Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door moon29 »

Voor ieder die het leuk vindt: hierbij een link naar het filmpje van onze 2 dagen Havasupai:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door Mrvanilla »

Super gaaf! Staat ook nog op mijn lijstje...en als ik dit zie moet ik dat maar snel gaan doen! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door markro »

Leuk, mooie omgeving. :thumbup:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door kalaman »

Leuk, net geboekt voor april 2018 :thumbup: .
Laatst gewijzigd door kalaman op 03 aug 2017, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door PSVwally »

Erg gaaf hoor... al ligt het nog wel een stukje van Malibu :wink:
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door Vito »

Prachtig :thumbup:
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door Sassya »

Schitterend!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door kalaman »

Zijn jullie niet tot aan de Beaver Falls geweest?
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door moon29 »

Tja, dat is een pijnpuntje :lol:
Voel me er namelijk nog steeds rot over als ik er aan denk, daarom denk ik er eigenlijk liever niet meer aan, want WAT HEBBEN WE GENOTEN DIE DAG!! En dat is natuurlijk het belangrijkste. :D

Wat was het geval: zowieso had mijn man heel de vakantie er last van dat hij afgronden eng vond, terwijl dat eerdere keren nooit zo erg was. En dan met name als ik en onze dochter er vlak bij de rand liepen, of onze dochter bijvoorbeeld op een overhellend rotsblok boven een canyon ging zitten voor de foto.
Maar goed, toen kwamen we aan bij Mooney falls en dan daar stond hij bovenaan en vond het toen al wel heel wat om daar naar beneden te moeten. Maar goed het eerste deel gaat allemaal prima. Dan ga je de 2 tunnels door, wat ook geen probleem was. Maar dan kom je dus op een punt waar het echt kaarsrecht naar beneden gaat en waar kettingen hangen om je aan vast te houden. Onze dochter was de heldhaftigste en die zei ik ga wel voorop. Maar het was er echt spekglad omdat het helemaal nat was. Onze dochter is maar 1.63m met korte benen en ze kwam bij een punt waar ze (mede denk ik toch wel doordat mijn man al angstig was) niet verder durfde, omdat ze haar been nergens kon zetten. Alleen maar op iets verticaals, waardoor ze door het nat meteen weg gleed. We zaten nog maar zo'n 1,5 meter boven de laddertjes, maar beiden durfden niet meer verder. Nou en dan ben ik (die achteraan liep) al helemaal niet de heldhaftigste om het wel ff te doen. Maar we hebben daar echt wel ff gestaan van wat doen we. Ik wilde ZOOOOOO graag naar beneden en naar Beaver Falls, maar ja je wilt ook niet riskeren dat er ongelukken gebeuren. En het is er nou eenmaal echt stijl en hoog. En ik moet zeggen dat je met zo'n grote rugzak op toch ook niet zo flexibel bent.
Maar goed, al met al hebben we op dat moment besloten dan terug te gaan en bij de andere watervallen extra lang te blijven en te genieten. Toen we terug naar boven gingen kwamen we in de tunnel een Indiaan tegen die vroeg of het niet wat gelukt. Wij vertelden ons verhaal en hij zei dat het nu ook wel spekglad was (maar hij was het gewend dagelijks te doen) en dat we beter een uur of 2 later terug konden komen.
Maar goed, we zijn dus uiteindelijk gewoon naar de andere watervallen gegaan en lekker lang blijven genieten. Al was ik het eerste uur naar de beslissing er wel echt heel erg ziek van. :sadcry: Ik ben zelf een doorzetter, ga altijd door tot iets lukt. Maar ja, als je de angst in de ogen van je kind ziet dan is de situatie toch anders. En mijn gedachten was dat als je met zoveel angst het moet gaan doen, dat is niet goed. Je moet juist zelfverzekerd handelen.
En ik had het mezelf nooit vergeven als het dan niet goed was gegaan.

Dus uiteindelijk knop in het hoofd omgezet :wink:

Heel verhaal dus haha.

Maar ik kijk heel erg uit naar jouw schitterende foto's die je vast gaat maken bij Beaver Falls Kalaman!!
En het eerste uur dat wij bij Havasu Falls waren, waren we daar helemaal alleen!! Dan is het echt een paradijs!! Dus lekker vroeg er naar toe gaan is de tip!
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door Henriëtte »

Prachtig, wat een mooie ervaring. En ik weet hoe het voelt om iets niet te durven, dat is op zo'n moment hartstikke vervelend. Maar 'de knop omzetten' en daarna gewoon lekker lang genieten van al het moois dat je wél kan zien is natuurlijk een prima reactie. Heel herkenbaar.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door kalaman »

Volledig akkoord met Henriëtte, jullie hebben het enige juiste gedaan.
Geen enkele waterval of wat dan ook is het waard om onnodige risico's te nemen en/of jullie er oncomfortabel bij te voelen. Jullie moeten dan ook helemaal geen spijt hebben van jullie beslissing op dat ogenblik.
Ik heb wel de lodge geboekt voor april maar het is nog helemaal geen uitgemaakte zaak of we überhaupt naar het Zuidwesten gaan. Ik wilde gewoon zekerheid voor een bed in geval we dan toch zouden gaan.
Heel vroeg gaan we in elk geval niet bij de watervallen kunnen zijn want we gaan die dezelfde dag doen als de afdaling naar Supai. Ik heb immers, voorlopig, maar 1 nacht kunnen boeken in de lodge (eigenlijk 2, maar wel de 9e en de 12e april). Dus het plan zou zijn om af te dalen, helemaal door te gaan naar de Beaver Falls en 's anderendaags terug naar boven.
En ook wij gaan geen gekke toeren doen hoor...allee dat denk ik toch :wink: .
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door dirkmuis »

Leuk om te zien, wij willen augustus / september 2018 gaan.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door PSVwally »

Ik heb wel de lodge geboekt voor april maar het is nog helemaal geen uitgemaakte zaak of we überhaupt naar het Zuidwesten gaan. Ik wilde gewoon zekerheid voor een bed in geval we dan toch zouden gaan.
Jullie een beetje volgende kan je dat toch niet maken om niet te gaan :wink:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door kalaman »

Eigenlijk niet hé, Paul. Dus...we gáán :wink: .
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door Jolanda68 »

Mooi filmpje en verhaal, misschien gaan we volgend jaar ook, bedankt voor de info :thumbup:
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Filmpje van onze 2 dagen Havasupai.

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Super mooi! Komt op de bucketlist! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer