Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Mademoiselle »

Wij zitten van 19/9/2018 t/m 21/9/2018 (2 nachten) in Page en willen onder andere Antelope Canyon bezoeken. Ik heb er al een en ander over gelezen, onder andere het topic over welk van de twee je moet bezoeken. We zouden ze allebei willen bezoeken, maar hebben inmiddels gezien dat Upper Antelope Canyon bij de meeste touraanbieders al is uitverkocht.

Ken’s Tour in de Lower Antelope Canyon heeft wel nog voldoende beschikbaarheid, alle tijdstippen zijn daar nog te boeken.

Wat raden jullie aan? Lekker voor Lower Antelope Canyon gaan en Upper laten gaan? Of hebben jullie nog tips om toch ook naar Upper te gaan?

Alvast bedankt!

(PS. Iemand tips voor het tijdstip? Thanks!)
Laatst gewijzigd door markro op 29 sep 2017, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
xlies
Amerikafan
Berichten: 125
Lid geworden op: 26 okt 2016, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Antelope Canyon

Bericht door xlies »

Wij hebben met Ken's de Lower gedaan. Persoonlijk vond ik 1 tour genoeg, je bent er toch een paar uur mee kwijt. We hadden gereserveerd maar moesten nog steeds lang wachten.

Ik kan het niet vergelijken met de Upper maar ik vond de lower erg mooi, hij is lang en leuk met alle klimmetjes en smallle doorgangen. Geweldige ervaring en prachtige vormen en kleuren!

We waren in de ochtend. Ze zeggen dat je dan het mooiste licht hebt (hoewel onze gids zei dat het bij de lower niet zoveel verschil maakt als bij de Upper) ik zou sowieso vroeg gaan ivm de hitte. Rond half tien is prima
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
Henry1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 feb 2015, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Almelo

Re: Antelope Canyon

Bericht door Henry1987 »

Wij zijn 3 weken geleden met Ken's Tours naar Lower Antelope Canyon geweest. Onze tour begon om 1pm en het licht en de temperatuur in de canyon waren prima. Wel was het erg druk op dat tijdstip. Voordat we de canyon in konden hebben we nog zo'n 20 minuten in de rij gestaan voor de trap naar beneden. Gelukkig was er wel een overkapping zodat we in de schaduw konden staan.

Twee jaar geleden ben ik ook in Lower Antelope Canyon geweest, met de concurrent/collega van Ken's Tours: https://antelopelowercanyon.com/

Twee jaar geleden was het veel rustiger waardoor de gids meer tijd had om uitleg te geven en verhalen te vertellen. De gids van Ken's Tours was vooral bezig om met de stroom mee zo snel mogelijk de canyon door te gaan. Hij nam wel de moeite foto's te maken van de tour-deelnemers.

Toch was het ondanks de drukte zeker weer de moeite waard om Lower Antelope Canyon te bezoeken.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Antelope Canyon

Bericht door Mr. Patrick »

Weet je zeker dat de tour is uitverkocht en dat je niet gewoon te vroeg bent? Het is meer dan een jaar vooruit...

Wij hebben ze allebei gedaan en dat zou ik niemand meer aanraden, daarvoor lijken ze te veel op elkaar. Ik vond zelf de Lower mooier. Je werd minder gejaagd en doordat deze een aparte in- en uitgang heeft aan de uiteindes, is er geen tegemoetkomend verkeer. In de Upper ben je meer bezig met langs elkaar heen te dringen dan dat je geniet van de canyon. De jeep-ride bij upper is dan wel weer leuk, die is er niet bij de lower.

Qua tijdstip moet je de upper best rond het middaguur doen, dan zijn de kenmerkende lichtstralen er. Je betaalt dan ook extra :wink:
Volgens mij is de lower op zijn mooist aan het begin van de dag, maar was het verschil niet erg groot.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Jeanine_
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 feb 2017, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Antelope Canyon

Bericht door Jeanine_ »

Ik onderschrijf volledig wat Henry schrijft. Ook wij zijn ongeveer 3 weken geleden naar de lower geweest.

Ik kan het niet vergelijken met de upper, maar van de lower weet ik dat er veel gereserveerd wordt en dat men dan toch niet komt. 24 uur van tevoren zijn er ineens veel plekken vrij. Misschien iets voor jullie als dat bij de upper ook zo is?
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Antelope Canyon

Bericht door Mademoiselle »

Bedankt allemaal voor de reacties! Op de een of andere manier krijg ik toch het idee dat iedereen meer neigt naar Lower Antelope Canyon :lol:
Jeanine_ schreef:Ik kan het niet vergelijken met de upper, maar van de lower weet ik dat er veel gereserveerd wordt en dat men dan toch niet komt. 24 uur van tevoren zijn er ineens veel plekken vrij. Misschien iets voor jullie als dat bij de upper ook zo is?
Dit vind ik een heel goed idee inderdaad! We gaan sowieso naar Lower en we zien ter plekke wel of we ook nog Upper willen doen(of we uberhaupt nog tijd hebben) en of er misschien plekken zijn vrijgekomen. Dank voor deze tip!

Nu nog even kijken of we met Ken's Tours of een andere aanbieder gaan. Als het even kan willen we in de ochtend.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door flex123 »

Ik was 3weken geleden bij lower met ken's tour, en omdat ik mn telefoon nog op tijd van La had staan was ik een uur te vroeg, maar kon toen wel met die tour mee omdat ze nog 10 vrije plekken hadden. Het regende bij mij wel, tour gong bijna niet door. Maar ondanks de regen vond ik het heel mooi.
xmasseve
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mar 2017, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: Nederland, CO

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door xmasseve »

Wij zijn met Kens naar de lower gegaan. We konden de dag ervoor nog boeken. Ik denk dat je gewoon te vroeg bent nu. Ik zou ook niet te vroeg gaan, het licht is dan stukken minder en foto's zullen slechter uitkomen.

Het is heel mooi maar ook enorm druk. So: been there, done that, never anymore. De volgende keer Canyon X of zo bezoeken...
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door kalaman »

xmasseve schreef:Ik zou ook niet te vroeg gaan, het licht is dan stukken minder en foto's zullen slechter uitkomen.
Lower zo vroeg mogelijk, Upper rond de middag. Althans voor wie de beste foto's wil nemen.

Diverse keren zowel in de Upper als Lower geweest. Lower voor het laatst in april en de kans is heel klein dat we er ooit nog terug gaan. Op enkele jaren tijd is het daar echt Disneyland geworden :o .
Volgend jaar april met de groepsreis naar Canyon-X. Benieuwd wat dit geeft.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door PSVwally »

flex123 schreef:Ik was 3weken geleden bij lower met ken's tour, en omdat ik mn telefoon nog op tijd van La had staan was ik een uur te vroeg
Ehh in Page is het nu gewoon nog dezelfde tijd als in Los Angeles en bij Antelope Canyon houden ze bij mijn weten de Page tijd aan en niet de tijd in Navajo Nation of MST
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door flex123 »

Haha ow, naja ik had in ieder geval mijn tijd niet goed staan:p
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door ChristaDoel »

Wij hebben eind augustus de lower antelope tour gedaan bij Ken's Tours. Ik kan dus niet vergelijken met de upper canyon, maar van horen zeggen is dit aardig vergelijkbaar dus beide bezoeken is denk ik een beetje zonde van je tijd en geld.

Ondanks dat het in de lower canyon mega druk was en wij de manier van het naar binnen gaan van de canyon super slecht geregeld vonden, zouden we het iedereen aanbevelen om deze tour te doen.

We vonden het bijzonder dat bij alle parken/attracties in de VS de entree goed geregeld lijkt te zijn, maar dit was hier alles behalve het geval. Nadat je tot de entreetijd hebt gewacht in een aparte ruimte, loop je in je groepje naar de ingang van de canyon, waar twee verschillende tour aanbieders, om de vijf tot tien minuten een groep van +/- 20 man naar binnen laten gaan. Dit zorgt voor (opnieuw) een enorme lange wachtrij bij de ingang van de canyon. Wij hebben ongeveer nog een uur staan wachten voor we naar binnen konden en ons werd vertelt dat de wachtrijen hier wel eens op kunnen lopen tot ruim 2 uur (in de volle zon want er staat maar een kleine overkapping).

Eenmaal binnen, was het eerste gedeelte van de canyon mega druk en wij begonnen ons af te vragen waarom we dit ook al weer wilden zien... :shock:
Uiteraard is het logisch dat dit eerste gedeelte opstopt, omdat iedereen bij binnenkomst meteen honderden foto's begint te maken (de rotsformaties zijn immers ook echt prachtig) maar dit was echt verre van leuk. We kregen het er bijna benauwd van.
Gelukkig werd het een stuk rustiger nadat we ongeveer 1/3e van de canyon gezien hadden en konden we in een redelijk relaxed tempo genieten van alle mooie kleuren en vormen.

Al met al vonden we het jammer dat het zo ontzettend toeristisch was, maar aan de andere kant was het een geweldige ervaring en hadden we het absoluut niet willen missen.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door chippie777 »

Ik onderschrijf de meeste ervaringen hier boven ook. Wij waren begin dit jaar in de upper en vonden het fantastische maar het is waar, het is druk, heel druk! Disney achtige taferelen. Maar ik moet daarbij wel aangeven dat onze gids het prima voor elkaar had. Echt iedereen van ons groepje kon foto’s maken zonder dat er andere bezoekers op de foto stonden. Het was inderdaad een beetje als vee door een straat jagen, maar met wat je te zien krijgt vergoed veel. Het is inderdaad jammer dat het zo druk is maar het is ook zo mooi dat iedereen het wil zien. Wanneer ik weer in de buurt ben ga Ik zeker de lower bezoeken. We deden de upper rond het middag uur waardoor wij prachtige foto’s hebben met de bekende lichtstralen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Mademoiselle »

Haha leuk dat iedereen de Disney achtige taferelen aanhaalt. Toevallig pas in Disney Parijs geweest en dat viel heel erg mee gelukkig dus laten we hopen dat we dat geluk bij Antelope ook hebben! *fingers crossed*

We gaan sowieso Lower doen, maar wel nog even wachten met reserveren. Upper laten we gaan, zonde om beide te doen zeker als het zo'n heisa is. We gaan het er zeker niet voor schrappen en even moeten wachten vinden we echt niet erg. Maar we kunnen dan de tijd(en geld) beter aan nog iets anders besteden dan ongeveer 2 van hetzelfde.

Zouden jullie aanraden om de Photography Tour te doen om meer tijd en ruimte voor foto's te hebben? Of is dat het niet waard? Ik ben zelf niet zo'n foto wonder, meer een op goed geluk schieten en dan hopen dat het wat is, maar zuslief heeft zo'n mooie grote camera waar ze goed mee overweg kan!

En is er veel verschil tussen Ken's Tour en Dixie Ellis?
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Mademoiselle »

Ik lees nu net over de Secret Canyon via Hummer Adventures. Iemand daar ervaring mee? Ziet er ook heel gaaf uit namelijk!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door markro »

Kijk eens op de website van de forumleden Hans en Henriëtte: https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... anyon.html
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Mademoiselle »

Dankje Marco! Maakt de keus er echter niet gemakkelijker op haha! :D
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Evita2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2016, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Evita2017 »

Wij hebben in augustus een tour gedaan naar de Lower Antelope Canyon, geboekt bij Dixie Ellis. We hadden een tour om 8.30 uur. We waren met een kleine groep (14 à 15 personen) en de toer vertrok netjes op tijd. Bij de ingang van de canyon moesten we even wachten omdat, zoals hierboven al werd aangehaald, de groepen om de beurt toegelaten werden tot de canyon. Wij hebben hier maar een korte tijd (ik schat 20 minuten) moeten wachten. Ondertussen speelde er iemand muziek, wat het wachten wel aangenaam maakte. Onze gids gaf heel veel en goed uitleg. Bij het binnengaan van de canyon was het even druk, maar al heel snel waren we met onze groep alleen. Dus tijd genoeg om foto's te maken zonder volk of alleen met ons gezin, de gids nam ook voldoende tijd om uitleg te geven. Wij vonden het heel erg de moeite waard en absoluut niet gehaast.
Ik vermoed ook dat het minder druk was omdat we er zo vroeg waren, toen we uit de canyon kwamen leek het veel drukker aan de ingang.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Mademoiselle »

Evita2017 schreef:Wij hebben in augustus een tour gedaan naar de Lower Antelope Canyon, geboekt bij Dixie Ellis. We hadden een tour om 8.30 uur. We waren met een kleine groep (14 à 15 personen) en de toer vertrok netjes op tijd.
Wat vonden jullie van het licht etc. op dit tijdstip?
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door kalaman »

kalaman schreef:Lower zo vroeg mogelijk, Upper rond de middag. Althans voor wie de beste foto's wil nemen.
Nog maar eens voor de twijfelaars.
Dit is iets wat algemeen geweten is en iemand die het anders zegt, is er ofwel nog nooit geweest, of is een fenomeen om mooie foto's met fel tegenlicht te maken...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer