Dakschade aan de camper

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Dakschade aan de camper

Bericht door Binnus »

We hebben zojuist een uitstekende tak van een boom geraakt. Echt balen omdat ik op het tegemoetkomende verkeerde lette.
We hebben nu contact met Cruise America en die geven aan dat we de 1000 dollar eigen risico betalen.

Heleaas is de reisaanbieder nu gesloten en we vragen ons af hoe het zit met de verzekering. We hebben een verzekering via de reisaanbieder en de Europeesche met afgekocht eigen risico. Her en der lees ik dat dakschade niet verzekerd is maar op een andere site weer wel.

Iemand die hier ervaring mee heeft, specifiek met dakschade?
amboly
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 25 mar 2015, 20:36

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door amboly »

Ik had in ijsland zo'n verzekering via de Europeesche om eigen risico af te kopen. Meen mij te herinneren dat je het voor moet schieten en dan later bij hun terug kan claimen.
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Volucris »

Europeesche heeft een alarmservice die je 24 uur kunt bereiken. Zij kunnen dan ook aangeven hoe je verder moet handelen.

Ik vraag me af wat Cruise America zelf met de schade gaat doen.
Wij hebben twee keer zichtbare schade gehad. Ook twee keer een tak geraakt. 1 keer een flinke diepe kras, zijkant boven en 1 keer het campingwaterdopje ingedeukt zodat we het niet meer konden gebruiken.Beide keren niets gezegd maar bij terugkomst maken ze een rondje rond de camper en aangezien de schades goed zichtbaar waren konden we niets verbergen. Maar beide keren is er niets van gezegd.

Succes
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Ruud2004 »

Je zou onderweg even kunnen stoppen bij een camperbedrijf die ook schades repareert, misschien valt het mee.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Jootje1
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Jootje1 »

Je kunt ook de hulp-app van de Europeesche downloaden "Hulp op Zak", staan alle gegevens incl noodnummer van de Europeesche ook in. Voor 't geval je het noodnummer nu nodig hebt: +31 (0) 20 651 57 77 (24 u bereikbaar), maar hoe vervelend ook, ik vraag me af of dit een noodgeval is...
Succes!
Afbeelding
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Binnus »

We hebben contact gehad met Cruise America ze bekijken het morgen bij het inleveren. Vermoedelijk is het 1000 dollar betalen die ik weer kan claimen bij de Europeesche. Ik zocht al een telefoonnummer van hun maar door brakke internet kon ik het niet vinden. Op de reispapieren en infoboekje wordt telkens naar het reisbureau verwezen.

We hebben kantje vol met gebreken waar we ook nog even over gaan praten. Van die dingen die je ineens ontdekt na een paar dagen. Stuur trok naar rechts en afvoeren verstopt, rommel die in de douchebak naar boven kwam.
We spraken best wat mensen met een camper van CA en veel klachten. Vanmiddag spraken we toevallig iemand die alles helemaal top vond, alles netjes schoon gemaakt (bij ons schimmel in de koelkast). We hadden eerst alles moet controleren voor vertrek. Dat is een wijze les voor de volgende keer.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door PSVwally »

We hadden eerst alles moet controleren voor vertrek. Dat is een wijze les voor de volgende keer.
Zeker een wijze les, maar je loopt sowieso toch altijd een rondje met iemand van CA voor je vertrekt? Niet dat je dan alles controleert zoals bv afvoeren, maar bv even de koelkast of wat kastjes open en dicht doen om te controleren?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Pete.Z »

Dakschade is vaak expliciet uitgesloten in de verzekering, ben benieuwd of de reisverzekering dit wel dekt?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door nieuwenoord »

Het mooie van die verzekering bij de Europeesche is dat die juist die schade wél meeverzekeren:
Schermafbeelding 2017-06-08 om 19.58.46.png
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Pete.Z »

Niet verkeerd, toch mijn reisverzekering is goed bekijken, want dit is handig.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door chippie777 »

Wanneer je via travelhome huurt kun je ook dit doen:
https://www.travelhome.nl/unigarant-verzekeringen
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Binnus »

PSVwally schreef:
We hadden eerst alles moet controleren voor vertrek. Dat is een wijze les voor de volgende keer.
Zeker een wijze les, maar je loopt sowieso toch altijd een rondje met iemand van CA voor je vertrekt? Niet dat je dan alles controleert zoals bv afvoeren, maar bv even de koelkast of wat kastjes open en dicht doen om te controleren?
Hebben we gedaan, maar dat stelt niet veel voor. Ze laten wat dingen zien, zitten even aan de switch voor de status van de grijs en zwart afvoertank (en de status van de propaan en watertank). Ze haalden het switchje over: 'Uh ja de grijswater tank is full geeft hij aan maar dat komt doordat we hem net geleegd hebben, de sensor moet nog drogen'. Dat neem je dan maar aan.

Bij het inleveren hebben we 500 dollar betaald via creditcard + de 500 dollar borg maakt 1000 dollar eigen risico. De schade zelf was 4500 dollar (Amerikanen kunnen goed overdrijven) en de camper kan 2 maanden niet meer verhuurd worden. Er komt een geheel nieuwe voorkant op (het deel boven de cabine).
Toen was het tijd om even ons lijstje met gebreken te laten zien. Al bij het 3e punt (van de stuk of 18) boden ze aan om 50 dollar terug te geven... veel te weinig vonden wij. Meer deden ze niet. Ik heb ze toen haarfijn uitgelegd wat het kost als 2 mannen een avond bezig zijn in hun vakantie om een afvoerleiding te ontstoppen omdat met douchen na elke paar liter de douchebak vol stond.
Dat de camper naar rechts trok heb ik als argument benoemd voor de schade.
Uiteindelijk krijgen we 250 dollar terug. Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ze die punten echt moeten herstellen voor ze hem zo weer gaan verhuren.

Het reisbureau gaf vandaag aan dat ze de laatste tijd veel klachten krijgen van mensen die met Cruise America reizen en dat er binnenkort een evaluatie plaatsvind met hen als ze bij het reisbureau op bezoek komen. Ons gebrekenlijstje willen ze graag hebben.
De Europeesche wil een gedetailleerd schaderapport hebben van de schade, ze nemen geen genoegen met de eind afrekening waarop staat: damage, own risk: 1000 dollar (zou ik ook doen).

We hebben een super vakantie gehad hoor, dit is een kleine smet en hoop dat het de volgende keer beter gaat.
Anoukbo
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2017, 20:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Anoukbo »

Ben ik toch zeer benieuwd hoe mijn schade gaat uitpakken.
Zero risk verzekering afgesloten.

Helaas rij ik een net te lage tunnel in , de camper paste wat betreft de hoogte maar de airco net niet. :cry: :cry:
Gevolg airco wordt van dak los getrokken.
Bij Apollo al 2500 dollar achtergelaten om reis te kunnen vervolgen met nieuwe camper.
Komt nu de eind afrekening binnen van ruim 20.000 dollar....fijn met een verzekering van max 10.000 dollar voor dakschade !!
Wat als ik echt het hele dak er af had gereden...

Wat nu ? Mooi een verzekering No risk of zero Risk als het niet eens de helft van de schade dekt.
Kan het ook niet even voorschieten laat staan zelf betalen!

Tips??

Gr Anouk
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door heidem »

Dat lijkt me helaas vrij simpel. De verzekeringsvoorwaarden zijn namelijk duidelijk: dekking voor "dakschade door laaghangende objecten" bedraagt maximaal $ 10.000. De verzekering zal dus niet meer dekken.
Anoukbo
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2017, 20:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Anoukbo »

Klopt helemaal duidelijk. Vind het echter vreemd dat organisaties een dekking geven van 10.000 dollar ,terwijl bij (in mijn ogen) een geringe
schade (airco van dak) je al een schade op loopt van meer dan 20.000 dollar.
Een verzekering (welke verzekering dan ook) is bedoeld en sluit je af om schade te dekken die je zelf financieel niet kan dragen.

Als ik mijn huis verzeker voor brand weet je dat bij een uitkering van 20.000 euro dit niet voldoende zal zijn als je huis 250.000 euro heeft gekost.
Je weet dan dat je iets moet doen om dat bedrag extra te verzekeren.
Hoe kan een leek die een camper huurt weten dat als hij zijn airco er af rijd ,de schade 2,5 keer zijn verzekerd bedrag is ?
En wat had ik of kunnen anderen wel doen om voldoende gedekt te zijn.
Als de verzekeringsmaatschappij of reisorganisatie mij vooraf had verteld ,let op als je schade aan je dak rijd kost het je minimaal nog eens 10.000 a 15.000 euro euro dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kan je zelf bepalen of je dit risico kan dragen.

Ik denk dat het zo is dat een reisorganisatie een verzekering aanbied (voor in dit geval een camper dak) a 10.000 dollar omdat dit normaal gesproken de schade voor het grootste geheel zal dekken. en niet maar 40% .
Een zero risk (de naam zegt het eigenlijk al : Geen risico) zou normaal vind ik 70% a 80% moeten dekken en niet 40%.

Tevens heb ik grote twijfels over de specificaties van de rekening.

Dat het mijn eigen fout is is duidelijk, ik had zelf beter moeten opletten laat dat duidelijk zijn.

Dat ik als reactie krijg dat de voorwaarden duidelijk zijn a 10K lijkt mij dan ook een simpel antwoord.
Wellicht is het voor sommige mensen geen probleem om even 20K-25K voor te schieten maar helaas voor ons wel.
Tevens zijn we dan ook alles boven de 10.000 dollar kwijt ofwel zo'n 15.000 dollar .

Nuttige tips zijn uiteraard zeer welkom. Dit plaats ik tevens ook zodat anderen dit kunnen voorkomen en niet hoeven mee te maken.


met vr.gr. Anouk.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Trails »

Anoukbo schreef:Helaas rij ik een net te lage tunnel in , de camper paste wat betreft de hoogte maar de airco net niet. :cry: :cry:
Ben ik toch wel benieuwd naar waar die tunnel was en ook hoe hoog jullie camper dan was? De aangegeven hoogte van de verhuurder is toch incl. airco neem ik aan?
RKNS
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door RKNS »

Misschien kan een aansprakelijkheidsverzekering hier nog iets mee?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Marenko »

Ben ik toch wel benieuwd naar waar die tunnel was en ook hoe hoog jullie camper dan was? De aangegeven hoogte van de verhuurder is toch incl. airco neem ik aan?
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij andere verhuurders is, maar ik weet dat ze bij Roadbear zeggen dat de camper hoger is dan hij daadwerkelijk is. Vaak is een camper volgens de verhuurder 12ft hoog, maar in werkelijkheid, incl airco, is dat minder. Bij Roadbear doen ze dit juist om te zorgen dat je geen tunneltjes neemt waarvan je denkt "Kan net"
Hebben we gedaan, maar dat stelt niet veel voor. Ze laten wat dingen zien, zitten even aan de switch voor de status van de grijs en zwart afvoertank (en de status van de propaan en watertank). Ze haalden het switchje over: 'Uh ja de grijswater tank is full geeft hij aan maar dat komt doordat we hem net geleegd hebben, de sensor moet nog drogen'. Dat neem je dan maar aan.
Als ik dit en de rest allemaal weer lees ben ik zo blij dat we altijd bij Roadbear huren. Een volgende keer zal je dit niet meer overkomen, maar het is natuurlijk wel heel erg vervelend om bij je eerste keer met de camper zo'n ervaring te hebben.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Trails »

Wij hebben hem inderdaad bij Road Bear gehuurd, dus hopelijk blijkt dat een goede keus. En ja, 12 ft geven ze aan.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Bushmaster »

RKNS schreef:Misschien kan een aansprakelijkheidsverzekering hier nog iets mee?
aansprakelijkheidsverzekering sluit expliciet schade aan/met motorvoertuigen (welke een eigen verzekering hebben) uit,
misschien op je reisverzekering of eigen autoverzekering?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer