Ervaring Tap Portugal

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marjolein1972
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 nov 2011, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Ervaring Tap Portugal

Bericht door Marjolein1972 »

Ik zie voor onze trip in juli 2018 mooie tickets bij TAP Portugal.
Bij SeatGuru lees ik wat gemengde recensies over deze mij., zols natuurlijk overal als je recensies leest.
Vroeg me af, is er iemand hier die ervaring heeft met TAP?
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaring Tap Portugal

Bericht door elninjoo »

Alleen binnen Europa en dat was me goed bevallen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ervaring Tap Portugal

Bericht door PSVwally »

Ehh voor mij de enige airline waar ik nooit meer een stap in zet, oftewel nooit meer bij boek. 2x geprobeerd in 2015. Enorm veel vertragingen mee gehad en 1x een vliegtuig dat begon te roken boven Frankrijk. Zelfs fly en conair bevielen mij beter. Het is wel 3 jr geleden dus misschien is het verbeterd.
Gebruikersavatar
Marjolein1972
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 nov 2011, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaring Tap Portugal

Bericht door Marjolein1972 »

Dank voor jullie input. @PSVwally.. dat klinkt wel heel erg beroerd.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Tap Portugal

Bericht door Matan »

Met TAP gevlogen in 2012: tussenstop in Portugal. Eerst leek alles fout te lopen door een staking, maar de dag voor vertrek is de staking gestopt.
Niet te klagen over de vluchten. Enkel in het terugkeer hadden we maar weinig tijd om onze connecting flight te halen.
Maar voor de rest weinig negatief.
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Ervaring Tap Portugal

Bericht door headhunterke »

TAP is echte bagger de laatste maanden.
Ze liggen compleet overhoop met de unions en op heel veel van de vluchten is er "beperkte service", dus geen maaltijd en/of drankenronde. En niet alleen in economy class, maar ook in business.
TAP is, althans op Brussels Airport waar ik werk, de maatschappij met veruit de meeste vertragingen. Als ik kon kiezen, dan vlieg ik niet met hen en zou graag iets meer betalen om hen te vermijden. Ze hebben ook zeer regelmatig last van last-minute verandering van vliegtuigtype, waardoor ze met de regelmaat van de klok last hebben van extreme overboekingen. Overboekt met 20 is geen uitzondering bij hen.
Om nog maar te zwijgen van de organisatorische kant als er zich problemen voordoen. Da's met Portugese efficiëntie (of eerder het duidelijke gebrek daar aan), dus veel meer woorden moet ik daar niet aan vuil maken.

Integendeel, Wally, het is er alleen nog maar op achteruit gegaan.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaring Tap Portugal

Bericht door elninjoo »

Ik had 2 jaar geleden 'n vlucht met TAP naar Lissebon en met Brussels Airlines terug. Op de vlucht van TAP werd zelfs gratis 'n kleine maaltijd geserveerd, op Brussels niet. Verder geen vertraging of andere problemen gehad, maar goed, dat was maar 'n kort vluchtje natuurlijk.
Gast

Re: Ervaring Tap Portugal

Bericht door Gast »

Zag in prijsvergelijkingen op diverse sites ook steeds “goedkope” aanbiedingen van TAP voorbij komen, maar net zoals bij bv TUI komen er nog diverse kosten bij die bij de meeste andere maatschappijen al in de prijs zitten, zoals ruimbagage, maaltijden/drankjes, in-flight entertainment, etc.

Dus wil je een goede prijsvergelijking maken, dan zijn er toch een aantal verborgen kosten die je nog wel mee moet rekenen bij de ticket prijs.
Gebruikersavatar
Marjolein1972
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 nov 2011, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaring Tap Portugal

Bericht door Marjolein1972 »

Dank voor alle input.

Ik had idd gelezen dat ruimbagage niet inbegrepen was in het tarief van TAP Portugal. Nu vliegen we met alleen carry ons, dus dat maakt ons niet zo heel veel uit. Betalen voor maaltijden/drankjes en in-flight programma had ik nog niet eerder teruggelezen. Ga ik nog eens even naar kijken. Dank voor de heads up Terpies.

De ellende met overboekingen, geen personeel/service tijdens de vlucht heb ik regelmatig voorbij zien komen op TA etc. Weinig bemoedigend dit soort dingen, Headhunterke.
Aan andere kant ook wel aantal mensen met goede ervaringen.

We hebben de tijd, ik kijk nog wel even verder of er andere aantrekkelijke vluchten (maatschappij/prijs) voorbij komen.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Ervaring Tap Portugal

Bericht door headhunterke »

De goede ervaringen van velen dateren al van enkele jaren terug, lees ook hier maar de antwoorden. Toen waren de problemen inderdaad nog veel minder duidelijk.
Het is sinds vorige zomer bijna alleen nog kommer en kwel bij TAP.
Nu, als het goed is zeg ik het ook, en de meeste crew waar ik mee te maken krijg op TAP vluchten zijn best aangenaam, dus dat zit wel goed. Maar er zijn voor mij persoonlijk te veel andere, negatieve factoren.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer