie een rechtstreekse vlucht boekt tijdens de werelddealweken (waarvoor wij bereid waren iets meer te betalen) en de vlucht "opeens" compleet geannuleerd is. het is geen wijziging van tijd oid (dat ook) maar opeens met tussenstop.

Wellicht als we bellen dat we de vlucht idd kunnen annuleren, maar dat willen we ook weer niet. Het is ook niet het einde van de wereld, maar kan altijd ergens checken of je nu wellicht recht heb op iets van een vergoeding... alleen maar voor het gevoel dat je beetje bent blij gemaakt met een dode mus. :P
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door harryh »

Anooouk schreef:We hebben die mogelijkheid niet gekregen, kreeg KLM niet te pakken en daarna een email dat we zijn omgeboekt. Het zal ongetwijfeld ergens in de kleine lettertjes staan, maar ergens vind ik het raar dat je in eerste instantie een rechtstreekse vlucht boekt tijdens de werelddealweken (waarvoor wij bereid waren iets meer te betalen) en de vlucht "opeens" compleet geannuleerd is.
Zou toch proberen om druk op KLM te zetten, weer een voorbeeld van hun arrogantie. Heb dit soort dingen al vaker meegemaakt, zelfs een vliegtuigwijziging na het online inchecken zonder dat te laten weten, zodat je in het vliegtuig er pas achter komt dat je niet meer aan het gangpad zit.

Ik denk dat je juridisch gezien wel een case hebt want je krijgt niet je geboekt hebt en voor betaald hebt, er is wel verschil tussen een rechtstreekse vlucht en een vervangende met een overstap. Lastige is alleen om je gelijk te gaan halen, dat zal niet makkelijk worden. Makkelijkste is er een voor jou handige wijziging uit te slepen denk ik.
Laatst gewijzigd door harryh op 30 sep 2017, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Tipsy_1 »

Anooouk schreef:
Tipsy_1 schreef: 40 min in wachtrij... toen kreeg ik mailtje van KLM dat we zijn ongeboekt naar een vlucht van Miami naar Atlanta (uitgevoerd door delta & Atlanta Amsterdam(klm) In ieder geval wel op dezelfde dag terug. Iets later vertrekken op maandag. Morgen even uitzoeken of we evt recht hebben op vergoeding. Iemand een idee?

Prijs via Google Flights is wel in de €800, dus dat stemt me wel weer tevreden :thumbup:
Je kan ook annuleren vermoed ik als je wil, maar ja je hebt aan een goede prijs geboekt en de rechtstreekse vlucht bestaat niet meer :-(
Er zijn niet veel alternatieven meer he...
jantie007
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2017, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door jantie007 »

Iemand enig idee waarom alle aanbiedingen voor vluchten van Dusseldorf naar Miami reeds een tijdje verdwenen zijn (vroeger prijzen < 400 eur) ?
Tijdelijk fenomeen of door failliet Air Berlin geen echte discounts meer te verwachten?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Anooouk schreef: 40 min in wachtrij... toen kreeg ik mailtje van KLM dat we zijn ongeboekt naar een vlucht van Miami naar Atlanta (uitgevoerd door delta & Atlanta Amsterdam(klm) In ieder geval wel op dezelfde dag terug. Iets later vertrekken op maandag. Morgen even uitzoeken of we evt recht hebben op vergoeding. Iemand een idee?
Nee, bij een schedule change heb je alleen recht op rerouting of, naar keuze van de passagier, een refund. Aangezien het hier om een cancellation gaat van een vlucht van een europese airline geldt dat laatste sowieso. In alle andere gevallen zou de schedule change minimaal 1 of 2 uur moeten zijn.

Wat je ook nog altijd mag doen is zelf om een andere route vragen. Zolang vertrek en aankomst luchthaven maar niet wijzigen en je maximaal 1 dag naar voren of achteren gaat. Route wel alleen op DL, AF en KL. Dus kijk even of er een gunstigere route is (google flights, oneway zoeken, als airline skyteam selecteren). Je kunt nu bijvoorbeeld ook gratis een dagje later of eerder terug. Of op een andere tijd, er zijn dagelijks genoeg routes vanuit MIA naar AMS. In de late avond gaat er nog een AF A380 naar CDG bijvoorbeeld. Maar let op: Je krijgt precies 1 keer de mogelijkheid om gratis te wijzigen. Dus pas bellen als je het zeker weet en de route voor je hebt. Het kan soms helpen om naar het Amerikaanse nummer van KLM te bellen (dan kom je bij Delta uit), die zijn in mijn ervaring vaak veel meegaander bij schedule changes.
kriegniet
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 dec 2015, 17:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door kriegniet »

Na wat zoekwerk zouden wij ons een nieuwe vlucht aanschaffen via Delta van Brussel naar LAX.
Echter is er bij onze terugreis slechts een overstaptijd van 48 minuten in New York. Ik weet dat bij onze vorige reis wij een overstaptijd hadden van 1U20 en wij hier voldoende tijd over hadden, maar dit was in Chicago.

Na onze affaire met Airberlin, wil ik me niet weer druk maken of we dit al dan niet zullen halen, maar volgens mij is dit wel mogelijk?
Iemand die dit kan bevestigen?
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Vito »

@anoouk en Tipsy: ik lees net op het Floridaforum dat mensen kosteloos zich hebben laten omboeken naar de rechtstreekse vlucht van Delta op Orlando. Misschien is dat nog een optie voor jullie?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door mtl »

kriegniet: Voor de terugreis moet dat net voldoende zijn mits er geen vertraging is.

jantie007: Wellicht zijn die tickets al uitverkocht.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Frasi »

jantie007 schreef:Iemand enig idee waarom alle aanbiedingen voor vluchten van Dusseldorf naar Miami reeds een tijdje verdwenen zijn (vroeger prijzen < 400 eur) ?
Tijdelijk fenomeen of door failliet Air Berlin geen echte discounts meer te verwachten?
Ook de scherpe KLM prijzen vanaf DUS naar New York, LA en San Francisco zijn verdwenen. Tot twee weken geleden nog vanaf €320 en nu honderden Euro's duurder.
Wordt meteen duidelijk dat het KLM te doen was om Air Berlin te beconcurreren op rechtstreekse bestemmingen.
Het is wachten of Lufthansa een deel van deze rechtstreekse vluchten vanaf DUS gaat overnemen. Ik vrees van niet wat betekent dat er voor KLM weinig incentive is nog te stunten op deze routes.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Vanessa007 »

Ik heb tickets op het oog voor DUS - SFO - DUS met tussenstop in LHR. Het eerste deel, DUS - LHR wordt uitgevoerd door BA en LHR - SFO door Virgin Atlantic.
Nu is mijn vraag, wat als er met de eerste vlucht iets mis gaat en we de aansluiting niet halen? Ze zitten niet in dezelfde alliantie, dus gaan beide dan zeggen "trek uw plan" ?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door mtl »

Volgens mij wordt er een oplossing gezocht maar wel binnen Virgin Atlantic. Ik denk dat je op de eerstvolgende vlucht van Virgin Atlantic wordt neergezet. Met het risico dat je bijv. een dag later je reis kan voortzetten.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door RuthdeLange »

MaMootjes schreef:Zojuist 3 tickets AMS-LAX gekocht voor juli 2018, voor 566 euro pp. Via Schipholtickets.com. Met BA en 1 overstap in Londen. Nette prijs toch? Blij mee in elk geval!
Voor welke data is dat? Voor onze data zie ik nog steeds de prijs 657.
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Cartman75 »

EINDELIJK!! We konden voorheen nog niet boeken ivm vakantieaanvraag goedkeuring, maar nu wel!

Wij willen met onze kinderen (dan 7 en 5) van donderdag 19 april t/m vr 4 mei naar Orlando, echter heb ik wel wat vragen en adviezen van dit forum nodig:

Zelf ben ik een grote kerel van 1.92 meter en weet niet hoeveel beenruimte comfortabel zitten is? (zie veel vliegtuigtypes voorbij komen maar weet niet welke goed is en welke minder)


Vinden jullie alle luchtvaartmaatschappijen betrouwbaar (zie dat icelandair meestal de goedkoopste is, maar op een of andere manier heb ik daar geen goed gevoel bij, te onbekend!!) bij virgin heb ik ook dat gevoel, was die maatschappij niet bijna failliet?


Wat is een goede prijs om rond die tijd te kunnen gaan? Ik weet dat iedereen een ander budget heeft, maar wil eigenlijk weten bij welke prijs de meeste van hier dan toch eindelijk boekt? Is dat bij 500 euro of goedkoper? Weet niet wat de gemiddelde acceptabele prijs is en of dat nu haalbaar is?


Welke totale vluchtduur met een overstap denken jullie is acceptabel met 2 jonge kinderen? (dacht zelf aan max 14 uur)

Wat is volgens jullie de maximale tijd/deadline om te blijven/zoeken naar de beste deals en wanneer moet je echt geboekt hebben om de rest van de vakantie te kunnen regelen tegen redelijke prijs?

Al met al veel vragen en ik hoop dat jullie mij en mijn gezin hiermee kunnen helpen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door mtl »

Op seatguru.com zie je veel informatie over luchtvaartmaatschappijen waaronder beenruimte.
Icelandair en Virgin Atlantic zijn betrouwbaar.
Gebruikersavatar
Marjolein1972
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 nov 2011, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Marjolein1972 »

roelb schreef: Wat je ook nog altijd mag doen is zelf om een andere route vragen. Zolang vertrek en aankomst luchthaven maar niet wijzigen en je maximaal 1 dag naar voren of achteren gaat.
[/quote]

MIjn ervaring met KLM is anders. Wij kregen 3 niet aangekondigde schedule changes, waar ik bij toeval steeds achter kwam doordat ik de boeking eens in de zoveel tijd checkte. Bij de laatste wijziging naar een zeer ongunstig tijdstip, in de telefoon geklommen en niet alleen een ander tijdstip maar zelfs een andere vertreklocatie kosteloos mogen uitzoeken (Tampa ipv Miami).
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Gebruikersavatar
Marjolein1972
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 nov 2011, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Marjolein1972 »

Cartman75 schreef:Welke totale vluchtduur met een overstap denken jullie is acceptabel met 2 jonge kinderen? (dacht zelf aan max 14 uur).
Wij zijn bewust voor het eerst pas naar de VS gegaan met onze kids toen de jongste bijna 7 was en de oudste 9.
Maar dat had meer verband met het feit dat ze lange wandeltochten aan moesten kunnen dan de vluchttijd.
Ik hield bij die reis 14 uur als max aan voor totale vluchttijd (wij vlogen heen naar San Francisco; terug San Diego) en dit bleek ook wel het matje te zijn voor onze jongens :lol: .

Veel plezier met plannen.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Vito »

Cartman, wij zijn beiden vrij lang en boeken altijd Economy comfort vanwege de beenruimte. Dan nog krijg ik last van mijn knieën maar Economy is echt geen optie.
Als je Economy comfort wilt vliegen vallen er al direct een aantal maatschappijen af: deze hebben hier gelijk een extra klasse van gemaakt zoals bv AirFrance en BA. KLM/Delta hebben redelijke toeslagen voor Economy comfort, bij United kost het alweer veel meer.
Icelandair en Virgin durf ik niet te zeggen, dat zou je uit moeten zoeken.
Ik vind 500,- heel netjes voor Florida. Volgens mij gaat Delta vanaf april rechtstreeks naar Orlando vliegen, dat zou een mooie optie zijn, dan hoef je niet over te stappen en heb je een rechtstreekse vlucht. Scheelt ook weer in tijd.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Vanessa007 »

Er is een "Super Amerika uitverkoop"!
Vertrek enkel uit Brussel, niet voor de zomer, spijtig genoeg!.

https://ticketspy.nl/deals/super-amerik ... 0ORGANISCH
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Vito schreef:Cartman, wij zijn beiden vrij lang en boeken altijd Economy comfort vanwege de beenruimte. Dan nog krijg ik last van mijn knieën maar Economy is echt geen optie.
Ik ben 1.96m lang en weiger om extra te betalen. De enige airline waar ik altijd krap zit is KLM, met name in de oudere Boeing toestellen. Volgens mij heeft KLM daar ooit een stoeltype in gebruikt dat vrij dik is waardoor er, met dezelfde seat pitch, effectief minder ruimte is.. Maar gewoon een aisle seat kiezen, zo lang is het nu ook weer niet.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer