Op zaterdag 2 september vertrek ik voor de eerste keer samen met mijn vriendin naar de VS. We zullen 2 weken gaan rondtrekken rond het zuidwesten (LA - Death Valley - Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon - Grand Canyon - LA). Ik zou graag zonder enige stress vertrekken en daarom heb ik nog een aantal vragen waar ik een antwoord op zoek. Dit forum heeft me al zeer hard geholpen met de voorbereidingen van mijn reis, dus dacht ik nogmaals naar hier te komen voor hulp. Ik zal de vragen nummeren, dit maakt het makkelijker om te antwoorden.
1. Ik zou graag mijn gsm gebruiken als GPS. Is er op de meeste plaatsen een verbinding met een mobiel netwerk mogelijk?
2. Om mijn gsm als GPS te gebruiken moet ik natuurlijk een nieuwe simkaart kopen. Ik heb op dit forum al wat gelezen over Prepaidzero, Zipsim en USAprepaidcard.com. Deze aanbieders geven je wel niet de mogelijkheid tot een 4G netwerk, en ik weet ook niet of ik met deze simkaarten genoeg ontvangst zal hebben. Wat is de beste optie voor mij? Ik heb enkel mobiele data nodig. Koop ik dan best een simkaart in de VS zelf van vb. Verizon?
3. Wij stijgen op in Düsseldorf en wij vliegen dan naar Amsterdam om vervolgens daar een overstap te maken naar onze vlucht die ons rechtstreeks naar LAX vliegt. Ik zat nog wel met wat onzekerheden over de overstap in Amsterdam. Moet je terug langs de douane? Wordt je bagage automatisch overgeplaatst naar onze andere vlucht? Ik heb alleen nog maar met de luchthaven in Zaventem (Brussel) gevlogen, en als je hier van je vlucht kwam kon je alleen maar naar buiten de luchthaven gaan. Moet ik dan in Amsterdam terug opnieuw binnengaan in de luchthaven?
4. Smartphone apps: Zijn er applicaties die jullie gebruiken om bv. te navigeren in de Nationale Parken? Is er een applicatie die je de mogelijkheid geeft tot offline maps? (Google Maps doet dit maar enkel op een beperkt gebied)
5. Huurauto: Ik heb een huurauto gehuurd met Alamo. Ik zou deze wel ter plekke gaan betalen met een bankkaart, aangezien ik nog geen kredietkaart heb (ik ben nog student). Heeft iemand al eens betaald met een gewone bankkaart bij Alamo? Ik heb al contact met hen opgenomen, en ze zeggen mij dat dit mogelijk is met een terugvlucht (die ik heb), maar toen ik nog eens terug belde zeiden ze dat het niet mogelijk was.
6. Wat zijn zoal jullie favoriete wandelingen om te doen in de volgende parken: Zion NP, Bryce Canyon en Grand Canyon? Ik moet enkel nog kiezen welke wandelingen we gaan doen, maar er is zoveel keuze dat ik het zelf niet goed weet
Alvast heel erg bedankt om deze post te lezen en eventueel te antwoorden!
Groetjes Senne