Reis BigAppleLover: San Francisco - Oregon - San Francisco

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BigAppleLover
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 01 nov 2006, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Zuid Limburg (NL)

Reis BigAppleLover: San Francisco - Oregon - San Francisco

Bericht door BigAppleLover »

Vrij last minute hebben we een paar weken geleden besloten om weer een mooie rondreis in de VS te gaan maken tijdens onze vakantie in oktober (7-23 oktober). Na o.a. diverse 3-4 weekse rondreizen in het Westen (incl 1x Vancouver Island/Britisch Columbia) gaan we dit keer in 2 weken een rondje Noord Californië en Oregon doen vanuit San Francisco. Helaas zat meer dan 2 weken er dit keer niet in gelet op het aantal verlofdagen.

Zouden jullie je blik eens kunnen werpen op mijn reisopzet? Is het een logische route? Zouden jullie daar nog iets in veranderen?

Ik heb deze route opgesteld na het lezen van de mooie reisverslagen van o.a. Ingrid, Tipsy, Felicitas, Marianne en MrVanilla. Bedankt voor alle tips die ik uit deze verslagen heb kunnen halen :thumbup: We vinden het rondreizen op zich al vakantie en gaan met name voor mooie wandelingen en afwisseling in natuur met af en toe een gezellig plaatsje. Op dit moment is enkel nog het vliegticket geboekt (directe vlucht AirBerlin €412 :thumbup: ), de rest nog niet.

ROUTEPLAN:
7 okt DUS -> SFO + rijden naar +/- Concord
8 okt Concord -> Lassen Volcanic NP (overnachten Chester)
9 okt Lassen Volcanic NP
10 okt Chester -> Klamath Falls (onderweg: McArthur-Burney Falls State Park + Lava Beds NM)
11 okt Klamath Falls -> Bend (onderweg: Crater Lake + Cascade Lakes Scenic Byway)
12 okt Bend (bezoek: Smith Rock SP)
13 okt Bend -> Mitchell (bezoek: ??? + eind vd dag rijden naar Mitchell)
14 okt Mitchell -> The Dalles (onderweg: John Days Fossilbeds NM Painted Hills, gosttown Shaniko)
15 okt The Dalles (bezoek: Mount Hood + Columbia River Gorge National Scenic Area)
16 okt The Dalles -> Portland (onderweg: enkele watervallen + rest bezoek stad)
17 okt Portland (bezoek: stad OF toch Mt Helens?)
18 okt Portland -> Coos Bay/Bandon (onderweg: Woodburn Mall + evt stops kustweg)
19 okt Coos Bay/Bandon -> Crescent City (onderweg: stops kustweg + Jedediah Smith SP)
20 okt Crescent City (bezoek: 3x Redwood StateParks)
21 okt Crescent City -> Santa Rosa (onderweg: bezoek Eureka + Humboldt Redwood SP)
22 okt Santa Rosa -> SFO + 20:00u terugvlucht -> DUS
23 okt Aankomst DUS

Alvast bedankt voor het meedenken!
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis BigAppleLover: San Francisco - Oregon - San Francisco

Bericht door Mrvanilla »

Hi, leuke plannen. Op zich ziet de route er goed uit hoor. Ik weet niet hoe het weer in die regio is in oktober, maar dat zou een issue kunnen zijn.

10 oktober zou ik erg vroeg vertrekken. Bij Lava Beds ligt veel best ver van elkaar dus het kost je zeker wel een middag.

12 oktober zou ik misschien al doorrijden. Voor Smith Rock heb je ook geen hele dag nodig, hooguit een ochtend. Tenzij je die middag wil rusten of iets dergelijks. Ik vond Bend een prettig stadje.

Voor een leuk restaurantje in The Dalles zou je eens naar Cousins kunnen kijken. Typisch Amerikaanse diner met een traktor in het midden enzo. Veel locals en het eten was erg lekker.

Mt Helens is wel een stuk rijden voor je. Ik houd zelf niet zo van steden tijdens een rondreis maar Mt Helens kost je veel tijd. Of je het dat waard vind durf ik niet te zeggen.

Succes!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
BigAppleLover
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 01 nov 2006, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Zuid Limburg (NL)

Re: Reis BigAppleLover: San Francisco - Oregon - San Francisco

Bericht door BigAppleLover »

Daniel, bedankt voor je reactie.

Wist niet dat Lava Beds zoveel tijd zou kosten. Ik ga me er eens verder in verdiepen. Bovendien moeten we in oktober ook rekening houden met de korter wordende dagen (eerder donker). Misschien dat ik de McAthur-Burney falls dan (helaas) toch skip mede gelet op de vele watervallen die we nog gaan zien. Dat scheelt een stuk in de route.

Je geeft de tip om vanuit Bend in 1 dag Smith Rock SP te doen en gelijk door te rijden naar Mitchell. Tja...het ligt natuurlijk op de route en dan houden we een reisdag over.
--> De vraag is: waar kunnen we die reisdag dan nuttig gaan toevoegen/inpassen in de route?! Heeft iemand een suggestie?

Ik noteer Cousins als eettip. :thumbup:

Bedankt voor je reactie!
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis BigAppleLover: San Francisco - Oregon - San Francisco

Bericht door Mrvanilla »

Misschien Mt Helens of Mt Shasta?
Groetjes,
Daniel
IlsevT
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jun 2017, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis BigAppleLover: San Francisco - Oregon - San Francisco

Bericht door IlsevT »

Hoi BigApple,

Een aantal tips naar aanleiding van onze reis door Oregon in juli.

- Als je in Klamath Falls verblijft breng dan zeker een bezoek aan Tulelake en Lowe Klamath Falls Wildlife Refuge. Twee gravel wegen leiden door dit natuurgebied met enorm veel vogels.
- De reisdag van Klamath Falls naar Bend is wel erg langals je via de cascade scenic byway rijdt. Crater Lake is groot en je rijdt er niet hard. Een rondje om het meer met de nodige wandelingen kost veel tijd. De scenic byway kost uren en als je de meren wilt zien moet je vaak van de grote weg af. Ik zou aanraden om via La Pine te rijden en een stop te maken bij Newberry Volcanic NM en Lava Lands NM.
- Ik zou aanraden om in de buurt Hood River te verblijven i.p.v. The Dalles. Vanaf The Dallesven je bijna 1 uur aan het rijden naar de watervalllen waar het in juli ook nog mega druk is en veel tijd kost. Wij verbleven in Stevenson (WA) en vonden dat een prima locatie om alles te bekijken.
-Op de reisdag van Portland naar Coosbay is enor veel te zien. Voor mijn gevoel iscer om de kilomerer wel een prachtig state park. Je hebt nu weinig tijd om ze te bezoeken. Onze hoogtepunten van de kust waren: Ecola SP met Cannon Beach,Cape Perpetua, Yaquina Head met veel beesten en prachtige tidepools

Voor meer info over deze prachtige staat zie josilse.waarbenjij.nu
Hopelijk heb je wat aan mijn tips
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis BigAppleLover: San Francisco - Oregon - San Francisco

Bericht door Old Faithful »

Op de dag dat je aankomt in Mitchell zou ik 's avonds al naar de Painted Hills gaan. Het licht is daar tegen het vallen van de avond op z'n mooist. Van het Oregon Hotel in Mitchell is het maar een kwartiertje rijden.

De volgende dag zou je via de Sheep Rock Unit van JDFBNM kunnen rijden, dat betekent een uur extra rijden.
Op weg naar Shaniko kom je langs de Clarno Unit van JDFBNM. Niet spectaculair maar in mijn ogen een korte stop wel waard.

Ik vind Mt St Helens een aanrader. Ik vond het m.n. interessant de verhalen over mensen uit de omgeving in het V.C. te lezen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
BigAppleLover
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 01 nov 2006, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Zuid Limburg (NL)

Re: Reis BigAppleLover: San Francisco - Oregon - San Francisco

Bericht door BigAppleLover »

IlsevT en Old Faithful bedankt voor jullie suggesties! Het wordt nog lastig kiezen met zoveel moois wat te zien is in Oregon. Had ik van te voren niet gedacht :wink:

Bezoek aan de Painted Hills ga ik verplaatsen naar begin van de avond! Had ondertussen ook in een reisverslag al gelezen dat de lichtval dan veel mooier is dan 's ochtends.

IlsevT ik ga meteen je reisverslag lezen om meer te weten over de tips die je geeft. Het zijn allemaal nieuwe ideeën (voor mij dan :wink: ) die ik eerder niet tegen ben gekomen. Ik ga me erin verdiepen. :thumbup:
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Gebruikersavatar
BigAppleLover
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 01 nov 2006, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Zuid Limburg (NL)

Re: Reis BigAppleLover: San Francisco - Oregon - San Francisco

Bericht door BigAppleLover »

En ondertussen nog even afwachten of onze (1,5 week geleden) geboekte AirBerlin vlucht gewoon door gaat. De eerste tekenen zijn voor onze reis in oktober gelukkig redelijk gunstig. Het is nu even duimen en afwachten. :|
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer