Tips, ervaringen gezocht: Welke regio voor een rondreis in de zomervakantie 2018 (gezin, 2 kids (6jr en 4 jr), 25 dgn)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Tips, ervaringen gezocht: Welke regio voor een rondreis in de zomervakantie 2018 (gezin, 2 kids (6jr en 4 jr), 25 dgn)

Bericht door bennov »

Hallo,

Volgend jaar willen wij graag weer terug voor een vakantie in Amerika. We weten op dit moment alleen nog niet waar heen, op welke manier (camper, auto + hotels, auto + tent, auto + combi hotel-tent) etc. Alles ligt nog open, behalve de periode. Vanwege de kinderen zitten we aan de zomervakantie vast, dus het wordt ergens juli/augustus. En we willen ongeveer 25-28 dgn. En we willen in principe niets van te voren vast leggen qua overnachtingsplek (hooguit de eerste en laatste overnachting en mogelijk een enkele in een NP indien het echt niet anders kan)
Voor deze vakantie denken we nu aan auto + hotel of auto + tent (of een combi hotel-tent). De camper sluiten we waarschijnlijk uit, puur vanwege de te hoge kosten (ik zie nu als ik een beetje kijk prijzen van 5000-5500 euro voor een camper waarmee wij zouden willen rondreizen). Autohuur zit op ongeveer 1200-1800 euro en dat icm een hotel/tent zal stukken goedkoper zijn (denk ik). Maar misschien zijn de mini-rv’s van bv Escape of Jucy ook wel een optie (mensen ervaring mee, icm kinderen?).

Waar ben ik nu naar op zoek:
- Waar naar toe?? Het liefst gaan we naar nieuwe gebieden, maar bv Zion, Moab en Mesa Verde willen we ook graag nog weer eens naar toe.
1. Zijn er gezinnen die ervaring hebben in de zomervakantie met een rondreis met de auto + tent, met kinderen in ongeveer de leeftijd van onze kids dan (4 en 6)? En heb je toen je camping spullen in Amerika aangeschaft of vanuit huis meegenomen?
2. Het mooiste vinden we de NP’s, maar voor de kids maken we ook altijd tijd om te kunnen zwemmen, een amusementspark/pretpark/waterpark, dierentuin, etc

We staan eigenlijk overal voor open. Zo denk ik zelf bv aan:
- een rondje Denver (RMNP, Yellowstone, Badlands, Black Hills, Moab)
- Great Smoky Mountains, Shenandoah en dan bv Nashville, Memphis, New Orleans, Oostelijk deel Texas
- Of (westelijk deel) Texas, New Mexico
- Het noord oosten (Niagara, Watkins Glen, Boston, White Mountain NF)

Wat zouden jullie obv jullie ervaringen aanraden?

We hebben al een aantal reizen naar Amerika gemaakt (zie onder). In 2011 en 2013 was dit met een auto + hotels en in 2015 met een camper. Afgelopen mei hebben we alle dagen in een hotel bij disney en legoland gezet en aansluitend bij familie.
2011: SF, Yosemite, Sequioa, LA, Joshua Tree, LV, Valley of Fire, Grand Canyon (noord en zuid), Sedona, Scottsdale, NYC
2013: Canada (o.a Jasper, Banff, Wells Gray PP, Mount Revelstoke) + Seattle tot aan LA grotendeels via de 101 (o.a Columbia River Gorge, Redwood NP, Sacramento, Monterrey)
2015: Rondje LA - LV - Zion - Bryce - Moab (Arches) - Million Dollar Highway (Ouray, Durango) - Mesa Verde - Monument Valley - Lake Powell - Horseshoe Bend - Route66 (Williams-Kingman) - LV - LA
2017: 2 wkn LA en omgeving (Disney, Legoland, familiebezoek)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer