Mooiste wandelingen in National Parks

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sennevr
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door sennevr »

Hallo iedereen

Binnen exact een week begint mijn roadtrip door het zuidwesten. Alles is al geregeld, het enige dat mij nog rest is mooie wandelingen zoeken voor de nationale parken die ik zal bezoeken. Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik het zelf allemaal niet meer goed weet. Daarom wil ik jullie goede raad graag weten.

Mijn vriendin en ik zijn sportieve studenten, dus de wandelingen mogen uitdagend zijn. Ik wandel ook het liefst echt door de natuur van de parken, niet over een aangelegde weg uit beton.

Voor volgende parken zoek ik wandelingen:
- Zion NP
- Bryce Canyon
- Grand Canyon
- Death Valley

Alvast heel erg bedankt.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Trails »

Wij gebruiken deze site veel:
https://www.alltrails.com/
Je kunt hierbij ingeven: lengte, moeilijkheidsgraad, etc.
Op de NPS site van de parken zelf staat ook heel veel informatie over wandelen.

Reken er wel op dat het ERG druk is bij de populaire wandelingen. Buiten de wandelingen die iedereen doet zijn er legio trails die je kunt doen en waar je dan ook echt kunt genieten van de rust en van de natuur.
Laatst gewijzigd door Trails op 27 aug 2017, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door flex123 »

Toevallig, ik ga ook precies over een week:)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook op http://www.ontdek-amerika.nl kijken of kijk eens op mijn wandelsite.

Marianne
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Frasi »

Een paar tips:

Zion: Angels Landing. Het laatste stukje met de kettingen is het meest uitdagend, maar de beloning (uitzicht) is geweldig.
Grand Canyon: Bright Angels Trial (tot Indian Garden). Als het je lukt zo mogelijk vóór zonsopgang vertrekken zodat te terug bent voor het té heet wordt.

In Bryce canyon zijn bij mijn weten geen grote lange trails. Je kan een paar kortere lopen.
Death Valley: eigenlijk te heet om veilig te kunnen hiken. Hou het op een paar korte stukjes uit de auto.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de GC kan ik de South Kaibab Trail aanraden. Is iets afwisselender dan de BAT. Kijk eens in ons 2013-verslag daarvoor.
Voor een langere wandeling in Bryce kun je naar de peekaboo trail kijken.
In Zion is de trail naar Observation Point een aanrader.

Marianne
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Henriëtte »

In Bryce Canyon vonden wij de Peekaboo Loop Trail (bijna 9 kilometer) en de Fairyland Loop Trail (bijna 13 kilometer) heel erg mooi.
In Zion is The Narrows een echte topper (zonder permit mag je enkele mijlen the Narrows inlopen). Natuurlijk zijn ook Angels Landing (9 km) en Observation Point (13 km) erg spectaculair. Observation Point hebben wij zelf nog niet gedaan, maar die staat wel hoog (letterlijk en figuurlijk) op ons verlanglijstje.
Lange wandelingen maken in Death Valley is inderdaad niet zo'n goed idee. Maar 't is bijvoorbeeld wel leuk om een stukje Titus Canyon in te lopen (vanaf de oostelijke parkeerplaats). Als 't qua temperatuur haalbaar is zou je ook kunnen kiezen voor de Golden Canyon Trail (ruim 3 km).
In de Grand Canyon hebben we niet veel ervaring met wandelingen. We zijn wel een stukje naar beneden gelopen via de South Kaibab Trail, dat is ons heel goed bevallen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Volucris »

De Peekaboo in Bryce is prachtig, zeker bij een mooie blauwe lucht. Angels Landing in Zion is zeker ook mooi maar jammer dat deze zo populair is zelfs eind september. Je loopt achter elkaar aan te klimmen. Maar het uitzicht is prachtig.
Veel plezier!
Rianne.
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door sunshine state »

Ohw goed draadje voor een nieuwkomer als ik mbt de westkust!!
Ik lees met veel interesse mee met de wandel / tips!!
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door fannykimpe »

graag volg ik deze mee
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Mademoiselle »

Henriëtte schreef: In Zion is The Narrows een echte topper (zonder permit mag je enkele mijlen the Narrows inlopen
Hoe is dat? Dat is toch de trail waarbij je minimaal tot je middel in het water komt te staan? Of is dat alleen maar in bepaalde periodes? Wij gaan in september volgend jaar. Ik ben best avontuurlijk aangelegd en vind vies worden ook niet erg maar als ik er over lees klinkt het toch een beetje engig...
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door sunshine state »

Martin & Marianne schreef: In Zion is de trail naar Observation Point een aanrader.

Marianne
Heb ik naar gekeken, wow, gaan we doen als er geen government shutdown komt in oktober.
Das net de periode dat wij in Zion, Yosemite, SEKI en Death Valley zijn ...

Maar Observation Point ziet er geweldig uit, de trekking poles moeten wel mee zo te lezen.
Dank voor de tip!!!
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Martin & Marianne »

Mademoiselle schreef: Hoe is dat? Dat is toch de trail waarbij je minimaal tot je middel in het water komt te staan? Of is dat alleen maar in bepaalde periodes? Wij gaan in september volgend jaar. Ik ben best avontuurlijk aangelegd en vind vies worden ook niet erg maar als ik er over lees klinkt het toch een beetje engig...
Het is absoluut niet eng. Je loopt weliswaar door de rivier, en als je niet uitkijkt is vallen niet denkbeeldig want er staat stroom en de stenen zijn glad, maar het is niet eng. Ik zou zeggen dat je maximaal tot je middel in het water staat, niet minimaal.
Natuurlijk moet je niet gaan als er gewaarschuwd wordt voor flash floods of als het water te hoog staat, te koud is, of te snel stroomt. In september zal dat echter wel meevallen. Informeer wel altijd bij het visitor center voor je gaat.

Marianne
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Henriëtte »

Door The Narrows lopen is zeker niet eng. Toen wij er waren (mei 2014) kwam het water niet hoger dan tot iets boven onze knieën. Het loopt soms wel wat wiebelig, dus ja, er is een risico dat je onderuit gaat. Maar de 'schade' beperkt zich dan tot een nat pak, dus dat valt wel mee. Wij vonden het een fantastische ervaring, ik kan het je dan ook van harte aanraden.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door PSVwally »

Bryce: - Een wat kortere trail in Bryce is de Navajo loop. Ook leuk om te doen.

Zion:
- Angels Landing en Observation Point zijn idd wat vermoeiendere wandelingen en hiervoor moet je ook echt uren uittrekken. Emerald Pools, Weeping Rock zijn andere wat kortere wandelingen en ook de Canyon Overlook trail net achter de tunnel (als je uit de richting van Springdale komt, anders net voor de tunnel) is wat korter. Bij de laatste is alleen het eerste deel lastig.
Behalve dat het idd niet echt eng is om de Narrows te doen, loop je er waarschijnlijk ook niet bepaald alleen, dus ook dat zou het misschien minder eng kunnen maken.

Death valley:
- in Death Valley zou ik idd geen echte trails wandelen, maar gewoon een korte wandeling maken bij bv Badwater en de zandduinen bij Stovepipe Wells. Zelfs al zou je hier maar 5 á 10min buiten de auto blijven, zorg voor voldoende drinken mee!

Sequoia:
- alleen als met creasent meadows en de sherman trail en bv morro rock kan je bij drukte een groot deel vd dag bezig zijn.
Ik vond zelf overigens het stuk tussen tunnel log en creasent meadows ook erg mooi en ook bij de lost grove staan veel grote bomen en is het relatief rustiger.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door Stan.Gobien »

Observation Point Trail in Zion is zeker de moeite maar vereist wel een beetje conditie. Start voor 10hr zodat de switchbacks aan het begin nog in de schaduw liggen.
henk_jan
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 mei 2017, 10:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door henk_jan »

Ook ik lees met belangstelling mee! :thumbup:

Wil ook graag van de gelegenheid gebruik maken voor advies van aan te bevelen trails in Canyonlands, Dead horse point en Arches.
Zoveel mogelijkheden dat ik door de paden de weg niet meer zie :lol:
Afbeelding
amboly
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 25 mar 2015, 20:36

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door amboly »

De Devil's garden en primitive loop in Arches is wat mij betreft 1 van de mooiste wandelingen in het Zuid-Westen. Wel wat klauterwerk.

https://tiogatours.nl/blog/top-trails-- ... tive-loop/
amboly
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 25 mar 2015, 20:36

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door amboly »

Bij Dead Horse SP zou ik de East en West Rim trails combineren. Erg makkelijke wandeling met weinig andere mensen. De uitzichten zijn adembenemend. Aanradee tijdens zonsondergang!

https://www.alltrails.com/trail/us/utah ... loop-trail
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mooiste wandelingen in National Parks

Bericht door MichelH »

PSVwally schreef:Bryce: - Een wat kortere trail in Bryce is de Navajo loop. Ook leuk om te doen.
Als je deze combineert met de Queens Garden trail ben je ook wel 2,5 uur zoet. Leuke wandeling.

Death Valley: Bij Zabriskie Point heb je de Glower Gulch Loop Trail van 4.2 miles. Wij hebben 'm destijds in November gelopen toen het een graad of 30 was, toen was het nog te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer