Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door WeernaardeVS »

Na het nodige denkwerk is onze voorlopige planning rond voor juli/augustus 2018. Het wordt een rondje SFO - Seattle, grofweg heen via de Cascade Range, terug langs de kust. We vertrekken op een donderdag, dus vandaar dat we eerst San Francisco bezoeken.
Ik heb al mee zitten lezen bij het draadje van SvenV en natuurlijk al de nodige reisverslagen gelezen. Daar zitten hele mooie tussen, waardoor we ons al erg op de reis verheugen. Bij ons ligt de nadruk op natuur en wandelen. De steden hebben we er tussen geplakt als afwisseling en "moet je toch gezien hebben". Wij gaan met de tent, maar zullen bij de steden waarschijnlijk wel in een hotel oid. zitten.

Wij twijfelen zelf nog over 1 of 2 nachten Seattle en hoe we na Leggett terug zullen keren naar San Francisco. Eigenlijk vinden we dat we de dagen ervoor al genoeg in de auto zitten (er zitten dagen met 4 uur rijtijd tussen), dus nog een stuk kust rijden lijkt ons wat veel. Maar misschien hebben jullie nog suggesties.

Als jullie nog zwakke punten in de planning zien zitten, wij horen het graag!

1 a'dam -SF
2 SF
3 SF
4 SF - Yosemite - valley
5 Yosemite Valley
6 Yosemite- Valley - Tuolumne Meadows
7 Tuolumne Meadows
8 Tuolomne Meadows - Mono Lake
9 Mono Lake - Lake Tahoe
10 Lake Tahoe - Lassen
11 Lasen
12 Lassen - Lavabeds NM
13 Lavabeds NM - Crater Lake
14 Crater Lake - Bend
15 Bend
16 Bend - Silver Falls SP
17 Silverfalls SP
18 Silverfalls SP - Portland
19 Portland - Mt St Helens
20 Mt St Helens
21 Mt St Helens- Mt Rainier
22 Mt Rainier
23 Mt Rainier
24 Mt Rainier - Seattle
25 Seattle - Diablo Lake (North Cascades)
26 Diablo Lake
27 Diablo Lake - Everett
28 Everett - Lake Crescent (Olympic)
29 Lake Crescent
30 Lake Crescent - Lake Quinault
31 Lake Quinault
32 Lake Quinault- Manzanita
33 Manzanita - Umpqua Lighthouse SP
34 Umpqua- Orick
35 Orick
36 Orick - Leggett
37 Leggett - ?
38 ?
39 SF - SFO 16:00 uur aanwezig zijn
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt mij een heerljke route!
Van Tuolumne Meadows naar Mono Lake is maar een klein stukje; ik weet niet of Mon Lake veel toevoegt? Wel mooi om daar eens zonsondergang mee te maken denk ik.
Voor Mt St Helens is een volle dag niet nodig. Misschien toch leuk om in plaats daarvan bijvoorbeeld een volle dag Seattle te doen? Of een uitstapje naar de Columbia River Gorge?

Marianne
Gebruikersavatar
K&N
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 29 sep 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door K&N »

Mooie rustige reis waar jullie echt de tijd voor nemen. Mono Lake vonden wij mooi maar een uurtje was gemoeg. Van Bodie het spookstadje hebben we genoten. Colombia River Gorge met zijn watervalen is ook prachtig om te zien. Seattle is een prachtige stad. Wij hadden fietsen en hebben ons geweldig vermaakt. Er is genoeg te zien en je kunt je er makkelijk een paar dagen vermaken. Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2013. Succes met de voorbereiding.Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door WeernaardeVS »

Ja, naar Mono Lake is maar een klein stukje, maar inderdaad de zonsondergang lijkt ons daar erg mooi. Gelijk doorrijden naar Lake Tahoe zien we eigenlijk niet zitten, omdat we ook nog een wat langere wandeling hebben die dag bij Tuolumne Meadows. We hebben het idee dat de dagen in Yosemite aardig intensief (en dus vermoeiend), dus vandaar de keuze om bij Mono Lake te blijven.

Bij Mount St Helens komen we waarschijnlijk in de loop van de dag aan. Vanuit Portland willen we een gedeelte van de Columbia River Gorge rijden (tot Cascade Locks) en dan richting Mt St Helens. Die Gorge zal ongetwijfeld mooi zijn, maar de verhalen over de drukte schrikken ons af. Ik heb wat research gedaan naar leuke wandelingen, maar die zijn vaak erg druk. Dat trekt ons minder. Dus nu is het plan om om 8.00 uur uit Portland weg te gaan en hopelijk nog wat rust op die route te hebben. Zo niet, dan rijden we snel door. ;-)
Bij Mt St Helens willen we sowieso de Ape Cave doen en een langere trail bij de Ape Canyon. Ook natuurlijk naar Windy Ridge en daar een trail doen. Dat heeft natuurlijk alleen zin bij goed weer. Na Windy Ridge rijden we door al zitten er onderweg ook nog wel wat mogelijke kortere trails. Denk je dan nog dat we te lang bij Mt St Helens zitten?

Bodie hebben we niet op de planning staan. Niemand bij ons werd daar echt enthousiast van en dochter reageerde met "dat zijn toch gewoon leegstaande huizen? Dat hebben we al zo vaak gezien. " En je moet een puber toch een beetje enthousiast houden ;-)

Jouw reisverslag is prachtig Klaas. Ik had hem al gelezen. Seattle lijkt mij inderdaad mooi, maar het is een stad ;-). Op ons lijstje staat nu sowieso de Glass garden, Space Needle (maar hoeven we niet in), de Columbia Tower (wel in ;-)), Pike Place Market en bij voorkeur ook Olympic Sculpture Park. De musea zijn ook erg leuk, maar als het mooi/redelijk weer is zijn we liever buiten.
We houden de optie open om nog een nacht Seattle te doen!
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door Almere vak V »

Het mooie van het rijden van SF naar Seattle. Is dat je 12 uur (wel een beetje doorrijden...) kunt rijden en eigenlijk maar één echte stad tegenkomt. De rest is allemaal geneuzel in de ruimte. Tacoma is gezellig. Salem is leuk als je One Flew Over the Cuckoo's Nest hebt gezien. En Eugene is grappig als je een keer een echt Amerikaans studentenstadje wilt hebben gezien. Maar de enige echte stad is Portland. Eén van de meeste relaxte steden van Amerika. Niet voor niets is de slogan Keep Portland weird... Geweldige foodtruckscene. En als je van bier houdt ben je ook op de goede plek. Ze hebben er meer dan 1.000 brouwerijen. Mooie parken en geweldige musea. Maar dan ben je toch al ruim 9 uur aan het rijden geweest. Dus natuur ga je meer dan genoeg zien!!

Vergeet niet dat ze in Oregon en Washington niet echt heel erg toeristisch zijn ingesteld. Vorige maand met de eclips waren ze in Oregon al behoorlijk in paniek. Ja. op sommige plekken is het best druk. Maar ik ken meer dan genoeg plekken in Oregon en Washington State waar je dagen kunt lopen zonder iemand tegen te komen.

Ook Seattle vind ik een superrelaxte stad. Ga voor de gein is naar de Mariners kijken. Kaartjes kosten bijna niks. Betaal je iets meer komen ze het eten en drinken naar je stoel brengen. En verbaas je er over wat die Amerikanen nou in hemelsnaam aan honkbal vinden. Wel super gezellig!! Ook gaaf, de Boeing fabrieken.

Maar geniet vooral van de sfeer die daar hangt. Relaxed, niet te veel drukte. Goed eten, lekker drinken. Fantastische natuur. Met een paar echte topsteden.

Plezier!!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door ingrid14 »

Ik zou toch echt een extra nacht Seattle overwegen, zeker met wat jullie al op je lijstje hebben staan.

Vanaf Space Needle en Chihuly Garden and Glass (licht vlak naast elkaar) kan je gemakkelijk een rondje te voet doen. Je gaat dan richting haven naar Olympic Sculpture Park. Je kan dan langs de pieren tot onder aan Pike Place gaan. Vanaf daar naar boven (eventueel via Post Alley en de Gum Wall) naar Pike Place Market. Vanaf daar met de monorail terug naar Space Needle.

Ik zou ook proberen om naar Kerry Park te rijden. Vanaf daar heb je een mooi zicht over de stad.

Voor Mt St Helens zou ik maar 1 nacht doen. Dat volstaat daar wel.

Misschien heb je iets aan ons verslag van 2016. Toen gingen we van Seattle naar SF.
In 2017 eindigden we weer in Seattle.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door WeernaardeVS »

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
op sommige plekken is het best druk. Maar ik ken meer dan genoeg plekken in Oregon en Washington State waar je dagen kunt lopen zonder iemand tegen te komen.
We hopen inderdaad nog plekken tegen te komen waar niemand is. Maar meestal lukt dat ons wel. Ook in bijvoorbeeld Yellowstone hebben we uren gelopen zonder iemand tegen te komen.

Eugene komt ook op het lijstje. :thumbup: De Boeingfabrieken staan er ook op.
Wij komen doorgaans niet echt in de grote steden, behalve voor het vliegveld. Voor de rest zijn het de kleinere stadjes, tijdens ons Yellowstone en omgeving bezoek voornamelijk als ze een ziekenhuis (ingepland, gelukkig geen calamiteiten) hadden. Maar, Almere vak V, je maakt ons wel heel nieuwsgierig naar deze steden. :clap:

Ingrid, bedankt voor de tips bvoor Seattle. Je verslag had ik al gelezen, maar zo af en toe vergeet ik ook wat te noteren. :oops: Ik wist dat je ergens een mooi uitzicht over Seattle had, maar niet meer waar. De Gum Wall zal wel bij dochter in de smaak vallen. ;-). We gaan Seattle noteren voor twee nachten!

Ik vind de verslagen van iedereen helemaal fantastisch en bijzonder om te lezen. En de foto's die erin staan, zo mooi! Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij hebben van sommige vakanties niet eens een fotoboek :oops: (wel foto's hoor). Dat vind ik toch wel jammer, dus ik wil toch gaan proberen om dat te gaan bijwerken.

Het plannen vind ik toch best lastig, met name omdat we ook willen wandelen. Als we een lange hike hebben, willen we vaak graag 's ochtends vroeg starten. En ik weet dat we dan niet altijd meer de puf hebben om daarna nog een eind te rijden, zodat we dan misschien beter ergens een dag extra kunnen overnachten en de volgende ochtend vroeg doorrijden.

Wat is de minimale tijd om de Columbia River Gorge te doen? Als we om 8.00 uur weg rijden uit Portland (en het hopelijk nog niet zo druk is)? Volstaat de ochtend dan, zodat we rond een uur of 15.00 bij Mt St Helen zijn?

En, wat ik jullie ervaring met het weer? Bij bergtochten in de Alpen is er natuurlijk vaak kans op onweer in de middag en zorg je dat je aan het begin van de middag al aan de afdaling bent begonnen. Hoe is dat in de Cascade Range?
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door Almere vak V »

De afgelopen zomer was (zeker) in Oregon en Washington bloedheet. Heb veel mensen gesproken die er helemaal klaar mee zijn. Blij waren dat het afgelopen week een stuk minder was en dat er flink wat regen is gevallen. Zeker met alle bosbranden in het achterhoofd. Komende dagen lijkt het weer richting de 30 graden te gaan. Maar daarna is het wel afgelopen. Hopen ze... :wink:

Maar meestal is het weer redelijk bestendig. Niet het onrustige en instabiele wat wij in Europa gewend zijn.

Met een uurtje rij je van Portland naar Multnomah. Hou er wel rekening mee dat het in de ochtendspits rond Portland enorm druk kan zijn. Met de nadruk op kan. Met name de 201 kan heel wisselend zijn. Vlieg er soms met een kwartiertje overheen. Maar heb er ook wel is anderhalf uur over gedaan. Als het je echt alleen om Multnomah te doen is dan kan je de 84 pakken ipv de Historic Columbia River Highway. De 84 heeft een afslag met parkeerplaats. Vandaaruit loop je onder de weg door naar de waterval. Dan ligt het eraan wat je wil doen. Foto maken en weer weg?? Dan ben je met een kwartier klaar. Wil je naar boven dan zou ik "ietsjes" langer uittrekken.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door WeernaardeVS »

Ha, bedankt voor het weerbericht :wink: . Fijn dat het wat bestendiger is, dat maakt wandelingen plannen toch wat makkelijker. Ik kan mij voorstellen dat men in Oregon niet blij wordt van 30 graden en bijbehorende droogte en bosbranden.

We zullen de alternatieve route om Portland uit te komen in ons achterhoofd houden. Dit is wel heel fijn om te weten. Als het megadruk is zullen we weinig tijd aan de watervallen besteden, maar de Multnomah zou wel leuk zijn.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door Franciscus »

Als het megadruk is zullen we weinig tijd aan de watervallen besteden, maar de Multnomah zou wel leuk zijn.
ff knip/plak uit een van mijn andere posts:
En nog even m.b.t Multnomah Falls; dat hebben we ook bezocht op een zonnige dag. Maar met ons veel (heel veel) andere mensen. De laatste kilometers voor het parkeerterrein was het stapvoets rijden, wachten tot er ergens een plekje komt. Toen we eenmaal dichtbij waren krioelde het er van de mensen en waren we er eigenlijk wel klaar mee. We zijn niet meer uitgestapt, namen genoegen met een blik op de waterval vanuit de auto, zijn naar Lewis & Clark State Recreation Site gereden en hebben daar lekker liggen luieren langs en in de rivier.
Hou er wel rekening mee dat het in de ochtendspits rond Portland enorm druk kan zijn. Met de nadruk op kan. Met name de 201 kan heel wisselend zijn. Vlieg er soms met een kwartiertje overheen. Maar heb er ook wel is anderhalf uur over gedaan
Dat was ook onze ervaring afgelopen zomer. Een paar dagen in en rondom Portland verbleven, soms geen enkele verkeersdrukte maar ook een paar keer kilometerslang stilstaan en stapvoets rijden om Portland in of uit te komen. Een keer in de ochtendspits, 2 keer in de avondspits.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door Tantelotje »

Misschien iets waar je wat mee kunt: wij hebben afgelopen zomer op een zeer zonnige vrijagmorgen ook de Columbia River Gorge 'gedaan'. Wij zijn bovenlangs de rivier naar Cascade Locks gereden en daarvandaan hebben we verschillende watervallen gedaan. De Multanomah was hierbij veruit de drukste van allemaal. Bij de andere watervallen, vooral als je er heel even voor moest wandelen, was het echt veel minder druk.
Waarschijnlijk is langs de andere kant voor jullie geen optie als je daarna doorgaat naar Mount St Helens, maar vanaf de oostkant was het veel minder durk met auto's en hadden we binnen no time een parkeerplaats (en mensen voor en achter ons ook), vanaf de andere kant was het aardig aanschuiven.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door WeernaardeVS »

@ Franciscus: Mooi die quote :wink: . Ik wist dat ik het ergens had gelezen en had daardoor ook mijn twijfels over de Gorge.
We hebben één kans om Portland uit te komen, dus we hopen dat het meevalt. Bij drukte zullen we naar aanleiding van jouw ervaring ook gelijk een ander plan trekken.

@ Tantelotje: Watervallen waar je even voor moet wandelen hebben onze voorkeur, zeker omdat die vaak minder druk zijn. Ik houd niet zo van "auto uit, foto maken, auto in", al ontkom je er soms niet aan. Oorspronkelijk wilden we ook via de oostkant aanrijden, maar doordat we ook naar Silver Falls gaan is de route omgegooid. Enfin, ook via de andere kant aanrijden houden we in gedachten.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door Almere vak V »

Als je een beetje moeite doet bij Silver Falls en niet meteen bij de eerste waterval stopt. Kan je zelfs midden in de zomer met gemak plekjes gevonden krijgen waar je vrijwel alleen bent.

Van Multnomah naar Silver Falls zou ik altijd binnendoor rijden. Maar dat komt vooral omdat ik daar de omgeving als mn broekzak ken. Probeer te rijden via Sandy, Eagle Creek, Estacada, Colton. Mollala en Silverton. Ben je misschien iets langer onderweg. Maar zeker de moeite waard!!
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door WeernaardeVS »

Is Silver Falls ook erg druk? We kunnen in ieder geval 's ochtends op tijd beginnen, omdat we daar ook op de campground staan. Verplicht om 6.00 uur op :wink:

Ik heb je voorgestelde route even op de kaart bekeken, alleen het stukje van Multhnomah naar Sandy was "wegenloos" op de kaart, dus ik kan mij wel een beeld vormen van jouw voorstel.
Helaas werkt het niet helemaal, omdat we van Silver Falls (overnachting) eerst naar Portland gaan (overnachting) en dan pas richting Multhnomah en consorten. Maar het eerste stuk lijkt mij ook een mooie route om richting Portland te rijden.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door Almere vak V »

Over het algemeen redelijk rustig. Maar als het echt mooi, lees heet, weer wordt dan wil het wel eens drukkig worden. Zeker bij de eerste waterval waar de meesten dan al blijven hangen. Dan zou ik dus doorlopen. Zoveel moois te zien daar.

Als je andersom rijdt zou ik van Silver Falls via Silverton terugrijden naar Keizer en daar de I5 op. Als je terug in de tijd wilt kan je ook terug via Stayton. Daar hebben ze nog een echt oude drive in burgerplace, A&W genaamd. Zijn er meer van in Oregon. Belachelijk goeie hamburgers en als je daar eenmaal een milkshake hebt gehad wil je nooit anders meer. Ziet eruit alsof je zo in Happy Days bent beland. Ook van daaruit kan je nog steeds via Silverton en bijvoorbeeld Woodburn terug naar de I5. Je kunt bij Woodburn ook de I5 oversteken en als je wilt winkelen naar de Outlet stores gaan. Elke dag tot 10 pm open. Van daaruit ben je in minder dan een half uur in Portland.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door WeernaardeVS »

Wij willen het hele "watervalrondje" lopen, dus dat moet goed komen als een hoop mensen bij de eerste waterval blijven hangen. Maakt het nog uit of je het rondje met of tegen de klok in loopt?

Je routeadvies gaan we opvolgen! Stayton zetten we ook op het lijstje. Vooral manlief is gek op goede hamburgers. Ik en dochter eten geen vlees, maar lekkere milkshakes zijn wij wel voor te porren.
We willen inderdaad ook naar Woodburn (is het enige ingeplande winkelmoment ;-)), maar dat hebben we als plan voor na het wandelen, zeker omdat het niet zo ver van Silverfalls is en laat open is.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door Almere vak V »

Rondje maakt niet zo heel veel uit. Ik heb niet de indruk dat mensen perse kiezen voor klok mee of tegen.

Chocolade milkshake is een aanrader. Wel met slagroom erop! Ik ben een beetje van de klassieke smaken. Mijn maatje laat ze altijd alles door elkaar gooien. Een peanutbutter, oreo, chocolate mint shake is eerder regel dan uitzonder. Brrr....

Mocht je een keer wat anders willen dan moet je de soda bestellen met een float. Gaat erg goed samen met Rootbeer of met Orange. Dan kwakken ze een schep vanilleijs er bovenop. Erg leuk als je een rietje er doorheen steekt. En lekker!!

Winkelen is niet mijn ding. Maar Woodburn is wel aardig. Een hele goeie Nike en Under Armour store en dan ben ik wel klaar. Mijn vrouw denkt daar iets anders over. Maar die rijdt constant op en neer tussen Woodburn, Washington Square, Clackamas en de personeelswinkel van Nike in Beaverton. Kan zich alleen al een half etmaal vermaken in Woodburn...
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door WeernaardeVS »

Klinkt goed die soda met een float. En chocolade milkshake vindt dochter erg lekker. Ik houd meer van vanille.

Een keertje winkelen vinden we best leuk, vooral als er een leuke outdoor winkel is, zoals North Face, Columbia, Icebreaker. Daarnaast is een bezoekje aan Tommy Hilfiger / Polo Ralph Lauren e.d. ook altijd wel leuk. Vorig jaar heeft dochter Aeropostale ontdekt, dus daar wil ze heeel graag heen. Maar dat is het voor ons wel zo'n beetje. We kopen ook nooit echt veel. In geval van slecht weer willen we nog wel eens een extra shoprondje doen, als er verder niets leuks in de buurt is.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door Almere vak V »

Aeropostale zit er op zeker. Hetzelfde geldt voor Tommy en Ralph Lauren. Icebreaker en Columbia weet ik vrij zeker. Ik twijfel over North Face.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis WeernaardeVS: Oregon, Washington en Californië

Bericht door WeernaardeVS »

Klinkt goed! Bedankt.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer