Mooiste wandelingen in National Parks

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Trails »

Voordat men lukraak wandelingen gaat doen: kijk wel eerst goed naar de totale lengte (vaak wordt alleen de lengte van de enkele reis vermeld) en naar de moeilijkheidsgraad.
Observation Point is zo'n 7-8 mijl (11-13 km) en behoort tot de moeilijkere wandelingen en ligt in de zon.
http://www.zionnational-park.com/zion-o ... -trail.htm

Weet waar je grenzen liggen!!!

Wij lopen tijdens onze vakanties veel maar weten zeker ook wat onze grens is.

Eén van de belangrijkste regels: genoeg drinken meenemen en als je nog maar de helft van je drinken hebt en je bent nog niet halverwege je wandeling: terug gaan!!!
Toen we afgelopen maart 4 weken in Tucson waren moesten er dagelijks mensen gered worden omdat ze niet nadenken.
Zo iets verpest dan toch je vakantie.

Er zijn meer dan genoeg wandelingen voor ieders wil en kunnen!
Laatst gewijzigd door Trails op 30 aug 2017, 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Felicitas »

Voor wandelingen in Zion NP is JOE’S GUIDE TO ZION NATIONAL PARK een erg fijne website om op rond te snuffelen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Martin & Marianne »

Trails schreef:Voordat men lukraak wandelingen gaat doen: kijk wel eerst goed naar de totale lengte (vaak wordt alleen de lengte van de enkele reis vermeld) en naar de moeilijkheidsgraad.
Observation Point is zo'n 7-8 mijl (11-13 km) en behoort tot de moeilijkere wandelingen en ligt in de zon.
http://www.zionnational-park.com/zion-o ... -trail.htm

Weet waar je grenzen liggen!!!
Toch is het goed te doen, zeker als je zoals hier al aangeraden is, vroeg in de ochtend vertrekt. Dan ligt een groot deel nog in de schaduw. Het fijne van Zion (itt Bryce en de GC) is dat je eerst omhoog loopt. De terugweg valt dan altijd mee. Wandelstokken zijn wel fijn, ook - of vooral -bij het naar beneden lopen.

Wij hadden dit jaar meer moeite met Angels Landing; te laat vertrokekn en aldoor in de zon gelopen bij hoge temperaturen. We zijn daarom halverwege omgekeerd.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Trails »

Deze wandeling zal best te doen zijn.

Maar ik bedoel toch eigenlijk in het algemeen: denk na en weet waar je grenzen liggen.
Een blokje om in je eigen woonplaats is toch even wat anders en men onderschat de gevaren wel eens.
Al die mensen die gered moeten worden denken nooit: oei! Maar altijd: mij gebeurt niks...

Ga lekker wandelen (doen wij ook), geniet van de natuur (doen wij ook), geniet van je vakantie (doen wij ook) en denk logisch na (doen wij ook).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Martin & Marianne »

Helemaal eens; het is wel iets anders dan een strand- of boswandeling hier. Het blijft uitkijken, zeker in de warmere gebieden.

Marianne
StijnTehMan
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 apr 2017, 17:30

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door StijnTehMan »

Wij gaan in september naar Grand Canyon, Zion, Death Valley en Yosemite. We zijn in de 20 en hebben een gemiddelde
conditie. Dus lijken me hikes van max 10km wel een goeie.. wat zijn aanraders? (death valley zal niet veel hiken worden)

In Zion willen we Angels Landing doen.. in de Grand Canyon willen we een stukje naar beneden, welke is dan aan te raden?
We zijn ongeveer anderhalve dag in yosemite.. hoe kan ik deze het beste indelen, en met welke hikes?
pacific
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door pacific »

Bryce :
In 2002 deden we de combinatie van de Navajo en de Queens Garden trail, heel mooi, maar ook héél druk.

In 2015 kozen we voor de Fairyland Loop Trail, die aangegeven wordt als zwaar. Deze trail is wel vrij lang, gaat omhoog en omlaag, maar is zeker goed te doen. Wijzelf zijn vooraan in de 50 en hebben een 'gemiddelde' conditie. Het grote voordeel van deze trail is dat je weinig andere wandelaars tegenkomt. Laat je ook niet te vlug ontmoedigen. Volgens het meisje (geen ranger volgens mij) in het visitorcenter lag het pad er toen 'héél modderig' bij en waren de andere wandelingen 'véél mooier'. Niet dus! Geen modder gezien en echt genoten van de omgeving. Zoals eerder gezegd : vertrek op tijd en neem voldoende water mee.

Zion : zeker Observation Point, 's morgens zo vroeg mogelijk vertrekken.

Grand Canyon : zoals eerder gezegd, een stukje van de south kaibab trail. De vriend van mijn nichtje (een twintiger) liep in juli via de bright angel trail tot aan Plateau Point(vanwaar je een mooi zicht heb op de Colorado) en was hierover ook zeer enthousiast.

Veel plezier met jullie trip!
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door sunshine state »

Heerlijk draadje, dank daarvoor!!
Weer een paar leuke wandelingen uitgehaald !!
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Martin & Marianne »

StijnTehMan schreef: in de Grand Canyon willen we een stukje naar beneden, welke is dan aan te raden?
We zijn ongeveer anderhalve dag in yosemite.. hoe kan ik deze het beste indelen, en met welke hikes?
Zoals ik al eerder aangaf vind ik in de GC de SKT trail een aanrader. Je kunt net zo ver gaan als je wilt. De BAT is ook een mogelijkheid, en iets makkelijker bereikbaar, maar als je daar niet heel ver gaat verandert er niet zo veel aan de uitzichten, in tegenstelling tot bij de SKT. Een stuk langs de rim is ook mooi; je kunt de bus nemen naar Hermits Rest en regelmatig uitstappen en een stuk gaan lopen. Wij deden de SKT bij zonsopkomst, dat was prachtig. zie ons 2013-verslag daarvoor.

In Yosemite zou je de Panorama Trail kunnen lopen. Wel langer dan 10 km, maar dat moeten jullie makkelijk kunnen doen. Of doe de Mist Trail naar de Vernal Fal of nog verder, naar de Nevada Fall en loop via de John Muir Trail terug. En rij naar Glacier Point voor de wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point.
Komen jullie langs de Tioga Road? Dan is de wandeling naar Gaylor Lakes mooi, of loop naar May Lake. En de makkelijke trail naar Soda Springs.

Marianne
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Stan.Gobien »

In Grand Canyon hebben wij de South Kaibab trail tot aan Ooh Aah point gelopen en dan weer terug, dat was een korte wandeling. Je kan ook tot aan Cedar Ridge en dan terug. Zeker de moeite!

In Zion is Angel's Landing het meest populair, dat komt vooral door het stuk met de kettingen. De switchbacks (Walters Wiggeles) zijn naar t schijnt zeer zwaar, maar de totale hoogte en lengte is minder dan Observation Point. Die laatste deden wij, beide behoren tot de beste (dag)wandelingen in Zion.

In Bryce moet je geluk hebben met de drukte, bij ons was het relatief kalm. Wij deden de Navajo loop en dit is een prachtige wandeling, kan je makkelijk combineren met de Queens Garden. Als je meer kalmte wilt dan is de Fairyland zeker een goede optie.

In Yosemite gaan wij volgend jaar de Panorama Trail lopen.

Death Valley: niet hiken, gewoon rijden en uitstappen bij verschillende punten.

Deze wandelingen zijn allemaal te doen voor iemand met een beetje conditie. Maar bescherm jezelf tegen de hitte met een pet en zorg voor voldoende water en ook een sportdrankje of sportbar om zouten en elektrolyten aan te vullen.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Ing »

Ik ga in april met mijn 65 jarige moeder naar DV, Zion, Bryce en Joshua Tree. Ze is nog best fit, maar wandelingen van langer dan 2 uur zijn niet meer leuk voor haar.

Ik lees over Zion met name over Angels Landing en Observation Point, maar die zijn echt te lang voor haar. Wat zijn aanraders die wat korter zijn? Of is t ook de moeite waard om klein stukje Angels Landing te doen o.i.d.

En wat zijn andere kortere trips in bijvoorbeeld Bryce?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens op mijn wandelsite; er zijn ook erg veel leuke, korte wandelingen in Zion. Wij zijn vanwege de warmte een paar weken geleden halverwege Abgels Landing omgekeerd (zie hier). Dan is het wel aardig, maar niet bijzonder de moeite waard. Doe dan liever de Emerald Pools.
In Bryce kun je ook een stuk langs de rim lopen, maar naar beneden lopen is toch ook wel de moeite waard. De Queens garden Trail is het makkelijkste. Of neem de Mossy Cave Trail vanaf Tropic.
Ik merk dat ik veel meer kan lopen als het niet te warm is, dus misschien kunnen jullie in april toch wel aardig wat doen. En neem de tijd. En stokken mee. :wink:
In DV kun je de Salt Creek doen, in die periode kun je daar de pup fish zien.

Marianne
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Ing »

Bedankt voor de tips Marianne. Ik had inderdaad gelezen dat jullie waren omgekeerd, daar had ik ook al beetje uit afgeleid dat dat niet echt een geschikte trail voor ons zou zijn.

Al deze tips noteer ik en ook zeker die van DV. Ik heb inderdaad hoop op geschikt wandelweer in april. We merkten deze zomer in the Great Smoky Mountains dat bijv 4 miles trail echt enorm zwaar was qua hitte om vol te houden, niet per se vanwege de afstand, maar omdat je eigenlijk constant wilt drinken.
Daarnaast hebben we allebei best wel last van de hoogte, dat speelde ons in oktober in Sequoia af en toe parten. Dat we beetje dizzy werden van hoogteverschillen, alsof we borrel teveel op hadden haha.

Dus hopelijk komende reis ideale omstandigheden haha.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer