Sedona meer van hetzelfde?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door RuthdeLange »

Beste forumleden,

We hebben in onze reis o.a een bezoek gepland aan valley of fire, zion, bryce, arches, canyonlands en granbd c.
Is het dan toch de moeite waard om route 179/ 89a in de buurt van sedona te rijden? Of is dat meer van het zelfde?
is het slide rock park ook echt de moeite waard?

Een alternatief (want dit zijn de laatste dagen van de vakantie) om na de Grand canyon naar big bear Lake te rijden en daar nog een paar dagen te relaxen. iemand daar ervaring mee?
Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door MichelH »

Lastig in te schatten. Je hebt namelijk al zoveel indrukken gehad gedurende de reis dat het lastig is om in te schatten of jij het dan ook ervaart als 'meer van hetzelfde'
In 2009 hadden wij Sedona ook achteraan in ons schema. Wij vonden Slide Rock SP niet echt de moeite, maar de 89A vonden we wel een mooie route. Vooral Cottonwood, Jerome, Prescott is een leuke route. Daarnaast ligt Sedona ook supermooi tussen de rode rotsen en had ik er persoonlijk nog wel wat wandelingen willen doen in de omgeving. Maar ook qua temperatuur is het daar vaak prima toeven. Dus als je wilt relaxen dan zijn er in Sedona ook meer dan genoeg resorts waar je dat kan doen.
Ik heb zelf geen ervaringen met Big Bear Lake.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door Franciscus »

RuthdeLange schreef:We hebben in onze reis o.a een bezoek gepland aan valley of fire, zion, bryce, arches, canyonlands en granbd c.
Is het dan toch de moeite waard om route 179/ 89a in de buurt van sedona te rijden? Of is dat meer van het zelfde?
is het slide rock park ook echt de moeite waard?
Wij vonden Sedona en omgeving fantastisch. Moet wel zeggen dat het bij ons vooraan in de reis zat, scheelt natuurlijk veel. Reis je met kinderen? Onze zoon (toen acht jaar oud) vond Slide Rock SP geweldig, heeft uren in het (ijskoude) water gespeeld.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt voor julie reacties.

Nou... mijn kinderen zijn dan 18 en 14 maar ook zij houden van zwemmen (ik ook trouwens). Alleen zijn wij daar dan op een zaterdag (begin augustus) en op you tube zag ik dat het zo ontzettend druk was...
Vond jij sedona en omgeving echt anders dan parken als Grand canyon en Canyonlands ? Waar hebben jullie overnacht?

Hoop dat iemand ook ervaring heeft met big bear. Kun je daar goed zwemmen? wat zijn mooie zwemplekken?
Gast

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door Gast »

Een verschil is in ieder geval dat je bij de Grand Canyon naar beneden kijkt in een gapend gat, en in Sedona kijk je omhoog naar de (prachtige) rode rotsen. De beleving is compleet anders en niet te vergelijken.

Ik zou hier graag willen wonen, maar helaas blijft dat buiten budget....er staan prachtige gekleurde huizen die qua kleuren perfect opgaan in de omgeving.

Als je gaat hiken of mountain biken, of zelfs een beetje klimmen is Sedona echt een paradijs.

Zoals al aangehaald is de route door de vallei (wat Sedona eigenlijk is) naar Prescott en Jerome prachtig. In Jerome ga je echt terug in de tijd, want het stadje is een oid mijnwerkersstadje wat, nadat er de omgeving nagenoeg geen erts meer te vinden was, compleet verlaten is. Nu is het weer een beetje in ere hersteld, wel wat toeristisch, maar erg leuk om de oude historie te zien.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door vinceG »

Sedona en grand canyon is gewoonweg niet met elkaar te vergelijken. Het is een hele andere omgeving.
Daarnaast is het plaatsje zelf ook heel erg leuk.
Wij zijn er al meerdere keren geweest en het verveelt nooit. De natuur is zo mooi en de sfeer is heel relaxed. Leuke restaurantjes en prima hotels!
De rit er naartoe of er vandaan moet je zeker over de 89a doen en is meer dan de moeite waard! Een van mijn favoriete routes.
Slide rock is zeker leuk, maar kan ook zeker druk zijn.
Maar op een zaterdag met goed weer is het bij big bear ook heel erg druk! Persoonlijk zou ik eerder voor sedona kiezen dan big bear. Het laatste is gewoon een meer gelegen boven LA. De natuur vind ik er niet bijzonder en de accomodaties oubollig.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door Franciscus »

RuthdeLange schreef: Vond jij sedona en omgeving echt anders dan parken als Grand canyon en Canyonlands ? Waar hebben jullie overnacht?
Ja omgeving Sedona is heel anders. Ook rode rotsen maar onvergelijkbaar. Wij sliepen in de Sky Ranch Lodge. Was op die reis de duurste accomodatie. Maar het geld waard.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door Pete.Z »

De 89a is op zich al de moeite, direct vanaf Flagstaff nemen, prachtige route om te rijden.
Sedona zelf is behoorlijk toeristisch, maar verschrikkelijk leuk en mooi, en ik zou het absoluut niet overslaan.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door RuthdeLange »

Nou, dat wordt dus Sedona ;-) Bedankt voor de feedback.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door markro »

Sedona ligt in een prachtige omgeving. Misschien doe je nog ideeën op uit mijn reisverslag (klik hier).
Op dag 14 kwamen wij daar aan en verbleven er een paar dagen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door RuthdeLange »

Ik ga er naar kijken. Bedankt!
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door RuthdeLange »

markro schreef:Sedona ligt in een prachtige omgeving. Misschien doe je nog ideeën op uit mijn reisverslag (klik hier).
Op dag 14 kwamen wij daar aan en verbleven er een paar dagen.
Wat een ontzettend mooi en informatief verslag! Ik vind het gewoon jammer dat we niet langer in Sedona kunnen blijven.... Ik had geen idee. Ziet er echt aantrekkelijk uit. Bedankt voor je tips.
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door avsboz »

Ik was met een dagje wel klaar in Sedona. Vond het maar niks. Super toeristisch met het gescheur van quads, jeeps etc door straten en wegen. Alles is onder het mom van sipritueel of kunstzinnig. De omgeving is wel mooi. Bij ons was dat aan het begin van de reis (2015), maar als het aan het einde van jullie route ligt, zou ik mijn tijd ergens anders doorbrengen.
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Yankee-Doodle
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 mei 2013, 21:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door Yankee-Doodle »

Met al dat spirituele hadden wij ook niks, maar we hebben een rit gedaan met de Pink-Jeeps tours.
Dat vinden kinderen zeker leuk (wij trouwens ook).
Verder is een bezoek aan Castle rock mooi.
Ligt wel een beetje aan de waterstand daar of het mooi foto's nemen is.
Maar het is nog geen 15 min rijden vanuit Sedona.

Bij zonnig weer is de zonsondergang gewoon geweldig! met al die rode rotsen.
Wij zaten in de Best Western Plus Inn of Sedona, geweldig uitzicht vanaf het terras en je kan er ook zwemmen (hebben wij niet gedaan).
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door IngridZw »

Wij vonden de omgeving van Sedona supermooi en Sedona zelf erg gezellig met o.a. een leuk Mexicaansachtig winkelcentrum. Van scheurende quads/jeeps hebben wij niets van vernomen. En er is uiteraard een reden waarom het gebied zo toeristisch is.
Mocht je naar Slide Rock state park willen dan raad ik je aan om daar op tijd naar toe te gaan zodat je nog een mooi plekje kunt bemachtigen aan de rivier. Wij waren er eigenlijk te laat en zodoende waren de meeste plekjes al bezet. Het was een leuke ervaring, maar als je weinig tijd hebt in Sedona zou ik persoonlijk voor iets anders kiezen. (Hoewel de kinderen er misschien anders over zullen denken.)
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Sedona meer van hetzelfde?

Bericht door jojostravelusa »

Op een gegeven moment kun je inderdaad "rode rotsen-moe" worden. Toch is de omgeving van Sedona echt mooi. Het plaatsje vonden we niet bijzonder. Veel giftshops. Wij hebben een jeeptour gedaan met Pink Jeep Tours en dat was een geweldig leuke dag.
http://jojostravelusa2006.blogspot.nl/2 ... anyon.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer