Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Wij zijn vandaag weer veilig thuisgekomen. We kijken terug op een fantastische vakantie, die vlekkeloos is verlopen, toch ook mede dankzij de hulp van dit forum.
Dus: allemaal bedankt!!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Gast »

Tot volgend jaar!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Nou....?!? Ik zou zeker wel willen, en man ook wel hoor, maar financieel moeten we wel weer even sparen haha.
Máár: zeg nooit nooit!
Vooral het verblijf in de villa's is érg goed bevallen, wat een zaligheid is dat zeg. Een eventuele volgende keer zouden we toch kiezen voor een langer verblijf in villa's en nog minder of helemaal niet in hotels. En zouden we de oostkust weglaten. En dan van Miami naar Orlando of andersom.

Maar Californië wil ik ook graag aan de kinderen laten zien, da's ook machtig mooi. Maar Azië is ook mooi om te ontdekken
Ach, er is nog zoveel moois op de wereld. Maar ooit keer ik vast terug in The Sunshine States!

Maar ik zie de meivakantie 2018 wel zitten hoor :D
Als ik weer tickets van ca. 350,= voorbij zie komen.....is net zo duur als naar de Canarische Eilanden, toch :wink: ?! Maar of ik mijn man overgehaald krijg.........????
Het blijft dan toch een stúk duurder dan 10-14 dagen in een stacaravan in Frankrijk/Italië wat we normaal in de meivakantie doen. Maar de afgelopen jaren daar ook niet echt getroffen qua weer, dus we hebben het kort wel even overgehad om dan maar es een keer in de meivakantie te gaan vliegen. Maar ja, het is en blijft een stuk duurder dan een autovakantie.Dus tja...ik vrees dat het em niet wordt...
Maar als ik die ticketprijzen weer vind, ga ik het wel weer in de groep gooien hahaha
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Edekees
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2014, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Nederland

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Edekees »

Fijn te lezen dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad. Wij vonden het leuk jullie te volgens en kijken uit naar onze vakantie in Florida in december as.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Mademoiselle »

Hartstikke leuk om jullie te hebben mogen volgen en wat grappig dat jullie het Amerika- virus ook meteen te pakken hebben. Zo te lezen hebben jullie echt genoten! Op naar de mei vakantie :D
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Wat mij betreft gaan we zeker nog es terug! Wanneer.....is echter de grote vraag.
Helaas heb ik geen boom in de tuin of de lotto gewonnen.

Dus het wordt echt wel weer sparen voor een volgende verre reis. En of dat weer Amerika zal zijn?? Ik heb wel het gevoel dat het zelf rondreizen en ook zelf rijden in Amerika of Canada wel een van de beste landen hiervoor is qua relaxheid. Of je dat in bijv. Thailand of Zuid-Afrika net zo ontspannen kan doen vraag ik me echt af. Anderzijds is een Aziatisch land wel een stuk goedkoper heb ik begrepen. En dat is qua afwisseling en een totaal ander continent ook wel erg mooi om es te doen.
Nog zoveel moois te ontdekken!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Ing »

Welkom thuis, ik heb meegelezen en ik vond het mooi om te zien hoe alles goed verliep en jullie het erg naar je zin hadden.

Wat betreft Thailand: prachtig land om doorheen te rijden. Heel anders dan de VS qua natuur en inderdaad stukken goedkoper. Met name de overnachtingen zijn een enorme besparing daar. Je kan voor 20/30 euro per nacht in een paleis met zwembad zitten. Aan de andere kant: het is een hectisch land, waar niks verloopt volgens plan. Tijdschema's en op tijd komen is daar moeilijk en de wegen zijn een stuk minder relaxed om op te rijden. Als ik jou in dit topic van afstand zag, weet ik niet of dat helemaal jullie 'cup of tea' is.... Just my 2 cents.

Amerika virus te pakken krijgen is helemaal niet erg joh :) Wellicht komt er voor de meivakantie een leuke TUI Fly en Drive deal voorbij, haha.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Onze volgende verre reis zal waarschijnlijk nog 2-3 jaar duren (al zeg nooit nooit...!) dus nog genoeg tijd om over na te denken. Maar een goedkopere bestemming is wel welkom, want alles opgeteld waren we toch best veel geld kwijt (sommige dingen hadden goedkoper gekund, sommige niet). Niet te lang meer over nadenken want we hebben er een fantastische vakantie voor gehad en erg genoten.
Maar wat dat betreft hoor ik dan goede verhalen over Azië inderdaad, bijv. Thailand. Maar het zelf rijden zal daar idd heeeeel anders en minder relaxed zijn. Een andere optie in zo'n land zou ook nog een busje met privé-chauffeur kunnen zijn, maar geen idee of dat prettig is.
En wie weet wordt het tóch weer Amerika, who knows ?!?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door sanook »

Als ik zie hoeveel stress jij had om alles te regelen voor jullie vakantie in USA (en alles is goed gegaan zo te lezen dus chapeau !) denk ik niet dat Thailand wat voor jullie is, althans niet op deze manier. Dan zou je beter een compleet verzorgde reis kunnen boeken, daar zijn de Thai zeer goed in. Dat kun je op verschillende niveau's doen van reizen met openbare bus tot aan prive auto aan toe. Zelf rijden in Thailand gaat op zich prima (doe ik al jaren) maar als westerling moet je altijd uitkijken. Ook als het niet jouw schuld is kun je toch als schuldige aangewezen worden (want je bent westerling en kunt het allemaal wel betalen, zo is de gedachtengang daar meestal). Dus zelf rijden zou ik je, zeker als je er nooit eerder geweest bent, afraden.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Je kunt wel zeggen dat ik veel geleerd heb bij het maken van deze reis ja :thumbup:

Ik zou nu al een stuk minder stressvol zijn voor een volgende reis. Gewoon omdat ik nu beter doorheb hoe sommige zaken werken. Ik heb voor eerst zelf vluchten geboekt, kreeg geen tickets in de mail. Maar weet nu dat je met het reserveringsnummer in het systeem alles kunt terugvinden, dat wist ik eerst echt niet.
Een volgende keer voorkeur voor rechtstreeks bij de vliegmaatschappij boeken, maar ik zou het er niet op af laten hangen (denk ik) als via bijv. Schipholtickets, Tix.nl of een andere betrouwbare aanbieder het voordeliger is. De villa's zelf geboekt en ook goed allemaal gegaan. Inchecken vanuit het buitenland voor de terugvlucht, een overstap maken, een auto huren in het buitenland....allemaal zaken die ik nog nooit gedaan had en wat allemaal prima is verlopen!

Ik las hier op een ander topic bijvoorbeeld dat je bewijsjes krijgt dat je je koffers hebt ingecheckt. Iemand hier was alle koffers kwijt en had deze dus hard nodig om eea geregeld te krijgen. Dat deed mij realiseren dat ik volgens mij (maar weet het niet 100% zeker meer) op de heenweg géén bewijsjes had gekregen. Gelukkig hadden we alle koffers dus geen probleem verder. Maar dit maakte wel dat ik er bij de terugweg wél expliciet op heb gelet.
Allemaal zaken die voor een beginneling nieuw zijn en geen weet van hebt en dus ook niet weet waar je op moet letten.
Dus ja: deze reis heeft me veel geleerd!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door frouke »

Kletskous schreef:Inmiddels toch geld geregeld bij een GWK.

En ik heb zojuist de app van Airberlin én Düsseldorf airport op mijn telefoon gedownload. Geen idee of het handig is maar kan het maar gedaan hebben :D .
En nu begint het wel érg af te tellen hoor, spánnenddddd ! zoveel zin in!

@Frouke, nog een villa kunnen vinden trouwens?
Hoi kletskous: heb enkele maanden geleden dit 'pareltje' van een villa geboekt. Krijgt hele goeie recencies, heeft een ruim zwembad, gamesroom en was (vonden wij dan toch) niet zo heel erg duur. :wink: https://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p718842vb

Groetjes, Frouke

Ps: waarom zou je de Oostkust van Florida overslaan een volgende keer?
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Ziet er ook goed uit Frouke!
Mooie villa ook, met veel faciliteiten :thumbup:

De oostkant vonden wij het minste deel van de hele reis.
We zijn vanuit de villa in Orlando naar Cocoa Beach gegaan voor 2 nachten. Een dag rondgereden op Cocoa Beach, is niet veel bijzonders. Natuurlijk is het strand altijd leuk, daar niet van. Bij Ron Jon Surfshop geweest, leuk om es gezien te hebben maar mis je wat mij betreft verder ook niets aan. Ook bij Port Canaveral geweest waar net een groot cruiseschip vertrok. Leuk om even te kijken, maar duurt ook geen uren.
Volgende dag naar Kennedy Space Center geweest. Leuke dag gehad. Maar daarvoor hoef je niet perse naar het oosten te verblijven, want dat is vanaf Orlando ook in ca. 1,5 uur aan te rijden.

Toen een reisdag met 320 km van Cocoa Beach naar Hollywood, Ft Lauderdale (ook 2 nachten), waar ik weinig bezienswaardigheden kon ontdekken om onderweg mee te pakken die de moeite waard waren. Die dag verder niets gedaan, we waren gewoon moe bij aankomst in het hotel. En onze laatste dag in Hollywood ook wat rondgereden, kort de Aventura Mall in geweest en voor de rest rust genomen en lekker aan het zwembad bij het hotel gelegen.
Dus wat ons betreft waren die laatste 4 nachten aan de oostkust het minst leuk.

Het enige leuke aan de oostkust zou denk ik Daytona, Jacksonville of Sint Augustine kunnen zijn. Maar dat lag niet op onze route dus daar kan ik niet over oordelen.
Maar het stuk Cocoa Beach richting Ft Lauderdale zou ik niet nog een keer doen.
Dan eerder van Miami naar Orlando of andersom.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door frouke »

Hoi Kletskous,

Bedankt voor je uitgebreide reactie :thumbup: Oostkust trok me sowieso al niet heel erg en ga deze na het lezen van jullie ervaringen dan ook niet inplannen in onze route. Wél gaan we een keertje naar het Daytona International Speedway voor een tour en naar het Kennedy Space Center maar deze uitstapjes doen we vanuit onze Villa in Davenport. Savannah passeren we ook maar enkel als tussenstop.
Zijn jullie in Miami geweest trouwens, want heb over deze stad ook sterk men twijfels of we deze al dan niet zullen bezoeken...

Groetjes, Frouke
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Ja, daar kwamen we aan. Op onze aankomstdag waren we rond 17.30 uur (plaatselijke tijd) bij ons hotel. Kort opgefrist, even vlugge blik het strand op, hapje gegeten bij de Five Guy's en om 20.30 uur bekaf bij het hotel terug en een uur later op bed. Dus die dag niks gezien verder.

Wij hadden de volgende dag één volle dag in Miami. Lang getwijfeld of we zo'n hopp-on-hopp-off bus zouden doen maar uiteindelijk niet gedaan. We zijn zelf rond gaan rijden en zijn eerst gestopt bij het Holocaust Memorial. Lekker geluncht onderweg en uitgebreid bij een Walmart gekeken. Door Coral Gables en Little Havanna in de stromende regen gereden, dus niet uitgestapt daar verder. Daarna was het weer droog en hebben we heerlijk gezeten bij Bayside Mall aan de gezellige haven (leuk!). Toen weer terug en over de Ocean Drive gereden. Die avond gezellig geflaneerd en gegeten bij Lincoln Rd (aanrader!)
De volgende dag zijn we nog kort bij Miami Beach geweest, geen tijd om op het strand te liggen helaas maar wel wat foto's gemaakt. Tenslotte hebben we Wynwood Art District bekeken. Daarna gingen we door naar Islamorada.

Vooraf trok Miami ons niet zo en dat is ook gebleken. Wij vonden 1 volle dag in Miami wel genoeg. Vond het niet spectaculair ofzo. Wij hadden foldertjes van die hopp-bus en wij hebben nagenoeg dezelfde route gereden, in een iets andere volgorde maar goed. Dus wij hebben niet echt het gevoel iets belangrijks gemist te hebben ofzo. Gezien = gezien.

Natuurlijk is er nog genoeg te doen. Bijv. die Ducktour leek ons ook leuk, of die thriller Miamia speedboot, of de Zoo of het Aquarium, maar die laatsten hadden we al helemaal geen zin in.
En eerlijk: die boottochtjes zijn allemaal erg leuk, maar ik vond het toch ook wel aan de prijs. Ducktour is $ 32,= p.p. en die thrillerboat $ 48,=
Dat hadden wij er niet voor over eerlijk gezegd, voor zeg maar een uurtje ofzo vertier.
Er zullen vast mensen zijn die overal flinke korting voor weten te vinden, maar zo handig ben ik niet met Amerikaanse sites, dus het was gewoon kassa voor ons.

Conclusie: 1 dag vonden wij prima en we vonden het leuk om es gezien te hebben maar dit was goed zo.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door SuzieQ »

Leuk om alles bij te lezen.
Miami trekt mij ook niet zo.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Oh....vandaag weer even terug in gedachten naar Amerika.....ik heb namelijk Orange Chicken gemaakt :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En het was echt heerlijk !! Had de originele saus van Panda Express meegenomen dus het was echt goed gelukt. Tuurlijk is het toch nét effe anders dan het origineel, maar man wat hebben wij weer gesmuld! Helaas (nu spijt van!) van 1 fles saus meegenomen, en heb de helft gebruikt, dus we kunnen em nog eenmaal maken...
Deze was het die ik had: https://www.walmart.com/ip/Panda-Expres ... z/44391305
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door SpaceAce »

Oeh ja, die hebben wij ook!

Echter was die van ons helemaal niet zo als die in Amerika. De saus was top, maar de manier van de kippetjes klaarmaken is geloof ik wat mislukt :) Totaal niet lekker plakkerig ofzo.

Ofwel: hoe maak jij ze? :mrgreen:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Na enig googlewerk heb ik het zo gedaan:

Kipfilet in grove stukken snijden en marineren in wat vers sinaasappelsap + rasp, gembersiroop en wat sojasaus, paar uur in de koelkast.
Kipfilet goed laten uitlekken en vervolgens door geklopt ei halen en daarna door maizena. Vervolgens frituren en daarna in een andere pan scheppen en wat saus erover. Ik deed dus een half flesje voor 4 personen. Goed mengen en saus warm laten worden.
Ik vond de kip prima krokant zo.

Bij gebrek aan een frituurpan heb ik een flinke laag olie verhit in een wok en op die manier gefrituurd. Ging prima! Ik heb ook een Airfryer en daar had ik een paar stukjes kip op proef ingelegd. Maar werd niet zo krokant, dus toen maar in de wok!

En jij: hoe deden jullie het dan?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Njit »

Zal maar even reageren, ik ben de kok in huis :)

ik heb het ook eerst gemarineerd. Maar ik heb geen ei gebruikt, alleen maizena. Ik denk dat dat het verschil maakt.
Toch maar een keer weer proberen. Want de saus smaakte verder prima :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Ahhh....de man is de baas achter het fornuis bij jullie :D :thumbup: !
Denk idd dat het ei het verschil maakt. Heb bij meerdere recepten dat ei ook gelezen, dus het zal wel zo horen dan. Ben benieuwd hoe de volgende keer smaakt, laat je het weten?!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer