Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
uitstapjes vanuit Seattle
-
Raymond
- Amerikakenner
- Contacteer:
uitstapjes vanuit Seattle
Weet iemand misschien of er nog leuke uitstapjes zijn vanuit Seattle, ik heb al op het programma staan: Olympic National Park, Everett, Redmond en Mount Rainier N.P. Heeft iemand misschien nog ergens een programma liggen van voorheen die deze plekken ook heeft aangedaan in een leuke route??? Ik wil ongeveer 5 dagen in Seattle blijven. Alvast bedankt!
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
-
eaglelgae
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Jee, Seattle! Mijn favoriete stad in Amerika. Veel te doen en te zien. Die dingen die je zelf al noemt zijn geweldig. Je kunt ook in de stad zelf veel zien. Ik heb nu niet zoveel tijd, maar zal binnenkort een wat langere post neerzetten. O.a. kun je een rondleiding krijgen in het oude stadsgedeelte waar een nationaal park is. Het heeft vanalles te maken met de Glondike Gold Rush. Verder kun je naar de Boeing fabrieken. Dat is ook een leuke rondleiding. The Space Needle natuurlijk. En een mooie wandeling aan de boulevard met een aantal heel leuke winkels en Pike Market Place dichtbij. Als je nog een plaats zoekt om te verblijven is de youth hostel downtown een aanrader. Goedkoop en een prachtige ligging. Aan de boulevard niet vergeten naar Ye Old Curiosity Shop te gaan (ook op National Geographic geweest vanwege de mummy die ze hebben) Heel leuke en fasinerende winkel met de raarste producten.
Je kunt natuurlijk naar een honkbalwedstrijd van de Seattle Mariners als je er in het honkbal seizoen bent. Of naar een wedstrijd van de Seahawks, American Football.
De ferries in het gebied zijn een goede manier om de omgeving te zien en om naar Olympic National Park en eventueel naar Vancouver Island te gaan wat ook de moeite waard is. Verder hebben ze in Seattle nog een grote universiteit en een aantal grote musea.
Genoeg te doen zou ik zeggen.
Toch nog een behoorlijk bericht geworden, maar ja, ik ben dan ook heel enthousiast over Seattle
Heel veel plezier en tot ziens op het forum!
Anneke
p.s. Ik ken het gebied redelijk goed en later kan ik wel tijd maken om een aantal routes voor uitstapjes door te geven. Voor een paar foto's kun je kijken bij de foto's op deze site (link vanaf de homepage) en op mijn website.
Je kunt natuurlijk naar een honkbalwedstrijd van de Seattle Mariners als je er in het honkbal seizoen bent. Of naar een wedstrijd van de Seahawks, American Football.
De ferries in het gebied zijn een goede manier om de omgeving te zien en om naar Olympic National Park en eventueel naar Vancouver Island te gaan wat ook de moeite waard is. Verder hebben ze in Seattle nog een grote universiteit en een aantal grote musea.
Genoeg te doen zou ik zeggen.
Toch nog een behoorlijk bericht geworden, maar ja, ik ben dan ook heel enthousiast over Seattle
Heel veel plezier en tot ziens op het forum!
Anneke
p.s. Ik ken het gebied redelijk goed en later kan ik wel tijd maken om een aantal routes voor uitstapjes door te geven. Voor een paar foto's kun je kijken bij de foto's op deze site (link vanaf de homepage) en op mijn website.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Raymond,
Anneke heeft al het e.e.a. genoemd. Zelf vond ik dit jaar de Boeing fabrieken, de Museum of Flight, Space Needle en Pike Place Market heel leuk om te bezoeken.
In Redmond, nabij Seattle, ben ik nog naar het Microsoft Museum geweest.
Even ten zuiden van Seattle ligt Mount St Helens. Begin oktober is deze vulkaan wat onrustig geweest, een bezoek mag je eigenlijk niet overslaan.
Lees anders mijn reisverslag van dit jaar eens. De eerste week ben ik nl. in Washington state geweest.
Groet,
Roland
Anneke heeft al het e.e.a. genoemd. Zelf vond ik dit jaar de Boeing fabrieken, de Museum of Flight, Space Needle en Pike Place Market heel leuk om te bezoeken.
In Redmond, nabij Seattle, ben ik nog naar het Microsoft Museum geweest.
Even ten zuiden van Seattle ligt Mount St Helens. Begin oktober is deze vulkaan wat onrustig geweest, een bezoek mag je eigenlijk niet overslaan.
Lees anders mijn reisverslag van dit jaar eens. De eerste week ben ik nl. in Washington state geweest.
Groet,
Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 02 nov 2004, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Freudian slip, Roland?Coyote schreef:In Redmond, nabij Seattle, ben ik nog naar het Microsof Museum geweest.
Groet,
Roland
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik vond hem eigenlijk wel erg grappig
.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit is een heel goede suggestie, die ik ook ten zeerste aanraad. Niet alleen is Victoria een mooie stad, het eiland waar het op ligt ook erg de moeite waard.marcuscj schreef:Vlakbij het National Olympic park ligt Port Townsend.
Vandaar kan je een ferry nemen naar Victoria, Canada.
De ferry gaat naar de binnenstad, Echt een leuke stad om te zien.
Alles is zo vlakbij.
Groetjes
Verder vind ik Kirkland een heel leuk plaatsje, het is dicht bij Seattle en ligt aan het water. Het is vooral leuk om te gaan eten, er zijn een stel gezellige restaurantjes aan het meer.
-
eaglelgae
- Amerikakenner
- Contacteer:
Port Townsend is inderdaad een mooi plaatsje. Praktischer is het misschien de ferry van Port Angeles naar Victoria te nemen. Dan kun je het goed combineren met een bezoek aan Hurricane Ridge (bergen, prachtig uitzicht), Sol Duc (prachtige waterval), Lake Crescent (groot en prachtig meer aan de 101), Mora (prachtige kuststrook bij o.a. Rialto Beach en je kunt het Quileute indianenreservaat bekijken met La Push) en het Hoh Rain Forest (het regenwoud!) in Olympic National Park. Port Townsend kun je bezoeken als je op weg bent naar Port Angeles. Je kunt de ferry Kingston-Edmonds nemen vanuit Seattle. Het is een mooie rit naar Port Angeles vanaf daar.marcuscj schreef:Vlakbij het National Olympic park ligt Port Townsend.
Vandaar kan je een ferry nemen naar Victoria, Canada.
De ferry gaat naar de binnenstad, Echt een leuke stad om te zien.
Alles is zo vlakbij.
Groetjes
Een andere aanrader is het Makah Tribe Museum in Neah Bay. Als je geinteresseerd bent in native americans zeer de moeite waard. De route er naartoe is prachtig en je kunt het combineren met een uitstapje naar het meest noordwestelijke punt van de VS (-de staten Alaska en Hawaii), Cape Flattery. Ook een prachtig punt, vooral met mooi weer.
Het is allemaal vrij veel om in 1 of een paar dagen te doen en het ligt aan je interesses en aan het weer wat je het beste kan doen, maar het is allemaal zeer de moeite waard.
Anneke
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Morgenavond, zondag 7 november, van 20.00 uur tot 21.00 uur wordt er aandacht besteed aan Seattle e.o. in het programma Yorin Travel.
Op deze site kun je de filmpjes alvast bekijken: http://www.rtl.nl/reizen/yorintravel/gr ... nture/home
Heel leuk om te zien, temeer omdat ik afgelopen juni hier ook geweest ben.
Groet,
Roland
Op deze site kun je de filmpjes alvast bekijken: http://www.rtl.nl/reizen/yorintravel/gr ... nture/home
Groet,
Roland
-
eaglelgae
- Amerikakenner
- Contacteer:
Grappig, ik kwam Chris Zeegers tegen in de Hoh, even met hem en vooral de cameramensen gekletst. Ik vroeg me al af wanneer het zou worden uitgezonden, bedankt voor de melding!Coyote schreef:Morgenavond, zondag 7 november, van 20.00 uur tot 21.00 uur wordt er aandacht besteed aan Seattle e.o. in het programma Yorin Travel.
Groet,
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Anneke,eaglelgae schreef:Grappig, ik kwam Chris Zeegers tegen in de Hoh, even met hem en vooral de cameramensen gekletst. Ik vroeg me al af wanneer het zou worden uitgezonden, bedankt voor de melding!
dan weet jij ook wanneer dit opgenomen is.
De opnames van Space Needle waren bij zwaar bewolkt weer. Wij (Marjan, haar man en ik) hadden het geluk dat het onbewolkt was. Ik meende dat jij ook rond dezelfde periode (juni/juli) als ons in Amerika was?? Grappig om te zien dat Chris Zeegers net als wij, naar de eerste Starbucks winkel en Pike Place Market is geweest.
-
eaglelgae
- Amerikakenner
- Contacteer:
Moet ik even hard nadenken wanneer ik hem tegenkwam. Het was ongeveer een week voordat ik terug naar NL ging, of 1.5 week. Dus de laatste week van augustus ongeveer. Toen heeft het daar voor het eerst in lange tijd heel hard geregend een paar dagen lang. (Olympic NP in ieder geval) Ik ging op 3 Sept. terug naar NL.Coyote schreef:Anneke,eaglelgae schreef:Grappig, ik kwam Chris Zeegers tegen in de Hoh, even met hem en vooral de cameramensen gekletst. Ik vroeg me al af wanneer het zou worden uitgezonden, bedankt voor de melding!
dan weet jij ook wanneer dit opgenomen is.![]()
De opnames van Space Needle waren bij zwaar bewolkt weer. Wij (Marjan, haar man en ik) hadden het geluk dat het onbewolkt was. Ik meende dat jij ook rond dezelfde periode (juni/juli) als ons in Amerika was?? Grappig om te zien dat Chris Zeegers net als wij, naar de eerste Starbucks winkel en Pike Place Market is geweest.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 3506 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful
-