Baby/kind 13 maanden in camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door MM83-EAGLE »

Californië is inderdaad strenger dan Utah, Arizona, Colorado of Nevada als ik het zo lees. Een convertible car seat kan uitkomst brengen in alle staten. Ik heb voor alle zekerheid de vraag nogmaals gesteld aan Best Time RV, Road Bear én (most important) Highway Patrol in Californië.
De boete voor een 'first offender' m.b.t. het niet juist installeren van gordel en/of babyzitje bedraagt slechts 20-100 dollar, afhankelijk van de ernst van de overtreding (maar natuurlijk gaat het in de eerste plaats om de veiligheid). Uit de woorden van Marco maak ik op dat hij bepaald geen fan is van RV's (althans op het gebied van veiligheid). Ik ben zelf geen expert op dit gebied, maar het lijkt mij dat als jaarlijks zoveel gezinnen met een camper reizen in de V.S. dat dit toch veilig zou moeten zijn ... ?!? Een alternatief zou kunnen zijn dat in Californië het babyzitje voorin wordt geïnstalleerd en in de andere staten verhuist het babyzitje dan weer naar de dinette.

Ik lees ook dat alle klasse C-motorhomes met engine van Ford of Chrysler verplicht een crashtest ondergaan die aan alle eisen voldoet. Dit geldt echter niet (!) voor klasse A-motorhomes, dit zijn in veel gevallen inderdaad rijdende doodskisten zoals Marco hier wellicht wat cru stelt.

Al met al ben ik redelijk gerust gesteld. Zodra ik antwoord heb gekregen van de verhuurder(s) en/of Highway Patrol zal ik een weloverwogen beslissing nemen en deze met jullie delen. Nogmaals bedankt voor alle input, tips en waarschuwingen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

Weet je zeker dat die campers een driepuntsgordel hebben? ik heb dat nog nooit gezien, en kan dat ook op de website van Best Time rv niet achterhalen. Road Bear geeft zelf aan, in de link die ik gaf, dat je het stoeltje alleen met lapbelt vast kunt zetten. Er staat wel bij Road Bear dat er tegenwoordig anchor points in zitten, maar die gebruik je allen bij voorwaartse installatie.

Als er inderdaad een driepuntsgordel achterin zit, dan is er geen probleem, ik ga er van uit dat je het stoeltje dan achterwaarts kan installeren, maar als dat niet zo is, heb je toch een probleem. Road Bear geeft ook aan dat je geen stoeltje op de passagiersplek kunt zetten (vanwege de airbag waarschijnlijk?), dus die optie valt dan ook af.
Best Time RV geeft overigens in die link zelf al aan dat je geen baby-capsule kunt installeren. Dat zijn per definitie ook achterwaartse stoeltjes, dus dan lijkt het mij niet logisch dat je een convertible stoeltje wel achterwaards kunt installeren.

Ik zou dit echt heel goed uitzoeken, want anders kon je bij aankomst wel eens onaangenaam verrast worden.

Overigens zijn campers echt niet veilig (google maar eens op rv en car seat), de cabine is het probleem niet, dat is inderdaad een auto, maar het woongedeelte kan maar weinig hebben, en de gordels zitten vaak niet aan het frame van de auto maar aan het meubilair vast, en dus niet stevig. Gelukkig blijken er in de praktijk weinig ongelukken te gebeuren met rv's, waardoor dat dus minder een issue is.
Ik wil absoluut niet zeggen dat je niet met je kind in een rv moet reizen, wij hebben het vroeger ook gedaan (al zou ik met de kennis die ik nu heb dingen misschien anders hebben gedaan), maar met een kind onder de 2 in een rv is het tegenwoordig in een aantal staten haast onmogelijk om je aan de wet te houden. Dat laatste vind ik overigens wel heel jammer, want het is natuurlijk niet zo dat een kind van 1 jaar oud in een voorwaarts stoeltje helemaal niet veilig is, en door deze wetgeving maak je het reizen in een rv voor deze gezinnen dus eigenlijk onmogelijk (zoals Apollo zelf eigenlijk al aangeeft).
Terug in Texas!
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door vinceG »

MM83-EAGLE schreef: Ik ben zelf geen expert op dit gebied, maar het lijkt mij dat als jaarlijks zoveel gezinnen met een camper reizen in de V.S. dat dit toch veilig zou moeten zijn ... ?!? Een alternatief zou kunnen zijn dat in Californië het babyzitje voorin wordt geïnstalleerd en in de andere staten verhuist het babyzitje dan weer naar de dinette.
Ik ben geen expert in kinderzitjes of RV's, maar om te stellen dat iets veilig is omdat heel veel mensen het doen.......
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Marcopstal »

Ik zag deze zomer beelden van een crash test gedaan met een motorhome op het nieuws. Men had achteraan "kinderen" geplaatst (poppen uiteraard).
Hier heb je een link: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... /1.2993228

Er blijft maar weinig over van de inrichting van de camper zelf. Er gebeuren misschien maar weinig ongevallen met RV's, maar je zal maar pech hebben. Groot probleem is dat alles gaat rondvliegen. En het kleinste object wordt op die wijze een moordwapen.

Het is niet omdat er een driepuntsgordel is dat deze dan ook nog zijn werk doet. Wanneer immers het bevestigingspunt onvoldoende stevig is dan wordt hij bij een ongeval zo losgetrokken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Gast »

Hebben de voorste stoelen geen driepuntsgordel?

Waarom los je het dan niet op door het kinderstoel voorin op de bijrijders stoel te monteren, zoals voorgeschreven en gaan de overige personen achterin zitten.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Marcopstal »

Dat lijkt me voor een reis van enkele weken ook niet de meest aangename oplossing.

Plus, er is een probleem als je de begeleidersairbag niet kan uitschakelen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Gast »

Wellicht niet meest aangenaam, maar in ieder geval niet strafbaar...of de bijrijders airbag uitgeschakeld kan worden zou ik niet weten....

In ieder geval is het beter dan via een heupgordel achterin. Denk ook dat het aan het type RV ligt of het wel of niet aangenaam is.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Marcopstal »

Het niet kunnen uitschakelen van de airbag van de bijrijder blijkt toch veelal een probleem te zijn bij deze voertuigen.

Wat het al dan niet aangename betreft. Als je als koppel op reis bent met de camper voor een week of drie en de partner dient gans de tijd achterin te zitten omdat de baby naast je ligt te slapen in het kinderzitje...... Veel zie je niet van achterin en de communicatie komt dit ook niet echt ten goede.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Gast »

Gelukkig heb ik persoonlijk beide problemen niet (geen baby en zeker geen camper), maar ik probeer alleen te helpen door mee te denken over een mogelijke oplossing... :clap:
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Pete.Z »

Verkeerd topic
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

Terpies schreef:Hebben de voorste stoelen geen driepuntsgordel?

Waarom los je het dan niet op door het kinderstoel voorin op de bijrijders stoel te monteren, zoals voorgeschreven en gaan de overige personen achterin zitten.
Uit de link van Road Bear die ik eerder postte: Child seat cannot be used on the passenger seat
Ik vermoed vanwege de airbag, maar dat staat er niet bij.
Terug in Texas!
Gast

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Gast »

hemmie schreef:
Terpies schreef:Hebben de voorste stoelen geen driepuntsgordel?

Waarom los je het dan niet op door het kinderstoel voorin op de bijrijders stoel te monteren, zoals voorgeschreven en gaan de overige personen achterin zitten.
Uit de link van Road Bear die ik eerder postte: Child seat cannot be used on the passenger seat
Ik vermoed vanwege de airbag, maar dat staat er niet bij.
Eigenlijk zou het bizar zijn als de airbag op de bijrijdersplaats niet uitgeschakeld kan worden. Dan hebben de RV verhuurders dus wel een probleem: achterin mag niet vanwege het ontbreken van een (wettelijk verplichte) driepunts gordel voor het bevestigen van een kinderstoel. Voorin kan niet omdat de airbag niet uitgeschakeld kan worden.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen...het lijkt nu echt een probleem te worden voor mensen met kinderen die een RV huren, als meer en meer staten die wetswijziging doorvoeren voor de montage van kinderstoelen....
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

Apollo heeft dat heel duidelijk opgelost, kinderen onder de 2 mogen niet in de rv. Blijkbaar zien zij ook geen andere oplossing. Dat kan ons wel verbazen, maar blijkt toch de realiteit te zijn.
Terug in Texas!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Marcopstal »

Terpies schreef: Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen...het lijkt nu echt een probleem te worden voor mensen met kinderen die een RV huren, als meer en meer staten die wetswijziging doorvoeren voor de montage van kinderstoelen....
Tja, veiligheid van de kinderen voor alles zeker.....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Bluebonnet »

Persoonlijk vind ik het onzin dat kinderstoeltjes verplicht met 3-puntsgordel moeten worden geinstalleerd in een RV. Bij een ongeluk zullen de pasagiers sowieso zwaar gewond raken, dus dan maakt het niet uit hoe zo'n zitje is geinstaleerd.
Kijk maar eens naar de filmpjes op deze site: http://www.procarseatsafety.com/recreat ... es-rv.html
In deze filmpjes zie je duidelijk dat de hele eethoek vernield is. Wat maakt het dan uit of het stoeltje met een heupgordel of 3puntsgordel vast zat? Dat is alleen maar een vals gevoel van veiligheid.

ik ben trouwens wel heel fanatiek over autostoeltjes en veilig vervoer van kinderen. Heb te veel verhalen van first responders gehoord over wat ze gezien hebben. Om die reden heb ik altijd geweigerd om de kinderen in de RV te laten meerijden. Ik reed er met m'n auto achteraan terwijl m'n man de RV reed. Voor toeristen zal dat geen oplossing zijn, als je dan toch een auto huurt kan je net zo goed in hotels overnachten en heb je die RV niet meer nodig.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

@Bluebonnet, het gaat op zich ook helemaal niet om die 3-puntsgordel. Het probleem is dat in sommige staten kinderen onder de 2 in een achterwaarts stoeltje vervoerd moeten worden, en zo'n stoeltje kan niet met alleen een heupgordel worden vastgezet. Wanneer het kind 2 jaar is, en in de meeste staten ook al vanaf 1 jaar, kun je het voorwaartse stoeltje met een heupgordel vastzetten, en voldoe je aan de wet. Het zal dan ook inderdaad weinig uitmaken of je een heupgordel of 3-puntsgordel gebruikt, dat lijkt bij Amerikaanse stoeltjes niets uit te maken.
Terug in Texas!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Marcopstal »

Bluebonnet schreef:Persoonlijk vind ik het onzin dat kinderstoeltjes verplicht met 3-puntsgordel moeten worden geinstalleerd in een RV. Bij een ongeluk zullen de pasagiers sowieso zwaar gewond raken, dus dan maakt het niet uit hoe zo'n zitje is geïnstaleerd.
Eerlijk gezegd een beetje een bizarre reactie als je het mij vraagt.

De wetgeving is niet gemaakt voor een RV, maar voor voertuigen in het algemeen. Het gevolg van de wetgeving is alleen dat er in een RV een probleem ontstaat omdat er dan vaak geen "conforme" wijze meer is om een kinderzitje te fixeren en mensen die met een RV op reis willen zoeken dus naar een oplossing. Misschien zou men gewoon het vervoer van kinderen in een RV moeten gaan verbieden.

Dit gezegd zijnde heb je uiteraard volkomen gelijk dat een RV zowiezo een onveilig voertuig is en het op de keper beschouwd gevaarlijk is om wie dan ook tijdens het rijden in het campergedeelte te laten plaatsnemen. Als de ganse binneninrichting gaat rondvliegen maakt het dan uiteraard weinig uit welk type gordel je aanhebt. Je kan je dan inderdaad de vraag stellen of het verantwoord is je kinderen hier te laten plaatsnemen. Ongevallen komen niet zo vaak voor natuurlijk, maar je zal maar die pech hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Bluebonnet »

Even ter verduidelijking: ik ben heel blij met de nieuwe wet over tot 2 jaar rearfacing. Voor jonge kinderen is het heel gevaarlijk om forward facing te zitten. Zelfs bij een botsing met lage snelheid is de kans op een gebroken nek groot. De laatste jaren kiezen veel ouders er zelf al voor om kinderen zo lang mogelijk rear facing te vervoeren, en ik ben blij dat het nu in een paar staten verplicht is.

Maar ik zie het nut van rear facing met 3puntsgordel niet echt als het kind sowieso gewond zal raken door rondvliegende voorwerpen en/of het instorten van de bank waar het stoeltje aan bevestigd is. Reizen in een RV is gewoon niet veilig, niet voor kinderen en niet voor volwassenen. In het woongedeelte van de RV tenminste, ik neem aan dat het redelijk veilig is voorin.

Maar dat is een keus die mensen zelf mogen maken. Ik heb er altijd voor gekozen om mijn kinderen niet in de RV te laten meerijden. Maar ik zal je echt niet veroordelen als je ervoor kiest om wel met kinderen te reizen. Ongelukken met RVs zijn redelijk zeldzaam. Misschien omdat mensen veel voorzichtiger rijden in zo'n ding? Of misschien omdat andere bestuurders weten dat RVs langzaam zijn en dus beter opletten als ze inhalen? Geen idee, weet alleen dat je maar zelden iets leest of hoort over ongelukken met RVs en dagelijks over ongelukken met auto's.
En natuurlijk gaan kleine kinderen in een stoeltje, en grotere kinderen in de heupgordel. Want bij een noodstop zonder botsing zou een kleintje van 13 maanden zich flink bezeren als hij/zij niet vast zit. Zelfs een volwassen kan zich niet goed genoeg schrap zetten, zeker als het zonder waarschuwing gebeurt.

Voor kleine ongelukken of een onverwachte noodstop zal een stoeltje voorkomen dat het kind ernstig gewond raakt. Bij een ernstig ongeluk zal een stoeltje niet veel uitmaken, maar de kans op een noodstop is veel groter dan op een ernstig ongeluk. En voor een kleintje zal rear facing dan waarschijnlijk toch veiliger zijn dan forward facing, maar ik denk dat een heupgordel met spanband dan net zo veilig is als een 3puntsgordel.

Tenzij er veel strengere wetten komen over de constructie van RVs heeft een wet over een 3puntsgordel weinig nut omdat een kind er niet echt veiliger van wordt.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

Nogmaals, er is ook helemaal geen wet ver die 3-puntsgordel! Er is een wet over rear-facing, en dat kan niet in een rv (misschien wel om meerdere redenen dan alleen de heupgordel).
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Georgie »

Oh dit is heel goed dat ik dit lees.
Wij willen misschien volgend jaar een roadtrip gaan maken met ons zoontje, die dan net 1 zal zijn.
Hij zit hier thuis ook in een rear facing autostoel met driepuntsgordel, wij zijn niet beter gewend. Maar in een RV zal het vrij lastig worden. Ik had hier duidelijk nog niet over nagedacht en het is goed dat ik het nu lees. Hopelijk is het tegen die tijd duidelijker wat nou wel en niet kan met de RV's . Veiligheid boven alles natuurlijk. Als het niet gaat, dan is wellicht toch een hotel/huisjes reis praktischer. Het leek ons echter juist leuk met een RV dit keer.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer