In oktober 2016 hebben wij onze eerste roadtrip gemaakt langs de westkust, dit was in 1 woord: GEWELDIG
Nu zijn we alweer bezig met de volgende reis te plannen en ook deze reis zal in oktober gaan plaats vinden. We zullen net als de vorige keer 3 weken uittrekken voor de reis. Omdat we familie hebben in Houston willen wij een familiebezoekje gaan combineren en daarom dachten we aan de volgende route:
aanvliegen op Nashville-Memphis-Dallas-Austin-San Antonio-South Padre (dit is een optie, geen must)-Houston-New Orleans (terugvliegen).
Wie heeft ervaring met deze route of heeft nog leuke tips en adviezen met wat we onderweg tegen kunnen komen en wat leuk is om te doen?
Groet,
Madelief
2025 Deep South
2024 NYC
2024 Chicago
2023 NYC
2018 Texas (Houston/San Antonio/Austin)
2016 California/Nevada/Utah/Arizona
2015 NYC
Ik zou ipv south padre kiezen voor Port Aransas, vind ik persoonlijk minstens zo leuk en een stuk minder rijden. South padre heeft schildpadden, maar de dolfijnen bij port aransas zijn echt super.
Schrijf de geplande route eens per dag uit, dan is het makkelijker er iets over te zeggen.
Arkansas is overigens ook erg mooi, misschien is Hor Springs nog toe te voegen, ligt op de route.
Onze planning ligt nog helemaal niet vast. Ik ben eerst globaal begonnen met de route/ronde die we willen maken en als dat vast ligt dan ga ik bekijken hoeveel dagen we waar willen besteden. Alle tips zijn dus welkom!
Ik ga straks even op Port Aransas, Arkansas en Hot Springs zoeken, ben benieuwd. We vinden het leuk om steden en natuur af te wisselen dus ben erg blij met tips
Is het een route die wel redelijk voor de hand ligt of wijken we best wel af (South Padre niet meegerekend) van de standaard?
2025 Deep South
2024 NYC
2024 Chicago
2023 NYC
2015 NYC
Volgens mij zijn er niet echt standaard routes voor dit gebied. Wij hebben wel eens een rondje Houston gedaan met veel dezelfde plaatsen, maar met een camper en baby en meerdere bezoeken aan vrienden, dus veel rustiger. Ik zou het dus eerst even uitwerken, tot die tijd is er denk ik weinig over te zeggen, want veel hangt er vanaf hoe lang je overal wil blijven. Bijvoorbeeld, als je Austin en San Antonio doet ligt het wel voor de hand om de Hill Country mee te pakken, maar ik vraag me af of daar tijd voor is.
Ondertussen is de route al iets duidelijker geworden, we schrappen South Padre of Port Aransas ivm de afstanden, uiteindelijk is het van Port Aransas naar Houston ook nog 4 uur rijden volgens google maps. We hebben als tip Hamilton Pool en Jacob's Well gekregen, besteed daar dan liever die tijd aan
Nashville
Memphis
Little Rock
Hot Springs
Texarkana
Dallas
Austin
San Antonio
Houston
Lafayette
Baton Rouge
New Orleans
We wilen over deze route 3 weken gaan doen, graag hoor ik advies hoeveel dagen we waar ongeveer moeten besteden en wat we zeker moeten gaan zien en niet moeten overslaan op deze route.
2025 Deep South
2024 NYC
2024 Chicago
2023 NYC
2015 NYC
Wederom, schrijf het eerst zelf eens uit, dan is het makkelijker reageren.
Ik zou persoonlijk Little Rock, Texarkana en Baton Rouge overslaan, maar wel weer een plantage meepikken tussen BR en New Orleans. Maar het ligt er dus maar net aan wat je van plan bent.
dag 1 aanvliegen op Nashville
dag 2 Nashville
dag 3 Nashville
dag 4 naar Memphis
dag 5 Memphis (Graceland)
dag 6 via Little Rock naar Hot Springs
dag 7 Hot Springs
dag 8 naar Dallas
dag 9 Dallas (6th floor museum, Pioneer Plaza)
dag 10 via Forth Worth (Stockyards cattle run) naar Austin
dag 11 Austin (Hamilton Pool of Jacob's Well)
dag 12 Austin
dag 13 via Hill Country naar San Antonio
dag 14 San Antonio (Alamo, Riverwalk)
dag 15 in de middag naar Houston
dag 16 Houston
dag 17 Houston
dag 18 naar Lafayette (Cajun country swamp tour)
dag 19 via ? (plantagebezoek) naar New Orleans
dag 20 New Orleans
dag 21 terugvliegen vanuit New Orleans
2 volle dagen willen we in Houston benutten om familie te bezoeken. Voor de rest staat nog niets vast dus kan er nog geschoven worden. We hebben nog geen tickets geboekt omdat we wachten op het NBA schema, we willen in Houston een basketbal wedstrijd mee pakken.
2025 Deep South
2024 NYC
2024 Chicago
2023 NYC
2015 NYC
Ik denk dat het zo best kan. Natuurlijk zijn er zat plekken waar je een dag langer zou kunnen blijven, maar ik denk niet dat het zo te gehaast is.
In Houston zou je een bezoek aan het Brazos Bend SP kunnen overwegen om alligators te zien. Ik heb geen idee in hoeverre een swamp tour te vergelijken is, want die heb ik nooit gedaan.
Nu willen wij een overnachting gaan doen op de Dixie Dude Ranch. We zijn aan het overwegen om dag 12 daar heen te gaan maar dat betekend wel minder tijd in Austin. Vind je dit een logische verschuiving of zie je ergens anders nog ruimte? We houden heel erg van afwisseling natuur en stad, vinden het leuk om tijdens onze vakantie een paar activeiten in te plannen dus een overnachting op een ranch met paardrijden lijkt ons daarom zeer geschikt.
2025 Deep South
2024 NYC
2024 Chicago
2023 NYC
2015 NYC
Mijn vriendin woont in St Francisville (mooi plaatsje overigens), het ligt dichtbij Baton Rouge, zelf vind ik Baton Rouge niet de moeite van het bezoeken waard. Ik ben pas geleden met haar vanaf Louisiana door Texas gereisd, San Antonio en Austin waren heel leuk. De vleermuizen die savonds onder de brug wegvliegen om te gaan eten in San Antonio is een leuke ervaring. Ook is het leuk om naar de Guadalupe river te gaan of naar de Comal river, lekker lui in een bandje stroomafwaarts.
New Orleans vond ik ook wel een leuke plaats, al zou ik Burbon street persoonlijk overslaan.
Zelf ben ik daar niet bekend ( bij die plantation). Ik kan straks wel aan mijn vriendin vragen of het wat is als je wilt? St Francisville is inderdaad wel idyllisch.
Als dat geen problem is graag Ben ook benieuwd of het de (kleine) omweg naar New Orleans waard is of dat zij misschien nog een andere mooie plantage weet die direct op de route ligt van Lafayette naar New Orleans?
2025 Deep South
2024 NYC
2024 Chicago
2023 NYC
2015 NYC
Mijn vriendin geeft aan dat het zeker de moeite waard is, zij vind het in ieder geval heel mooi. Ook heb je in St Francisville een of ander spookhuis dat wel de moeite schijnt te zijn om te bezoeken (The Myrtles). Ik ga 8 September weer terug en dan laat ze me de plantation zien, maar dan ben jij al geweest denk ik.
Misschien heb je iets aan onze verslagen van 2014 en 2016? Wij hebben de meeste plekken van je route toen bezocht. Hamilton Pool is heel leuk maar ook heel druk. Wij waren er 's ochtends al vroeg, om 9 uur gaat het open en er stond al een rij te wachten.
Misschien heb je wat aan mijn verslag. Niet helemaal dezelfde route, maar misschien vind je het leuk om één en ander te lezen over o.a. New Orleans, Memphis & Nashville. Ik zou zeker een plantage bezoeken, dat hoort wel bij deze omgeving. Zelf zijn wij naar Laura Plantation geweest wat zeker de moeite waard was. Ook Sun Studio zeker meenemen in je route en onderweg naar Tupelo! Met Graceland erbij heb je dan een goed beeld van Elvis.
Stuur me een prive berichtje als je mn site wilt lezen.
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Leuk wij gaan ook in Oktober richting Texas. Iets anders dan jij, wij vinden het fijner om een paar dagen ergens te blijven.
Globaal: Dallas, San Antonio, Houston, New Orleans.
Zie dat je evt naar een basketball wedstrijd wil. Als je Amerikaanse sporten leuk vindt zou je ook kunnen proberen om een football wedstrijd mee te pakken. Houston Texans schijnen echt enorm te leven in Houston, daar hebben wij ook tickets voor gekocht.
Wij gaan zelfs naar een ijshockey wedstrijd (de eerste thuiswedstrijd van de Dallas Stars). Weet niet of dat je ding is - persoonlijk vinden wij al het Amerikaanse entertainment wel leuk.
r1mario schreef:Mijn vriendin geeft aan dat het zeker de moeite waard is, zij vind het in ieder geval heel mooi. Ook heb je in St Francisville een of ander spookhuis dat wel de moeite schijnt te zijn om te bezoeken (The Myrtles). Ik ga 8 September weer terug en dan laat ze me de plantation zien, maar dan ben jij al geweest denk ik.
Oh dat spookhuis is meer voor mijn man geschikt haha Wij gaan in oktober dus je bent ons voor!
2025 Deep South
2024 NYC
2024 Chicago
2023 NYC
2015 NYC
michelly schreef:Misschien heb je iets aan onze verslagen van 2014 en 2016? Wij hebben de meeste plekken van je route toen bezocht. Hamilton Pool is heel leuk maar ook heel druk. Wij waren er 's ochtends al vroeg, om 9 uur gaat het open en er stond al een rij te wachten.
Ik ga ze vanavond bekijken, bedankt voor je tip
2025 Deep South
2024 NYC
2024 Chicago
2023 NYC
2015 NYC
Leuk wij gaan ook in Oktober richting Texas. Iets anders dan jij, wij vinden het fijner om een paar dagen ergens te blijven.
Globaal: Dallas, San Antonio, Houston, New Orleans.
Zie dat je evt naar een basketball wedstrijd wil. Als je Amerikaanse sporten leuk vindt zou je ook kunnen proberen om een football wedstrijd mee te pakken. Houston Texans schijnen echt enorm te leven in Houston, daar hebben wij ook tickets voor gekocht.
Wij gaan zelfs naar een ijshockey wedstrijd (de eerste thuiswedstrijd van de Dallas Stars). Weet niet of dat je ding is - persoonlijk vinden wij al het Amerikaanse entertainment wel leuk.
Veel plezier alvast!
We zijn heel erg enthousiast over Amerikaanse sporten, een ijshockey wedstrijd lijkt me ook super gaaf om mee te maken. Veel plezier alvast
2025 Deep South
2024 NYC
2024 Chicago
2023 NYC
2015 NYC
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.