Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door dinniske »

Hallo iedereen,
We hebben het idee om met onze kinderen, van 12 en 14, naar Amerika te gaan. We weten alleen nog niet welk gebied.
Zelf hebben we 20 jaar geleden 3 weken rondgetrokken in een camper. Dit was van San Fransisco naar LA.
Ondertussen alle 4 de staten Utah, Arizona, Californie en Nevada bekeken. Zeer indrukwekkend.
Nu hebben we het plan om 2 weken rond te rijden in een auto en dan hotels te huren.
Onze kinderen zijn nog nooit in Amerika geweest.
Welk gebied zou het leukst zijn met tieners ?
Ze houden nl niet van pretparken en waterparken.
Mij lijkt New York heel leuk om hen te laten zien. En Nashville en/of Missisippi lijkt me ook leuk.
Maar de Westkust met San Fransisco en LA daarentegen ook weer.
Heeft er iemand leuke tips ?
gastxyz

Re: Je reisplanning: nuttige artikelen op AllesAmerika.com

Bericht door gastxyz »

Met tieners, het zuidwesten natuurlijk.
LA, San Francisco, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, Zion, Bryce, Antelope Canyon, Grand Canyon, etc. etc.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door Martin & Marianne »

In welke periode willen jullie gaan?

Het zuidwesten is meer dan pretparken, dus goede keuze lijkt mij. Maar met 2 weken moet je wel keuzes maken.

Marianne
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door Frasi »

Houden ze van natuur en wandelen?
Dan is het Zuid-westen inderdaad erg geschikt. Voor jullie een herhaling, maar dat helpt wellicht om samen met de kinderen de route en activiteiten te plannen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat er overal in de USA mooie natuur te vinden is, of je nou richting het oosten,westen, noorden of zuiden gaat. Wat trekt jullie en de kinderen zelf het meest aan ipv benoemen wat je niet aantrekt?
GO66
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 jan 2012, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 150

Re: Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door GO66 »

Wij hebben deze zomer Boston - New York - Philadelphia - Lancaster County - Washington met een extra route naar Niagara Falls.
Dit was heel leuk voor 3 weken en (los van de ritten van en naar Niagara) redelijk qua rijdagen.
Onze jongens (10, 12 en 14) hebben genoten van de steden en alle activiteiten en drukte die daarbij hoort.
Vorig jaar het Zuidwesten vanuit Las Vegas en dat was erg mooi en indrukwekkend, maar omdat wij niet echt grote wandelaars zijn en het in de zomer erg warm is kwam de mooie natuur voor ons minder goed uit de verf.
De zomer daarvoor, najaar 2016 en voorjaar 2017 hebben we Florida gedaan en dat was in de zomer superwarm, maar heel veel te doen qua parken. In het voor- en naseizoen is de temperatuur beter te verdragen.
Met onze oudste (nu 22) hebben we rond die leeftijd San Diego gedaan met uitstapjes naar Palm Springs en dergelijke, dat is leuk als je van de woestijn en omgeving houd.
We hebben met hem ook een keer Seattle gedaan en vanaf daar naar Portland gereden en op de terugreis Mount St. Helens bezocht, onvergetelijke reis, waar je ook in de zomer qua temperatuur nog heel veel kunt doen.
Met de middelste (toen 13) heb ik vorig jaar Chicago en omgeving gedaan. Chicago is een mooie stad, maar als je de omgeving niet goed kent is het moeilijker om wat langere tijd daar te doen.

Eigenlijk komt het er dus op neer dat je voor jezelf moet kijken wat jullie prettig vinden qua temperatuur en klimaat, wat voor zaken jullie willen zien en doen en of jullie voorkeur bij steden of natuur ligt, als je daar uit bent dan is er overal in Amerika wel een plek te vinden die bij je past.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door dinniske »

Ik neig toch een beetje naar ZuidWest. Ook omdat ik zelf destijds Bryce en Zion erg mooi vond.
En de kinderen vinden SF, LA en Las Vegas denk ik erg leuk.
En het helpt inderdaad dat we zelf daar al geweest zijn (al is het lang geleden) qua plannen.
Maar tips zijn altijd welkom !
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door Josje99 »

Wij zijn in 2013, na 14 jaar met z'n tweeën, met onze kinderen geweest. Toen 12 en 8 jaar.
Vooral de verscheidenheid is erg leuk in het zuid westen. Natuur, steden, rondwandelen, rondrijden is ons allemaal erg goed bevallen.
In 2016 zijn we terug geweest naar Amerika maar toen met Yellowstone, moab, en black hills. Dat vonden ze na 4 weken erg veel natuur :lol:
Je kan mijn blogs lezen om ideeen op te doen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door PSVwally »

Ik zou als je echt maar 2 weken kan gaan wel echt keuzes maken en niet het complete zuidwestrondje in deze tijd gaan proppen. Misschien sowieso een multicity boeken dat je niet terug hoeft te gaan naar de beginstad. En dan in Californië beginnen zodat je zeker ook een 2e bestuurder gratis hebt en geen one way fee hoeft te betalen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb ik het gemist, maar ik zie niet in welke tijd van het jaar je zou willen gaan. Toch wel handig om te weten ivm het open zijn van de wegen, of de hitte in sommige gebieden. En is 2 weken het maximum?

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door Renée76 »

Wij zijn afgelopen zomer in zuid west geweest met onze kinderen. Nu zijn onze kinderen niet heel standaard, ze houden niet van veel mensen, niet van drukte en ook niet van pretparken etc. LA en Las Vegas vonden ze dus ook echt verschrikkelijk. Oke het fietsen van santa monica naar venice beach vonden ze wel leuk. Yosemite vonden ze ook echt te druk.
Ze hebben wel genoten van de natuur, de dieren en iedere dag nieuwe dingen zien. Komend jaar gaan we terug en dan gaan we een rondje bij las vegas doen, las vegas zelf slaan we echter over.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door dinniske »

Periode staat nog niet vast.
We hebben in april/mei 2 weken vakantie. Dus dat was mijn eerste idee.
Maar na het lezen van verschillende topics en reisverslagen op deze site ben ik enthousiast aan de slag gegaan met uitzoeken en schema's maken en neigen we naar 3 weken in juli/augustus. Als dat tenminste lukt met werk.
Lastig keuzes maken uit zoveel mooie dingen.
Voorkeur is inderdaad starten in LA of SF en dan in de andere stad weer de auto inleveren en terugvliegen. Dus one way.
Ik lees enthousiast mee op deze site ! Heel fijn.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door dinniske »

Onze kinderen houden niet van pretparken en waterparken. Maar vinden het wel heel leuk om een stad te bezoeken, zoiets als Alcatraz of de Golden Gate bridge zouden ze wel leuk vinden. Of in LA de straten van GTA bekijken... hahaha. :lol:
Zelfs met tijden een wandeling in mooi gebied zou nog wel lukken :wink:
Gebruikersavatar
Marjolein1972
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 nov 2011, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door Marjolein1972 »

Onze kinderen, 2 jongens van nu 11 en 13, zijn alletwee heel verschillend. De een gek op natuur en kamperen, de ander meer geinteresseeerd in steden en gesteld op luxe. Die is blij dat we dit jaar het kamperen aan de wilgen hebben moeten hangen :lol: .

In 2013 zijn we (26 dagen) naar het ZuidWesten geweest (start in San Francisco, via Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Grand Canyon North, Monument Valley, GC South, Sedona, Joshua Tree naar San Diego). Combi van veel natuur, paar steden en eindigend in San Diego voor 5 dagen strand en relaxen. We kampeerden en in de steden verbleven we in hotels.

In 2015 startte onze roadtrip (26dagen) in het NoordWesten (Seattle, via Olympic NP, Portland, Columbia River gorge, Idaho, CoM, Yellowstone, Arches e.o., Capitol reef en eindigden we in Las Vegas voor 4,5 dag. Ook hier combi van kamperen en hotels.

In de zomer 2018 staat een route NoordOost kust + Florida op de planning. We starten in Philadelphia, en reizen via NYC naar Washington DC. Daar vandaan vliegen we naar Florida om een korte roadtrip (zonder de pretparken!) te maken. Naast Miami, en Cape Canaveral pakken we in Florida de ‘vereiste’ natuur mee (State parks + Everglades en keys) Deze keer alles in hotels, en ook weer voor 26 dagen.

Ik zie dat je al nadenkt om langer dan de twee weken in de mei-vakantie te gaan. Dat zou ik zeker aanraden.

Gewoon op een rijtje zetten wat de kinderen leuk vinden, en jezelf zeker wilt bekijken en dan een route aan elkaar rijgen:-).
Bij ons vinden ze het heel leuk om mee te denken en suggesties te doen wat te bekijken. Misschien jullie kinderen ook?

Veel plezier met de voorbereidingen !
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Printje
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welk deel Amerika bezoeken met tieners?

Bericht door Printje »

@Marjolein1972 Hier bij ons is het bijna net zoals bij jullie kinderen! We hebben net als jullie die rondreis in het Zuidwesten gedaan en verleden jaar Noordwesten(Seattle - Olympic NP - West Canada- Yellowstone NP). En dit vonden de kinderen en wij geweldig! De natuur in combinatie met steden: dat is echt ons ding wel :) Dus dit zoeken we wel steeds terug in onze rondreizen. Pretparken zijn ook niet voor ons besteed.
Onze kinderen zijn wel jonger: 6 en 10 maar zijn heel enthousiast over rondreizen en wandelen/steden bezoeken..geen probleem.

Nu zijn we ook aan het zien om een rondreis aan de Oostkust te doen. We hebben 20 dagen en we dachten aan een rondje New England:
New York- trein naar Boston - New Hampshire - Acadia NP - White Mountains - Green Mountains - The Berkshires - Cape Cod -Boston.
Dit in grote lijnen...We hebben wel schrik dat deze rondreis minder 'mooi' zal zijn dan de vorige...Of dat de kinderen deze reis minder gaan vinden.

Of we overwegen ook richting Florida: The Everglades, Cape Canaveral en de Keys spreekt ons aan, maar ook het authenthiek Florida. Valt dit te doen in de zomermaanden of begin april?

Dus het wordt een moeilijke keuze... naar welke richting gaat jullie voorkeur?
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer