Bril vergeten in hotel in Page (en problemen met creditkaarten).

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
itafroma
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mar 2015, 18:58

Bril vergeten in hotel in Page (en problemen met creditkaarten).

Bericht door itafroma »

Hoi allemaal,

We zijn op het einde gekomen van een kleine ramp mvakantie (creditcards geblokkeerd, huurauto niet kunnen afhalen, hotels dag zelf nog geannuleerd, ..).

Ondertussen zijn we weer in Europa om even uit te blussen in Londen en viel er met heel veel omboeken toch nog een groot deel van de vakantie te redden.. Alleen... mijn bril ligt nog in een hotel in Page...

Ik heb contact opgenomen met het hotel en zij willen hem niet opsturen met de gewone post, ik kan hem enkel laten ophalen via koeriersdienst. Omdat wij telkens maximaal 2 nachten op een specifieke plaats waren lukte dit niet toen we nog in Amerika waren.

Nu wil ik hem graag naar België laten verzenden. Weet iemand toevallig welke dienst ik het beste/goedkoopste kan gebruiken? Bij FedEx kom ik over de 100 euro uit.. Ik behelp me nu met lenzen dus heb hem zo snel niet nodig, maar heb wel -5.50, dus het gaat om redelijk zware (lees dure) glazen waardoor het wel de moeite is hem te proberen terugkrijgen.

Of gaat er iemand eventueel binnenkort naar Page die hem zou willen ophalen bij het hotel en meenemen naar België/Nederland of in de US met de gewone post wil versturen? Daar hangt uiteraard een vergoeding aan vast! :)

Alle input is welkom! :)
Laatst gewijzigd door markro op 11 aug 2017, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Pjotr71
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door Pjotr71 »

Wij zijn binnenkort in Page (7 aug). Indien nodig kunnen wij je bril wel ophalen. We zijn wel pas eind augustus terug in België. Laat maar weten of we hem moeten ophalen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door PSVwally »

We zijn op het einde gekomen van een kleine ramp mvakantie (creditcards geblokkeerd, huurauto niet kunnen afhalen, hotels dag zelf nog geannuleerd, ..).

Dat klinkt ook niet best? Hoe dit zo? Misschien heeft iemand anders daar later nog wat aan>?
Corine29
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 aug 2016, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door Corine29 »

Wij zijn 1-8 in Page. Laat maar weten als we de bril op moeten halen, eind augustus zijn we weer in Nld.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door mpaauwe »

O dat klinkt erg vervelend. Helaas zijn wij een paar dagen geleden in Page geweest. Als het hotel binnen Amerika wil opsturen wil ik de bril ook voor je meenemen. Wij vliegen 7/8 terug naar Nederland. We verblijven nog in Indian Wells en in Los Angeles (Anaheim).
itafroma
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mar 2015, 18:58

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door itafroma »

Bedankt iedereen! Heb nu pas gemerkt dat hier reacties op gekomen zijn.
PSVwally schreef:
Dat klinkt ook niet best? Hoe dit zo? Misschien heeft iemand anders daar later nog wat aan>?
Ik dacht hier inderdaad na thuiskomst nog een apart topic over te maken of zo, ik weet niet of het hier wel past.
Om een heel lang verhaal kort te maken: onze credit cards werden geblokkeerd OP de autohuur.
We hadden een midsize SUV gehuurd bij Hertz, betalen bij ophalen. Dit werd echter - zo bleek achteraf - door Atos als verdachte transactie gezien omdat we in Las Vegas een betaling probeerden uit te voeren naar Hertz Oklahoma (hoofdkantoor van Hertz). We hebben dan geprobeerd de hele reservatie over te zetten op mijn naam, maar dan werd ook deze kaart geblokkeerd. Omdat dit op vrijdagochtend Las Vegas tijd was (reeds na 17u in België) hebben we tot de volgende dinsdag avond (rond 20u) moeten wachten vooraleer alles opgelost was. Op vrijdag hebben we naar de Amerikaanse noodnummer van Atos gebeld maar die zeiden dat het aan onze bank (KBC) lag. Bij KBC kan je in het weekend geen mens bereiken. De enige persoon die te bereiken valt is de jobstudent die het twitteraccount bemant, maar verder niets kan doen. Deze verzekerde ons echter dat alles op zondag-avond Las Vegas tijd, maandagochtend in België zeker zou opgelost zijn en we ons geen zorgen moesten maken. Op dat moment moesten we natuurlijk al beginnen omboeken en ons verblijf in Las Vegas verlengen (in een weekend - dus zeer dure grap). Gelukkig waren onze bestaande hotelreservaties allemaal nog gratis te annuleren, MAAR tot 48u op voorhand... Dit bracht ons een beetje in een lastig parket want we hadden voor maandag en dinsdag overnachtingen in de Maswik Lodge in de grand canyon. We wisten dat als we deze zouden annuleren en toch zouden kunnen vertrekken, we nooit opnieuw een reservatie zouden kunnen krijgen. Maandagochtend kwam en toen werd ons bij KBC gezegd dat het probleem TOCH bij Atos moest liggen. Zij hebben dan contact met ons opgenomen om ons te laten weten dat da kaarten binnen de 48 uur (!!) weer zouden worden opengesteld. Uiteindelijk was dit dinsdagavond - te laat om nog door te rijden naar de GC en dus 2 nachten Maswik in de prullenbak.

Bij Hertz hadden ze ons gelukkig al verzekerd dat onze reservatie nog gehonoreerd zou worden.... tot we daar weer naartoe gingen. Ze zouden de reservatie aanvaarden, alleen had men geen Midsize SUVs meer ter beschikking.... Een andere (kleinere) auto meegeven aan hetzelfde tarief was onmogelijk. We konden wel een nieuwe reservatie maken voor 1800$ (onze oorspronkelijke reservatie was 270$), dus daar hebben we vriendelijk voor bedankt. Terug naar het hotel en daar een nieuwe reservatie gemaakt bij Alamo en via een code hier op het forum (dankjewel!!!) uiteindelijk "maar" 350 dollar kwijt. Woensdagochtend konden we dan eindelijk vertrekken, maar wisten we niet goed waarheen... Uiteindelijk besloten om in 1 ruk door te rijden naar Page (waar we normaal die dag zouden heen rijden) om zo weer op schema te raken. Was een lange dag, maar uiteindelijk is het zo goed gekomen.

Onze kredietkaarten stonden echter wel "geseind" als "risico op verdachte transacties" en zijn later opnieuw geblokkeerd geweest. Ik had een reservatie bij Choice voor een hotel in Anaheim. Op de reservatie stond dat 24 uur op voorhand het bedrag zou worden afgeschreven van mijn rekening. Hierop werd mijn Visakaart WEER geblokkeerd (want we waren in Nevada op het moment van afschrijven). Ik was hier zelf niet van op de hoogte - ook geen enkel bericht gekregen van het hotel of zo, tot we probeerden in te checken om 22u 's avonds... Dan werd ons verteld dat de reservatie was geannuleerd wegens geweigerde credit card. Ook hier konden we wel opnieuw een reservatie krijgen, maar tegen walk-in tarief dat 3x zo hoog lag dan het oorspronkelijk geboekte tarief. Dus daar ook weer een nieuw hotel gezocht. Dit is ondertussen 2 weken geleden en mijn kaart is sinds gisteren pas opnieuw gedeblokkeerd.

Ik vraag me af of hier een les uit te leren valt voor de toekomst... Kan je hier iets tegen doen? Ik heb het Atos gevraagd en het enige wat zij zeggen is dat we pech hebben gehad. Wat mij vooral stoorde aan de hele zaak is dat zij toch ook moeten weten dat het onmogelijk is om een auto af te halen met de credit card van iemand anders?! Want toen ze ons opbelden wisten ze dat het om autohuur ging. Verder, ja, je voorzorgen nemen... Wij hebben ieder maar 1 échte kredietkaart en verder ieder 2 (prepaid) mastercards. Door die mastercards zaten we dus gelukkig niet zonder geld (stel je voor, voor 4 dagen!), maar voor autohuur worden die niet geaccepteerd. Voor hotelreservaties overigens ook niet altijd, we hebben in Las Vegas moeite moeten doen om een hotel te vinden dat een prepaid waarborg wou aanvaarden. Als je de mogelijk hebt, neem dus zeker een extra echte kredietkaart mee.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door Marcopstal »

Een eerste vraag die bij mij opkomt als ik dit verhaal lees is de volgende: "hebben jullie de kaarten vooraf geactiveerd voor gebruik in de VS ?".

Het is immers toch een bijzonder vreemd verhaal te noemen. Frauduleuze betalingen zijn vaak kleine bedragen en het alarm komt er dan ook meestal pas als er plots verschillende kleine bedragen voorkomen, zeker als deze op verschillende locaties zijn.

Uiteindelijk weet men niet waar je je zelf bevindt. Dat het in een andere staat is hoeft dus op zich geen alarmbel tot gevolg te hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door SuzieQ »

Hoe kun je dat activeren? Ik heb vorig jaar mijn maatschappij in willen lichten maar die deden er sowieso niks mee.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door asv60 »

Kaart activeren heb ik ook nog nooit van gehoord.
De 2 CC die jullie hebben zijn die gekoppeld aan dezelfde rekening?
Wij hedden altijd 2 MC van verschillende rekeningen. (1 op mijn naam en 1 op naam partner)
In 2015 zag ik een aanbieding van een VISA kaart van de ANWB. Die erbij genomen op naam partner (autohuur staat ook meestal op zijn naam)
Toen de avond voor onze rondreis in 2015 keek ik nog even op internet naar de CC betalingen en bleek er fraude gepleegd met kaart van partner.
Wat waren we toen blij dat we vlak daarvoor nog een extra CC hadden genomen.
Hierdoor konden we nog gewoon de auto ophalen.Dit omdat we weliswaar een andere CC hadden dan waarmee gereserveerd was, maar wel op dezelfde naam.
Moraal van het verhaal, verschillende CC's gekoppeld aan verschillende rekeningen kan wel eens van pas komen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door DebbieTimmermans »

wij moeten idd ook onze CC activeren, openstellen voor Amerika. Dit kan gewoon door naar je bank te gaan, zij doen dit voor je. De kaarten zijn dan voor max 3 maanden opengesteld voor Amerika. Mij hebben ze altijd gezegd dat je anders mss niet kan betalen in Amerika. Wij gaan dus braaf ieder jaar opnieuw langs de bank om onze kaarten te activeren voor Amerika.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door lsl »

voor zover ik weet dien je in België geen creditcard open te stellen voor het buitenland

openstellen is WEL nodig voor je debet card (Bancontact, Maestro, ...), die staat standaard dicht voor bepaalde landen buiten de EU
openstellen kan voor een aantal maanden of op eenvoudige vraag zelfs onbeperkt in tijd (bvb bij BNPP of Argenta)

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door sanook »

Dat activeren van de CC is dan zeker een Belgisch iets ? Ik heb er in NL nog nooit van gehoord.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door Marcopstal »

Ik moet mijn visa en mastercard ook steeds laten openstellen voor gebruik in de VS. Dat is dan inderdaad 3 maanden geldig. Doe je dit niet dan kan je ze daar niet gebruiken. Dit is een bescherming die de bank oplegt omwille van de fraude in de VS met creditcards.

De aanvraag kan ik zelfs online doen met PC Banking
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door Frasi »

Ik ook niet.
De eerste jaren heb ik ICS (ANWB Visa card) nog wel telefonisch gemeld dat ik naar de VS op vakantie ging. Was prima en in kreeg de indruk dat het melden niet nodig was (ze reageerden wat vreemd; alsof ik de eerste was).
De laatste jaren niet meer gedaan en geen problemen ondervonden met betalingen in de VS. Wel al 2x fraude gehad op deze Visa kaart; laatste keer net 2 dagen voor vertrek terug naar huis. Gelukkig heb ik altijd meerdere kaarten op zak (waaronder Amex waar ik het meeste mee betaal en nooit issues heb gehad).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door knaapje »

Ik heb jaren een mailtje gestuurd naar ICS, dat ik een bepaalde tijd in de US was.
Kreeg dan altijd een mailtje terug met een bedankje, tot een paar jaar geleden erbij stond dat ik het niet meer hoefde te melden.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door ingrid14 »

Ja wellicht is het dan een Belgisch probleem.
Ik activeer mijn cc ook altijd voor gebruik in de USA, gewoon via online bankieren.

In maart ben ik via Kopenhagen naar Stockholm en door naar Kiruna gevlogen. Ik kreeg toen een smsje van mijn bank om te vragen als dit klopte. Netjes geantwoord en geen problemen gehad.
Voor onze voorbije vakantie waarin we 8 verschillende staten aandeden, heb ik dus mijn kaarten voor USA geactiveerd en mijn reisprogramma naar mijn contactpersoon bij de bank gestuurd. Geen cc problemen gehad.

Kan je niet even bij je bank navragen waardoor het probleem ontstaan is?

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Pjotr71
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door Pjotr71 »

Ik heb 2 verschillende Mastercards mee en een Amex. Ook 2 verschillende debetcards die beide opengesteld zijn voor buiten Europa. Credit cards hoef ik nooit open te stellen.
Maar nu een vraagje ivm het originele topic. Morgen komen wij namelijk aan in Page.
Moet de bril nu nog opgehaald worden of is dit al op een andere manier geregeld? :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door roelb »

We kunnen hier niet genoeg blijven waarschuwen: nooit jezelf afhankelijk maken van een betaalmiddel. Neem verschillende kaarten mee, van verschillende kaartverstrekkers. En twee kaarten van dezelfde rekening bij dezelfde bank tellen niet als twee kaarten..

Kijk ook naar de dienstverlening van die kaartverstrekker. Ik ken de markt in Belgie niet, maar ik zie veel Nederlanders op vakantie gaan met alleen een door hun bank uitgegeven Mastercard. Dat zijn qua service zo'n beetje de slechtste kaarten die er zijn. De afhandeling en 24/7 dienstverlening wordt door een derde partij gedaan, die vaak precies doen wat hun opdrachtgever, in dit geval die bank, zegt. Het enige waar je 24/7 voor kunt bellen is vaak om een gestolen of verloren kaart te melden. Alle verhalen over kaartblokkades zijn dan ook altijd op dat soort kaarten. Bij direct uitgegeven Visa kaarten van ICS of Amex kaarten hoor je die verhalen nooit.

Ik heb in de afgelopen 17 of 18 jaar dat ik bij ICS klant ben welgeteld een keer een SMS van ze gehad over een verdachte transactie. En mocht er toch iets aan de hand zijn dan is een telefoontje voldoende om het op te helderen. Ik heb een keer een geblokkeerde kaart gehad door fraude, en ook toen kom ik 24/7 bellen om transacties te laten autoriseren. Bij Amex heb ik nog nooit iets aan de hand gehad. Maar bij mijn zakelijke mastercard van ING komt het elk jaar wel een paar keer voor dat er zo'n SMS'je komt, en die kaart wordt alleen sporadisch gebruikt. Daar flaggen ze echt alles.

Sowieso, een kaartverstrekker die je niet 24/7 kunt bellen om eventuele problemen direct op te lossen zou bij mij direct afvallen. In dit geval had een telefoontje aan de balie bij Hertz toch gewoon genoeg moeten zijn geweest om de blokkade direct op te heffen?

Wat ik ook vaak zie is dat mensen hun credit cards nooit gebruiken, behalve die ene keer in het buitenland. Ook dat is natuurlijk een recept voor kaartblokkades. Anti fraude-algoritmes proberen afwijkend betaalgedrag te detecteren. Als je zo'n kaart nooit gebruikt, tja, dan is elke transactie natuurlijk al snel verdacht.
Pjotr71
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door Pjotr71 »

Even een update voor het forum: wij hebben zonet de bril opgepikt in Page, dus die topic kan afgesloten worden :thumbup:
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Re: Bril vergeten in hotel in Page

Bericht door bloodymarie »

roelb schreef:We kunnen hier niet genoeg blijven waarschuwen: nooit jezelf afhankelijk maken van een betaalmiddel. Neem verschillende kaarten mee, van verschillende kaartverstrekkers. En twee kaarten van dezelfde rekening bij dezelfde bank tellen niet als twee kaarten..
Op zich een prima punt en goed om te doen, let hierbij wel op dat je het opgenomen bedrag op deze kaart niet in termijnen terug betaald. Doe je dat wel, wees je er dan van bewust dat je hiervan een BKR registratie krijgt. Zie ook: https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/ ... gistreerd/
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer