Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis.

Bericht door Annet1992 »

Hallo,
Vorige week plaatste ik een vraag over tips voor het samenstellen van een reis. Het wordt onze eerste reis (vorig jaar weekje duitsland/zwitserland gedaan maar daat komt toch iets minder bij kijken dan deze reis haha)

Mijn vriend en ik willen volgend jaar een maand naar de usa (washington/oregon). We hebben geen idee aan wat voor budget we moeten denken... We moeten nl nog wel wat sparen voordat we gaan!

We willen een auto huren en een deel van de reis kamperen in een tent. We stellen niet zulke hoge eisen aan hotels/motels. We gokken dat we ongeveer een budget van 6000,- moeten aanhouden maar we hebben geen idee of dat realistisch is.

Daarom mijn vraag wat jullie kwijt zijn geweest aan jullie reizen. Ik heb het al geprobeerd via de zoekfunctie maar er zijn zo enorm veel berichten dat dit makkelijker is haha!

Echt alle info en tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door michelly »

Ik denk dat je met je budget een heel eind komt. Wij gaan volgende week een rondje NW-USA en ZW Canada doen en ik denk dat ik onder jouw budget ga blijven. Wij gaan ook veel met een tent kamperen. Ik houd op onze site van alle reizen de exacte kosten bij. Bij iedere reis in de nabeschouwing kun je dit terug vinden. Misschien heb je er iets aan. www.michelly.nl
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door PSVwally »

Je zal misschien wel even wat meer info moeten geven.Wanneer willen jullie gaan bijvoorbeeld? In het voor/na jaar of hartje zomer.
Wat en waar in die staten wil je allemaal heen.

Ik reken eigenlijk standaard met ongeveer €1000 per persoon per week. Dat is dan voor tickets, hotels, eten/drinken en bezienswaardigheden en dan heb je de basis wel te pakken. Een helicoptervlucht bv kost vaak een beetje meer en dat rekt het wat op, kamperen ipv hotelovernachtingen trekt het budget weer omlaag. Zelf koken ipv uit eten gaan, goede gelegenheid om te sparen op het budget.

Dus normaal zou ik zeggen, ga uit van een budget van €8000 in het hoogseizoen en alles minder is mooi meegenomen. Ga je in het voor/na seizoen dan denk ik dat je met je budget aardig uit komt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door Martin & Marianne »

Het is heel lastig om daar iets over te zeggen, je zult toch zelf een inschatting moeten maken want uitgaven zijn heel persoonlijk. Een groot deel wordt bepaald door de prijs van de tickets. En die kunnen alle kanten op. Onder meer afhankelijk van de periode wanneer je gaat, en van je flexibiliteit wat vertrek- en eindpunt en datum betreft.
Je kunt eens beginnen met een kostenplaatje, met een inschatting van vlucht, autohuur en gemiddelde overnachtingsprijs.
Je kunt daarvoor eens kijken wat campings kosten. Eten kan net zo duur of goedkoop als je wilt.
Stel dat je voor tickets en autohuur 2500 euro kwijt bent, dan hou je 3500 euro over voor de rest, oftewel ongeveer 125 euro per dag. Dat is niet heel veel. Maar als je vaak kampeert kan het misschien wel.
Kijk eens hoe vaak je zou kamperen en welke extra dingen je wilt doen (whalewatchen, helikoptervlucht, parkenpas etc).

Het is niet echt moeilijker dan de kosten voor een weekje Zwitserland bepalen. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door michelly »

In dit topic vind je nog veel meer terug.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door Annet1992 »

PSVwally schreef:Je zal misschien wel even wat meer info moeten geven.Wanneer willen jullie gaan bijvoorbeeld? In het voor/na jaar of hartje zomer.
Wat en waar in die staten wil je allemaal heen.
Bedankt voor je reactie. We wilden eerst in februari 2018 gaan maar hadden geen rekening gehouden met de weersomstandigheden.. Het wordt waarschijnlijk pas september 2018. We zijn eigenlijk niet van plan om speciale activiteiten te doen: vooral veel rijden en wandelen haha! Misschien wel whale watching want dat is natuurlijk wel erg gaaf! We willen natuurlijk de mooie stadjes bezoeken, de parken etc. Omdat we nog zo onervaren zijn heb ik eigenlijk geen idee hoe ik moet beginnen. Ik denk ook dat ik het een stuk moeilijker maak dan het is...
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door Annet1992 »

Martin & Marianne schreef:
Je kunt eens beginnen met een kostenplaatje, met een inschatting van vlucht, autohuur en gemiddelde overnachtingsprijs.
Je kunt daarvoor eens kijken wat campings kosten. Eten kan net zo duur of goedkoop als je wilt.
Stel dat je voor tickets en autohuur 2500 euro kwijt bent, dan hou je 3500 euro over voor de rest, oftewel ongeveer 125 euro per dag. Dat is niet heel veel. Maar als je vaak kampeert kan het misschien wel.
Bedankt voor de reactie, hoe kan ik het beste op zoek naar campings? Gewoon een park opzoeken en dan de site bekijken oid? Ik vind het allemaal erg lastig haha. Het liefst gaan we gewoon en zien we daar wel waar we slapen maar dat durf ik niet echt te gokken:p
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door roelb »

Ik hou ook standaard EUR 2000 per week aan voor ons tweetjes. Dat klopt altijd wel aardig. Soms gaat het er wat overheen, maar over het algemeen lukt het wel. Dat is dan voor alle uitgaven, en op basis van 100% hotelovernachtingen, en daar zijn wij, zeker in steden, niet de zuinigste in. Plus dat er nog wel eens theaterkaartjes inzitten of toegang tot een pretpark. Aan de andere kant, wij geven dan weer weinig uit aan eten in vergelijking tot anderen.

Ga je voor meer dan de helft van de nachten kamperen dan moet je het denk ik we redden binnen dat budget. Zeker als je wat flexibiliteit hebt rondom data en bestemmingen kun je voor rond de EUR 400-450 goed op en neer vliegen. Het kan erg lonen om als start- en eindpunt San Francisco te nemen. Tickets zijn dan vaak veel goedkoper dan als je vliegt op Portland of Seattle. Ook autohuur is vaak (maar niet altijd) wat voordeliger. Een SUV voor 4 weken moet je zeker lukken voor rond de EUR 1000. Zeg dat je 500 euro aan brandstof besteed. Resteert er van die 6000 euro nog 3600.

Trek de helft daarvan uit voor zeg 10 hotelovernachtingen in steden en op andere locaties waar het niet anders kan. Resteert er nog 1800 euro. De overige 20 overnachtingen kampeer je dus, zeg tegen gemiddeld $35 voor een campsite (hoge schatting). Dat is dus nog zo'n EUR 600. Haal er nog EUR 150 vanaf voor toegang tot parken ($80 voor een interagency annual annual pass (alle federale parken in de US) en nog wat restant voor state parks.

Dan hou je nog meer dan EUR 1000 over om van te eten. Dat is niet heel ruim, maar zeker als je bij het kamperen zelf kookt kom je een eind.

Alles wat je verder bespaart op campsites en hotels kun je meer uitgeven aan eten of uitstapjes.

Campings in alle parken van de overheid vind je op recreation.gov. Google maps is voor al het overige de handigste site. Zet gewoon een deel van de kaart in je scherm waar je wilt zoeken en type in de zoekbox: "campground" of als je hotels zoekt: "lodging". Selecteer de juiste datum en je hebt in een oogopslag alle beschikbaarheid en tarieven.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door Martin & Marianne »

Begin eens met de route, anders is het allemaal nog erg theoretisch.
Ik begin altijd met de NPS-sites; om te kijken wat er te doen is in het park, en voor de campings, etc, etc. Kijk voor Yellowstone eens op http://www.nps.gov/yell. Daar zie je veel interessante dingen, alsmede een link naar de camping-informatie (prijzen, ligging, reserveringen). De campings in Yellowstone gaan niet via www.recreation.gov.
Alle NPS-sites zijn min of meer op dezelfde manier opgebouwd, met een kaart, bezienswaardigheden, routebeschrijvingen, wegafsluitingen, wandelingen etc.

Het is veel werk om alles te bekijken, maar heel leuk en leerzaam. Als je zelf op onderzoek uitgaat kom je ook meer dingen tegen dan we hier allemaal kunnen vertellen.

Marianne
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door majtie »

Voor onze eerst reis waren we 6000 euro kwijt (een maand zuidwesten) en voor de tweede 5000 euro (3,5 week Oost-Canada en Noordoost VS). Ik hou zelf zo'n 1500 per week aan voor ons tweeën :)
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door PSVwally »

Voor onze eerst reis waren we 6000 euro kwijt (een maand zuidwesten)
6000 voor een maand :thumbup: Dat doe je goed. Met hoeveel en hoe en is dat pp of totaal?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door Mrvanilla »

Het noordwesten vond ik een stukje goedkoper dan het zuidwesten. Zo heeft de staat Oregon geen salestax en vind je op veel plaatsen goedkope(re) accommodatie.

Met jullie budget, goed zoekwerk en niet al te hoge eisen aan eten, kun je het zeker een maand volhouden daar.
Groetjes,
Daniel
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door Queste »

En vooral wanneer. Als dat, zoals ik uit de handtekening opmaak, in 2014 was hadden we wel een iets andere dollarkoers. Zeker als je vergelijkt met een paar maanden terug. Hopelijk gaan we nu weer die kant op.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door EvelienK. »

Wij waren +/- 8000 euro kwijt voor 3 weken Deep South en Florida. Wel met hotels en motels en wij houden van tapas en sushi, wat meestal wat duurder is dan een hamburger of een steak. Dus de kosten voor het eten liggen bij ons altijd wat hoger. Het ligt er indd aan wanneer je gaat, hoe je gaat, wat je plannen zijn met eten, etc. Ik moet in de vakanties op vakantie, waardoor het ook wat duurder is.
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door Galapogos »

Vorig jaar mei/juni met twee man een kleine vier weken in het zuidwesten geweest. Ruim de helft van de nachten in een tent, de rest in middenklassehotels/-motels. Eten altijd buiten de deur maar wel meestal goedkoop (Subway, Applebee's, cafetaria in de parken, etc) Toen circa 2100 euro kwijt geweest voor vliegtickets en autohuur, circa 5000 euro voor alle overige kosten. Dat was inclusief duurdere excursies zoals helikopter Grand Canyon, boottochten, etc.

Dit jaar juli/augustus voor ruim drie weken in de Rockies (Yellowstone, Glacier, Canada) geweest en op dezelfde manier gereisd (meerendeel tent, de rest in middenklasse hotels, eten altijd buten de deur maar niet te duur). Echter deze keer geen dure excursies gedaan. We waren circa 3300 euro kwijt voor vliegtickets en autohuur, en circa 3000 euro voor alle overige kosten.

Voor ons is de rekensom dus: vliegtickets + autohuur + 1000 euro per week (voor 2p samen). In geval van dure excursies wat extra.

Het seizoen waarin je reist heeft vooral invloed op prijzen van vliegtickets en autohuur. En hotels natuurlijk, maar als je vooral kampeert heb je daar geen last van.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door Lennartc »

In mei 2 weken naar Hawaii en een aantal nachten NYC geweest. Kosten zijn als volgt:

Vliegtickets € 2.178,30
Huurauto's € 592,17
Hotels € 2.528,60
Brandstof € 104,04
totaal € 5.403,11

Dan komt daar nog eten/drinken/attracties bij natuurlijk. We hebben ongeveer 2K aan cash uitgegeven, en daarnaast nog zo'n 900EU aan attracties (Helicopter/Musical/OneWorldTrade.

Alles bij elkaar (zonder aankopen) ongeveer 8300Euro. Met aankopen zo'n 1000 meer.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door opvakantie »

De prijzen die ik hier zo komen wel overeen met wat wij kwijt zijn.
We waren denk ik rond de 8.500 kwijt aan 30d Canada en VS (westkust) inclusief tickets, autohuur, hotels, eten, veer, toegang, etc. ex. kleding die we nog gekocht hebben.
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis..

Bericht door Neil mcauly »

Wij zijn net terug van 3,5 weken SF-LA-LV-SF met alle daartussen bevindende parken.

Na alles gerekend en geteld te hebben is onze bankrekening €8500 lichter gemaakt.
Hier zit in:
- vliegtuig: €1350 (ticket + vastleggen zitjes)
- huurwagen: €1256 (te delen door 2)
- Hotels: €2018
- Benzine €600 (te delen door 2)

Deze reis waren we met 4 (2koppels) en konden we enkele hotelkamers delen en zo bv in wat duurdere hotels en in de parken verblijven. Ook de auto en benzine was te delen door 2.
De duurdere uitgaven ter plekke waren oa.:
- 2 halve namiddagen huur jetski
- Las Vegas show
- Rafting op Colorado
- Shoppen op 3rd street promenade en Las Vegas (vrouw :roll: )
- Iedere dag 1 restaurant bezoek
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis.

Bericht door BjornStorme »

Wij zijn een weekske terug van onze 3de roadtrip van bijna 3 weken en heb vandaag de nacalculatie gedaan en komen uit aan een totaal budget voor onze reis aan 7.400€. Hierin zit:

Vliegtickets retour Seattle economy
Huurauto Jeep cherokee
Esta vernieuwing
Alle B&B’s en hotelkosten
Whale watching excursie
Brandstof
Dagelijkse kosten voor eten, drank, boodschappen, ...

Kan een stuk goedkoper als je gaat kamperen...

Volgend jaar gaan we waarschijnlijk rondje ZW doen met een camper ...
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Benieuwd naar jullie kostenplaatje rondreis.

Bericht door MikeAmerika »

Wij moeten nog gaan (16 sept tm 7 oktober)

We zijn nu 3600 euro kwijt. Hierin zit
Retour Amsterdam-Las Vegas
Autohuur Midsize SUV 21 dagen
21 dagen hotels/motels
Nationale parken pas.

Dus ik verwacht dat we rond de 5500/6000 uit te komen met eten/drinken benzine, uitstapje hier en daar.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer