Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door hemmie »

Tja, als je tussen de West-Europeanen wil wonen is de VS misschien niet de juiste plaats. Maar blijkbaar komen er nog genoeg Britten binnen, want die mogen niet meedoen aan de dv-lottery.
Terug in Texas!
Fellow2012

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Fellow2012 »

Zie hoe het GeenStijl/Breitbart volk de oprichter van dit bedrijf (Chobani) bedreigden en voor boycott hadden geroepen. Website Breitbart van Steve Bannon, de man achter Trump, had de hetze tegen dit bedrijf gestart. Belangrijk om te vermelden is dat Chobani niet betrokken is bij opname of toegang van vluchtelingen. Hij wil ze alleen helpen als ze eenmaal hier zijn.

Chobani Founder Gets Threats, Calls for Boycott for Employing Refugees
http://www.nbcnews.com/business/busines ... es-n676776
https://www.nytimes.com/2016/11/01/busi ... .html?_r=0

[youtube]m01zagmwB68[/youtube]
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Dude »

Pete.Z schreef:Veel Amerikanen vinden dat type immigrant absoluut geen meerwaarde hebben, maar zien alleen mensen binnen komen die Amerikaanse banen inpikken.
:scratch:
Hiervan moet ik toch even op mijn hoofd van krabben Pete. Ik weet dat je veel vrienden en kennissen hebt in de VS, maar in de bijna 3 jaar dat ik hier woon ben ik nog NOOIT negatief beoordeeld geweest door eender wie ik gesproken heb over ons emigratie verhaal. Meer nog, ze vinden dat allemaal bijzonder boeiend en een grote uitdaging. Nooit heeft er iemand tegen me gezegd ah cool maar je pikt wel onze baan in.
Als ik met vrienden uitga en we ontmoeten iemand nieuw uit die vriend zijn vriendenkring, worden we voorgesteld en wordt er natuurlijk gezegd dat we helemaal vanuit België naar Tucson zijn verhuisd en dan mogen we ons verhaal weer eens uit de doeken doen :lol:

Nu, wat ze achter mijn rug zeggen weet ik natuurlijk niet. En eerlijk gezegd interesseert me dat ook niet :mrgreen: Ik betaal belastingen net als iedereen :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door hemmie »

@Dude, zou het niet zo kunnen zijn dat mensen inderdaad wel zo denken over 'dat soort immigranten', maar daarbij een beeld hebben van 'dat soort immigranten' waar jij (en de meeste winnaars) helemaal niet aan voldoen.
Terug in Texas!
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door KnurfDutch »

[quote]
Tja, als je tussen de West-Europeanen wil wonen is de VS misschien niet de juiste plaats. Maar blijkbaar komen er nog genoeg Britten binnen, want die mogen niet meedoen aan de dv-lottery./quote]

Je draait de zaak om. Mijn punt was dat ik tegen het afschaffen van de DV lottery ben en ze meer West Europeanen mogen selecteren. West Europeanen zijn nauwelijk in beweging te krijgen als het gaat om migratie naar de VS.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door hemmie »

Maar dat is toch ook logisch? Het is voor mensen uit minder ontwikkelde landen natuurlijk veel aantrekkelijker om naar de VS te verhuizen. Als die Europeanen daar niet zo om staan te springen, dan zal de dv-lottery daar ook niet veel aan veranderen.
Overigens vraag ik me af of er wel echt zo weinig Europeanen binnen komen, er komen blijkbaar elk jaar al meer dan 50000 britten binnen (daarom zijn zij uitgesloten van deelname aan de loterij), en het is niet zo gek dat de andere Europese landen die 50000 niet halen aangezien ze relatief klein zijn. Ik weet wel dat er veel meer H1 visa worden uitgegeven aan Indiers bijvoorbeeld, maar zij hebben vervolgens weer veel meer moeite om een greencard te krijgen. Iets wat voor veel Europeanen die vaak op een L1 komen vrij eenvoudig is. Het feit dat jij in je omgeving weinig Europeanen tegen komt zegt natuurlijk weinig over de landelijke cijfers. Ik kom in mijn direct omgeving ook weinig Europeanen tegen, maar als ik een paar mijl naar het noorden ga is dat al heel anders.
Terug in Texas!
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Queste »

KnurfDutch schreef:Zodra ze ontslag nemen moeten ze terug. So sad!
Dat is maar deels waar. Als ze ontslag nemen en al een baan hebben is een H1B transfer redelijk eenvoudig te regelen. Ook als ze ontslagen worden is er een grace period waarin ze kunnen proberen ander werk te vinden voordat ze terug moeten.
Ik ben vorig jaar in gesprek geweest met een potentiele werkgever, een bedrijf wat heel veel sponsoring doet maar waar mijn job niet de primary business is. Ze willen om die redenen niet sponsoren, ze sponsoren alleen voor de primary business. Maar omdat ik ze contactte terwijl ik op vakantie was was er even wat verwarring: ze dachten dat ik al een werkvergunning had en wilde overstappen in plaats van alleen op bezoek te zijn. H1B transfer wilden ze per direct doen. Ze lijken nu eindelijk de vacature gevuld te hebben, hij staat niet meer op de site. Dat heeft maar 2 jaar geduurd om iemand te vinden met werkvergunning.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Wanderlust »

Tja, geen enkel systeem is voor iedereen gunstig natuurlijk. Persoonlijk ben ik in beginsel wel een voorstander van merit-based. Klinkt misschien heel egoïstisch, maar praktisch gezien zouden mijn kansen gewoon beter zijn wanneer ik word beoordeeld op leeftijd (< 30), opleiding (wo master) en niveau Engels dan de 2% kans op random selectie via de DV. Of het eerlijk is, is weer een ander verhaal en kan me goed voorstellen dat het voor veel mensen anders is, maar dat is precies zo met de DV lottery.

Overigens, ik las dat dit plan DOA is, omdat DJT acht Democraten nodig heeft + alle Republikeinen. Klopt dat? Ben benieuwd of we in oktober nog een poging zullen kunnen wagen.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Fellow2012

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Fellow2012 »

Wanderlust schreef:Overigens, ik las dat dit plan DOA is, omdat DJT acht Democraten nodig heeft + alle Republikeinen. Klopt dat?
Waar heb je dat gelezen?

Een DOA zou ik het zeker niet noemen. Het was voor Trump mogelijk om Obamacare – met enorme gevolgen niet alleen voor verzekerden maar ook voor gezondheidszorg als 1/5 van de Amerikaanse economie - te killen met een simple majority – zonder maar 1 stem van de Democraten aangezien de GOP een ruime meerderheid heeft in The House en een krappe 2 stemmen meer in de Senate.

Anyway, zoals eerder genoemd de DV is het laaghangende fruit en kan zonder moeite worden afgeschaft maar duidelijk is dat zowel Trump als de GOP niet de moed hebben om de issue met miljoenen illegalen, de dreamers etc aan te pakken.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Wanderlust »

adam747 schreef: Waar heb je dat gelezen?
Onder andere 5e alinea hier: https://www.vox.com/policy-and-politics ... mmigration
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door heidem »

Op zich zijn 51 stemmen in de Senaat voldoende om de wet aan te nemen. Die 60 stemmen zijn nodig om een filibuster van de Democraten te onderbreken.

Leuk detail: het oorspronkelijke wetsvoorstel is op 13 februari van dit jaar al ingediend door twee Republikeinse senatoren, Cotton en Péraud. Op 2 augustus heeft Perdue een gewijzigde versie ingediend waar o.a. Bannon en Stephen Miller aan meegewerkt hebben.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Wanderlust »

heidem schreef:Op zich zijn 51 stemmen in de Senaat voldoende om de wet aan te nemen. Die 60 stemmen zijn nodig om een filibuster van de Democraten te onderbreken.
Ah ok, duidelijk! Maar dan zijn er alsnog een aantal 'gematigde' Republikeinen die met dit voorstel niet zo eenvoudig zullen instemmen lijkt me. Anyway, we zullen het zien.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Fellow2012

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Fellow2012 »

Wanderlust schreef:Maar dan zijn er alsnog een aantal 'gematigde' Republikeinen die met dit voorstel niet zo eenvoudig zullen instemmen lijkt me. Anyway, we zullen het zien.
Dat lijkt me niet. Hoewel soms men de indruk krijgt dat Senator en House leden zo fiercely independent zijn, de realiteit is echt anders. Het gaat je veel politiek kapitaal kosten om volstrekt onnodig tegen je eigen partij te stemmen en/of invloedrijke Senators in de weg te zitten. Reken maar op dat je daarna voor je achterban, de inwoners van jou staat, niets zult bereiken.

En met de gênante vertoning en mega-mislukking mbt Obamacare zowel Trump als de GOP hebben snel een succesje nodig.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Dude »

@hemmie, dat weet ik natuurlijk niet, of ze zo een beeld hebben in het algemeen. Dat kan goed zijn hoor. Maar als persoon heb ik nooit negatieve opmerkingen gekregen. Wel wordt er zo op het werk eens gezegd dat Mexicanen hier de jobs inpikken maar dan bedoelen ze dus de illegale die in het zwart werken. En daar ben ik dan ook weer tegen :lol:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door hemmie »

Ik heb het idee dat je als blanke immigrant sowieso altijd wel goed wordt geaccepteerd. Misschien (ook) omdat ze er van uit gaan dat de kans erg klein is dat je illegaal bent binnengekomen. Maar dat geldt natuurlijk voor meer groepen, maar die worden toch anders bekeken volgens mij. En als je als hispanic gewoon legaal het land in bent gekomen, bijvoorbeeld via de loterij, zullen ze je toch anders benaderen, omdat ze er al van uit gaan dat je hier (illegaal) een baan komt inpikken.
Terug in Texas!
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Neil mcauly »

Is het niet altijd een dubbel snijdend zwaard? De meer naar rechts georiënteerde kiezer zal altijd schipperen tussen 2 standpunten.
1: immigranten komen enkel om onze welvaart uit te putten en te profiteren
Als je hier dan weerwerk op biedt.....
2: al de buitenlanders komen ons werk inpikken

In de VS hangt het dan weer af van hoeveel de persoon in kwestie op de hoogte is van de verschillende manieren om het land binnen te komen.
Vorige week nog tegen een gids staan praten over onze droom om ooit in de VS te kunnen leven maar dat onze enige kans om dit ooit te verwezenlijken de DV lottery is. Gids wist in geen 100 jaar over wat ik het had, nog nooit van gehoord.

En zoals Hemmie aanhaalt, het verschil in pigmentatie zal ook bij sommigen hun oordeel op het links/rechts spectrum wat verschuiven.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Hockey »

Ik zit even met mijn ogen te knipperen, gaan we nu ook hier al automatisch racisme roepen? Denk eens na mensen. Waar komen blanke immigranten vandaan? Welvarende veilige landen, over het algemeen. Klitten die in groepen samen? Over het algemeen niet. Er bestaat geen Little Sweden in New York, of Little Portugal in Seattle. Als blanke mensen binnenkomen passen ze zich aan en zijn over het algemeen ook beter opgeleid. En zijn de misdaadcijfers in hun groep laag.
Dit alles heeft niets te maken met huidskleur, maar alles met aanpassen aan de VS maatschappij. En de hoeveelheid die binnenkomt.
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Neil mcauly »

Dit heeft slechts een deel met kleur te maken.
Hoeveel commentaar komt er niet van Belgen die klagen over Polen die in West-EU jobs komen stelen maar aan de andere kant zitten er ook Polen die aan de sociale zekerheid snoepen dus vandaar mijn dubbel snijdend zwaard.

Dan kan je best inbeelden in de VS waar het merendeel van de illegale immigranten uit hispanics bestaat de legale immigratie over dezelfde kam geschoren wordt door het rechtse deel van de kiezers. Kan je dit racisme noemen..... natuurlijk maar de polarisatie bestaat wel degelijk en bij deze groep doet het er feitelijk niet meer toe of dit nu een blanke of een gekleurde immigrant is want ofwel komt hij jobs inpikken ofwel komt hij de sociale zekerheid plukken.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door hemmie »

@Hockey, ik begrijp geloof ik niet wat je nu wil zeggen. Volgens jou klitten Europeanen minder samen (wat in mijn ogen niet zo is, zie Little Italy, en in onze omgeving wonen er buitengemiddeld veel Europese immigranten in 1 bepaalde buitenwijk, er wonen ook genoeg chinezen e.d. verspreid door de stad). En volgens jou zijn Europeanen minder crimineel (heel veel Indiers in mijn omgeving, kan ik toch ook weinig crimineels bij ontdekken).
Maar wat is daarna jouw conclusie? Dat het logisch is dat Europeanen meer welkom zijn? Of nog een andere conclusie? Wat is je punt?
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Pete.Z »

Dude schreef:
Pete.Z schreef:Veel Amerikanen vinden dat type immigrant absoluut geen meerwaarde hebben, maar zien alleen mensen binnen komen die Amerikaanse banen inpikken.
:scratch:
Hiervan moet ik toch even op mijn hoofd van krabben Pete. Ik weet dat je veel vrienden en kennissen hebt in de VS, maar in de bijna 3 jaar dat ik hier woon ben ik nog NOOIT negatief beoordeeld geweest door eender wie ik gesproken heb over ons emigratie verhaal. Meer nog, ze vinden dat allemaal bijzonder boeiend en een grote uitdaging. Nooit heeft er iemand tegen me gezegd ah cool maar je pikt wel onze baan in.
Als ik met vrienden uitga en we ontmoeten iemand nieuw uit die vriend zijn vriendenkring, worden we voorgesteld en wordt er natuurlijk gezegd dat we helemaal vanuit België naar Tucson zijn verhuisd en dan mogen we ons verhaal weer eens uit de doeken doen :lol:

Nu, wat ze achter mijn rug zeggen weet ik natuurlijk niet. En eerlijk gezegd interesseert me dat ook niet :mrgreen: Ik betaal belastingen net als iedereen :wink:
ten eerste, ik generaliseer natuurlijk enorm, en ten tweede, zodra je binnen bent zal je, zeker als blanke goed Engels sprekende immigrant weinig weerstand en juist veel vriendelijkheid tegenkomen, ook typisch Amerikaans.
Ik denk alleen dat geen mens zal opstaan voor de lottery mocht die inderdaad opgeheven worden, want al die naamloze immigranten die daar eventueel gebruik van maken zijn onbekend, en dus onbemint. Ameeikanen hebben nou eenmaal de neiging alles binnen de grenzen geweldig te vinden, en alles er buiten doodeng en raar. (En nogmaals, ik generaliseer!)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer