Reis Fam Slomp: Een paar vragen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Fam Slomp: Een paar vragen.

Bericht door Fam Slomp »

Hallo allemaal,

Wij willen in de meivakantie van 2018 graag naar Amerika. De kinderen hebben alleen maar 2 weken vakantie en ik vraag me daarom af of 2 weken voldoende is voor een kleine rondreis en wie er ervaring mee heeft? Welke route kies je in zo'n korte periode?

Wanneer we kiezen voor de Westkust willen we LA, San Francisco, Hollywood ed afwisselen met mooie natuurparken. We willen overnachten in B&B's en campings.

We snappen dat het idealer is wanneer je minimaal 3 weken kunt gaan, maar we zijn nu eenmaal gebonden aan de schoolvakanties. Zomervakantie zou ons echt te duur worden.

Ik heb tickets gevonden vanaf Dusseldorf naar LA voor €350 pp, inclusief verzekering ed. Dit lijkt ons een hele mooie prijs.

Hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes Charissa
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Tipsy_1 »

Wij gaan altijd maar twee weken, zie hieronder bij onze reisverslagen. Op twee weken kan je een hele mooie trip maken (en ik vind het persoonlijk lang genoeg).

Met kinderen moet je wel wat lager tempo reizen.

tip: lees op voorhand eens wat reisverslagen en lijst op wat je echt graag wil zien. Het helpt je ook in te schatten hoe je je route en dagen kan indelen.
Kijk dan eens op de kaart / google maps wat niet te ver van elkaar ligt en je in een route kan gieten.

Op twee weken kan je zeker een mooi rondje maken, al is een one way vaak beter
bvb
LA -> kust -> SF -> yosemite/death valley -> Las vegas
of bvb Phoenix -> grand Canyon -> page > zion (ev ook bryce ) -> Las vegas -> joshua tree -> stukje kust -> LA
MiniMe
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 05 nov 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door MiniMe »

Wij vertrekken binnenkort voor twee weken, ook met 2 kinderen.

Dit is grofweg onze route (one way):
San Francisco -> Yosemite Valley -> Seki NP -> Joshua Tree NP -> Palm Springs -> Los Angeles

Twee weken is best te doen, je zult alleen niet overal heel uitgebreid de tijd voor kunnen nemen. Dat is zeker wat de nationale parken betreft het geval. Als je daar echt een aantal wandelingen of uitstappen wil maken, zul je wellicht wat minder dagen in de steden door kunnen brengen en omgekeerd. Of je gaat wat sneller van de ene locatie naar de andere moeten reizen, wat dan weer resulteert in langere autoritten.

Wij hebben een planning uitgewerkt op maat van ons gezin, met voor ieder wat wils.
Memories...
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door vinceG »

2 weken is prima te doen hoor! als je retour op LA vliegt zou je ook de volgende ronde kunnen doen:
LA- San diego-palm spings/josua tree-las vegas-death valley-LA.
Dan zie je een paar hele leuke steden en ook nog eens erg mooie natuur!
Gebruikersavatar
Lampie
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 feb 2010, 00:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Lampie »

Zeker goed te doen, als je bewuste keuzes maakt zoals hier al staat.
Voor wat betreft de vliegtickets, de prijs is meestal snel weer anders.
Als je een mooie prijs ziet met de vluchttijden die je prettig vindt, dan snel boeken.

Kijk daarbij wel of je een rondje wil maken, of van de ene locatie naar de andere wil reizen.
Met dat laatste kom je een stuk verder, maar moet je ook rekening houden voor extra drop off kosten voor de auto.
2022 SEA - SLC http://vwijck.com
2015 NY - CAN - NY http://wijckusa2015.wordpress.com/
2014 SEA - Den http://wijckusa2014.wordpress.com/
2012 LV - Denver http://wijck2012.blogspot.nl
2010 San Francisco - Denver http://wijck2010usa.blogspot.com
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

Super bedankt voor jullie reacties!

We gaan het eens bekijken allemaal.

Ik ben zo benieuwd wat jullie gemiddeld per dag kwijt zijn voor eten en drinken en uitstapjes.

Als ik alles eens grof bereken kom ik in totaal op €6000 voor 2 weken. Is dat realistisch?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door PSVwally »

Dat is denk ik wel reëel, afhankelijk van hoe je het doet met eten en dergelijke. Ik hou altijd voor de complete reis zo'n €1000 per week per persoon aan. Met jonge kinderen kan je daar wel iets mee minderen. Uitstapjes naar pretparken maken het dan snel duurder.

Tussen de staten California (la en sf) Nevada (las vegas) en Arizona (phoenix) heb je geen dropoffkosten voor je auto mits je vanaf een vliegveld huurt. In California en Nevada is de 2e bestuurder sowieso gratis als je daar begint. Ik dacht in Nevada overigens ook...

Kijk eens naar de voorbeeldroute en ga daar in schrappen: viewtopic.php?f=36&t=58662
Dus doe bv een rondje California en evt Las Vegas en voeg daar Sequoia aan toe, of doe bv een rondje Las Vegas incl Capitol Reef en Moab, of maak een one way van LA naar Vegas ofzo.

Als je effectief 14 dagen hebt incl terugreis, hou er dan rekening mee dat je effectief maar 11 dagen daar hebt.

De enige bedenking bij dit hele verhaal is de jetlag bij terugkomst als de kinderen weer direct naar school moeten...
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

Bedankt!!

Voor tickets en huurauto ongeveer €2100 kwijt. Dan nog leuke b&b's en campings vinden. Volgens mij red je dat wel met plusminus €125 per nacht.

Ik kan alleen niet goed inschatten hoeveel zakgeld we nodig hebben voor 2 weken. Wij zijn niet van de pretparken, maar misschien wel een studio bekijken.

Wat zijn jullie kwijt aan eten en leuke dingen doen?
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door SanFran »

Wij zijn gemiddeld voor 2 personen in totaal 100 dollar per dag kwijt voor eten,drinken,benzine en leuke dingen doen. Eten doen we bij niet al te dure restaurants, maar we gaan wel elke dag uit eten.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

Eigenlijk moeten we gewoon €6000 euro rekenen voor 2 weken.

Ik had gehoopt dat de overnachtingen goedkoper konden dan €100 per nacht.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door PSVwally »

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je eisen zijn. Ga je kamperen of buiten de bekende plekken zitten kan je goedkoper uit zijn. Of kijk bv naar airbnb.
MiniMe
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 05 nov 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door MiniMe »

Op sommige plaatsen zoals San Francisco ga je met een gezin quasi nooit minder dan €100 per nacht besteden, zelfs niet via airbnb e.d. Of je moet het echt heel erg treffen. Of tevreden zijn met een vierkante meter per persoon. :mrgreen:
Verder kun je op veel plaatsen zeker voor een lager bedrag overnachten, alleen zul je ook dan natuurlijk niet altijd de beste/meest comfortabele accommodaties krijgen. Maar goed, dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Wij gaan zelf zowat elke dag uit eten, maar voor de lunch halen we dikwijls gewoon wat om te snacken bij een of andere supermarkt of een broodje bij de Subway. Als je een beetje oplet, is dat allemaal wel te doen voor een goeie $50 per persoon per dag, zelfs als je niet bij het hotel kunt ontbijten en dus ook dat af en toe 'buitenshuis' doet.
Memories...
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

Nee de hotels en bnb's zijn inderdaad best duur. Maar wellicht is er in een wat rustigere plaats een goedkopere te vinden? Daar moeten we dan echt naar op zoek.

Pff wat valt er dan een boel uit te zoeken he. Leuk hoor, maar je wordt ook overweldigd via internet.

Maar al met al denk ik dat we een goede deal hebben voor €400 pp vliegen. Nog even het werk afwachten of we vrij kunnen krijgen in die periode en boeken maar.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door PSVwally »

Met families kan je rond de $100 best een leuk optrekje hebben in SF met airbnb hoor
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

Daar gaan we dan zeker naar zoeken.

Wat ik 'spannender' vind is hoeveel zakgeld te moeten reserveren per dag.
MiniMe
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 05 nov 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door MiniMe »

PSVwally schreef:Met families kan je rond de $100 best een leuk optrekje hebben in SF met airbnb hoor
Hmm... ik heb toch even moeten zoeken, hoor. Maar zoals ik al zei, het hangt er maar van af wat je wil. Met 6 personen gezellig knus bij elkaar? Voor de prijs van 107 euro inclusief kosten? (wel in de buurt van SFSU, dus niet echt centraal gelegen te noemen) Alles kan! Gelukkig zijn de eigenaars er wel zelf eerlijk over: "Really big room but can get crowded with 6 . " :D

Wat mij persoonlijk bij airbnb vaak echter nog meer tegenvalt dan bij hotels is het verschil tussen de geafficheerde prijs per nacht en de totaalprijs (inclusief allerlei kosten)... Zelf ben ik vooralsnog geen grote fan. Ook al niet omdat ik over airbnb in het algemeen al evenveel superenthousiaste als barslechte ervaringen heb gehoord.
Memories...
Gast

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Gast »

Fam Slomp schreef:Wanneer we kiezen voor de Westkust willen we LA, San Francisco, Hollywood ed afwisselen met mooie natuurparken.
Hoe ver inland wil je gaan? Of wil je alleen maar bij de kust blijven?
MiniMe
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 05 nov 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door MiniMe »

Fam Slomp schreef: Wat ik 'spannender' vind is hoeveel zakgeld te moeten reserveren per dag.
Dat is nog veel moeilijker dan een budget voor overnachtingen, eigenlijk. Omdat er nog zoveel meer afhankelijk is van je persoonlijke voorkeuren.
Wij rekenen op gemiddeld $200 per dag voor ons gezin van 4, maar wij pikken bijvoorbeeld meestal wel ergens een pretpark of iets dergelijks mee. Ook voor outletshoppen trekken wij steeds een bepaald budget uit.
Memories...
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

Het idee is om te vliegen naar LA en van daaruit langs de kust omhoog te gaan. En dan ergens rechtsom via de parken weer terug. Weet niet precies hoe groot we het rondje kunnen maken om het op een relaxte manier te doen. Maar het moet wel een goede afwisseling hebben voor de kids. Dus niet dagelijks uren rijden.

Ik bedacht me dat een camper wellicht toch goedkoper kan omdat je dan ook zelf kunt koken... niet elke dag, maar we kunnen dan ook wel makkelijker een lunchpakket maken voor onderweg. Dat heb je in hotels niet.

Weet alleen niet hoe handig een camper is in de grote stad.
Gast

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Gast »

Je hebt ook hotels met een keuken in de kamer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer