Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beste staat voor Nederlanders?
Beste staat voor Nederlanders?
Ik ben Kees en zit er aan te denken om te verhuizen naar Amerika, ik ben nog pas 18 en begin aan mijn studie, dus dat zal nog wel even duren. Weet iemand wat de beste staat is voor Nederlanders?
Wat ik hiermee bedoel is: Welke staat lijkt het meeste op Nederland als we spreken over.. alles? Dus criminaliteit, economie, etc, etc.
Wat ik hiermee bedoel is: Welke staat lijkt het meeste op Nederland als we spreken over.. alles? Dus criminaliteit, economie, etc, etc.
- Wanderlust
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Beste staat voor Nederlanders?
Misschien een onhandige vraag, maar waarom wil je weg uit Nederland als je iets zoekt dat lijkt op Nederland? Dan kan je toch beter in Nederland blijven?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Die staat bestaat niet. Dat verschilt per persoon.Kees_op schreef:Weet iemand wat de beste staat is voor Nederlanders?
Middels welk visum denk je naar de VS te gaan verhuizen straks?Kees_op schreef:Ik ben Kees en zit er aan te denken om te verhuizen naar Amerika,
Je wilt dus ergens zitten waar 't zelfde klimaat is als Nederland of toch liever iets warmer?
Laatst gewijzigd door Dude op 11 aug 2017, 01:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast wegens grof taalgebruik
Reden: Bericht aangepast wegens grof taalgebruik
Pella, Iowa: https://tinyurl.com/y72xeqjr
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Holland, MI uiteraard!
https://www.google.com/search?site=&tbm ... bk7Ueq8Yck
Holland, OH als alternatief!
https://www.google.com/search?biw=2560& ... 6eRpEJfHI0
Nederland, CO kan ook!
https://www.google.com/search?biw=2560& ... dAIV1w2rnc
Amsterdam, NY wellicht?
https://www.google.com/search?biw=2560& ... zg02Aw_YsY
https://www.google.com/search?site=&tbm ... bk7Ueq8Yck
Holland, OH als alternatief!
https://www.google.com/search?biw=2560& ... 6eRpEJfHI0
Nederland, CO kan ook!
https://www.google.com/search?biw=2560& ... dAIV1w2rnc
Amsterdam, NY wellicht?
https://www.google.com/search?biw=2560& ... zg02Aw_YsY
Ah, ik dacht al dat deze vraag zou worden gesteld.Wanderlust schreef:Misschien een onhandige vraag, maar waarom wil je weg uit Nederland als je iets zoekt dat lijkt op Nederland? Dan kan je toch beter in Nederland blijven?
Ik zou best naar Amerika willen verhuizen, maar het lijkt me vanzelf sprekend dat ik ergens wil zijn waar de criminaliteit niet al te hoog is zoals bij veel plaatsen in Amerika. Ik ben vaak in Amerika geweest en zoek een staat dat geschikt is om in te wonen, niet waar de drug-junkies in je nek staan te ademen zoals in bijna alle plaatsen waar ik ben geweest, met de uitzondering van beverly hills.
Het liefst iets warmer, ik vind ook dat het klimaat van Nederland niet goed is, al wil ik het niet te warm als je begrijpt wat ik bedoel.elninjoo schreef:Je wilt dus ergens zitten waar 't zelfde klimaat is als Nederland of toch liever iets warmer?
Ik snap geloof ik niet zo goed hoe een staat geschikt kan zijn voor Nederlanders. Iedereen wil ergens wonen waar weinig criminaliteit is, Amerikanen natuurlijk ook.
Enige dat ik kan bedenken dat beter zou zijn voor veel Nederlanders is een niet te conservatief gebied, maar ook dat blijft persoonlijk.
Maar als jij het idee hebt dat vrijwel overal in de VS de junkies in je nek staan te hijgen, zou ik lekker in NL blijven.
Enige dat ik kan bedenken dat beter zou zijn voor veel Nederlanders is een niet te conservatief gebied, maar ook dat blijft persoonlijk.
Maar als jij het idee hebt dat vrijwel overal in de VS de junkies in je nek staan te hijgen, zou ik lekker in NL blijven.

Terug in Texas!
Natuurlijk kan een staat gericht zijn voor Nederlanders, ik snap niet waarom mensen dit een moeilijke kwestie vinden, wat dacht je van al die wijken dat vol zit met etnische groepen? Kijk anders naar de andere berichten, perfecte voorbeelden van wat ik bedoel.
Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je bedoelt en ook niet hoe je naar de VS wil gaan verhuizen.
Oh, wacht, het gaat om etnische groepen! Nee, dan wil je niet wonen waar ik woon, op de school in onze wijk is maar 14% blank. Dat we nauwelijks criminaliteit hebben en vrijwel iedereen hoger opgeleid is zal er dan wel niet meer toe doen...
Terug in Texas!
Ziet er naar uit dat Beverly Hills de plek voor jou is.Kees_op schreef:Ik ben vaak in Amerika geweest en zoek een staat dat geschikt is om in te wonen, niet waar de drug-junkies in je nek staan te ademen zoals in bijna alle plaatsen waar ik ben geweest, met de uitzondering van beverly hills.
Je wilt in een wijk wonen waar niet veel etnische minderheden wonen terwijl je zelf een buitenlander bent?
Of ben je op zoek naar een plek waar veel Nederlanders zijn? Dat zou Michigan zijn, maar ook daar zijn junkies, overvallen.
Of als je op zoek bent naar waar wiet legaal is, zou ik Colorado overwegen.
Of ben je op zoek naar een plek waar veel Nederlanders zijn? Dat zou Michigan zijn, maar ook daar zijn junkies, overvallen.
Of als je op zoek bent naar waar wiet legaal is, zou ik Colorado overwegen.

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Ik lees overigens ook dat topicstarter vaak in Amerika geweest is dus dan zou hij wel moeten weten hoe de samenleving daar in elkaar zit. Al zullen niet veel 18-jarigen zijn die vaak in Amerika geweest zijn, ik ben wel benieuwd hoe dat zit met topicstarter. Vakanties? Familiebezoek?
Misschien Napa Valley? Volgens mij is het klimaat daar wel zacht en persoonlijk vond ik het er mooi qua ruimte en natuur (wijngebied) Ligt dicht bij SF en YosemiteKees_op schreef:Het liefst iets warmer, ik vind ook dat het klimaat van Nederland niet goed is, al wil ik het niet te warm als je begrijpt wat ik bedoel.elninjoo schreef:Je wilt dus ergens zitten waar 't zelfde klimaat is als Nederland of toch liever iets warmer?
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik denk dat ze interessant kunnen zijn, een verrijking van je leven. Ik woon in een regio dat vol zit met etnische groepen, en ik heb het mede daar door erg naar m'n zin. Wat denk jij van 'die wijken'?Kees_op schreef:Natuurlijk kan een staat gericht zijn voor Nederlanders, ik snap niet waarom mensen dit een moeilijke kwestie vinden, wat dacht je van al die wijken dat vol zit met etnische groepen?
PS Je springt erg makkelijk van 'een staat' naar 'een wijk'. Ik denk dat discussie over welke staat het meest geschikt is weinig nut heeft. De leukste plek in Alabama is veel leuker dan de ergste plek in Californie, en visa versa.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ieder zijn ding lijkt me? Ik heb twee keer een road trip gedaan in 2015, van Ohio tot Georgia tot NYC, tot Massachusetts. Voor mij is Tennesse echt mijn staat, mijn ding. Hier hoor ik, hier wil ik oud worden. Dus als je het mij vraagt, zou ik Tennessee zeggen. Lijkt het op Nederland? Totaal niet maar ik ging niet verhuizen uit Nederland om weer een NLs gevoel te hebben 6000 miles verderop.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik weet niet precies waar jij overal vertoeft tijdens je verblijven in de VS (met uitzondering van Beverly Hills) maar van alle kleurrijke persoonlijkheden die wij op onze reizen al zijn tegengekomen in de VS moet ik zeggen dat in de nek ademende drug-junkies toch wel een minderheid zullen geweest zijn!Kees_op schreef:Ah, ik dacht al dat deze vraag zou worden gesteld.Wanderlust schreef:Misschien een onhandige vraag, maar waarom wil je weg uit Nederland als je iets zoekt dat lijkt op Nederland? Dan kan je toch beter in Nederland blijven?
Ik zou best naar Amerika willen verhuizen, maar het lijkt me vanzelf sprekend dat ik ergens wil zijn waar de criminaliteit niet al te hoog is zoals bij veel plaatsen in Amerika. Ik ben vaak in Amerika geweest en zoek een staat dat geschikt is om in te wonen, niet waar de drug-junkies in je nek staan te ademen zoals in bijna alle plaatsen waar ik ben geweest, met de uitzondering van beverly hills.
Als de VS toch zo vervuld zijn van criminaliteit stel ik voor om toch je ervaringen eens te delen, zo kunnen de nieuwe forumleden die de VS willen ontdekken hieruit leren en zo de gang/ criminal hoods toch mijden. Ik moet zeggen dat ik hier waarschijnlijk ook veel ga uit leren.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Ik woon al heel wat jaren in de VS maar kan me niet herinneren dat er ooit drug junkies in mijn nek stonden te ademen.
Kees, het beste kun je veel geld gaan verdienen en dan in een gated community gaan wonen met alleen maar andere rijken. Wat die gebruiken namelijk geen drugs.
Kees, het beste kun je veel geld gaan verdienen en dan in een gated community gaan wonen met alleen maar andere rijken. Wat die gebruiken namelijk geen drugs.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2169 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 18 Reacties