Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Disney-Golf »

Senatoren Cotton en Perdue hebben een "bill" ingediend om o.a. de Diversity Lottery (beter gekend als Green Card lottery) af te schaffen.
Weer een kans minder om permanent in de U.S. of A te blijven...

http://static.politico.com/ad/1b/a98193 ... l-text.pdf
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Njit »

Link naar PDF doet het bij mij niet. Website zelf wel: http://www.politico.com/story/2017/02/i ... ton-234706
Eliminate Outdated Diversity Visa Lottery.
The Diversity Lottery is plagued with fraud, advances no economic or humanitarian interest, and does not even deliver the diversity of its namesake. The RAISE Act would eliminate the 50,000 visas arbitrarily allocated to this lottery.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Kelly*
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 aug 2010, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Den Haag

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Kelly* »

Dit zou heel erg spijtig zijn... nog minder kansen...
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door sundaysue »

Er wordt veel misbruik gemaakt van de DV loterij. Of mensen winnen - gaan alsnog niet. Mensen winnen, leveren hun GC met een jaar weer in. Ik ken geen ander land die dit doet, het is erg genereus om 50,000. greencards per jaar weg te geven. Roddels gaan hier overigens dat ze een immigratie-systeem willen instellen zoals Australie.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Njit »

Dat mensen winnen en niet gaan lijkt me niet zo heel vreemd.
Het is nogal Life Changing om te verhuizen. De kans dat je daadwerkelijk wint is niet zo heel groot. In de periode dat je je inschrijft en je daadwerkelijk de aanvraag kunt doen zit nogal wat tijd. Daarin kunnen zaken veranderen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Fellow2012

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Fellow2012 »

sundaysue schreef:Er wordt veel misbruik gemaakt van de DV loterij. Of mensen winnen - gaan alsnog niet. Mensen winnen, leveren hun GC met een jaar weer in.
Wat voor soort misbruik bedoel je?

Als het om de bedrijven gaat die voor $100 of meer het online formulier voor je invullen, is dat wel misbruik? Er zijn genoeg bedrijven in NL die voor €25 of meer een ESTA forumlier voor je willen invullen! Dat noem ik geen misbruik… als je zelf niets wilt uitzoeken en liever anderen simpele zaken voor je willen uitvoeren. Echt misbruik, met groot geld in het spel, zit in de H1B visa.

Dat sommige winnaars hun GC snel weer inleveren en weer naar eigen land zijn vertrokken vind ik heel normaal. Laten we zeggen dat 10.000 dat doen, wie zit daar nou mee? Overigens, geldt eveneens voor K1/CR1 visa, daar zit natuurlijk ook een behoorlijk aantal dat na slechts een paar maanden verloving/huwelijk weer uit elkaar is en terugkeert of illegaal hier verblijft.

Het aantal 50.000 lijkt veel maar in vergelijking tot het totale aantal mensen dat via andere visa’s (K1/CR1/E/H etc ) binnenkomt is het erg klein, niet eens 10%!

Hoe dan ook, DV was historisch geheel voor iets anders bedoeld maar uiteindelijk tot iets anders gegroeid. De positieve kant ervan is dat het mensen aantrekt die niet bang zijn om het roer volledig om te gooien en ergens anders vanaf de scratch te beginnen. Deze mensen hebben sterke motivatie om te slagen en zijn dus aanwinst voor het land.
AnneKarina
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:17
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door AnneKarina »

Het zou echt heel erg jammer zijn wanneer de DV lottery zou verdwijnen!! :sadcry: Het is voor ons gezin voorlopig de enige kans om in Amerika te kunnen gaan wonen. Tenzij we de komende jaren heel veel geld kunnen sparen om in een Amerikaans bedrijf te kunnen investeren. Vanuit de Amerikaanse burgers snap ik wel dat er veel mensen willen dat de lottery stopt. Je haalt toch ook een hoop "volk" binnen dat alleen maar hoopt op meer welvaart. Mensen die een onrealistisch beeld hebben van het land. Hieronder nog een artikel, geen idee hoe betrouwbaar dit artikel is.
http://www.voanews.com/a/green-card-lot ... 43735.html
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Disney-Golf »

Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Queste »

AnneKarina schreef:Je haalt toch ook een hoop "volk" binnen dat alleen maar hoopt op meer welvaart.
Daar ben ik het niet mee eens. Met alleen de loterij winnen ben je er nog niet. Je hebt een aardige spaarpot nodig om zo maar even die verhuizing te doen. Om zo maar even alles achter te laten, je baan op te zeggen en een andere baan te vinden voordat je spaargeld op is. Om voor alles een borg te moeten betalen omdat je geen credit history hebt. Veel mensen denken veel te makkelijk over meedoen aan de loterij.

https://qz.com/803831/how-a-unique-lott ... at-a-time/
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Bennogr »

De nieuwe plannen van trump zijn waarschijnlijk weer tot mislukking gedoemd. Maar die groene kaart loterij is natuurlijk "laaghangend fruit" zoals men hier zegt. Net doen alsof je echt het immigratieprobleem oplost door geen groene kaarten meer te verloten, doet het goed bij de achterban, maar zal niet echt veel verschil maken, behalve dat het de deur dichtslaat voor mensen die naar de VS willen komen.

Overigens: als de voorstellen van trump ooit zouden wet worden, zou zijn vrouw Melania nooit mogen immigreren. Haar Engels is namelijk niet vlekkeloos, en alleen mensen die vloeiend Engels spreken mogen van t. binnenkomen. Waaruit maar weer ens blijkt dat trouwen met een steenrijke Amerikaan (of in ieder geval iemand die zegt dat hij steenrijk is) is de beste manier is om te mogen immigreren.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Queste »

Ik ben het er in de basis wel mee eens dat er iets moet gebeuren met immigratie, m.n. hoe de werkvisa verdeeld worden. De eerste keer dat ik las dat US workers hun H1B replacement moesten inwerken dacht ik dat het onzin was, dat kan helemaal niet binnen de regels. Het kan dus wel en gebeurt op grote schaal terwijl dat duidelijk niet de intentie is en niet zou moeten kunnen.

DV is inderdaad voor de hand liggend en het rommelt tenslotte al jaren om deze af te schaffen. Dat ze daarmee het type immigrant raken dat juist wel meerwaarde biedt wordt compleet over het hoofd gezien.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Pete.Z »

Veel Amerikanen vinden dat type immigrant absoluut geen meerwaarde hebben, maar zien alleen mensen binnen komen die Amerikaanse banen inpikken.
En juist die mensen hebben Trump gestemd, en dus kan dit eindelijk iets zijn wat simpel door te drukken is, en stemmers tevreden maakt, voor minstens een week.....
Fellow2012

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Fellow2012 »

@PeteZ, dit is wel erg kort door de bocht. Wat de Amerikanen die op Trump hebben gestemd vinden en de realiteit kunnen twee verschillende dingen zijn. Zelfs zogenaamde low-skilled immigranten zijn niet een bedreiging voor Amerikanen op de arbeidsmarkt. Juist doordat immigranten de low-skilled banen zijn gaan doen, hebben Amerikanen de kans gekregen om hogerop te klimmen-- als het ware, ze zijn bevrijd van geestdodende jobs en zijn hierdoor interessanter werk gaan doen.

In de agrarische sector bijvoorbeeld kan je haast geen enkele Amerikaan vinden die bereid is dat werk te doen tegen dat inkomen. Sterker nog, zelfs hogere lonen zullen jonge Amerikanen niet overtuigen om in het veld te werken. Vergeet ook niet dat kleine rural plaatsen een enorm leegloop van jonge mensen hebben en alleen immigranten houden zulke plaatsen nog leven. De grootste economie ter wereld wordt voornamelijk gedragen door vers bloed van immigratie.
Fellow2012

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Fellow2012 »

Does Immigration Harm Working Americans?
https://www.theatlantic.com/business/ar ... ns/384060/

Immigrants Aren't Stealing American Jobs
https://www.theatlantic.com/politics/ar ... bs/433158/
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Pete.Z »

Kort door de bocht misschien, maar jammer genoeg wel waar. Alle argumenten die je kan aandragen om aan te tonen dat banen niet worden ingepikt helpen echt niet, hoe waar ze ook zijn.
De lottery ligt al jaren onder vuur, en met de huidige regering is de kans groter dan ooit dat ze voor succesjes gaan, niet voor zinnig beleid.
Daarnaast zal het weinig Amerikanen iets kunnen schelen of die lottery er wel of niet is, dus de kans op afschaffing is groter dan ooit lijkt mij.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

E

Bericht door KnurfDutch »

Interessant om te zien dat mensen denken door immigranten tegen te houden die laagbetaalde jobs doen denken dat het uurloon omhoog zal gaan. De supply en demand gedachte. Dat de crappy uurlonen van hogerhand opgelegd zijn schijnt niemand te beseffen, lang leve 'right to work' .Was er maar marktwerking op dat gebied.
De diversity lottery is ingesteld om Amerika divers te houden. Ik zou zeggen laat dit in stand want er is nu al nauwelijks een West-Europaan te vinden in het gebied waar ik woon. Aziaten en Afrikanen des te meer, leave alone de Latinos.
Fellow2012

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door Fellow2012 »

Pete.Z schreef:De lottery ligt al jaren onder vuur, en met de huidige regering is de kans groter dan ooit dat ze voor succesjes gaan, niet voor zinnig beleid.Daarnaast zal het weinig Amerikanen iets kunnen schelen of die lottery er wel of niet is, dus de kans op afschaffing is groter dan ooit lijkt mij.
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik vroeg mij trouwens af hoe het DV-programma zolang overeind bleef en zelfs de periode na 9/11 en de heftige recessie van 2007/2009 wist te overleven. Ik had juist verwacht met miljoenen Amerikanen toen zonder werk de DV als eerst zou sneuvelen. Overigens, ik besef dat er ook veel spinning is – je kunt immers elke “set of facts or stats” op verschillende manier spinnen, dat geldt ook voor bovenstaande links.

Ik heb niets tegen het “merit based” systeem zoals nu voorgesteld door GOP-senators en Trump, lijkt me een goed plan. Alleen jammer dat er geen zinnig beleid of discussie mogelijk is omdat Trump zo polariserend is. Zo zie je bijvoorbeeld in rechtse kringen dat ze zich afzetten tegen low-skilled immigranten maar weinig zeggen over misbruik van H1B door grote bedrijven. Zie wanneer een groot bedrijf als Disney of Pepsi Amerikaans personeel aan de kant zet voor goedkope krachten uit India, dat er maar weinig ophef over is. Niemand roept om deze bedrijven te boycotten etc. Het is net als of grote bedrijven heilig zijn. Daarentegen wanneer een bedrijf Syrische vluchtelingen aan het werk zet is er gelijk een heisa erover.

viewtopic.php?f=21&t=60029
Laatst gewijzigd door Fellow2012 op 04 aug 2017, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: E

Bericht door hemmie »

KnurfDutch schreef: De diversity lottery is ingesteld om Amerika divers te houden. Ik zou zeggen laat dit in stand want er is nu al nauwelijks een West-Europaan te vinden in het gebied waar ik woon. Aziaten en Afrikanen des te meer, leave alone de Latinos.
Met grote gebieden (vooral rural area's) waar overwegend blanken wonen zijn die niet-blanken in de steden hard nodig als je écht diversity wil hebben. Daarnaast brengt de DV-lottery echt niet alleen blanken het land in, er zijn genoeg landen in Azie, Afrika en Z-Amerika die ook mogen meedoen.
Terug in Texas!
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door KnurfDutch »

Ik ben tegen een merit based system. Gaat tegen de Amerikaanse droom geachte in, liberty and justice for ALL weet je wel.
Ook H1B zie ik nietzittten system, deze mensen kunnen alleen maar in de US blijven als ze als een slaaf voor de zelfde corp werken. Zodra ze ontslag nemen moeten ze terug. So sad!
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dagen Diversity Visa Lottery geteld?

Bericht door KnurfDutch »

De diversity lottery is ingesteld om Amerika divers te houden. Ik zou zeggen laat dit in stand want er is nu al nauwelijks een West-Europaan te vinden in het gebied waar ik woon. Aziaten en Afrikanen des te meer, leave alone de Latinos.
Ik had het over West-Europeanen (recente immigranten), niet over blanken die al tweehonderd jaar ergens wonen in de middle of nowhere.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer