Reis Carolien123: Deep South/Florida in november2017.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Deep South/Florida in november2017.

Bericht door Carolien123 »

Felicitas schreef:
Succes met plannen! Misschien heb je wat aan het verslag van onze rondreis door het diepe zuiden, afgelopen voorjaar.
Wat een leuk geschreven blog. Volgens mij had ik er al eens naar gekeken, maar ben opnieuw aan het lezen en zie veel informatie!
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Reis Carolien123: Deep South/Florida in november2017.

Bericht door Isis »

Hoe is het met de vlucht... Air belrin is failliet las ik.

Clingman's Dome is echt een zeer steile klim, viel ons eg tegen maar je kunt er zeker naartoe gaan want jekunt gewoon terug als tniet meer gaat. Vanaf de P is het uitzicht ook mooi, alleen niet 360!
https://canteclaer3usa.wordpress.com/we ... tness-dag/
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Deep South/Florida in november2017.

Bericht door Carolien123 »

Hallo Isis,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad Air Berlin is failliet, maar het is nog helemaal niet duidelijk wat er gaat gebeuren. Voorlopig vliegen ze nog en ik hoop dat we binnen een week of 2 meer weten.

Als ze niet meer vliegen, boeken we nieuwe tickets. En we gaan gewoon toch op vakantie. Het is maar geld (niet dat we zoveel hebben), nu kan het nog en ik weet niet hoe het over een of twee of tien jaar is.

De Clingmans Dome ziet er inderdaad stijl uit en die Cades Cove loop, lijkt me helemaal geweldig. De ondergrond bij Clingmans Dome lijkt me wel goed en als het niet gaat, gaan we terug, je weet het pas als je het probeert. En misschien zeggen we achteraf, dat hadden we beter niet kunnen doen. De vorige reis hebben we ook een aantal van dat soort momenten gehad, maar van geen enkele heb ik spijt.

We leuk om jullie verslag van die dag te lezen, ik ga morgen de rest ook op mijn gemak bekijken.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Carolien123: Deep South/Florida in november2017.

Bericht door Ing »

Clingmans Dome was stijl, maar niet heel lang! Ik vond hem goed te doen en het uitzicht is het zeker waard. Genoeg water mee en dan op je gemakje de berg op.

Daarnaast kan ik de wandeling naar Laurel Falls aanbevelen. Ik vond het een mooie wandeling en wij hebben op de terugweg beren gezien..
Cades Cove vond ik stiekem een beetje tegenvallen. Erg druk, geen wildlife en ook wel wat saai (een vallei vind ik toch net wat minder indrukkend blijkbaar). Misschien als je hem wat meer richting zonsondergang rijdt dan het dan indrukwekkender is. Wij reden hem tussen 10 uur en 12 uur sochtends.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Deep South/Florida in november2017.

Bericht door Carolien123 »

Hallo Ing,

Jij schrijft dat de Laurel Falls trail mooi is. Is die met een beetje hulp met een rolstoel toegankelijk?
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Carolien123: Deep South/Florida in november2017.

Bericht door Ing »

Sorry, dat had ik even over het hoofd gezien!!

Officieel niet, maar het eerste deel is prima te doen. Daarna helaas niet meer, teveel losliggende stenen e.d.

Clingmans Dome is officieel ook niet ADA, maar genoeg buggys, rolstoelen e.d. gezien. Zoals gezegd. Stijl, maar niet heel lang.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Deep South/Florida in november2017.

Bericht door Carolien123 »

Teveel losse stenen kan een probleem zijn, maar hoeft niet perse. Ook daarvoor geldt dat we kunnen kijken als het niet gaat, kan het niet. Op die manier maak je nog eens iets mee.

Als er op de Clingmans Dome meerdere rolstoelen waren, dan zal het met mijn rolstoel met handbike geen probleem zijn.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Deep South/Florida in november2017.

Bericht door Carolien123 »

Nogmaals dank voor al jullie tips. De vakantie is inmiddels achter de rug en we hebben een heerlijke tijd gehad.

We houden nooit een blog of iets dergelijks bij, maar mijn tips uit de afgelopen vakantie waren:
- Savannah is een leuk stadje, maar Charleston vonden wij nog leuker
- Great Smoky Mountains waren indrukwekkend en we hebben toch Clingmans Dome beklommen, was zwaar, maar een leuke uitdaging, met een prachtig uitzicht als beloning. Helaas geen beren gezien.
- Het NP in Atlanta wat gaat over het leven van Martin Luther King was zeer de moeite waard, vooral omdat zijn strijd op een bepaald moment als een rode draad door de reis ging lopen. Vaak kwamen we op plaatsen waar hij ook een stempel heeft achtergelaten.
- De presidentiële bibliotheek van Jimmy Carter in Atlanta, zeer de moeite waard
- Memphis was een beetje een trieste stad, een beetje stil blijven staan in de tijd, maar had op die manier ook wel zijn charme
- Natchez was de moeite waard
- De rondleiding op de Whitney plantage was een aanrader. Indrukwekkend en goed verhaal.
- New Orleans is echt een bruisende gezellige stad, ze waren bezig om het riool te vervangen, daardoor liepen we een beetje door een bouwput, maar ik zou daar nog wel een keer opnieuw willen kijken als het klaar is
- Destin en Treasure Island hebben prachtige stranden

Het was een vakantie met een mooie mix van cultuur en natuur. Het is een regio die zeer de moeite waard is om te bekijken.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Carolien123: Deep South/Florida in november2017.

Bericht door chippie777 »

Leuk om te lezen dat het een mooie reis was. Ik heb plannen voor volgend jaar zomer een rondje vanuit Atlanta te maken. De tips uit dit draadje en jouw feedback kan ik goed gebruiken.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer