Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
DeborahVH
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 okt 2012, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door DeborahVH »

Hallo iedereen,

Wij vertrekken aanstaande zaterdag 9 sept naar Miami en maken van daaruit een rondreis naar Orlando. Lezen nu toch enkele schrikwekkende nieuwsberichten over orkaan Irma die op weg zou zijn naar Florida.

Is er reden tot paniek? Het zal sowieszo nog afwachten zijn deze week, maar zijn er niet echt gerust in. :-(

Bedankt voor jullie tips.

Groetjes, Deborah
Laatst gewijzigd door markro op 03 sep 2017, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door mtl »

Ik heb eens zitten googelen en het lijkt erop dat men nog niet weet in hoeverre er gevaar is voor Florida en de oostkust. Wel wordt aangeraden de situatie in de gaten te houden.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Ruud2004 »

Zou bij ons niet opgaan (boeken veel via Hotwire), maar misschien niet alle overnachtingen vastleggen zodat je je route nog kan verleggen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door hemmie »

Tja, misschien is er wel reden voor paniek, maar zo lang alles nog zo onzeker is heeft dat geen zin. Je kunt niet anders dan nog een paar dagen afwachten, en hopen dat Irma ver van het land blijft. Je kunt natuurlijk wel al een beetje over alternatieven nadenken, kun je evt je vakantie deels in een ander gebied doorbrengen?
Als ze Houston maar met rust laat!
Terug in Texas!
gastxyz

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door gastxyz »

[tweet][/tweet]
Wesfsd
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2017, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Wesfsd »

Tja, wij vertrekken nu vrijdag 8/09 naar Orlando voor 23 dagen.
Alles ligt vast en allerlei pretparktickets zijn reeds aangekocht.

Is bang afwachten...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door hemmie »

De kans lijkt nu toch al aardig groot dat hij hier in de VS aan land komt, dat is dan hoogstwaarschijnlijk Florida, of misschien de oostkant wat ten noorden van Florida. Al is het nog niet uitgesloten dat de koers toch anders wordt, verder oostelijk of westelijk. Florida begint zich voorzichtig al voor te bereiden. Ze verwachten nu dat hij rond 11 september aan land komt, dus als je rond die tijd in Florida bent zou ik toch wat serieuzer nadenken over alternatieven.
Terug in Texas!
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door suebrons »

Het kan zeker wat betreft Orlando nog alle kanten op. Voor Orlando en omgeving weten we waarschijnlijk Donderdag pas meer. De verwachting is dat als Irma de kant van Florida blijft opkomen dat ze dan vrujdag in de buurt van de Florida Keys en Miami en omgeving kan zijn. Maar ok daar is niks nog zeke. Als je een reisverzekering hebt afgesloten zou ik die even bellen met wat je eventuele opties zijn of je misschien eea kan wijzigen met vluchten en dergelijke.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door vinceG »

DeborahVH
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 okt 2012, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door DeborahVH »

Wesfsd schreef:Tja, wij vertrekken nu vrijdag 8/09 naar Orlando voor 23 dagen.
Alles ligt vast en allerlei pretparktickets zijn reeds aangekocht.

Is bang afwachten...
Wij vertrekken zaterdagmorgen naar Miami. Het plan was om daar 2 nachten te verblijven en vervolgens naar Key West door te gaan.
Daarna richting Everglades, Sanibel, Clearwater en zo naar Orlando. Hadden voor de pretparken ook al tickets aangekocht :-(
Vrees er echt voor dat onze vlucht niet zal vertrekken. Hebben al met Tui gebeld, ook zij zeggen dat we moeten afwachten en er voorlopig niets beslist kan worden.

Wij gingen vanuit Orlando ook nog naar New York. Van New York dan terug naar België, maar sowieszo dat we die vluchten niet zullen kunnen annuleren/verplaatsen. Wordt dus een dure grap :-(
Overigens niet via reisagentschap geboekt, maar zelf alles geregeld. Wordt dus nog moeilijk onderhandelen.
Gast

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Gast »

Tja het is nu eenmaal hurricane season in bepaalde delen van de wereld...(van mei tot november)....soms valt het mee en soms (helaas) tegen.

Dit soort extreme (weers)omstandigheden die zich ineens kunnen voordoen hebben ons iig al jaren geleden geleerd dat van alles wat je van te voren boekt je zoveel mogelijk refundable moet vastleggen. Wij maken een globale route en boeken hotels liefst uiterlijk pas een dag van te voren, maar meestal helemaal op de bonnefooi.

Wij zijn al twee keer eerder onderweg naar de Keys omgedraaid en een andere route gekozen, omdat er qua regen meer uit de lucht viel dan in de douche van het hotel... dit heeft ons in ieder geval er van overtuigd dat nu we fervente bonnefooi reizigers zijn, zonder vaste plannen: we laten ons op onze reizen verrassen en we zien wel waar we slapen. Is het leuk blijven we langer, is het slecht weer, dan rijden we om/verder door.

Roadbooks en tot in detail vastgelegde reisschemas zijn enorm leuk, maar helaas is de factor ‘onvoorziene omstandigheden’ wel iets om rekening mee te houden, iets wat je zomaar òf een minder zonnige vakantie òf een hoop extra kosten op kunnen leveren.
Laatst gewijzigd door Gast op 05 sep 2017, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Sarahblancke
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2017, 10:16
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Sarahblancke »

Ik vertrek vrijdag naar Miami, vind het eng om af te wachten.. ik hoop dat we rap iets horen van tui
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Vito »

Wij vliegen morgen en normaal gesproken loopt de vliegroute dwars door orkaangebied. Maar KLM kon nog niets melden vanochtend.
DeborahVH
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 okt 2012, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door DeborahVH »

Sarahblancke schreef:Ik vertrek vrijdag naar Miami, vind het eng om af te wachten.. ik hoop dat we rap iets horen van tui
Wij zaterdagmorgen met Tui... Veel succes alleszins!
Sarahblancke
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2017, 10:16
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Sarahblancke »

DeborahVH schreef:
Sarahblancke schreef:Ik vertrek vrijdag naar Miami, vind het eng om af te wachten.. ik hoop dat we rap iets horen van tui
Wij zaterdagmorgen met Tui... Veel succes alleszins!
Bedankt.. jullie ook.. we hebben tui al gestalkt maar ze willen nog niks vrijgeven.. ik ben bang dat we ons geld kwijt gaan zijn.. hoe denken jullie er over?
CharlotteUSA2017
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2017, 16:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door CharlotteUSA2017 »

Wij vertrekken op volgende week zaterdag (16 sept) en ben er ook niet helemaal gerust in... iemand enig idee hoe lang zo'n storm kan blijven hangen? Ik las op verschillende websites dat niet alleen de storm zelf problematisch kan zijn, maar ook de 'aftermath': overstromingen, geen elektriciteit,...
Je weet inderdaad dat zoiets kan voorvallen in het orkaanseizoen, maar je hoopt natuurlijk altijd van niet. Fingers crossed...
DeborahVH
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 okt 2012, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door DeborahVH »

Sarahblancke schreef:
DeborahVH schreef:
Wij zaterdagmorgen met Tui... Veel succes alleszins!
Bedankt.. jullie ook.. we hebben tui al gestalkt maar ze willen nog niks vrijgeven.. ik ben bang dat we ons geld kwijt gaan zijn.. hoe denken jullie er over?
Bij ons geven ze ook nog niets vrij. Zal echt afwachten zijn tot het laatste moment, maar ik kan me niet voorstellen dat ze het risico gaan nemen en zullen vliegen. Dan zijn ze wel verplicht om terug te betalen hoor, ofwel de vlucht verzetten?
Hou ons op de hoogte als jullie meer weten :-)
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Queste »

[tweet][/tweet]
staan helaas geen voorspelde data bij.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Sarahblancke
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2017, 10:16
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Sarahblancke »

DeborahVH schreef:
Sarahblancke schreef:
Bedankt.. jullie ook.. we hebben tui al gestalkt maar ze willen nog niks vrijgeven.. ik ben bang dat we ons geld kwijt gaan zijn.. hoe denken jullie er over?
Bij ons geven ze ook nog niets vrij. Zal echt afwachten zijn tot het laatste moment, maar ik kan me niet voorstellen dat ze het risico gaan nemen en zullen vliegen. Dan zijn ze wel verplicht om terug te betalen hoor, ofwel de vlucht verzetten?
Hou ons op de hoogte als jullie meer weten :-)

Bedankt! Zal ik zeker doen! Laten jullie me ook iets weten als jullie al wat meer weten? Verzetten zal jammer genoeg niet lukken, ik moet vanaf 18e terug naar school :mrgreen: Maar ik denk ook niet dat de reis zal doorgaan.. liever dat dan mijn leven wagen denk ik dan!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Marcopstal »

Op basis van de huidige voorspellingen ziet het er niet goed uit voor Florida. Alhoewel het nog vroeg is om het concrete traject van de orkaan alsook de sterkte te voorspellen werd in Florida alvast de noodtoestand uitgeroepen.

De invloed voor Florida is te verwachten vanaf vrijdag.

De kans is zeer reëel dat dit een zware orkaan wordt van categorie 4 of zelfs 5.

Indien het traject blijft zoals voorspeld, alsook de categorie van de orkaan een 4 of 5 is dan zal vermoedelijk alle vliegverkeer naar Florida vanaf zaterdag wegvallen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer