Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door gondelier »

Ik ben een rondreis aan het uitstippelen voor juni 2018. Ik kom er niet echt uit, dus ik hoop dat er wat ervaren reizigers willen meedenken.
Tickets zijn geboekt: 30 mei tot 20 juni 2018: Denver naar Denver. Globale route hieronder. Sommige stukken zijn erg lang, dus er moet wat worden geschrapt. Ik wil het liefst Yellowstone buiten het weekend doen, maar krijg dat niet rond in de planning.
Ik heb al veel verslagen gelegen, maar veel maken wandelingen. Wij zijn geen wandelaars, we maken wel graag foto's van mooie routes en uitzichtpunten. Auto rijden is geen probleem. En ik wil graag wat wildlife ontmoeten. (als zij dat ook willen natuurlijk :D ).

Dag 1 AMS-Denver –overnachting onderweg naar Rocky Mountains (Idaho Springs?)
Dag 2 Idaho Springs- Rocky Mountain NP - Trail Ridge Road (Co-34)- cheyenne
Dag 3: Cheyenne – Custer
Dag 4-5:Custer: Mount Rushmore, black hills , badlands, Custer State Park...
Dag 6: Custer -Theodore Roosevelt National Park
Dag 7: Theodore Roosevelt: Makoshika State Park
Dag 8: Theodore Roosevelt National Park – Bighorn Canyon National
Dag 9: Bighorn Canyon National – Bear Tooth Pass -Yellowstone
Dag 10, 11 en 12: Yellowstone (vr-za-zo)
Dag 13: Grand Teton
Dag 14: Grand Teton - Craters of the Moon
Dag 15: Craters of the Moon - Shoshone Falls/ twin falls - City of Rocks National Reserve
Dag 16: City of Rocks - Bonneville-zoutvlakte – SLC
Dag 17: SLC - Dinosaur National Monument
Dag 18; Dinosaur National Monument -Colorado National Monument
Dag 19: Colorado National Monument -Great Sand Dunes National Park and Preserve
Dag 20 Great Sand Dunes National Park
Dag 21 Great Sand Dunes National Park –Denver:
Dag 22: denver-Amsterdam

Is dit een logische route, wat kan ik beter veranderen? (bv Rocky mountains als laatste), Great Sand Dunes weg laten.... Sla ik Mooi plekjes over.


Graag jullie advies.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Ing »

Hoi! Mooie reis ga je maken.

Flink aantal kilometers, je moet voor jezelf even kijken wat je aan max aantal per dag en gemiddeld wilt rijden.

Ik mis in jouw route wel Colorado Springs! Dat ligt 'tusssn' Great Sand Dunes en Denver is. Je hebt daar Garden of the Gods, Pikes Peak. Echt prachtige en leuke omgeving. Zou ik zeker toevoegen. Niet per se wandelingbestemmingen hoor ;-) Veel vanuit de auto te zien.

Ik vond de Great Sand Dunes mooi, maar wel een enorme omroute vanaf Colorado NM (sowieso is 2 nachten voor de Sand Dunes misschien wat veel?). Naar mijn idee onhandige lus die je maakt en je slaat tussendoor dan heeeeeel veel moois over. Zoals het hele gebied rondom Aspen, maar ook Black Canyon of the Gunisson etc. Daar kun je hele vakantie bijna mee vullen haha.

Ik zou persoonlijk de Great Sand Dunes schrappen en Colorado Springs toevoegen. Of uberhaupt die 2 overslaan en de prachtige staat Colorado en al zn natuurschoon voor een volgende reis bewaren. Kun je die nachten nog ergens bij stoppen voor wat meer rust.

Daarnaast is vanuit Custer Badlands best ver rijden nog. Zou overnachting dichter in de buurt boeken.

1 dag (niet eens een dag) Rocky Mountains vind ik weinig en zonde. Doe het goed (2 nachten minimaal) of doe het niet zou mijn advies zijn. Zo rijd je alleen die weg erdoor heen en kun je verder niks zien van het park. Of heb je t al eerder gezien? Ook ik ben geen enorme wandelaar hoor, maar je kunt je er ook goed vermaken zonder lang wandelen.

Succes met puzzelen.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Tipsy_1 »

Wij deden in juni iets gelijkaardig - het was een super trip. Ik moet het verslag nog on line plaatsen maar dat hoop ik dit weekend te doen.

Wij deden het black hills gedeelte als volgt:
1 nacht hot springs
1 nacht custer
(kunnen in principe ook 2 nachten custer zijn maar hot springs is ook erg leuk)
1 nacht interior bij de badlands NP (erg druk park dus wel goed daar in de buurt te slapen hoor - de ochtend en avond zijn wat rustiger)

Tussen North Dakota en South Dakota mis ik Devils Tower. Ik zou echt een overnachting aanraden.
Wij hebben hier erg van genoten. We sliepen in de gelijknamige Best western trouwens.


enkele leuke dingen onderweg:
- mammoth site in hot spring!!!
- missile sites + museum tussen badlands and rapid city
- Buffalo jump op grens tussen Sd en wyoming (op weg naar devils tower)
- Spearfish falls in de black hills!
- petrified forrest van theodore roosevelt (korte hike)


In Theodore Roosevelt, custer (sylvan lake!!!), badlands, makoshika,... raad ik wel aan dat je wat korte trails doet maar dat zijn geen zware hikes of zo (hoewel vooral makoshika pittig is)
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door gondelier »

Dank je wel voor de suggesties, ik ga ze allemaal bekijken. Maakt het uit welke kant we het rondje opmaken?
Wat is er bij Aspen in de buurt te doen in de zomer als je geen wandelingen doet?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Tipsy_1 »

tot maroon bells rijden voor het uitzicht (shuttle bus!)
de independence pass rijden

of in de buurt: Twin lakes - Leadville
Wij sliepen in Leadville en dat is een aanrader, het is het hoogst gelegen stadje van Amerika en het is erg sfeervol met leuke eetgelegenheden. Er zijn hier ook een aantal musea en dergelijke (zie tripadvisor).
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Anneleen »

Als je graag foto's van mooie uitzichtpunten maakt, zijn de Maroon Bells wel een aanrader: twee bergtoppen die prachtig weerspiegelen in een meer. Vanaf midden juni tot oktober moet je tussen 8 en 17 uur een shuttlebus nemen vanuit Aspen om dat Maroon Lake te bereiken.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door gondelier »

Ik probeer de route aan te passen, om te draaien maar kom steeds in het weekend in Yellowstone uit.
Scheelt het veel qua drukte in het weekend of doordeweeks in Juni?
Is het de moeite om de route om te gooien zodat we er doordeweeks zijn?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door PSVwally »

Sja, het ligt echt midden op je route, dus dan zou je echt vanalles om moeten draaien of eeder/later vertrekken. Als het niet te veranderen is, gewoon lekker zo laten. Je moet toch ergens zijn en dan, jammergenoeg, maar in het weekend.

Het is er dan wel een stuk drukker ja.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Ing »

Wat betreft omgeving Aspen; inderdaad de Maroon Bells. Prachtig gebied.

Daarnaast zijn er ook verschillende skigebieden die leuk/mooi te bekijken zijn met gondels en ritjes met de auto. Ook kun je er bijvoorbeeld mountain biken of rodelen.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Mrvanilla »

Mooie route!

Moet er zelf niet aan denken om een volle dag in Great Sand Dunes NP te zitten...heb je daar specifieke plannen?

Mbt Yellowstone en het weekend: volgens mij geldt daar veel minder dan in bijvoorbeeld Yosemite dat de weekenden véél drukker zijn. Het ligt niet bepaald in de buurt van een grote stad en er wonen relatief weinig mensen in de omgeving. Het zal dus niet elk weekend volstromen met locals.

En zoals Paul aangeeft; je moet ergens zijn in het weekend en als het erg veel knippen en plakken wordt dan zal je route ook onlogischer worden.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door gondelier »

Ik ben toch gaan schuiven en heb een nieuwe planning. Heb in het begin wat parken laten vallen (Theodore Roosevelt: Makoshika) waardoor we nu niet in het weekend in Yellowstone zijn ( :D eigenwijs). Misschien willen jullie hier nog eens naar kijken?

Dag 1: AMS-Denver - Fort Collins
Dag 2: Fort Collins – Interior (Badlands)
Dag 3: Badlands – custer/ hot springs
Dag 4: custer/ hot springs:
Dag 5: custer/ hot springs - devils Tower – Buffalo
Dag 6: Buffalo – Bighorn Canyon National- Bear Tooth Pass- Yellowstone
Dag 7, 8, 9: Yellowstone (di-woe-do-)
Dag 10: Grand Teton
Dag 11: Grand Teton - Craters of the Moon
Dag 12: Craters of the Moon - Shoshone Falls - City of Rocks National Reserve
Dag 13: City of Rocks - Bonneville-zoutvlakte – SLC
Dag 14: SLC -Red Canyon Overlook- Dinosaur National Monument
Dag 15: Dinosaur National Monument - Colorado National Monument
Dag 16: Colorado National Monument - Aspen
Dag 17: Aspen
Dag 18: Aspen - Great Sand Dunes National Park
Dag 19: Great Sand Dunes National Park - Rocky mountains
Dag 20: Rocky mountains
Dag 21: Rocky mountains – Denver
Dag 22: Denver-Amsterdam

@Tipsy_1: ik ben benieuwd naar jullie verslag.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Tipsy_1 »

om je leven wat ingewikkelder te maken: wij vonden Theodore Roosevelt & Makoshika echte highlights van onze reis... Het is ver rijden maar wij vonden het heerlijke rijden daar.
Anyway, verslag is klaar nu nog de energie vinden om het online te zetten :(
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door gondelier »

Oh dat is fijn :x .
Ik hou het toch voorlopig zo, ik zie zoveel mooie plekjes, dan moeten we maar terug. het is niet anders.
Maar ik wil nu de overnachtingen gaan regelen in Yellowstone, bijna alles vol. :( . Wij komen vanaf Bear Tooth Pass, waar zouden we kunnen overnachten?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Tipsy_1 »

gondelier schreef:I
@Tipsy_1: ik ben benieuwd naar jullie verslag.
deel 1 staat on line
http://reisverhalen9.webs.com/rondje-midwest-june-2017
Gedeeltje met Jackson, Colorado NM, Leadville,... volgt spoedig


Wij vonden Cooke City (kijk eens bij de elkhorn lodge) erg fijn om te overnachten. Is wel enkel geschikt voor de noordoost hoek van yellowstone.
Misschien daarna overnachten in west yellowstone (en blijven kijken of er iets vrijkomt!)
YosemiteHans
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mar 2015, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door YosemiteHans »

Dank je wel voor het mooie reisverslag, wij vliegen over ruim 2 weken naar Denver en zullen ook een paar dagen in Makoshika en Theodoor Roosevelt verblijven. We krijgen er steeds meer zin in.

Gr Hans
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Marco en Cindy »

Wij wilden vorig jaar Bear Tooth pass rijden vanuit Cody, maar deze was helaas afgesloten wegens sneeuwval. Jammer dat we deze gemist hebben maar de sneeuw was ook erg bijzonder. Gelukkig liggen er nog twee passen die wel open waren. Wij hebben die hele dag sneeuw gezien onderweg en dat heeft zeker het rijtempo beïnvloed en wij hebben toen in West-Yellowstone geslapen. Wellicht is dat een optie als alles in Yellowstone al vol zit. En het is zeker goed te doen: wij hebben die dag 200 mijl gereden inclusief nog wat uitstapjes in Yellowstone zelf.

Verder hebben we veel dezelfde plaatsen bezocht als jullie van plan zijn. Wellicht heb je nog iets aan ons reisverslag: http://www.marcobos.eu/2016-southern-rockies/
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door gondelier »

Leuke verslagen, daar ga ik zeker tips uit halen. Het is gelukt om in Yellowstone te overnachten.
1 nacht in Roosevelt Lodge, en 2 nachten in Old Faithful Lodge. ben helemaal blij.
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door Mark & Martine »

vervelend he, die overnachtingen in Yellowstone. Ik heb vorige week 4 nachten vast kunnen leggen voor augustus 2018 (allemaal kamers zonder toilet) maar dat was echt zo'n beetje het laatste wat er nog over was en het meest vervelende is nog wel dat het best kan gebeuren dat de route een beetje wijzigt vanwege de vliegtickets die we nog moeten boeken. Kan ik ze weer annuleren :D
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door fannykimpe »

ik volg deze mee
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis gondelier: rondreis Denver juni 2018

Bericht door IngridZw »

Ik vind dag 6 vrij optimistisch. Wij hebben zowel de route door Bighorn als de Beartouth Highway gereden maar niet op 1 dag. Schitterende routes maar ga er maar van uit dat de reistijd veel langer is in verhouding tot de kilometers. Bovendien is er zoveel moois te zien onderweg dat je toch ook regelmatig even wilt uitstappen. Rij je de 14 door Bighorn kom je o.a.langs de Shell watervallen. Prachtig om daar even rond te kijken. Op de Beartooth High rij je naar meer dan 3000 meter hoogte. Je kunt je voorstellen heel veel bochten zowel stijgend als dalend. Daar moet je ook ruimschoots de tijd voor nemen en je hebt op meerdere plaatsen schitterende uitzichtpunten waar je de auto kunt parkeren.
En dan heb je na de Beartooth Hgw het historische stadje Cooke City. Leuk om daar even rond te lopen.
Kortom het lijkt mij teveel voor 1 dag, maar goed wil je deze planning toch aanhouden zou ik die dag sowieso heel vroeg vertrekken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer