Reserveren campings juli/aug

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jurva
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2017, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reserveren campings juli/aug

Bericht door jurva »

Goedenavond

Wij willen half juli 2018 vier tot vijf weken naar zuidwest usa gaan en daar met een camper rondreizen. We zijn in 2008 en 2011 ook naardit gebied geweest met een camper, op de bonnefooi. Dat verliep verder prima. In de belangrijke parketwoordvoerder as er soms geen plek maar wel erbij.
We hebben al tickets in optie staan. We wilden van Denver naar Yellowstone en dan Vegas en via enkele parken richting los angeles en san diego. Nu adviseerden ze bij het reisbureau om alle campings en zeker in de grote parken vast te leggen dus te reserveren. Maar als we alles vastleggen gaat voor ons het campergevoel verloren waar vrijheid bij hoort om route steeds aan te passen aan de wensen dan. We zijn eigenlijk gewend met een camper te reizen doorbij we onderweg dingen bekijken en dan tegen de avond ergens aankomen. Als het echt klopt dat alles vastgelegd moet worden, dan is voor ons het plezier van deze reis eraf en moeten we misschien iets anders overwegen.....
Helaas zitten we aan de schoolvakanties vast omdat we met twee kinderen reizen.....

We kennen eigenlijk geen verhalen van mensen die onlangs naar de usa zijn geweest in juli en aug dus kunnen niet goed inschatten of wat het reisbureau adviseert of dat ook echt noodzakelijk is....mocht er iemand mee kunnen denken, heel graag en vast bedankt!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reserveren campings juli/aug

Bericht door michelly »

Als je echt in de parken wilt overnachten zou ik reserveren. Of je moet 's ochtends vroeg bij een first come first serve camping kijken. Ik vind dat zelf juist niet fijn omdat je dan maar moet afwachten of er plek is en je dus al vroeg aanwezig moet zijn. Buiten de parken lijken me je kansen een stuk hoger.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reserveren campings juli/aug

Bericht door PSVwally »

Het is er een stuk drukker geworden de afgelopen jaren en daarmee niet echt meer te vergelijken met 2008/2011.
Ik zou parken als Yosemite, Grand Canyon, Bryce, Zion en Yellowstone tegenwoordig zeker vastleggen in het hoogseizoen
jurva
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2017, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reserveren campings juli/aug

Bericht door jurva »

Dank voor de snelle reactie!
Geldt het alleen dus voor de grote parken of ook voor bijvoorbeeld omgeving LA, zoals Anaheim of Malibu RV State Park of andere State Parks.
Want dan zou je ook voor kunnen kiezen om niet in de parken te staan maar er buiten en overdag een park te bezoeken. Of kom je dan op de hele grote of luxe campings terecht? We zijn namelijk meer van de eenvoudige terreinen zonder al die voorzieningen.
Is ook een beetje een indicatie te geven over de prijzen van de campings nu? zag iets tussen 30 en 80 dollar? dat zou dan al flink gestegen zijn in verhouding tot 2011. en geldt die prijsindicatie dan voor de hele grote campings of ook de meer eenvoudige zonder (veel) voorzieningen?

dank wederom vast!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reserveren campings juli/aug

Bericht door michelly »

Aan de kust en op populaire plekken zal het niet meevallen denk ik. Als je iedere dag op tijd bij een camping aankomt is je kans wellicht iets groter. Afgelopen vakantie waren alle gereserveerde campings van ons ook vol maar dat was in Canada/NW USA. Ik denk dat het niet veel anders is in de gebieden die jij wilt bezoeken. Voor ons geeft het juist rust als ik weet dat mijn gereserveerde plekje vrij is.
De prijzen van de campings in de parken zullen tussen de 20 en 30 dollar liggen. Commerciële campings zijn duurder.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reserveren campings juli/aug

Bericht door Trails »

Wat Michelly ook al zegt is dat het voor ons ook rust geeft dat we niet een plekje hoeven te zoeken.
Het geeft zo veel meer vrijheid dat je weet dat je een plekje hebt en de dag in zijn geheel kunt benutten aan het doen van leuke dingen.
jurva
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2017, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reserveren campings juli/aug

Bericht door jurva »

dank voor alle reacties en het meedenken! we gaan het nog eens overwegen
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Reserveren campings juli/aug

Bericht door Marenko »

Ik begrijp dat gevoel van vrijheid nooit zo goed, dat je dat niet meer hebt als je campings vast moet leggen. Dat zal natuurlijk puur persoonlijk zijn, maar je maakt een route, en weet waar je naar toe wilt! Ik vind het juist leuk om dan juist de mooiste, en leukste campings er bij te zoeken. Wij hebben al een paar keer gehad dat we om verschillende redenen van vooraf bedachte routes afgeweken zijn en dus op zoek moesten naar andere campings. En al een aantal keer gehad dat we meer als een uur kwijt geweest zijn met het zoeken naar een geschikte camping. In 2013 heeft het ons zelfs een keer 2 uur gekost, dat vind ik persoonlijk nu echt zonde van de tijd.
Wij leggen alleen de campings vast waarvan we denken dat het druk wordt en campings waar ik perse vanwege een bepaalde reden wil staan. De rest zoek ik wel alvast uit, maar reserveer ik niet. Zo weet ik dat we geen tijd kwijt zijn met het zoeken naar een campground of op een camping terecht te komen waar ik eigenlijk helemaal niet wil staan. :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42129
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren campings juli/aug

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reizen dan wel niet met een camper maar ook voor ons geldt dat wel het prettig vinden om van te voren de meeste accommodaties vast te leggen.
Als je graag de mogelijkheid open wilt houden om ergens langer te blijven zou je nachten op verschillende campings kunnen boeken en eventueel wat nachten annuleren. Als je campings in de parken hebt kost je dat wel iets maar je bent dan nog altijd veel goedkoper uit dan wanneer je op het laatste moment buiten het park iets moet zoeken.

Marianne
xmasseve
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mar 2017, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: Nederland, CO

Re: Reserveren campings juli/aug

Bericht door xmasseve »

In een National Forest mag je gratis kamperen. Het lukt gewoon niet altijd met een camper... Tijdens de eclips stonden wij in Medicin Bow NF
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reserveren campings juli/aug

Bericht door jojostravelusa »

Wij leggen vrijwel alles van tevoren vast. Deels omdat je niet anders meer kunt, zoals in de National Parks, maar vaak ook omdat je dan precies dat plekje kunt reserveren wat je leuk lijkt. Wij pakken vaak Google Earth erbij om de campings te bekijken en een plekje te zoeken. Misschien wat minder avontuurlijk, maar we verliezen daar geen kostbare tijd aan het zoeken van een camping en hebben hier vooraf al plezier met uitzoeken.
We hebben in 2014 in juli/augustus zelfs gereserveerd in Yuma en Catalina State Park, waar we bijna alleen stonden :lol: . Maar het plekje was top! :thumbup:
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Reserveren campings juli/aug

Bericht door Marenko »

Zo doen wij het ook! Maar voor ons nu juist de plek waar we staan belangrijk geworden. Het mooiste plekje in een fantastische omgeving.
Catalina state park vonden wij geweldig! En dat sanitair! Weinig zo netjes gezien!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer