Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Myloki
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 mei 2012, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Zwolle

Re: Reis Myloki: Seattle - Las Vegas augustus 2018

Bericht door Myloki »

Myloki schreef:Na 2 Reizen naar Amerika, in 2012 West Amerika met zijn 2en (mijn vriendin en ik) en 2015 Florida met zijn 3en onze zoon was toen 2, hebben we nu het idee om een reis met zijn 5en te gaan maken. het reisgezelschap bestaat dan uit mijn vriendin en ik en onze 3 zonen die dan 15,12 en 5 zullen zijn.

Het was ook de bedoeling dat we afgelopen zomer weer naar Amerika zouden gaan maar de plotselinge koop van een droomhuis gooide roet in het eten en is het allemaal op een laag pitje komen te staan. Nu willen we proberen om in de zomer van 2018 met het hele gezin een reis te maken naar Amerika van een kleine 3 weken.

Na in 2012 veel steen en in 2015 veel strand te hebben gezien willen we nu ook voor groen gaan en volgens mij zijn de noord-westelijke staten daar prima voor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet heel veel informatie heb ingewonnen, ik heb wel wat reisverslagen gelezen en ik word daar erg enthousiast van.

De bedoeling is om Seattle te starten en in LA te eindigen en voor dat we naar LA rijden Vegas aan te doen,voor de rest staat alles open We willen een combi van cultuur/nationale parken maar ook zeker rustmomenten. Is dat te doen in een tijdsbestek van 3 weken met de afstanden of nemen we dan te veel hooi op onze vork?

Aangezien 5 personen voor hotels niet echt een fijn aantal is, je zult meestal 2 kamers moeten boeken, ben ik aan het kijken hoe we de overnachtingskosten zo laag mogelijk kunnen houden, zit er zelf aan te denken om een stuk met een camper te doen maar schrok toch een beetje van de prijs en vraag me af of dat met hotels niet goedkoper kan. Is er iemand die hier tips voor heeft?

Er zullen vast mensen zijn hier die een soortgelijke reis hebben gemaakt met een soortgelijk gezelschap, Ik hoor graag hoe jullie deze reis gemaakt hebben, alle tips, do's en don't zowel over de route en overnachtingen zijn ook van harte welkom.

Groetjes Rene
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Franciscus »

we zijn een reisschema aan het maken, we stuiten op het laatste stuk op een probleem. We willen vanaf Fresno naar Vegas het liefst via Sequoia en/of Death Valley. .Volgens de routeplanner die ik gebruik kan dat niet en stuurt die ons vanaf Fresno via Bakersfield richting Highway 15 naar Las Vegas. Ligt er geen weg waar je vanaf Fresno door kan steken via 1 van de 2 parken naar Vegas?
Nee, dat kan niet. Om een doorsteek te maken moet je noordelijker zijn (via de Tioga Pass of Sonora Pass) en dan ligt het ook nog aan de tijd van het jaar of dat kan.

Hoeveel dagen heb je voor dat stuk? Je kunt van Fresno via Grant Grove en Sequioa (hw 198, mooie route) naar Bakersfield. Dan via de route langs Lake Isabella door Death Valley naar Las Vegas. Mooie route maar heel veel langer dan via de snelweg.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Myloki schreef: Ligt er geen weg waar je vanaf Fresno door kan steken via 1 van de 2 parken naar Vegas?
Nee, zoom maar eens in op googlemaps; er ligt echt geen weg.
Je moet dus óf via de Tioga Pass - door Yosemite - of onderlangs via Bakersfield.

Marianne
Myloki
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 mei 2012, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Zwolle

Re: Reis Myloki: Seattle - Las Vegas augustus 2018

Bericht door Myloki »

Myloki schreef:Na 2 Reizen naar Amerika, in 2012 West Amerika met zijn 2en (mijn vriendin en ik) en 2015 Florida met zijn 3en onze zoon was toen 2, hebben we nu het idee om een reis met zijn 5en te gaan maken. het reisgezelschap bestaat dan uit mijn vriendin en ik en onze 3 zonen die dan 15,12 en 5 zullen zijn.

Het was ook de bedoeling dat we afgelopen zomer weer naar Amerika zouden gaan maar de plotselinge koop van een droomhuis gooide roet in het eten en is het allemaal op een laag pitje komen te staan. Nu willen we proberen om in de zomer van 2018 met het hele gezin een reis te maken naar Amerika van een kleine 3 weken.

Na in 2012 veel steen en in 2015 veel strand te hebben gezien willen we nu ook voor groen gaan en volgens mij zijn de noord-westelijke staten daar prima voor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet heel veel informatie heb ingewonnen, ik heb wel wat reisverslagen gelezen en ik word daar erg enthousiast van.

De bedoeling is om Seattle te starten en in LA te eindigen en voor dat we naar LA rijden Vegas aan te doen,voor de rest staat alles open We willen een combi van cultuur/nationale parken maar ook zeker rustmomenten. Is dat te doen in een tijdsbestek van 3 weken met de afstanden of nemen we dan te veel hooi op onze vork?

Aangezien 5 personen voor hotels niet echt een fijn aantal is, je zult meestal 2 kamers moeten boeken, ben ik aan het kijken hoe we de overnachtingskosten zo laag mogelijk kunnen houden, zit er zelf aan te denken om een stuk met een camper te doen maar schrok toch een beetje van de prijs en vraag me af of dat met hotels niet goedkoper kan. Is er iemand die hier tips voor heeft?

Er zullen vast mensen zijn hier die een soortgelijke reis hebben gemaakt met een soortgelijk gezelschap, Ik hoor graag hoe jullie deze reis gemaakt hebben, alle tips, do's en don't zowel over de route en overnachtingen zijn ook van harte welkom.

Groetjes Rene
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Wat probeer je te doen? :wink:

Geef inderdaad eens aan hoe je route er nu uit ziet en hoeveel tijd je hebt voor dit stuk.
Waarom Fresno? Ga je nog naar Yosemite?

Marianne
Myloki
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 mei 2012, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Zwolle

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Myloki »

Er gaat iets niet goed, probeer iets te wijzigen maar dat gaat niet heelmaal goed zie ik, excuus hiervoor ben een beetje aan het spammen zo. Maar we willen van Lake Tahoe naar Vegas en dan eigenlijk via Sequoia en/of Death Valley. Alleen omdat we er omheen moeten kost het nu een beetje veel tijd aangezien de tijd krap is. Ik zal wel even een lijstje plaatsten zoals we hem tot Lake Tahoe nu in gedachten hebben.
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Sequoia zal dan lastig worden, tenzij je echt meerdere dagen hebt. Van Lake Tahoe naar Lee Vining of Mammoth Lakes (met een bezoek aan de oostkant van Yosemite heen en weer, via de Tioga Pass) en dan naar Death Valley is ook een mogelijkheid. Kijk eens in ons 2015-verslag voor de oostkant.
Is Las Vegas een must? Anders zou je van Lake Tahoe naar Yosemite kunnen rijden via de Tioga Pass en dan naar Sequoia en eindigen in LA. Dan mis je ook Death Valley.
In ons 2006-verslag kun je ook wat mogelijke routes zien.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Franciscus »

Maar we willen van Lake Tahoe naar Vegas en dan eigenlijk via Sequoia en/of Death Valley
Van Lake Tahoe naar Vegas via Death Valley kun je een prachtige route maken via Hw 395 maar dan moet je Sequoia uit je hoofd zetten.

Van Lake Tahoe naar LA kun je ook een prachtige route maken maar dan moet je DV en LV uit je hoofd zetten.

Het is oost-om of west-om, Tenzij je heel veel tijd hebt.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Myloki
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 mei 2012, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Zwolle

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Myloki »

We hebben de route er nu zo uit zien.

Seattle
Olympic National park
Mount Rainier
Portland
Columbia Gorges
Newport
Oregon Dunes
Redwood
Lassen Volcanic
Lake Tahoe
En dan vanuit daar naar Las Vegas via Sequoia of Death Vellay.

We hebben waarschijnlijk een dag of 19/20 inclusief vliegen naar Seattle en terug vliegen vanuit Las Vegas.

LA hebben we al geschrapt, probeerde dat dus te veranderen in de titel maar dat lukte me niet zodoende dat ik aan het soort van spammen was op dit topic net :D

begin te twijfelen of we niet te veel hooi op onze vork nemen ivm de afstanden aangezien onze zoon van 5 ook mee is en we dus niet iedere dag extreem lange afstanden in de auto willen zitten.
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Franciscus »

begin te twijfelen of we niet te veel hooi op onze vork nemen ivm de afstanden aangezien onze zoon van 5 ook mee is en we dus niet iedere dag extreem lange afstanden in de auto willen zitten.
Dat is een stevige route voor 19 of 20 dagen. Het ligt er maar net aan hoe lang je overal wil verblijven? Wat wil je in/met Seattle doen? Hoeveel dagen trek je uit voor Olympic NP? Enzovoort. Ik neem aan dat je ook nog wel wat tijd in Vegas wilt besteden? Heb je, je route al van dag tot dag uitgeschreven? Zo nee; dan zou ik dat doen, je krijgt dan veel beter een idee van de belasting per dag. Zo ja; als je die hier plaatst krijg je veel gerichter advies.

Op basis van de route die je hier boven schrijft zou ik alvast adviseren om Mount Rainier om te ruilen voor Mount Saint Helens, vinden wij in ieder geval veel mooier. Wij hebben in afgelopen weken een groot deel van je route gedaan; Portland, via de Oregon Coast naar noord California, Redwood, via Redding (Lake Whiskeytown, Lake Shasta, Shasta Caverns), Lassen Volcanic, Bodie, Mammoth Lakes, Lone Pine, Death Valley, Las Vegas. Daar hebben we twee weken over gedaan.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Myloki
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 mei 2012, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Zwolle

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Myloki »

Is Seattle qua stad een aanvulling op de reis of zou je die ook kunnen overslaan en starten in Portland? Dat scheelt een hoop kilometers namelijk.
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Franciscus »

Is Seattle qua stad een aanvulling op de reis of zou je die ook kunnen overslaan en starten in Portland? Dat scheelt een hoop kilometers namelijk.
Wij zijn niet echt stadsmensen (althans niet als we in de VS zijn) dus dat kleurt mijn oordeel. Ik ben wel een reis gestart vanuit Seattle maar heb toen de stad niet bezocht. Dus daar kan ik weinig van zeggen. Onlangs hebben we Portland bezocht. Dat hadden we in een halve dag wel gezien. Op en rondom het centrale plein (ook bekend van Wie is de Mol) zijn ze aan het verbouwen, wat een hoop kabaal en drukte tot gevolg heeft. Dus daar hebben we wat gegeten op de markt en waren snel weg. Daarna een stuk langs de rivier gewandeld, was wel leuk maar ook redelijk snel gezien. Daar zijn helaas geen terrasjes o.i.d. om ff wat te drinken. Het was ook nog bloedheet die dag dus we waren de stad snel moe. Je kunt er echter wel meer tijd doorbrengen als je zou willen.

Voor mij zou Seattle dus geen aanvulling op de reis zijn (maar Portland ook niet). Voordeel van Seattle kan zijn dat je daar rechtstreeks heen kan vliegen, naar Portland niet. Wat zou je doen als je vanaf Portland start? Dan toch eerst naar het noorden voor Olympic NP of sla je dat dan over?
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Old Faithful »

Delta vliegt rechtstreeks (van Amsterdam) naar Portland.
Alleen als je Mount Rainier en Olympic weg wilt laten, levert vliegen naar Portland winst op.
Ik zou Mount Rainier niet weglaten voor Mt St Helens. Mt St Helens is naar mijn mening wel een bezoek waard, maar dat kan op de dag dat je van Mount Rainier naar Portland rijdt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Laurens.67
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 sep 2017, 17:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Laurens.67 »

Myloki schreef:Volgens de routeplanner die ik gebruik kan dat niet en stuurt die ons vanaf Fresno via Bakersfield richting Highway 15 naar Las Vegas. Ligt er geen weg waar je vanaf Fresno door kan steken via 1 van de 2 parken naar Vegas?
Hier precies hetzelfde.... Dus hebben we maar gekozen om ook nog Los Angeles aan te doen :-)
Myloki
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 mei 2012, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Zwolle

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Myloki »

Franciscus schreef:
Maar we willen van Lake Tahoe naar Vegas en dan eigenlijk via Sequoia en/of Death Valley
Van Lake Tahoe naar Vegas via Death Valley kun je een prachtige route maken via Hw 395 maar dan moet je Sequoia uit je hoofd zetten.

Van Lake Tahoe naar LA kun je ook een prachtige route maken maar dan moet je DV en LV uit je hoofd zetten.

Het is oost-om of west-om, Tenzij je heel veel tijd hebt.
Denk dat we dan Sequoia uit ons hoofd moeten zetten, Vegas is een must. Iets met ringen enzo :P

Ik ga binnenkort wel eens even wat puzzelen met hoe lang we overal willen zijn. Seattle overslaan heeft volgens mij niet heel erg veel zin dus voor de tijd.
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Myloki
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 mei 2012, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Zwolle

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Myloki »

we hebben de planning er nu zo uit zien!

dag 1 Dusseldorf/Schiphol - Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas
dag 4 Las Vegas - San Fransisco
dag 5 San Fransisco
dag 6 San Fransisco - South Lake Tahoe
dag 7 South Lake Tahoe
dag 8 South Lake Tahoe - Lassen Volcano
dag 9 Lassen Volcano - Shasta Lake
dag 10 Shasta Lake - Willow creek (six Rivers)
dag 11 Willow creek - Gold Beach
dag 12 Gold Beach via Oregon Dunes naar Oregon Coast
dag 13 Oregon Coast - Portland
dag 14 Portland
dag 15 Portland
dag 16 Portland - Mount Rainier
dag 17 Mount Rainier
dag 18 Mount Rainier - Seattle
dag 19 Seattle
dag 20 Seattle - Dusseldorf/Schiphol
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Gebruikersavatar
K&N
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 29 sep 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door K&N »

Ik denk Las Vegas - San Francisco niet haalbaar is, dat is een heeeele lange reisdag. Nu kan het zijn dat jullie vliegen van Las Vegas naar San Francisco en dan een huurauto nemen maar dat kan ik niet opmaken uit het schema. Zet achter de dagen ook een de kilimeters en de reistijd. Jullie zijn maar 1 nacht in San Francisco en de volgende dag gaan jullie naar Lake Thoe en dan naaar Lassen. Daarom zou ik San Francisco schrappen en aan de oostkant van Yosemite blijven. Je schiet van de ene kant naar de andere. Pak google maps er eens bij dan wordt het ook inzichtelijk wat je doet.
Misschien kun je ook iets halen uit ons reisverslag van 2013. Toen reisden wij van San Francisco naar Seattle. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laurens.67
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 sep 2017, 17:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Laurens.67 »

https://www.google.nl/maps/dir/Las+Vega ... 95!3e0!5i1

Indien minimaal 3 keer een stop van een half uur, incl eten = 10 uur reistijd.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Franciscus »

Indien minimaal 3 keer een stop van een half uur, incl eten = 10 uur reistijd.
Naar onze ervaring zijn de reistijden van Google Maps niet realistisch. Tel er minimaal 10% bij.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Myloki: Seattle - Los Angeles augustus 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou SF overslaan in deze route. Het ligt helemaal de verkeerde kant op en je mist veel moois onderweg. Vervang het door een overnachting in Death Valley en een in Mammoth Lakes. Of vergeet Lake Tahoe en Lassen en rij via Yosemite naar SF en dan naar het noorden.
Waarom zoveel tijd in Portland in zo'n drukke route?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer