Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Herm27
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2017, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door Herm27 »

Hallo allemaal,
Ik heb de laatste tijd al veel informatie gevonden op dit forum voor onze reis naar los angeles. We hebben nog niet alles vast staan en ik zou graag willen weten in hoeverre jullie dit haalbaar vinden. Alle tips zijn welkom! :)

26 aug. vliegen naar LA
27 aug. LA - Palm springs (slaapplaats staat vast)
28 aug. Palm springs (Joshua tree) (slaapplaats staat vast)
29 aug. Palm springs - San Fransisco
30 aug. San Fransisco
31 aug. San Fransisco - Yosemite
01 sept. Yosemite (slapen op campground in Yosemite, staat vast)
02 sept. Yosemite - Beatty (tioga pass, Death Valley)
03 sept. Beatty - Las Vegas
04 sept. Las Vegas - Flagstaff (Grand Canyon)
05 sept. Flagstaff (Grand Canyon)
06 sept. Flagstaff - Fredonia
07 sept. Fredonia - Bryce Canyon (Page Antelope Canyon 10:00 uur, staat vast)
08 sept. Bryce Canyon
09 sept. Bryce Canyon - Zion
10 sept. Zion
11 sept. Zion - Kingman
12 sept. Kingman - LA
13 sept. LA
14 sept. vliegen LA naar huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een heel onlogische route. Kun je wat meer toelichting geven? Heb je de route in Googlemaps uitgezet? Staat Palm Springs echt vast of kan dat nog geannuleerd worden? Op de terugweg rij je erlangs, op weg naar SF is het een omweg.
Hebben jullie een tent mee? Zo ja waarom dan Flagstaff en niet kamperen in het park?
Waarom trek je geen tijd uit voor Yosemite? Waarom die lus naar Fredonia?
Waarom niet eerst Zion vanuit Las Vegas?

Marianne
Herm27
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2017, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door Herm27 »

Hallo Marianne,

Bedankt voor je reactie. Helaas hebben wij Palm springs inderdaad al vast staan. Dit hadden wij helemaal niet goed gepland toen we bezig waren met het boeken van hotels. De meeste hebben wij extra met gratis annuleren gedaan zodat we nog wat kunnen schuiven. Ja, we hebben alles via Google Maps uitgezet. We weten dat de reis van Palm Springs naar San Fransisco eigenlijk veel te lang is...We willen daarom al om 6:30 vertrekken zodat we hopelijk rond 19:00/20:00 uur in San Fransisco zijn.

We hebben een tent mee! In welk park bedoel je? We zouden inderdaad nog graag meer willen kamperen. We hebben nu alleen in Yosemite 2 nachten met de tent. We zijn een beetje on-a-budget dus vandaar Fredonia. Het is dichtbij en we hebben een Horse Ranche gevonden daar. Weet jij misschien een plaats dichterbij? Nu je het zegt klinkt Zion voor Las Vegas wel logischer. We gaan hier eens naar kijken hoe we hem kunnen omgooien. Ik heb ook het gevoel dat we te veel dagen in LA zitten. Misschien kan ik daar 1 dag afhalen en deze voor een extra dag in Yosemite inzetten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat Flagstaff bedoeld is voor een bezoek aan de Grand Canyon. Kamperen in het park (Mather) is goedkoper en scheelt je veel reistijd.
Fredonia ligt vanuit Flagstaff voorbij Page; de volgende dag rij je weer terug naar Page en dan weer dezelfde weg deels terug om naar Bryce te gaan. Waarom niet kamperen in Page?
Zion en Bryce zijn ook prima - en goedkoop - om te kamperen, maar zeker Zion zal al vol Zion vermoed ik. Check dat eens op www.recreation.gov (Watchman).
En Zion/Kingman is toch ook heel vreemd?

Ik dacht dat je 1 nacht Yosemite had omdat ik bij 1 september de overnachting zag staan. Twee is beter, maar nog erg weinig, zeker met de rit naar Beatty daarna. Ik zou Beatty vervangen door Lone Pine of Bishop; die liggen wel op de route, Beatty niet.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door PSVwally »

Veel dagen in LA? Je hebt maar 1 volle dag voor LA en misschien een halve als je uit Kingman komt?

Als je rond 6:30 uit Palm Springs vertrekt naar San Francisco ben je met een lunchpauze erbij tegen een uur of 3 wel in SF hoor. Wel een saaie rit over de snelweg. Het is een uur of 7 rijden.

Yosemite - Beatty is ook zo'n dag overigens. Ook een uur of 7 zonder te stoppen. Dus veel tijd voor de tioga pass en death valley is er ook weer niet. Maar voor bv Bodie heb je al helemaal geen tijd.
We zijn een beetje on-a-budget
Dan helpt het imo niet dat je soms zulke rare kronkels maakt. GC - Freeonia - Page - Bryce is 2x 1u20min (240km) extra rijden.
Las Vegas - GC - Flagstaff - GC - Flagstaff (-Page) is sowieso 3x 1,5u (420km) extra op en neer rijden.

Zion - Kingman - LA? Kingman ligt compleet van de route en het is al een flinke rit van 700km. Waarom via Kingman? Je maakt er nu een rit van 920km van waartussen niet enorm veel te beleven is. Dus die omweg van 220km kan je je beter besparen.

Benzine is relatief goedkoop in Amerika, maar als je 'on-budget' bent zou ik toch eerst eens gaan kijken naar een degelijke route waarop je zo 1000km of meer benzine kunt besparen en daar nog een betere route voor terugkrijgt.
Heb je de standaardroute als eens bekeken?
Als je de gehele route bekijkt kan je denk ik zo €100/€120 alleen al besparen op benzine...kan je 3/4 dagen voor kamperen op betere plekken als waar jullie nu staan. En verder zit je nu zoveel tijd extra in de auto die je ook kan gebruiken om de mooie plekjes te bekijken waar je nu dus geen tijd voor hebt.

Je gaat altijd wel een mooie trip krijgen hoor, maar ik zou je echt aanraden om wat dingen om te gooien
gastxyz

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door gastxyz »

Palm Springs - San Francisco?
Zion - Kingman?
Hier 'verspil' je aardig veel tijd + benzine.

Overnachten in Fredonia?
In dit hotel?
https://www.tripadvisor.com/Hotel_Revie ... izona.html

01. reis naar LA
02. LA - Joshua Tree - Twentynine Palms
03. Twentynine Palms - Flagstaff (Oatman/Route66)
04. Flagstaff - Grand Canyon SR - Monument Valley
05. Monument Valley - Antelope Canyon - Horseshoe Bend - Page
06. Page - Bryce Canyon
07. Bryce Canyon - Springdale
08. Springdale (Zion)
09. Springdale - Las Vegas
10. Las Vegas
11. Las Vegas - Death Valley (Beatty ligt net aan de verkeerde kant, je zou naar Lone Pine kunnen kijken qua overnachten)
12. Death Valley - Bishop/Mammoth Lakes/Lee Vining
13. Mammoth Lakes - Bodie - Mono Lake - Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - SF
16. SF
17. SF - Hwy1 overnachting 1
18. Hwy1 overnachting 1 - Hwy 1 overnachting 2
19. Hwy1 - LA
20. LA
21. LA - Thuis
22. Thuis

Je wint zo meer tijd voor alles.
Mocht je Highway 1 niets vinden (oa. door de afsluiting), zou je SF - LA over de snelweg kunnen doen.
De extra gewonnen dagen zou ik dan inzetten voor Page, Bryce Canyon of Yosemite.
Herm27
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2017, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door Herm27 »

Ja klopt, Flagstaff is bedoeld om naar de Grand Canyon te gaan. We gaan die nachten verplaatsen naar park Mather. We hadden buiten Zion en Yosemite eigenlijk niet gekeken naar kamperen. Hetzelfde geldt voor Page. Dit zou ons wel veel tijd schelen. Bryce kijken we ook om daar te kamperen! Lone Pine en Bishop schrik ik een beetje van de prijzen die nu beschikbaar zijn. Wij dachten daarom aan Olancha?
Herm27
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2017, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door Herm27 »

Hallo PSVWally,

We komen s'middags om 13:00 uur aan in LA, 27 aug. willen we pas tegen de avond naar Palm Springs.
13 sept. hele dag en 14 sept. in de avond vertrekken we weer naar huis. Ik had het idee dat het wat te veel was voor een stad als LA. Maar dit is dus niet zo?

Ja, klopt. Dat van Palm springs is niet goed gepland...

Yosemite-Beatty kunnen we misschien beter eerst in Olancha slapen? en dag daarna naar Death Valley?
Nee, ik had ook al geen goed gevoel over onze route. Ik zou ook graag wat tijdswinst willen zodat we ook echt van de omgeving wat kunnen genieten. \
De standaardroute ziet er zo niet gek uit. Helaas hebben we dit niet vooraf gezien. We hebben de Antelope Canyon om 10:00 uur s'morgens al vast staan. Ik heb even gekeken wat het zou betekenen als we alles omgooien. Ik kom dan niet meer uit met deze tour.
Herm27
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2017, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door Herm27 »

Hallo Arno,

Daar zouden we inderdaad al veel tijd mee kunnen winnen. We zitten alleen met wat overnachtingen en 1 tour die we niet om kunnen zetten. :sadcry:

Aan iedereen, dit is nu onze voorlopige planning:
26 aug. vliegen naar LA
27 aug. LA - Palm springs (slaapplaats staat vast)
28 aug. Palm springs (Joshua tree) (slaapplaats staat vast)
29 aug. Palm springs - San Fransisco
30 aug. San Fransisco
31 aug. San Fransisco - Yosemite
01 sept. Yosemite (slapen op campground in Yosemite, staat vast)
02 sept. Yosemite – Mommoth lakes/ Olancha
03 sept. Mommoth Lakes - Olancha – Las Vegas
04 sept. Las Vegas - campground Grand Canyon
05 sept. Grand Canyon
06 sept. Grand Canyon – campground Page
07 sept. Page- Bryce Canyon (Page Antelope Canyon 10:00 uur, staat vast)
08 sept. Bryce Canyon
09 sept. Bryce Canyon - Zion
10 sept. Zion
11 sept. Zion – Kingman
12 sept. Kingman - LA
13 sept. LA
14 sept. vliegen LA naar huis
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door PSVwally »

Waarom blijf je nou die rare knik op het einde erin houden door via Kingman naar LA te rijden?? Je komt op 4 sept ook al door Kingman en er is daar niets. Of althans, ik zou deze vakantie niets doen in jullie geval. Rij op de dag dat je naar de Grand Canyon gaat via de Hoover dam en pak vanaf Kingman route66 naar Williams.

Of rij naar Barstow en bezoek daar bv Calico ghost town, of rij via Red Rock canyon wat ten westen van Vegas ligt, maar niet via Kingman.

Heb je Palm Springs en Antelope canyon al betaal en is dat niet refundable of te verzetten?

Als je om 13.00 aankomst op LAX rij je tegen 15.00 met auto weg bij het verhuurbedrijf. Afhankelijk van waar je overnacht ben je dan wrs wel een uurtje of 2 bezig naar je hotel en even opfrissen. Dan is het voor je gevoel al 2u nachts en ga je niet zo heel veel meer doen hoor.
Herm27
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2017, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door Herm27 »

Dat is omdat we Zion naar LA te lang vinden en we graag naar Oatman willen omdat we daar dan toch langs komen.
Palm Springs ,Antelope Canyon en Yosemite zijn al betaald. Palm Springs is niet te verzetten. Ook Yosemite willen we liever niet verzetten. We hebben hier nu een kampeerplaats in het park. Antelope Canyon daar in tegen is nog te verzetten.

Als dat qua tijd te doen is zouden we liever via Red Rock Canyon willen gaan.

Nee, denk dat ik die dag gewoon niet mee moet tellen. Zal wel eten en naar bed worden. :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals ik al aangaf ia het handiger om na Las Vegas naar Zion te gaan. Dan Bryce, Page, Grand Canyon en met een tussenstop naar LA.
Het is niet park Mather maar Mather Campground in Grand Canyon NP. Hier zou 1 nacht voldoende kunnen zijn als je de volgende nacht in Kingman overnacht.
Wat vind jij duur? In Bishop of Lone Pine heb je voor 100 dollar een kamer. Vergeet Olancha, dat is helemaal niets. Je kunt ook kamperen bij Bishop of Lone Pine.
Haal de volle nacht Bryce er uit en gebruik die nacht voor een extra stop tussen Yosemite en Las Vegas. Wij hebben vorige week een stop gedaan in Mammoth Lakes en in Lone Pine. Je hebt dan tijd om naar Bodie en Mono Lake te gaan.

Marianne
Herm27
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2017, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door Herm27 »

We hebben besloten om de reis wat om te gooien en dan de route die je hieronder geeft te doen. 100 dollar is nog te overzien. Ik zag er echter van 200 dollar. Dit vinden we te veel. Onze max. is 100 dollar.

Reis is nu aangepast naar:
26 aug. vliegen naar LA
27 aug. LA - Palm springs (slaapplaats staat vast)
28 aug. Palm springs (Joshua tree) (slaapplaats staat vast)
29 aug. Palm springs - San Fransisco
30 aug. San Fransisco
31 aug. San Fransisco - Yosemite
01 sept. Yosemite (slapen op campground in Yosemite, staat vast)
02 sept. Yosemite – Bishop/Lone Pine
03 sept. Bishop/Lone Pine – Las Vegas
04 sept. Las Vegas - Zion
05 sept. Zion
06 sept. Zion-Bryce
07 sept. Bryce
08 sept. Bryce Canyon - Page
09 sept. Page
10 sept. Page- Grand Canyon
11 sept. Grand Canyon– Kingman?
12 sept. Kingman? - LA
13 sept. LA
14 sept. vliegen LA naar huis

Ik waardeer jullie hulp heel erg, bedankt!!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door PSVwally »

Edit: ik had een heel bericht getikt maar toen kwam je andere routeplan.

Veel beter ingedeeld zo :thumbup:

Volle dag Bryce is misschien niet nodig, maar is ook niets mis mee.

Nu kan je op 12 sept vanaf Kingman via Oatman naar LA rijden en dat is prima te doen.

Vertrek echt vroeg uit Palm springs en rij gewoon de snelste weg naar SF, dan heb je daar nog iets aan je middag en avond. Ik zou ook op tijd naar Yosemite rijden. Sta je daar 2 nachten op dezelfde campground?
Herm27
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2017, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door Herm27 »

gelukkig! :thumbup:
We willen om 6:30 vertrekken om zo tegen de avond zeker in San Fransisco te zijn. Ja, 2 nachten op dezelfde plaats.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door Mr. Patrick »

PSVwally schreef:Volle dag Bryce is misschien niet nodig, maar is ook niets mis mee.
Ik zou de dag daar besparen en in Yosemite of in Zion inzetten. Die parken zijn zo veel veelzijdiger! Bovendien vond ik in die parken veel meer meerwaarde in het uit de auto komen en wat langere trails lopen dan bv in Bryce waar je vanaf de viewpoints en een trailtje van een uurtje ook wel alles gezien hebt.
Van de eerste dag Zion (na aankomst uit LV) zou je toch al weinig overhouden, overdag beter te besteden in de Valley of Fire.

De route ziet er overigens nu wel al heel logisch uit, jammer van Palm Springs (maar begrijp dat daar niks meer aan te doen valt).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Herm27: 26 aug/14 sept rondreis reisplanning los angeles

Bericht door PSVwally »

Die parken zijn zo veel veelzijdiger! Bovendien vond ik in die parken veel meer meerwaarde in het uit de auto komen en wat langere trails lopen dan bv in Bryce waar je vanaf de viewpoints en een trailtje van een uurtje ook wel alles gezien hebt.
Dat hangt er natuurlijk vanaf welke trail je loopt.
Mijn mening over Bryce is ietwat gekleurd omdat ik daar echt baggerweer heb gehad. Maar je kan daar idd in een dag heel veel zien.

Yosemite vind ik veel van plekken in de Alpen weghebben en hoe mooi ook, zo heel speciaal vond ik het niet. Maar omdat alles zo ver uit elkaar ligt heb je er wel tijd voor nodig om alles te kunnen bekijken. Zion kan ik dagen in doorbrengen, maar ook daar zijn mensen die het na een halve dag wel gezien hebben. Mede ook omdat het hier, net als Yosemite ontiegelijk druk kan zijn. Ik zou de volle dag Bryce ook bij Yosemite of San Francisco (met 2 c's en 1 s) zetten, maar het kan ook by Bryce of LA. Overal genoeg te beleven. Of tussen Vegas en Zion voor Valley of Fire SP
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer