Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RobinCarlo
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 sep 2014, 00:26

Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door RobinCarlo »

Beste forumers,

heb alsnog besloten om onze highway 1 route (25 & 26 september) aan te passen wegens de werken. We skippen piedras blancas, morro bay en de 3,5 uur aan oninteressante omweg via 101. We rijden meteen door naar Yosemite, zodat we daar de volgende dag vroeger kunnen beginnen en meer kunnen uithalen.

Maar op dinsdag 26 september hebben we in regio montery net wat weinig te doen. We gaan naar point Lobos, naar de Bixby Bridge. (de dag ervoor hebben we reeds 17mile drive en Bay Aquarium gedaan).

Ik dacht om misschien te gaan whale watchen?

Iemand tips hier voor of andere activiteiten??



Heb nu een whale watch tour van 4 uur gevonden, dat is weer net wat lang.

Alvast bedankt,

Robin
South-West road trip video: https://vimeo.com/147467466
Anonymous123

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Montery & omgeving??

Bericht door Anonymous123 »

Als je walvissen wilt zien ben je gewoon 4 uur kwijt om een grotere kans te hebben überhaupt iets te zien. Anders moet je even een DVDtje opzetten om walvissen te spotten....
Je kan ook naar het aquarium daar gaan, geen walvissen, maar wel een hoop andere dingen!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Montery & omgeving??

Bericht door Mrvanilla »

De tours zijn altijd rond de 4 uur. Je moet een eind de zee op om iets te zien en dan ook nog terug. Wel heel erg de moeite waard!

Als jullie het aquarium de dag ervoor doen, kun je dan niet ruilen, zodat je dan wel genoeg tijd hebt?
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Montery & omgeving??

Bericht door Marenko »

In Moss Landing hoef je niet ver de zee op om iets te zien, maar ook die tochten duren 3,5 tot 4 uur :wink:
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door Thierry73 »

Als je die 4 uur vrij kan maken: echt doen.
Ik vind het elke keer een beleving.
Wij gaan over twee weken voor de 4de keer mee op een van de trips en het is nooit hetzelfde geweest.
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door theborgh »

Als je iets speciaals wil, is prachtige ervaring
http://fastraft.com/
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door Thierry73 »

Hmmm
Ik heb twee jaar terug beelden gezien van een Springende walvis die daar in Moneterey bay boven op een kano landt (staat ergens op youtube).
Ik ga toch niet in een bootje zitten die kleiner is dan de walvis :lol: :lol:

Edit: linkje
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door Angelique67 »

Wij zijn half augustus in Moss Landing met een boot van Sea Goddess Whale Watching de zee opgegaan. We waren de haven nog niet uit of de walvissen werden gespot, heel veel. Wat een ervaring! Moss Landing ligt gunstiger dan Monterey, de walvissen zitten doorgaans direct bij de kust. Dat scheelt een hoop tijd met varen, althans zo was het bij ons. Inclusief 30-45 minuten vantevoren aanwezig zijn waren we zo'n 3 uur kwijt. Wij hadden trouwens een aanbieding van Groupon gebruikt, dat scheelde weer wat. Ik zag zo'n kleine variant boot (type grote Zodiac of zo) varen, maar dit is wel een stuk duurder. Je bent dan met een klein groepje. Ik voelde me veiliger aan boord van ons formaat boot moet ik eerlijk zeggen. Goed genoeg voor mij.
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door theborgh »

Op snelheid met de "Fast Raft" vanuit MossLanding
[youtube]anEdRj4NFNM[/youtube]
Chub
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 okt 2011, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Almere

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door Chub »

Vorige week zijn we met Sanctuary Cruises geweest, wat een ervaring zeg. Gelukkig was het relatief rustig weer en we hebben fantastische en onvergetelijke momenten gehad. Half hoog uit het water om direct weer met een flinke klap op het water onder te gaan. Echt geweldig.
Aan boord (man of 25) waren weinig mensen zeeziek. Maar die ziek waren hingen dus de hele tocht over de reling. Wij hadden een pil tegen zeeziekte ingenomen en of het aan die pil lag of niet, wij hadden nergens last van. Maar die anderen waren er echt heel beroerd aan toe. Gewoon zielig. Hou daar wel rekening mee als je aan boord gaat.
Wij zijn 4 1/2 uur onderweg geweest (mocht van mij wel een uurtje korter) , maar vergeet niet dat je al die tijd langs de reling je evenwicht aan het bewaren bent. Of je ziek wordt of niet, het is ook een behoorlijke fysieke inspanning. Ik had knap last van m'n enkels naderhand en beschik toch over een goede conditie. Maar al met al is het zeker aan te bevelen. Dikke regenjas aan, want het is knap koud aan boord.

Sanctuary Cruises
7881 Sandholdt Road “A” Dock
Moss Landing, CA 95039
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door PSVwally »

Gelukkig was het relatief rustig weer en we hebben fantastische en onvergetelijke momenten gehad. Wij zijn 4 1/2 uur onderweg geweest (mocht van mij wel een uurtje korter) , maar vergeet niet dat je al die tijd langs de reling je evenwicht aan het bewaren bent. Of je ziek wordt of niet, het is ook een behoorlijke fysieke inspanning. Ik had knap last van m'n enkels naderhand en beschik toch over een goede conditie. Maar al met al is het zeker aan te bevelen.
Weet je zeker dat het relatief rustig was? Ik ben ook met sanctuary gegaan maar nergens last van? Ook bij ons, vooral in het begin een aantal mensen die wat groen werden :sick: Meestal varen ze eerst een stuk de oceaan op en hebben de boten contact met elkaar waar walvissen gespot zijn. Het beste sta je dan achterop.

Ik had meer last van een gehoorbeschadiging van het getetter van de zeebiologe die 'uitleg' gaf via de geluidsinstallatie
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door jojostravelusa »

Met Sanctuary Cruises hebben wij ook heel goede ervaringen. Staat zeker op ons lijstje voor nog eens te doen als we weer eens in de buurt zouden zijn. Onze gids: zeebioloog Giancarlo was juist heel prettig. Wel enthousiast, maar niet schreeuwerig. De boot is niet heel groot en dat geeft een prettige sfeer. Ook ben je snel aan de andere kant van de boot als daar wat te zien is. Nadeel voor sommigen kan zijn dat een kleinere boot wat meer schommelt en je dus sneller zeeziek wordt. Voordeel is ook dat het een wendbare boot is en dus snel kan zijn daar waar de actie is. En actie was er. Helaas hebben we geen uit het water springende walvis gezien, maar dat was dan ook het enige wat eraan ontbrak. We hebben genoten. En je moet ook wat te wensen overhouden toch? :lol:
Een van de medepassagiers zei bij het van boord gaan "These are the best $ 50,- spent ever". Helemaal mee eens.

Zie ook: https://jojostravelusa2014.blogspot.nl/ ... ge_19.html
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door Marenko »

Giancarlo werkt niet meer bij Santuary, maar doet nu kajaktochten met Whale watchen :wink: als je filmpjes bekijkt van Sanctuary zie je regelmatig ook kajakkers tussen de walvissen. Dat is wat hij nu doet. Lijkt me een geweldige ervaring, maar geloof niet dat ik daar moedig genoeg voor ben :mrgreen:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door jojostravelusa »

Hierom misschien? :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=8u-MW7vF0-Y

of deze:
https://www.youtube.com/watch?v=7viDN7_lSB4

Als je het zo ziet is het inderdaad wel spannend. Maar vanaf een grotere boot zou ik zeggen: "Morgen weer!"
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door Marenko »

Het lijkt me een geweldige belevenis! Als je het na kunt vertellen :mrgreen:
13 oktober gaan we ook weer! Wordt waarschijnlijk weer walvissen voeren maar dat heb ik er graag voor over :lol:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door jojostravelusa »

Als jullie weer een reisverslag maken, zijn wij zeker lezers. Heel veel plezier alvast.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door Marenko »

Jawel we houden weer een verslag bij. Wordt wel een hele rustige route en staan veel op campgrounds met niets. Dus we zullen niet dagelijks posten :wink:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door jojostravelusa »

Niettemin toch altijd leuk om te lezen hoe anderen vakantie vieren. Bovendien doe je zo ook vaak ideeën op voor volgende reizen. Daar heb ik nl. altijd maar een half woord voor nodig :lol:
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Whale Watching of andere activiteiten in Monterey & omgeving?

Bericht door Thierry73 »

Wij wilden met sanctuary mee, maar uiteindelijk bleek die de dag dat wij er waren vol te zitten.
Dus zijn we vanuit Moss landing mee gegaan met Blue Ocean dit keer.
Helaas niet te veel gezien, maar dat is het risico, die dag waren ze vooral diep aan het voeden dus elke keer was het een verrassing waar ze boven zouden komen.
Wel een heel fijne boot met erg prettige mensen en niet al te vol.

Op de terugweg zagen we de 'boot' van sanctuary varen en waren we ineens blij dat die al vol zat. Dat was toch wel een veel kleiner bootje. Ik weet niet of ik mij daar prettig in had gevoeld.

Wel gemeen:
de dag na onze trip verschenen de orka's weer in de baai :(
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer