Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Tipsy_1 »

Inges schreef:Wie heeft er wel eens overgestapt op Frankfurt? Zou 1.25u genoeg zijn? (Lufthansa - United)
Als je vlucht op tijd is geen enkel probleem
Ik wordt persoonlijk zenuwachtig van dit soort overstappen want je eerste vlucht zal maar eens vertraagd zijn maar op zich moet dit zeker lukken.
bas1997
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 apr 2017, 22:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door bas1997 »

mtl schreef:
bas1997 schreef:Oke, bedankt voor je reactie. Wat zou volgens jullie een redelijke prijs zijn om een directe vlucht te hebben van AMS/BRU/DUS naar New York in de zomerperiode (eind juli-begin augustus)? De prijzen zijn op dit moment namelijk nog aan de hoge kant.
Ik denk dat je voor 500 euro midden in het hoogseizoen een goede prijs hebt. Overigens ben je wel erg vroeg, veel maatschappijen hebben nog geen prijs vastgesteld. Dus regelmatig blijven zoeken en geduld hebben.
Bedankt voor de reactie! We gaan inderdaad uit van rond de 500, we zijn inderdaad wat vroeg dus ik ga het goed in de gaten houden!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Inges »

Tipsy_1 schreef:
Inges schreef:Wie heeft er wel eens overgestapt op Frankfurt? Zou 1.25u genoeg zijn? (Lufthansa - United)
Als je vlucht op tijd is geen enkel probleem
Ik wordt persoonlijk zenuwachtig van dit soort overstappen want je eerste vlucht zal maar eens vertraagd zijn maar op zich moet dit zeker lukken.
Dank je wel!

Ja dat heb ik ook een beetje. Maar dit is vertrek op vrijdag (20/7) terwijl we eigenlijk pas op 21/7 in SFO moeten zijn (ivm reservering auto).

20/07/18 AMS - SFO overstap op Frankfurt (1.25u). Eerst United en dan met Lufthansa (777-300)
23/08/18 SFO - AMS overstap op Frankfurt (1.45u). Met de A380 van United en dan nog met Lufthansa naar AMS

Totaal 3065 euro voor 4 volwassenen (765 per ticket) via Schipholtickets
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Vito »

Ruud2004 schreef:
Gezelschap uit dezelfde boeking zetten ze altijd wel bij elkaar. Maar je moet er vroeg bij zijn als je 24hr van te voren je stoel wil vastleggen. Bij Engelse maatschappijen heb je altijd een uurtje tijdverschil in jouw voordeel. :lol:
Ik weet niet of je deze opmerking specifiek voor BA bedoelt of voor iedere willekeurige maatschappij, maar wij kwamen gisteren echt bedrogen uit. De een aan de ene kant van het vliegtuig en de ander ergens anders.
Gelukkig opgelost door een vriendelijke steward maar voor iemand met vliegangst zoals ik betekent dit heel veel stress. Wij konden noch stoelen reserveren noch online inchecken, echt balen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door mtl »

Je hebt geen garantie dat je bij elkaar kan zitten zodra je niet tijdig stoelen vast legt. Je bent vooral afhankelijk van andere reizigers.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Harry »

Inges schreef:
Tipsy_1 schreef: Als je vlucht op tijd is geen enkel probleem
Ik wordt persoonlijk zenuwachtig van dit soort overstappen want je eerste vlucht zal maar eens vertraagd zijn maar op zich moet dit zeker lukken.
Dank je wel!

Ja dat heb ik ook een beetje. Maar dit is vertrek op vrijdag (20/7) terwijl we eigenlijk pas op 21/7 in SFO moeten zijn (ivm reservering auto).

20/07/18 AMS - SFO overstap op Frankfurt (1.25u). Eerst United en dan met Lufthansa (777-300)
23/08/18 SFO - AMS overstap op Frankfurt (1.45u). Met de A380 van United en dan nog met Lufthansa naar AMS

Totaal 3065 euro voor 4 volwassenen (765 per ticket) via Schipholtickets
Draai die toestellen maar om, Lufthansa heeft geen 777's en United geen A380's. :D
Helaas is de overstap naar een United vlucht met bijbehorende Amerikaanse (onzin) vragen, als de overstap naar een Lufthansa vlucht zou zijn heb je tijd genoeg.
Inyaro
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 okt 2008, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: België, provincie Antwerpen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Inyaro »

Ruud2004 schreef:Gezelschap uit dezelfde boeking zetten ze altijd wel bij elkaar. Maar je moet er vroeg bij zijn als je 24hr van te voren je stoel wil vastleggen. Bij Engelse maatschappijen heb je altijd een uurtje tijdverschil in jouw voordeel. :lol:
Inderdaad. Je hebt geen 100% zekerheid om bij elkaar te zitten maar dat had je 20 jaar geleden ook niet.

Wij vliegen ieder jaar met een aantal vluchten met 4 personen.
Nog nooit hebben we stoelen vastgelegd d.m.v. betaling (behalve dan 1 keer met de A380 om zeker 2 keer 2 zetels achter elkaar aan het raam te hebben :) )
Toch hebben wij altijd al bij elkaar gezeten.
Eén keer, toen we met veel vertraging aankwamen in Chicago en een andere vlucht toegewezen kregen, kregen we vlakbij elkaar 2 keer 2 stoelen naast elkaar.

Deze zomer hebben we zelfs met enkele Chinese maatschappijen gevlogen waarbij wij in de 24 uur voor de vlucht geen zetels gratis konden vastleggen omdat wij als vreemdeling niet konden inloggen op die sites van de Chinese vliegmaatschappijen. We kregen onze stoelen pas toegewezen bij de bagage drop off.
Toch zaten we telkens bij elkaar.

Er zullen wel uitzonderingen zijn maar volgens ons is dat betalen enkel nodig als je persé op een bepaalde stoel wil zitten.

Mijn gezin (2 volw. 2 grote kinderen) is nog nooit uit elkaar getrokken op een vlucht (ondanks dat we al een +/- 80 tal vluchten samen hebben gevlogen).

De maatschappijen verkrijgen, op deze manier van betaalde stoelreservering, gewoon gemakkelijk extra inkomsten.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Inges »

Harry schreef:
Inges schreef:
Dank je wel!

Ja dat heb ik ook een beetje. Maar dit is vertrek op vrijdag (20/7) terwijl we eigenlijk pas op 21/7 in SFO moeten zijn (ivm reservering auto).

20/07/18 AMS - SFO overstap op Frankfurt (1.25u). Eerst United en dan met Lufthansa (777-300)
23/08/18 SFO -AMS overstap op Frankfurt (1.45u). Met de A380 van United en dan nog met Lufthansa naar AMS

Totaal 3065 euro voor 4 volwassenen (765 per ticket) via Schipholtickets
Draai die toestellen maar om, Lufthansa heeft geen 777's en United geen A380's. :D
Helaas is de overstap naar een United vlucht met bijbehorende Amerikaanse (onzin) vragen, als de overstap naar een Lufthansa vlucht zou zijn heb je tijd genoeg.
Hihihi ja dat klopt natuurlijk. Stom. terug is LH - LH maar het eerste vluchtnummer is van United vandaar dat ik in de war was.

Maar ik zou toch evengoed genoeg tijd moeten hebben? Ook met de onzin vragen over of ik mijn eigen koffer ingepakt heb ed. Ik vind de prijs ook niet gek eigenlijk (vlieg rechtstreeks met KLM vanaf AMS niet goedkoper dan 1228 euro dus het verschil is bijna de helft voor 4 tickets)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Cartman75 »

Wanneer is het de beste tijd om tickets te kopen in de meivakantie 2018 zie ze nu voor 2 volwassenen en 2 jonge kinderen voor rond de 2000 euro...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door mtl »

Is niet te zeggen. Start met zoeken en boek meteen als je iets leuks vindt.
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Cartman75 »

Dat willen we ook, maar elke keer als we denken dit is het, dan komen er weer kosten bij. Vandaag veel gekeken via tix en Expedia en net via site die ons doorlinked naar gate1. Weet daar helemaal niets van....

Waar boeken de meeste mensen bij op dit forum. Welke site doen ze dat, welke vliegtuigmaatschappij wordt er meestal gekozen qua betrouwbaarheid en wat is reëel qua vlieguren met 1 tussenstop. Ik denk zelf aan niet meer dan 14 uur. Tussen 12 en 13 uur lijkt me beter met 2 kids van 7 en 5 jaar.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Stan.Gobien »

Ik probeer indien mogelijk rechtstreeks bij de maatschappij te boeken. Ik vind Google Flights een goede zoekmachine.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Inges »

Inges schreef:
20/07/18 AMS - SFO overstap op Frankfurt (1.25u). Lufthansa - UA (777-300)
23/08/18 SFO - AMS overstap op Frankfurt (1.45u). Met de A380 LH - LH

Totaal 3065 euro voor 4 volwassenen (765 per ticket) via Schipholtickets
Ondertussen zijn de prijzen weer verdwenen en is alles weer boven de 1000 euro. Ik begrijp nog steeds niet hoe het werkt eigenlijk. Vanavond of morgenavond maar weer eens kijken. Er zouden toch nog wel flash sales komen net als vorig jaar ;-) (sprak zij hoopvol)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Vito »

mtl schreef:Je hebt geen garantie dat je bij elkaar kan zitten zodra je niet tijdig stoelen vast legt. Je bent vooral afhankelijk van andere reizigers.
Als je opmerking bedoeld was voor mij: dat snap ik ook. Echter konden wij dit niet, geboekt bij KLM, vlucht uitgevoerd door Copa Airlines, inchecken pas mogelijk op de luchthaven. Zelfs gebeld met Panama om stoelen te regelen, maar niet mogelijk. Ik leg altijd meteen stoelen vast en betaal daar graag voor. Daarom boek ik ook altijd direct bij de maatschappij zelf en niet via een broker.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door winterpark »

Cartman75 schreef:Dat willen we ook, maar elke keer als we denken dit is het, dan komen er weer kosten bij. Vandaag veel gekeken via tix en Expedia en net via site die ons doorlinked naar gate1. Weet daar helemaal niets van....

Waar boeken de meeste mensen bij op dit forum. Welke site doen ze dat, welke vliegtuigmaatschappij wordt er meestal gekozen qua betrouwbaarheid en wat is reëel qua vlieguren met 1 tussenstop. Ik denk zelf aan niet meer dan 14 uur. Tussen 12 en 13 uur lijkt me beter met 2 kids van 7 en 5 jaar.
1. Ik zoek meestal via Google Flights om direct bij luchtvaartmaatschappij uit te komen (hele fijne zoekmachine) en via skyscanner om te zien wat brokers aanbieden. Ik check ook cheaptickets, omdat ik goede ervaringen met hen heb. Over het algemeen boek ik liever bij de luchtvaartmaatschappij zelf. Brokers kunnen soms goedkoper zijn omdat ze snel inkopen als er goede prijzen zijn
2. Ik vlieg zelf graag met United, Delta en Tui, omdat ik goede ervaringen met hen heb
3. Hangt van je bestemming af. Ik boek zelf graag overstappen van tussen de 1,5 en 3u, om niet al te hard te hoeven rennen.
4. Ik heb geen kinderen, dus geen idee, maar de ene ouder vliegt graag rechtstreeks (want niet overstappen en sjouwen met de hele handel), de ander heeft liever een overstap zodat de benen gestrekt kunnen worden
5. Vliegtuigmaatschappijen doen over het algemeen niet aan de meivakantie, dat is echt alleen een Nederlands gegeven. Alleen Tui heeft duurdere prijzen rond die tijd (want daar vliegen bijna alleen maar Nederlanders mee)
6. Nog een tip, voordat je boekt, check bijkomende kosten. Bij United is bagage gratis, bij Tui niet, neem dat mee in je prijsberekening!

Belangrijkste vraag lijkt me: waar wil je heen?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

Inyaro schreef:
Ruud2004 schreef: Deze zomer hebben we zelfs met enkele Chinese maatschappijen gevlogen waarbij wij in de 24 uur voor de vlucht geen zetels gratis konden vastleggen omdat wij als vreemdeling niet konden inloggen op die sites van de Chinese vliegmaatschappijen. We kregen onze stoelen pas toegewezen bij de bagage drop off.
Toch zaten we telkens bij elkaar.
Bij zowel Xiamen als bij China Southern kun je gewoon direct na reservering online stoelen reserveren hoor, geen probleem. Bij CZ moet je wel een Skypearl account aanmaken, maar dat is 1 minuut werk. Hoe het bij China Eastern en China airlines zit weet ik niet. Als je ticket op stock van een partner staat en het niet lukt kun je altijd bellen met de issuing airline om een stoel vast te leggen.
GideonW
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 sep 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door GideonW »

Inges schreef:Wie heeft er wel eens overgestapt op Frankfurt? Zou 1.25u genoeg zijn? (Lufthansa - United)
Ik ga het over een maandje proberen (Lufthansa->Lufthansa op FRA met vergelijkbare overstaptijd). In principe is het meer dan genoeg, tenzij er iets aan de hand is met de eerste vlucht.

Zorg ervoor dat de vlucht bestaat uit een enkele boeking, want dan is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk als je de overstap niet haalt. Ze moeten je dan op een volgende vlucht zetten en in de tussentijd voor verzorging zorgen (eten, drinken, eventueel overnachting). Als de reis uit twee aparte boekingen bestaat, dan hoeft er helemaal niets.

Boek je via een derde, dan kun je niet altijd zien of een reis uit een enkele boeking bestaat of niet. Zoek daarom dezelfde reis op de website van de luchtvaartmaatschappij zelf. Is hetzelfde schema daar te vinden, dan is de maatschappij blijkbaar van mening dat de overstap probleemloos te halen is. Kun je hetzelfde schema niet vinden, dan is het goed mogelijk dat de externe ticket-aanbieder zelf wat in elkaar heeft zitten knutselen.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door sunnyrojo »

mtl schreef:
bas1997 schreef:Oke, bedankt voor je reactie. Wat zou volgens jullie een redelijke prijs zijn om een directe vlucht te hebben van AMS/BRU/DUS naar New York in de zomerperiode (eind juli-begin augustus)? De prijzen zijn op dit moment namelijk nog aan de hoge kant.
Ik denk dat je voor 500 euro midden in het hoogseizoen een goede prijs hebt. Overigens ben je wel erg vroeg, veel maatschappijen hebben nog geen prijs vastgesteld. Dus regelmatig blijven zoeken en geduld hebben.
blijven zoeken hoor wij hebben ook al geboekt naar Miami voor augustus volgend jaar 485 pp vanuit Dusseldorf met American Airlines op de lange vlucht naar Miami en stoelen al gereserveerd, het is vroeg zeker,maar kunnen nu verder met plannen :wink:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Cartman75 »

winterpark schreef:
1. Ik zoek meestal via Google Flights om direct bij luchtvaartmaatschappij uit te komen (hele fijne zoekmachine) en via skyscanner om te zien wat brokers aanbieden. Ik check ook cheaptickets, omdat ik goede ervaringen met hen heb. Over het algemeen boek ik liever bij de luchtvaartmaatschappij zelf. Brokers kunnen soms goedkoper zijn omdat ze snel inkopen als er goede prijzen zijn
2. Ik vlieg zelf graag met United, Delta en Tui, omdat ik goede ervaringen met hen heb
3. Hangt van je bestemming af. Ik boek zelf graag overstappen van tussen de 1,5 en 3u, om niet al te hard te hoeven rennen.
4. Ik heb geen kinderen, dus geen idee, maar de ene ouder vliegt graag rechtstreeks (want niet overstappen en sjouwen met de hele handel), de ander heeft liever een overstap zodat de benen gestrekt kunnen worden
5. Vliegtuigmaatschappijen doen over het algemeen niet aan de meivakantie, dat is echt alleen een Nederlands gegeven. Alleen Tui heeft duurdere prijzen rond die tijd (want daar vliegen bijna alleen maar Nederlanders mee)
6. Nog een tip, voordat je boekt, check bijkomende kosten. Bij United is bagage gratis, bij Tui niet, neem dat mee in je prijsberekening!

Belangrijkste vraag lijkt me: waar wil je heen?
Wij willen van do 19 april tm 4 mei naar Orlando om de disney parken te bezoeken.

Is Amerikaan airlines vergelijkbaar met united??
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door winterpark »

Ik heb nooit met AA gevlogen, maar volgens mij zijn ze vergelijkbaar.
Voor jouw data:
Met American Airlines en 1 overstap: 548 euro
https://goo.gl/flights/rG19
Met Delta, rechtstreeks, met mooie avondvlucht terug: 666 euro.
https://goo.gl/flights/7WfE

Edit: als je een dag eerder vertrekt en een dag later teruggaat, betaal je trouwens 518 rechtstreeks met Delta:
https://goo.gl/flights/dFuP
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer